Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup

Jäsenet
  • Content Count

    639
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

Jujup last won the day on March 17

Jujup had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eilen ftp testi ja trainerillä yhteensä 1h 20 min. Sykkeet 134/174 ja tehot 189w/225w. Lämmittelyjen jälkeen trainerin erg temppuili ennen 5min vetoa ja säätämiseen meni 15min ja lopulta poljin ilman erg. 5min tehot 313w ka. Varmaan olisi mennyt 320-330w väliinkin sen verran helpolla tuli. 5min tehot jopa korkeammat kuin viime vuonna tällä hetkellä. Ftp 256w (viime testi 250w). 20min pätkä oli aika all out eikä kovempaa ois päässyt. Aloitin ehkä liian kovaa, kun piti säätää vaihteilla ja kadenssilla tehot kohilleen. FTP:ssä vielä noin 10wattia matkaa viime vuoden huippu
  2. Tiistai: Ap: juoksua 40min @ 5:15/km, sykkeet 123. Kevyttä pk1. Vasen etureisi oli aika jumissa, joten otin varovaisemmin. Ip: salijumppaa. Keskiviikko: Uintia 2500m sis. 5x300m lättärit+pullari @ 1:43/m. Pääsarja tuossa 3-alueella ja muuten kevyttä. Maanantaina lepopäivä ja sen jälkeen pari kevyempää päivää. Tänään FTP-testi.
  3. Lomalla jäi tänne vähän päivittämättä: La 3.4: Ap: uintia 3200m sis. 20x100m lättärit + pullari @ 1:42/100m eli pk:ta. Ip: juoksua 11km @ 5:10/km suht mäkisellä reitillä. Sis. 4km "maravauhtista" @ 4:40/km. Su: lepo Ma: 14km juoksua @ 5:00 / km, sykkeet 134. 7km helppoa, 4 km @ 4:40/km ja 3 km helppoa. Tiistai: Ap pyörää trainerillä 50min. Piti polkea 1,5h ja 4x8min nousevin tehoin. Eka veto meni 95-110% @ ftp ja toinen jäi kesken 6 minuutin kohdalla. Jalat oli aivan tukossa ja lopetin treenin siihen. Muutaman päivän oli yösykkeetkin
  4. 9km juoksua @ 5:28/km, sykkeet 122. Kevyt pk1 lenkki kauniissa kevät aamussa. Huomenna pari treeniä ja sunnuntaina lepoa. Ajellaan mökille Varkauteen pääsiäisen viettoon. Syksyllä varattu Ylläksen reissu vaihtui etelään. Ei ihan uskalla lähtee siihen korona ruuhkaan, vaikka ensimmäinen rokote on saatu 1kk sitten. Pääsiäisen treenit koostuu uinnista ja pk juoksusta.
  5. 1,5h trainerillä sis. 4x15min @ 90-94% eli sweetspottia. Lyhyillä 2 min tauoilla vedot, joten aika hyvä tuntuma treenissä. Sykkeet 137/156 ja tehot 191w/204w.
  6. Ap: uintia 2600m sis. 20x50m pääsarjana minuutin lähdöin eli rentoja vetoja. Keskivauhti noissa 52s. Muuten kevyttä polskimista (tekniikkaa ja käsivetoja). Ip: juoksua 10,5km @ 5:01/km, sykkeet 130. Pk1 yläpäässä pääosin ja loppuun pari km pk2 yläpää ( 4:50/km). Takareidet meni jumiin loppulenkistä, mutta muuten aika rento lenkki. Mattotestin tulokset olikin tulleet jo. Kynnykset sykkeinä samat kuin viime vuonna , mutta kynnysvauhdit kasvaneet. Enemmän pitäisi ääripäitä treenata eli pk1 ja anakynnys/vo2max/nopeutta. Laktaatit pysyy 1,8 mmol 149 asti ja 2,3 mmol 159 ast
  7. Tuon testin probleema on, että keskiarvoistaa kaikille , että ftp= 0,75 MAP. Toki 20min testissä on vastaava keskiarvoistus. Pitäisi tietää nuo omat rajat, niin tuolla on helppo testailla. Mulla tulee usein liian matala ftp tuolla testillä. Samalla n. 250w ftp-lukemalla mulla ei varmaan menis edes 320w rikki testissä. Nuo ftp-testit, joissa ajetaan ftp:llä x-määrä ja sen jälkeen rampitetaan menee hyvin ihan treeninäkin. Jos omistais 5000€ vo2-master maskin, niin ramppitestit ois aina luotettavia.
  8. Eilen: kevyt pyörä 1h ja lihashuoltoa 30minsaa. Jalat on aika tukossa. Tänään : mattotesti. Sykkeet vähän matalammat samalla kuormalla kuin viime kerralla. Ei tosin jaksanut tunkata kuin 176 sykkeet max. Takareidet meni aika tukkoon lopussa, varmaan tottumattomuutta koviin vauhteihin. Anakynnys näyttäisi olevan sama sykkeinä ja aerobinen ehkä hieman korkeampi. Vauhdit molemmilla kynnyksillä edellisvuotta korkeammalla eli on tässä eteenpäin menty.
  9. Ap: uintia 2700m seuran vuorolla. Erinäisiä kelaussarjoja. Ip: 1,5h trainerillä sis. 4x9min kynnystreeniä "overundereina". 2min @ 95% ja 1min 110% x3 putkeen. Aika tiukahko setti. Tämä viikko on ollut hieman kevyempi ja 9h liikuntaa yhteensä. Huomenna kevyt pyöräja tiistaina mattotesti.
  10. Ap: salijumppaa. Kyykkyä ja mavea vitosen sarjoja + yläkropalla/corelle pientä jumppaa. Ip: Juoksua pk2 alalaidassa noin hieman päälle 10km @ 4:55/km, sykkeet 130. Sykkeet pätki lopussa, joten ka. syke hieman tuota korkeampi. Sen verram sulat tiet, että kesäkamppeilla sai jo juosta. Yllättävän paljon ottaa jalkoihin pelkällä asvaltilla juoksu tottumattomalle.
  11. Pyörää 60min, if 0.69 ja sykkeet 130. Sykkeet nousi melkein aerobiselle kynnykselle lopussa. Muutenkin tällä viikolla sykkeet nousseet normaalia herkemmin. Varmaan keventelyt vähentää sykejumia. Aiemmin noista kovemmista treeneistä ei ole juuri ollt yösykkeisiin vaikutusta, mutta tällä viikolla molempien kovempien treenien jälkeen yöllä sykeväli on laskenut ja sykkeet nousseet muutamalla lyönnillä yöllä .
  12. Eiliset: Ap: uintia 2500m. Pk-sarjoja reipasta vauhtia lättäreillä ja ilman. Ip: kevyt hiihto 30min Tänään: Juoksua 14km @ 4:52/km sis. 7x4min vk (ka teho 97%). Vedot keskimäärin 4:13/km eikä sykkeetkään nousseet anakynnykselle aivan. Tämä oli ehkä puolimaravauhtia. Ei oo vielä tottunut näihin, joten tiukahko sarja. Positiivista kuitenkin ihan reipas vauhti.
  13. Tuossa tarkoitan, että vo2max -alueelle sykkeet mennyt noin 10min. Eli vetopituus 3 min, niin siitä ei ns. kaikki ole suoraan vo2max kehittävää vai miten tuota nyt kuvailisi.
  14. Ota seuraavaksi haltuun tuo eilinen 3x3x3min, oli aika hapokas setti. 3min vetojen välit ja 6 min sarjojen välit.
  15. Eilen lepopäivä ja jalkojen aukaisua hieronnassa. Noin 90minsaa trainerillä sis. 3x3x3min @ 115%. Sykkeet 136/169 ja tehot 176w/225w. Aika tiukka setti. 5. vedossa jo näkyi tähtiä ja kävin jäähdyttämässä kroppaa vika sarjan välissä ulkona. Jotenkin jaksoi puskea loppuun asti ja kysyi kyllä aika paljon henkistä kanttia.Treenivastetta noin 10min.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy