Jump to content
Juoksufoorumi.fi


jt train

Jäsenet
  • Content Count

    16
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Suunnistajan kaupan ainoa juoksutakki on tämä X-Runner https://www.suunnistajankauppa.fi/p266-x-runner-takki-black-turquoise-fi.html ? Ilmeisesti hyvin hengittävää materiaalia?
  2. jt train

    Juoksutakit

    Alkoi kiinnostaa tuo MT500 takki itseäkin, jos todella noin hyvin hengittävä kuin varmastihitain kuvaili. Onko Artsilla jo käyttökokemuksia takista?
  3. Viikonloppuna meinasi läkähtyä juoksulenkille, hiihtosoftshell takki rupeaa olemaan armottomasti liian kuuma.. Nettikauppoja selailin, mutta valinnanvaraa takeissakin loputtomiin, niin olisin taas todella kiitollinen kokemusperäisistä suosituksista hyvälle juoksutakille 0-12 asteen keleihin. Taskut pitäisi löytyä käytännöllisyyden nimissä ja plussaa jos sama takki toimisi pyöräilyssäkin (tuulepitävä?) Joku tämäntyylinen takki haussa https://www.sportamore.fi/tuote/172609-dobsom-zink-jkt-m-gra . Dobsom merkkinä aivan vieras, onko kokemuksia?
  4. Tuli tilattua netistä nuo Nike Pegasus 35, kun osui kohtuuhintaan kohdalle. Kävin viikonloppuna korkkaamassa 6km ja 11km lenkeillä. Ihan hyviltä tuntuvat, ihan kovin hiljaiseen vauhtiin nuo eivät selvästikään ole tehty -> pitäisi melkeen mennä alle 5min/km vauhtia. Tämän hetkisellä kunnolla ei vielä pidempään ihan sitä vauhtia pääse...
  5. Taidan siis koittaa tyyliä: 1 iso jalkaliike per kerta (eli vuorotellen mave ja kyykky) 4x6 sarjalla. Tuntuu nimittäin, että paukut ei riitä tehdä samalla kertaa sekä mave että kyykky täysillä. Keskivartaloon olen yrittänyt panostaa joka kerralla salilla. Yläkroppaakin "pakko" tehdä, jotta saisi sinnekin voimaa, koska lähtötasot olleet aika alhaalla. Hyvää keskustelua muutenkin. Kestävyyskunto/salivoima harjoittelun tasapainottaminen on se hankala pointti varmaan.
  6. Kiitos hyvästä vastauksesta. Jotain tämän tapaista olin mielessäni kaavaillutkin. Salilla käyn tällä hetkellä kolme kertaa viikossa ma-ke-pe. Joka toisella kerralla olen tehnyt maastavetoa ja joka toisella kyykkyä. Lisäksi maastavetopäivinä olen yleensä tehnyt laitteilla takareisiä+pohkeita ja kyykkypäivinä laitteella etureisiä. Pitäisikö ennemmin jättää nuo laitteet pois ja tehdä jokakerralla sekä mave että kyykky ? Tähän asti olen tehnyt 8-10x3 sarjoja n. 2min palautuksella. Taidan tällä viikolla nyt siis tiputtaa sarjapituudet tuonne 6x3. Lisäksi tulee tehtyä joka kerralla myös sitten yläkroppaa + vatsoja. Työmatkallla on muutama mäki, missä saan vähän noita isolla vaihteella "runttaamisia". Nyt kun tiet rupeaa olemaan lumesta vapaat, niin saa paremmin tehoja tuohon työmatka-ajeluunkin, tilasin juuri lukkopolkimet työmatkahybridiinkin. Olisi paljon muutakin kysyttävää triathlon harjoitteluun liittyen, mutta tämä topicci lienee vain pyöräilyosiota koskien
  7. Tässä tuntuu olevan meikäläisen ongelma. Aerobinen kunto tuntuu kestävät, mutta kun jaloissa ei voimaa niin keskinopeus laskee / ei jaksa pitää vauhtia yllä. Pyöräilyharjoittelu koostunut nyt talven aikana vain työmatkapyöräilystä, jota tulee 14km suuntaasa (eli 28kmx5= 140km viikossa). Aamuisin koittanut ajaa kovemmalla sykkeellä töihin, ihan treeni mielessä. Iltapäivisin menee monesti palauttelu/alhaisella pk sykkeellä kotimatkat, jotta jaksaa illalla käydä muuta harjoitusta tekemässä. Nyt tarvitsisi tosiaan vaan saada jalkoihin lisää poweria ennen maantiekautta.. Millainenhan olisi hyvä n. 2kk tehokas voimaohjelma jaloille?
  8. jt train

    Mukavat uimalasit?

    Nostellaanpa tätä vanhaa ketjua. Pitäisi aloittaa uintiharjoittelu ja tarvitsisi siis myös uimalasit. Nyt alkuun ensisijainenkäyttö luonnollisesti hallissa. Olisiko suositella hyviä laseja nimenomaan uimahalliharjoitteluun? Minkä väriset linssit parhaat, kirkas, sininen, savu, peili? (Saa toki suositella jo myös laseja kesän avovesiuinteihin) Kasvoni melko kapeat. Saa toki suositella jo myös laseja kesän avovesiuinteihin Ongelmana on nimittäin, että joutuu netistä tilaamaan, eikä siis pääse sovittamaan... Tämä koska paikallisessa kaupassa ei ollut kuin Speedon perus mallia (olikohan Futura Classic).
  9. Kiitos nettikauppa vinkeistä. Näyttää olevan hyvin kokoja. Onko kokemuksia ko. putiikeista? Luotettavia? Millä aikataululla tulee UK:sta Suomeen?
  10. Juuri näin. Nyt, kun vielä jollain ihmeella arpoisi minkä kenkäparin tilaa. Hämmennänmpä vielä itseäni lisää. Jostain syystä tuo Nike houkuttaa kovin, vaikka tosi monessa paikkaa tuntuu koot loppuvan kokoon 12=/ Nike Pegasus 35 puhutaan jokapaikassa. Millä tavoin Air Zoom Vomero 14 eroaa tuosta Pegasuksesta? Onko jompikumpi tarkoitettu kovempaan vauhtiin tms.?
  11. Kävin eilen hieman sovittamassa kenkiä kahdessa eri liikkeessä. Isoja kokoja oli aika nihkeästi saatavilla. Nykyiset Asicset tosiaan kokoa 12.5 ja tuntuneet aina aavistuksen pieniltä ts. ei yhtään tyhjää tilaa kärjissä. Paljonko väljyyttä olisi hyvä olla? Seuraavia malleja myyjät tarjosivat: Kauppa1: Suositteli Nike Pegasus 35, Asics Gel Cumulus ja New Balance 880 V8. Nikestä isoin koko oli 12 ja se auttamatta liian pieni. Asics ja New Balance molemmista koko 13 sopi (jalassa ei ollut mikään ohut sukka, vaan ns perus tennissukan paksuinen sukka). Kauppa 2: Tarjosi kokeiltavaksi Mizuno Wave Rider 22 ja Adidas Energy Boost. Wave Riderista isoin hyllystä löytynyt koko oli 12.5. Sopi jalkaan, mutta juuri yhtään ylimääräistä tilaa ei ollut varpaan kärjessä. Adidaksen koon 12 kanssa sama juttu. Asics, NB ja Mizuno tuntuivat jalkaan aika samanlaisilta, en osaisi valita näiden kesken muutakuin nopalla? Myyjä kehui, että Kyseinen New Balance oli heidän viime vuoden myydyin kenkä ja sitä menee kokeneillekin juoksijoille paljon. Onko kokemuksia/kommentteja tuosta 880 mallista? Adidas Energy Boost tuntui aika erilaiselle verrattuna noihin kolmeen muuhun. Enemmän tossumainen, mutta tuntui aika hyvälle jalkaan. Onko Nike Pegasus aika samantyyppinen kuin tuo Adidas? Mietin lähinnä siksi, että pitäisikö vielä etsiä kauppa missä pääsisi sovittamaan myös tuota Nikeä.
  12. Nike Pegasus 35 tuntuisi vaikuttavan aika houkuttelevalle vaihtoehdolle. Niin moessa paikkaa kehuttu, että tuskin voi pahasti mennä metsään... Stadiumissa näyttäisi ainakin olevan saatavilla isompiakin kokoja. Kysytäänpä vielä sen verran, että onko kengissä isoja eroja eri alustoille? Pääasiassa varmasti lenkit asfaltilla, mutta myös kuntoradalla (kivituhka) ja kovalla polulla/hiekkatiellä.
  13. Mikä on esimerkki jäykkäpohjaisesta?
  14. Kiitos kaikille vastauksista. Tulkitsin näitä niin, että liian tuettua kenkää ei kannattaisi ostaa alkuun. Asics Gel Kayano 25 näyttäisi speksien puolesta hyvälle ja olisi tarjouksessakin, mutta onko siis liian tuettu/painava kenkä tämmöiselle suht kukkakeppi kropalle (kävin painon tarkistamassa ihan vaakalla ja eihän se näyttänytkään kuin 70kg, pituus se 188cm...)? Vai olisiko esim. monessa paikkaa paljon kehuttu Nike Air Zoom Pegasus 35 (tai 34) parempi valinta kevyempänä neutraalina kenkänä? Aloittelijana kaipaisi tosiaan sitä hyvää vaimennusta + keveyttä ja rullaavuutta... Olen käynyt tällä viikolla pari 8-10km testilenkkiä juoksemassa noilla vanhoilla Asicsilla (tarkistin koon ja olikin tasan 47 / 30cm, onko Niken mitoitus sama?) Lievätkö joku vanha Cumulus malli... Niistä vaimennus tuntuu olevan aivan loppu.. Lisäksi havaitsin, että varsinkin oikea lonkka tahtoo herkästi kipeytyä ilmeisesti askelvirheen takia, joutuu keskittymään tarkasti jalkaterän oikean asennon pitämiseen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy