Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup

Jäsenet
  • Content Count

    546
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jujup last won the day on September 7 2020

Jujup had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eilen lepo pv ja puoli tuntia lihashuoltoa vasaralla, rullalla + venyttelyt. Ap: 1h 40min pyörällä sis. 6x5min @ 95-105%. Np 176w ja syke 137. Sykkeet hädin tuskin nousi ana. kynnykselle vedoissa. Ajelin vedot aeroasennossa. Tällä kertaa tuli samanlaista pistelyä vasempaan pakaraan kuin viime kesänä. Maanantaina on fitti, joten jospa tuohon sais apua. Pitänee käydä hierojalla tai osteopaatilla taas. Ip: Viikon ainoa juoksulenkki. 7km @5:49, Sykkeet 130. Räntää tuli aika reilusti, -7 ja tiet osittain lumessa. Oli kuitenkin ihan mukava köpötellä ja vauhdit ol
  2. Ja treeneihin liittyen, että ootko näin talvella miettinyt, että tekisi vo2max blokkeja, jos pitempää sarjaa ei kehtaa polkea vielä? Seuraan Facebookissa tuommoista ruotsalaista kaveria kuin Rasmus Svenningsson. Voittanut Havaijilla ag-ryhmän ja siitä proksi siirtynyt. Muutamassa vuodessa täpäri 11h alle 8h. Polkenut talvisin useita aika kovia vo2max blokkeja. 2-3 viikon blokeissa, joissa 5-7 vo2max treeniä/ viikko yleensä. Näistä yleensä 2 on juoksua ja loput pyörällä. Hänen kokemusten mukaan tunnin teho kehittyy samalla hyvin eikä blokit pelkästään paranna 5min tehoa
  3. Itekin sain tuommoisen joulupukilta. Käytätkö heti (teho)treenien jälkeen yleensä? Ja lepopäivinä pitempää sarjaa? Ainakin etureisistä tuntuu saavaan aikan hyvän otteen syvältäkin. Sain myös pakarajumit hierottua, kun kroppa ei ollutkaan tottunut aeroasentoon.
  4. Eiliset: aamulla 2400m uintia, lähinnä tekniikkaa + lättäreillä pk- uintia. Illalla myöhään salijumppa ja aika voimaton olo. Jotain sai räpellettyä kasaan. Tänään: 1,5h pyörää illasta sis. 3x15x30s@130%. Tiukka setti, vaikka vasta kolmannessa sarjassa sykkeet kiipesi tuonne 170 kieppeille. Aika myöhäinen aloitus oli eli 18:30 ja voi yöuniin vaikuttaa. Eilen tuli mukavat 9h unta myöhäisestä treenistä huolimatta.
  5. Onnea vaan 1-vuotiaalle ! Ootko nyt töissä vai isyyslomalla? Sulla taitaa työrytmi sopia mukavasti tuohon kuvioon ja etätyöaika tuoda lisätunteja päivään. Mulla lähityöviikkoina perheettömänä 2h arkitreenit meinaa sitä, että vapaa-aikaa on 20.00-21.00 siitä huolimatta, että herää 5:00. Etätöissä puolestaan jää pari tuntia työmatkoja pois, niin kummasti kerkeää enemmän ja treenit tehty viiteen/kuuteen mennessä.
  6. Maanantai: lepo pv ja lihashuoltoa 30min. Tänään: trainerillä 1h40min, np 178 ,sykkeet 133, 4x10min@ 90-95% sweetspottia. Vedot tuli aika helpolla ja näissäkin sykkeet matalahkot. Taitaa ftp olla taas hitusen isompi.
  7. @Spica Vedon pituudet ainakin kasvaa tulevaisuudessa. Tuo kickstart meinaa, että eka veto (30s-1min) tai osa vedosta (+1min) tehdään kovempaa ja siitä teho laskee. Rönnestad ainakin käyttää noita usein lyhyissä vedoissa ja rpe pitäisi olla pienempi kokonaisuudessa ja harjoitusvaikutus sama. Tänään: 3300m pk-uintia: paljon lättäreillä uintia sekä potkuja. Muutamat max vedotkin sekaan. Uinnin jälkeen lyhyt tauko ja kävin hiihtämässä reilu 1,5h @ 129 sykkeillä. N. 20km tuli kasaan. Ladut vähän heikot välillä lumen vähyydestä johtuen. 10h tälle viikk
  8. Kerran kauteen voitelen + pikavoiteet joka lenkille ajan säästämiseksi. Muuta ei juuri tartte näille 200-300km / vuosi. Laiskana tuon perusvoitelun saa ostettuna 10e hintaan täällä. Tuohon tassujen jäätymisongelmaan /lumipaukkuongelmaan tilasin nonstop long distance bootiet (reilu 10e kpl). Noita rekikoirat sekä vetourheilukoirat tuntuu käyttävän, joten menee testiin. Aiemmin rasvaillu lenkkikavereiden tassuja.
  9. 1,5h trainerillä. Sis. 12x2min vo2max. Aikainen herätys, kun päivystys viikonloppu ja kerkee palaveria ennen pyöräillä. Sykkeet jäi vedoissa matalaksi eli vähän huono harjoitusvaikutus. Tuntuma oli kyllä raskas. Vedot pitäisi olla joko pitempiä tai olla ns. kickstart kärkeen, jotta saa sykkeet tuonne 90% max.
  10. Ite teen tasaisessa maastossa luistelua mieluummin ja mäkisessä pertsaa. Saa vähän eri harjoitusvaikutusta. Luistelulla tuppaa sykkeet ainakin karkaamaan itellä mäissä pakkaskeleillä. Kannattaa noita pikavoiteita käyttää, jos pohjilla on hyvä voitelu. Saa helpon luiston nopeeta. Vielä paremman, jos raskii ostaa 70€ fluorinapin ja tekee ns. "nappipuuron".
  11. Keskiviikko: matolla 60min pk - juoksua. Sykkeet korkeammat ja vauhdit paljon hitaammat matolla. Pakkasten takia varmaan muutamia mattolenkkejä tulee. Torstai: pyörällä 1h 40 min sis. 6x5min 95-105% ftp:stä. Uinti jäi välistä, kun aamulla ei auto startannut. 10km matkaa ei oikein kävellä/pyöräillä hallille noilla keleillä Tänään lepo pv ja huomenna vo2max vetoja pyörällä. Sunnuntaina vuorostaan uintia ja hiihtoa. Tälle viikkoa pitäisi noin 10h tulla täyteen.
  12. Eilen: salijumppaa, hyvät domsit sai kyykkytreenistä. Tänään: aamusta kevyttä uintia 2600m : tekniikkaa, lättäreillä uintia ja potkuja. Myöhemmin 80minsaa trainerillä: pk1-pk2 vajaa tunti ja nousevasti puol tuntia 70%-100% keskellä. Jalat oli aika kipeät kyykkytreeneistä ja hankala tuottaa tehoa. Huomenne ainoastaan kevyt juoksulenkki.
  13. Ohjelmassa oli pitkä juoksu/hiihto, mutta mittari näytti -23, joten vaihdoin parin tunnin trainerisessioon. Mukaan 2x15min @ 50-60rpm. Netflixn parissa lenkki meni lähes huomaamatta. Viikon saldo 10h ja 550tss eli pikku hiljaa määrät nousee. Ensi viikolla onkin pyörällä jo 3x tehotreenit viikossa eli vähän tiukempaa menoa.
  14. Perjantai: salijumppaa ja myöhemmin tunnin kävelylenkki. Tänään: 1h40min trainerillä sis. 4x10min sweetspottia. Myöhemmin noin 30min kevyt juoksulenkki raikkaassa pakkaskelissä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy