Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup

Jäsenet
  • Content Count

    588
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Jujup

  1. Aika hyvät määrät jo alku vuoteen. Koiraladuista: kaikki jääladut on täällä koiralatuja ja Sotkamon puolella varmaan 30km ja Vuokatissa aurinkolatu. Käytännössä useimmat hiihtää koiran kanssa nuo pikku siirtymät laduille; ei ole niin justiinsa.
  2. Ftp- testi ja noin 1h 20min pyörittely. 20 min lämpöä alkuun ja muutamat korkean kadenssin avaukset. 5min pätkään sai nostella kokoajan tehoja, kun aloitin 275w. Viimeinen minää 290w tehoilla. CP5 283w tämän perusteella ja varmaan lähelle wattia pystyisi polkemaa. 10min verran jälkeen aloitin ftp-testin 240w ja nostin 2 min jälkeen 250w ja siitä 5min jälkeen 260w. Loppu meni 255-260w väliä (Trainerin erg). Faveron näyttämä CP20 263w eli 7 w traineriä isompi. Täten ftp 250w. Kuukauteen nousua 21w ja joulukuuhun 33w. Vielä on matkaa viime kauden 269w huippuun, mutta eiköh
  3. Eilen lepo pv, aamulla 30min venyttelyä ja illalla kevyttä sulkapallon lätkintää. Eilisestä rokotteesta tuli hieman tukkoinen olo aamulla, joten jätin ftp-testin huomiseen. Hiihtoa 70min, syke 113 eli kevyttä palauttavaa. Tuohonkin pääsi näillä keleillä n. 16km.
  4. Ap: kävelyä koirien kanssa jäällä + 30min venyttelyä. Tällä viikolla lähes joka päivä oon tehnyt pidempiä venyttelyitä. Ip: 1,5h trainerillä sis. 9x2,5min vo2max vetoja. Vedot aluksi 267w tehoilla ja viimeiseen 3 sarjaan 275w. 6 min yht. vo2max-alueella eli about 1min 50s meni päästä tavoite-alueelle. Vikoilla vedoilla vähän nopeammin pääsi treenivasteeseen. Sain samalla lauantain ftp-testiin haarukoitua 20min ja 5min tehoa. Favero näytti tällä kertaa samoja tehoja kuin traineri, vaikka yleensä näyttää 10-20w isompia lukuja.
  5. Sähän käytännössä voisit polkea Pro Tour:lla. Ainakin letkassa pysyisit hyvin matkassa ja varmaan pienellä treenillä pystyisit taistelemaan mäki etapin kärjestä (vaatinee 5,7-6,2 w/kg 30min-60min) 😃
  6. Tänään oli vähän kevyempi päivä. Aamulla kävin käppäilee jäällä koirien kanssa. Myöhemmin illasta parisuhdeterapiaa salilla. Vaimokin lähti mukaan jumppailee ja samalla tuplasi viime vuoden salikäynnit. Prässi tuntui kevyeltä ja satasella pystyi jumppailemaan yhdellä jalalla sarjaa. Viikonlopusta on siis hyvin palauduttu, vaikka yösykkeet vielä hieman laahaa matalalla.
  7. 250w ironman tehoina on pirun kova Suomen mittakaavassa. Varmaan yhden käden sormilla laskettavissa henkilöt, jotka tuohon tällä hetkellä pystyy. Ainakin tuo otsikko pitäisi alkaa ysillä. Hommasitko uutta nopeaa menopeliä ensi kesälle?
  8. Ap: uintia 2700m, tekniikkaa, kevyitä sarjoja ja noin kilsa lättäreillä 2-alueella. Ip: juoksua 50min @ 5:13/km, sykkeet 136. Pk:ta sis. 6x2min rentoja vetoja vk1:stä. Hankala oli välillä juosta , kun on tullu perkeleesti lunta eikä kaikki reitit ole avattu. Paras kilsa 4:48 aikaan. Pari vetoa meni 4:30/ vauhtia hyvällä alustalla.
  9. Tervetuloa Suomen toiseksi lumisimmalle paikkakunnalle. Ihmettelin lauantaina, että onpa huono luisto, muttei näköjään muillakaan luista. Pertsalla on hyvä hiihtää noita vaaran maisema reittejä. Pitäisi varmaan karvapohjat päivittää alle, että voi useimmilla talvikeleillä hiihtää.
  10. Uintia 2900m, lähinnä kevyttä ja muutamat max vedot mukana. Kotona reilu tunti pyörää: kevyttä pk:ta sis. muutamia kovia vetoja korkealla kadenssilla, yht 1h 15min. Päälle 7km @5:31/km, syke 127 eli lähinnä kevyttä pk:ta. Pohkeet tosi jumissa. Noin 3h liikuntaa tänäänkin. Viikkoon 10km uintia, 40km juoksua, yhteensä 14,5h tälle viikkoa ja 800tss. Pe-la tuli 9-10h eli vähän reilummin viikonloppuun urheilua.
  11. Ap: uinti-pyörä x3 vaihtoharjoitus seuran mukana. Ensin joku 1600-1700m uintia (tekniikkaa, pk:ta, muutamat kovat/reippaat pätkät) ja päälle 30min pyörää vaihtelevin tehoin (ka. tehot pkn yläpäätä ja matalaa kadenssia/korkeaa kadenssia mukana). Uintia yht. 5000m ja pyörää 1,5h. Aika reippaita oli uintisetit, joten aika rapsakka tunne yläkropassa. Ip: hiihtoa reilu tunti, syke 125 eli kevyt pk1.
  12. Eilen lepo pv ja reilu puoli tuntia lihashuoltoa. Tänään: Ap: core, hyppyjä/juoksutekniikkaa, vähän olkapääjumppaa + leukoja. Noin 30min kuntopiiri. Ip: Juoksua vajaa 16km @5:07/km, sykkeet 142. Nousevasti pk1-vk2 ja vajaa 40min vk:ta. Tiet lumessa, joten sai välillä askelta hakea. Pisin juoksulenkki loukkaantumisen jälkeen.
  13. Ap: uintia 2500m. Pk:ta, lättäreillä uintia ja tekniikkaa. Ip: juoksua n. 11km ja tunti. 8,6km kohdalla kello sippas. Vauhtia 5:12/km ja sykkeet 131. Aurinkoinen pakkaskeli ja lämpöä -20.
  14. Ap: salijumppaa. Ip: pyörää 1,5h, np 191w, syke 127, sis. 2x20min sweetspot. Sykkeet tuntuu jäävän joka treenissä matalalle. Toisessa vedossa vasta nousi yli 150.
  15. Kypärät tosiaan pitäis jossain tuulitunnelissa testata, joten kauhena ei saa hyötyä raha/watti suhteelle. Muuten tuosta asennosta: pitää joko löytää mahdollisimman rento asento, jossa pystyy polkea ja siitä vähän kiristetään tai sitten pitää pakottaa itsensä siihen aggressiiviseen asentoon + totutella/venytellä (vähän huonompi pitkälle matkalle). Esimerkiksi itse sain vähän aerodynaamisuutta parannettua + fittiä parannettua tehonsuhteen pienillä muutoksilla. Vielä pitää ulkona uskaltaa ajaa tuossa asennossa, jossa näkee suht heikosti. Jos ei pysty menemään riittävän matalaksi,
  16. Vaihtoja kannattaa harjoitella trainerillä. Mulla on aina trainerissä kengät kiinni ja otan treeni lopuksi vain jalat kengistä. Oma mutu, että 20s nopeampi vaihto. Lisäksi kenkäsuojat on hyvät: liimaa kenkiin tarrat ja suojiin tarrat, niin saat helpolla kenkäsuojat pyörän päällä kiinni. Leikkasin Orcan kenkäsuojia sopivasti + tarrat liimalla kenkiin/suojiin. Pyörähuolto: kannattaa kaikki laakeritkin huomioida + puhdistaa (keskiö, kiekkojen laakerit jne), ketjun kireydet tsekata, vaihteisto huoltaa, ketjut ja takavaihteisto kunnolla puhtaaksi. Asu: Suositus Castelli Fr
  17. Juoksua reilu 7km @ 5:29/km, sykkeet 122. Otin vähän kevyemmin, kun tuntui raskaammalta vkl jälkeen. Yöunta tuli 9h + 2h päiväunet tänään. Lopussa syke nousi 130, kun lenkkikavereiden vetoapu hyytyi eli on tässä juoksukin kehittynyt. Keli oli suht raskas, kun lunta oli muutama sentti tiellä.
  18. Ap: uintia 2500m. 1200m eri mittaisia vetoja kova/reipas. Ei oikein kulkenut. Vetosarjan lopussa sai vähän juonesta kii. Ip: pyörää 1h 45min, np 170w, syke 122. Viikko: 11h, 650tss.
  19. Juoksua 8km @5:06, Sykkeet 137. Canix belt käytössä eka kertaa ja juoksuasento aika luonnollinen koirien kanssa. Veto tulee tasaisesti joka puolelle. Vauhdit kasvaa lenkki lenkiltä ja vikat kilsat nelosella alkavia. Pk-alueella koko lenkki. Painoa kesään verrattuna +4kg vielä + talvikamppeet, joten juoksuvauhteihin täytyy olla tyytyväinen. Aiemmin kävin rinteessäkin pari tuntia, joten suht reipas päivä tänään. Huomennakin pari kolme tuntia liikuntaa.
  20. 1,5h pyörää sis. 4x10min kynnystreeniä. Ensin 5min vedosta 95-98% ja toinen 5 min nousevasti 105% asti (yhdessä jopa 110% asti). Sykkeet aika hyvin tuossa kynnyksellä. Eilen tuli otettua 3 lasillista viiniä. Yösyke nousi heti 44 --> 57. Ei mikään optimi palautuminen treeneihin. Tuntui alku aika hapokkaalta, mutta kroppa heräs lopulta hyvin treeniin. Väli palautuksissa syke laskee tosi nopeaa alle 120.
  21. @villea Lyhyemmät palautukset, niin pitäisi mennä tuolle vo2max-alueelle. Toki nyt on havaittavissa, ettei syke kerkeä nousta, vaikka palautusaika on lyhyt. Kone kerkeää palauttaa nopeasti, jolloin pidemmät toimisi paremmin. Tein viime viikolla esim. 6x4min vain 105% tehoilla ja pääsin paremmin vo2max alueelle myös, vaikka vedot perus kynnysvetoja. Tärkeintähän on pitää noissa se syke yli 90% maksimista ja tehoilla ei ole väliä käytännössä. Helposti kasvatetaan anaerobista kapasiteettia, vaikka pitäisi aerobista kapasiteettia kasvaa eli ajetaan liian lujaa. Noissa pidemmissä vedoissa usein RPE
  22. Eilen 1h 15min pyörää sis. 22minsaa lyhyitä vo2max - vetoja (vedot vaihtelevasti 0,5-2min). Yllättävän helpolla jaksaa nuo vedot jo. Joku pitempi 108-115% alueella varmaan antaa paremmin vastinetta. Mennään näillä tämä blokki ja katotaan seuraavaan blokkiin pitempiä (tai ainakin valmentajalle kommentoin näin). Kaikki muut tehot on jo hyvin ajettavissa sweetspotista kynnykseen. FTP- testiä on ensi viikon leirin jälkeen luvassa.
  23. Ip: juoksua noin kymppi ja oisko 55minsaa. Luomuna mentiin, kun Polar hyytyi 3 kilsan kohdalla. -20 näyttää olevan liikaa tälle vehkeelle. Akun ois pitänyt riittää ainakin puolimatkan triathloniin lähtiessä. Sykkeet oli alku lenkistä aika matalat, vaikka vauhti kovempaa kuin Tallinnassa syksyllä. Pyörätehot taitaa juoksukuntoakin tuoda mukavasti esiin, vaikkei juoksukilsoja paljoa kerrykään tällä hetkellä.
  24. Eiliset: Ap: salijumppaa 50min. Ip: pyörällä 1,5h ja 3x15min vaihtelevilla tehoilla @ 80-100%. Tänään ap: uintia 2500m. Lähinnä pk:ta ja tekniikkaa. Lapoihin oon eilisistä leuanvedoista saanut hyvän tuntuman. Uidessakin osaa jo lapoja käyttää hyvin ja lopussa veto tuntui jopa hyvältä. Vauhdit sarjoissa about 1:50/100m.
  25. Onko teillä joku oma tiimi tuossa vai onko noissa valmiiksi arvottu johonkin random tiimiin?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy