Jump to content
Juoksufoorumi.fi



satunnainen_hölkkääjä

Jäsenet
  • Content Count

    22
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kävin kuntotestissä juoksumatolla. Sai arvot laktaattien ja hengityskaasujen perusteilla kynnyssykkeille. Yksi puolikas ja 10km skaba takana, ja jos ensi vuonna haluaisi parantaa niin itselle ( melkolailla aloittelija), niin pk lenkit pitäisi käytännössä kävellä. Pari treeniä viikossa ank rajalla. Saas nähdä pureeko, oli täysin erilaista treeniä itsellä suunnittelussa..paljon hidasta hölkkää ja keväällä välivauhteja. Mutta kokeillaan nyt näin ja katsotaan pureeko. Pk hölkkävauhdit siis itsellä niin hitaat, että sama ilmeisesti kävellä reippaasti, tulee vähemmän iskutusta.
  2. Hmm. Tuli vielä tälle kuvan lenkille oikein kiristettyä entisestään ja silti jatkui..mielestäni oli parilla lenkillä jo rannemittauksen aikana, ennen kuin otin vyön käyttöön. Toivottavasti ei ole jotain pumppupohjaista.. 😮
  3. Mitäs mieltä tälläisestä, viime aikoina polar alkanut piirtää lenkeillä ihmeellisiä droppeja. Eli syke tippuu kesken juoksun hetkellisesti esimerkiksi 130bpm:stä laitteen mukaan jopa alle 90:n, kunnes taas palaa takaisin ylös. Onkohan tässä pumppu alkanut reistailemaan vai laite piirtää omiaan? Aiemmin esimerkiksi keväällä ja kesällä käyrät olivat rauhallisessa hölkkävauhdissani melko tasaiset, nyt joka lenkillä näitä droppeja..ja eivät ole alamäen kohdilla :s
  4. Tuli hommattua nyt tuo H10 sykevyö tähän kaveriksi. Paritin laitteen, voinko olettaa, että sykedata lenkeillä luetaan nyt ensisijaisesti siitä, eikä ranteesta? Vähän kummallista, että piti ladata tuo Polar Beat erikseen tuohon vyöhön, flow:lla ei oikein voinut mitään säätöjä tehdä..
  5. Hieno tapahtuma oli näin ekaa kertaa puolikkaalle osallistuneen näkökannasta. Sopivasti jäi hampaan koloon, 16km asti oli omalle tasolle meno kohtalaista, kunnes jalat alkoivat kramppaamaan ja meno hyytyi täysin.
  6. Lainaan tätä ketjua aihetta sivuten. Juoksin elämäni ensimmäisen 10km kisan. Keskisyke 94% maksimista ja sain uudeksi maksimisykkeeksi 187. Eikai tuo ole vaarallista, jossei ole todettu mtn sydänvikoja jne jos hakkaa koko matkan noin limiitillä? Itse olin erittäin tyytyväinen ja sain suht pienillä määrillä vedettyä alle tuntiin, ens vuonna sit ruuvaillaan minuutteja vauhdista poies ja syksyllä aletaan lisätä hidasta pk:tai entisestään.
  7. Itsellä on ollut ahdistava tunne keuhkoissa muutaman viikon, lisäksi väsymystä päänsärkyä ja satunnaisia vilunväreitä. Leposykkeet olleet ok, mutta reenit ei oo oikein kulkeneet. Satunnaisia keveitä pk köpöttelyjä, kunnes olo normalisoituu ..
  8. Kysymys ihmisille, jotka seuraavat nightly rechargesta uniarvojaan. Olen ihmetellyt sykevälivaihtelun diagrammia, muutamina öinä laite on ns. kadottanut sykevälini, tai ei osaa mitata sitä. Tämä ilmenee kaaviossa punaisena katkoviivana ja kesto on ajallisesti 5-10min. Onko pumpussa vikaa ja syytä huoleen, laitteessa joku mittaushäiriö? Kokemuksia? Viime yönäkin aamuyöstä tunki tätä punaista viivaa pienen pätkän, muuten uniarvosana oli paras ikinä .
  9. Jännä tää uus päivitys. Suosittelee mulle vaan kehon huoltoa, nightly recharge viime yönä surkea. Toisaalta kilsoja pitäisi haalia, jos meinaa progressiota ylläpitää. Täytyy tsiigailla ja vertailla tuntemuksia..
  10. No on se perhana. Meikälle tuli ensimmäiseltä yöltä jo hyvin heikko 😄 kai se on otettava lainaa futonia varten tai alettava unilääkkeisiin. Tai juostava päivittäin niin kovaa, että varmasti nukkuu kuin tukki.
  11. Luottaako kukaan noihin Polarin unenlaadun mittauksiin/ nightly rechargeen? Olen helmikuusta asti käyttänyt mittaria ja saan aina unen yhtenäisyydestä huonoimmat mahdolliset arvosanat. Joo, kyllähän meitsi herää ainakin kerran yössä vessaan ja pyörin myös sängyssä unen aikana eri asennoissa. Myös tuo nightly recharge lannisti ensimmäisellä tuloksellaan..."erittäin heikko". Kyllä koen, että voisin nukkua huomattavasti paremminkin, mutta toisaalta herään aina aamuisin kuitenkin suht levänneenä..masentavaa.
  12. Mä teen yleensä pari voimatreeniä jaloille. Just esim takakyykky 3x4- 6x6 ja toisessa reenissä etukyykkyä enemmän nopeusperiaatteella. Apuliikkeinä esim. yhden jalan prässi, yhden jalan mave..hack kyykky tangolla ja näitähän on vaikka mitä. Ajattelin myös tosiaan keväällä ennen mahdollista oletettua kisaa vähentää punttia ja perehtyä noihin loikka ja koordinaatioharjoitteisiin. Uskon ainakin itse vahvasti, että peruskuntoilijalla ja muitakin lajeja harrastavalla olisi hyvä olla voimaa jaloissa. Itse tähtään ainakin siihen, että kyykyssä oman ruumiinpainon suuruisella lisäpaino määrällä pitäis
  13. Miten niin Kanada on helpompi? Suomi on hävinnyt aina finaalit Kanukkeja vastaan. Jatkopeleissä Suomi on välillä vuosien varrella yllättänyt ja tiputtanut ruskit jatkosta..
  14. Hei vaan, tänä kesänä itsellänikin tavoitteena tämä "maaginen" 2h- rajapyykki, siitä, että onko se itselleni vielä realistista ei olekkaan sitten mitään takeita. Tavoitteena olisi juosta ensimmäinen puolikkaani syyskuussa Jyväskylässä, matka itsessään ei huolestuta, vaan tämä aikatavoite, niinpä kysyisinkin neuvoa viisaammilta liittyen peruskuntokauden vauhtikestävyysharjoitteluun. Olen ajatellut, että juoksen nyt syyskuun tavoite mielessä pk kaudella (suunniteltu kesto heinäkuun puoliväliin) ainakin 4 kertaa viikossa, ehkä jopa 5, jos syyskuussa leikattu jalkani ei liikaa ärry. Näistä lenke
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy