Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup

Jäsenet
  • Content Count

    520
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jujup last won the day on September 7

Jujup had the most liked content!

Community Reputation

923 Excellent

Converted

  • Coopperi
    3000
  • 10km
    43:00
  • Puolimaraton
    1:45:37

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tiistaina kipsi vaihdettiin kulmakipsiin. Nukkuminen on hankalaa, sillä en nuku koskaan selällään. Keskiviikkona virittelin trainerin. Eilen poljin 30min trainerillä. Oli aika tuskaista 1 kädellä yrittää polkea. Tehot oli matalat ja sykkeet korkeat. Ehkä vastaavia pyörityksiä pystyy tekemään + kävelylenkkejä. Varmaan joulukuulla alkaa varsinainen treeniohjelma ja kipsin poisoton jälkeen pari viikkoa palautellaan urheiluja mieleen. Laihduttus juttuja voisi ens viikolla aloittaa taas.
  2. Kyynärluunmurtumassa ei sais tulla yhtään kiertoa käteen eli sen vuoksi uinti on bannissa. Kysellään lääkäriltä viikon päästä lisää.
  3. Toistaiseksi ei tartte leikata. Kipsi on 1 viikon kädessä ja sen jälkeen arvioidaan tilanne uudelleen. Käytännössä uimaan päästään joulukuussa ja juoksukin on tauolla, jottei murtuma kohtaa rasita. Huomenna virittelen trainerin ja edessä varmaan pieni pyöräblokki eli treenit ei täysin pysähdy.
  4. Projekti sai heti alkuun pahan kolauksen: maastopyörälenkillä jyrkkä ylämäki ei noussutkaan ja pyörä kippas selälleen. Käsi osui puuhuun ja kyynärvarsi murtui. Odotellaan päivystyksessä vielä, että tartteeko leikata vai selviääkö kipsillä.
  5. Eilen ilta: 1600m seuran vuorolla. Hyvin pitkälti tekniikkaa + muutamat kovemmat spurtit. Aamu: salitreeni ja ohjelmassa yläkroppa + keskikroppaa. Illalla lihashuoltoa + joku pieni kävelylenkki. Huomenna pitkis sähkökäyttöisellä Fatbikellä. Sunnuntaina uintitreenit + pitempi juoksulenkki.
  6. Juoksua 8km aamutuimaan @ 5:54/km, sykkeet 125 eli kevyttä pk1:stä. Sykkeet alkaa lenkeillä jo tippumaan. Yösykkeet tulee myös tasaisesti alas eli kunto on lähtenyt palautumaan entiselleen. Dietin ensimmäisellä viikolla painoa lähti 1,1 kg eli sekin projekti on lähtenyt hyvin käyntiin. Taulukoiden mukaan 10 km pitäisi mennä 70kg tavoitepainossa alle 39min. Saa nähdä, että saako tänä vuonna painoa vietyä ihan noihin lukemiin. Tällä hetkellä matkaa tavoitteeseen on 9kg.
  7. Hiihtoa 1:27 ja noin 16-17km, sykkeet 136. Ekat hiihdot näille lumille. Puolet ulkona ja puolet putkessa. Oli hiukan hankalaa pitää loskassa ja melko mäkisellä reitillä sykkeet pk-alueella. Ens kerralla menen ehkä pertsalla, niin saa sykkeet alemmaksi.
  8. Onko Kuopiossa muuta ohjelmassa kuin tuo 400m?
  9. Maanantai 12.10: aamulla liikkuvuustreeniä ja illalla pieni kävelylenkki koirien kanssa Hiukassa sekä joogaa ennen nukkumaanmenoa. Aika kankea on vielä monesta kohtaa. Aamu: salitreeni ja jalat ohjelmassa. Koitin enemmän kiinnittää huomiota pakaran aktivointiin liikkeissä, sillä pakarat toimii heikosti. Varsinkin oikeanpuoleiseen en saa yhtä hyvää tuntumaa kuin vasempaan pakaraan. Samalla esimerkiksi maastavedossa alkaa tästä syystä juilimaan tuossa oikealla, kuten alla olevassa videossa. Muuten nuo videon liikkeet menee, mutta lonkkia/ pakaraa on hyvä vahvistaa ennen juoksu/ pyörä
  10. Uintia 2800m seuran vuorolla. 400m lämmittelyä ja sen jälkeen starttien treenausta. Vähän paremmin jo sujui. Muuten oli kelailusarjoja noiden jälkeen. Seassa vaparia, sekauinti, potkuja ja osan uin lättäreillä. Vauhdit kevyttä/erittäin kevyttä.
  11. Aamu: salia, jossa yläkropan ja keskikropan jumppaamista. Iltapäivä: 2:06 maastopyöräilyä. Sykkeet 132, 30km kertyi matkaa ja nousumetrejä 390m. Aamusta 7-8 kävin salilla jumppaamassa yläselkää, takaolkapäitä, rintaa, olkapäitä ja ojentajia. Lisäksi muutamat core-liikkeet. Farmers carry on yksi parhaista keskikropanliikkeistä. Kahvakuula toiseen kätee ja kävellään x aikaa. Vatsalihaksilla pidetään paketti kasassa ja tasapainossa. Erittäin hyvä liike uintiin ja juoksuun ja tasapainottaa hyvin keskikropan puolieroja. Tein 24kg kahvakuulalla 2x2x45s. Progression teen kesto
  12. Eilen: uintia 1500m seuran vuorolla. Startteja treenattiin 15min. Joka kerta tuli lasit silmille. 1 onnistuminen taisi tulla jopa. Onneks näitä ei oo kauheana omissa kisoissa. Muuten treeni oli perusneppailua. Tänään: ap : liikkuvuustreeni. Lihakset vieläkin kipeät tiistain salista, joten otin varovasti. Ip: juoksua 7km @ 5:52/km, sykkeet 129. Pk1/pk2 maastossa kevyttä läpsyttelyä.
  13. Eilen: salitreenit, jalat ja corea. Tänään aamu: 40min juoksua @ 6:10/km, sykkeet 132. 4 viikkoa aika olematonta liikuntaa. Onpahan palauduttu kunnolla. Painoa on tullut 3kg ja leposyke noussut 43--> 50. Pohja on saavutettu, joten tie on vain ylöspäin. Tämän kuun tavoite on aloitella sali- ja liikkuvuustreenit sekä pikkuhiljaa lisätä juoksua ohjelmaan ja uintia + satunnaisia pyörä/hiihtolenkkejä. . Pääsääntöisesti 1x/päivä mennään 4 viikkoa, kunnes alkaa määrät nousta. Toisena treeninä kävelyä maksimissaan. Sen jälkeen 8 viikon juoksupainotteinen blokki marras- joulu
  14. Viikonloppu meni vaimon valmistujaisissa ja siitä toipuessa. Tiistai: 8km kevyttä hölkkää. Keskiviikko: 2000m uintia: 6x100m potkuja, tekniikkaa 200m ja 4x200m kevyttä pääsarja ( 1:55/100m). Illalla vielä käytiin 2h kävelemässä vaaramaisemissa ruskaa ihailen. Tänään: 7km kevyttä aamuhölkkää ja illalla käyn masters - ryhmän mukana uimassa treenit. Huomenna aamusta saliä ja illalla ajellaan Rukalle. Lauantaina on tarkoitus käydä laskettelemassa ja maastopyöräilemässä ja sunnuntaina joku juoksulenkki ´+ käydään paluumatkalla Hossassa väh
  15. Viime lauantai: juoksua 7km. Keskiviikko: juoksua 7km. Eilen: uintia 1500m. Eipä vieläkään kauheana raportoivaa treeneistä. Ensi viikolla teen varmaan lihaskunto/maksimivoimatestejä ja koitan aloitella liikkuvuustreenejä. Lokakuu menee salitreenejä aloitellessa ja muuten urheilen 1/päivä. Marraskuulta sitten enemmän mukaan. Eilen tuli jonkinlainen ahaa- elämys uinnissa. Lähdin uimaan alusta alkaen kevyet sarjat reippaammalla kadenssilla. Ote uinnissa parani. Oon melko lyhyt uimari, nilkat ei jousta ja olkapään liikkuvuus ei ole hyvä, joten liutta
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy