Jump to content
Juoksufoorumi.fi


co-driver

Jäsenet
  • Content Count

    8
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tänään aamulla vastasin, kun huomasin kysymyksen ortostaattisen testin jälkeen. Tulisiko kellon kysyä unitiedot joka aamu automaattisesti? Nyt kahtena iltana kello on tulkinnut unen alkaneen vasta 02.00 vain totuuus 23-24 välissä...
  2. En tiedä mikä heräsi, mutta flow kysyi äsken (18.00) kuinka nukuit. Ja kertoi viime yön uneksi 3-7. Melko kovaa pyörimistä sitten nuo ensimmäiset 4h.
  3. Innolla otettu V-malli käyttöön. Ensimmäiset ongelmat oli itse aiheutettuja, joiden lisäksi vielä muutamia muita haasteita. - 1.yön unen mittaus ei onnistunut. -> Jatkuva sykeseuranta ei ollut päällä. - 1.Ortostaattinen testi ei onnistunut. -> En ollut yhdistänyt vielä sykevyötä. - eilen 1.lenkillä en ilmeisesti tarkistanut, että syke tulee varmasti sykevyöstä? Ehkä en ollut kastellut sykevyötä tarpeeksi? Ensimmäiset 8 kilometriä oli vauhti pk-hölkällä miltei minuutin kilometriä kohden kovempaa kuin aiemmin. Sykkeet kuitenkin noin 20 lyöntiä normaalia alemmat. Ensin ajattelin, että vau! nyt on kunto lähtenyt nousuun! Hiljalleen mielen valtasi kuitenkin ajatus siitä, että kenties vika on laitteessa. Toivottavasti tämä korjaantuu tänään. Viimeiset kilometrit sitten pomppasivat tutulle tasolle. - Yhden yön ajan unenmittaus onnistui, mutta viime yöstä ei tallentunut mitään?
  4. Ei että! Ostan kyllä nämä perustelut. Tänä vuonna sattuu samalla päivälle parin lähisukulaisen lakkiaiset, joten kotona oltiin sitä mieltä, että Tukholmaan voisi mennä vaikka ensi vuonna. Sinänsä kotoa tuli kyllä ihan hyviäkin perusteita. Aiemmat "juoksu-urani" ovat olleet maksimissaan 3-5kk:n mittaisia jaksoja ennen puolikasta. Nyt kun tavoitteeni on saada juoksusta pysyvä tapa, niin tavoitteena Tukholma 2020 olisi hyvä keino onnistua tavoitteessa.
  5. co-driver

    Polar Flow

    Miten muokkaatte polar flow:n sykerajoja? Lasketteko vain prosentit maksimisykkeen mukaan vai kuinka? Kävin testaamassa omia rajoja, mutten täysin saa kiinni flown alueiden logiikasta. On koflown keskitaso, eli taso 3 = PK2 vai meneekö polarin rajat limittäin pk ja vk alueiden kanssa? Oma aerobinen kynnys oli 145 ja anaerobinen kynnys 179 ja alueet jaettiin näin: PK1 115 - 135 PK2 130 - 147 VK1 145 - 164 VK2 160 - 181
  6. Syksyn aikana luin mm. Juoksijan sielu ja Raskas askel. Oikeastaan koko ajatus kokonaisesta maronista lähti näistä kirjoista. Tukhoman tapahtuma kiinnostaa kirjojenkin perusteella kyllä kovasti. Nyt kuitenkin tuntuu, että kevät/alku kesä tulee liian pian. Minulla on ei ole pitkää juoksutaustaa ja vahvaa peruskuntoa alla. Kolme puolikasta on toki takana, mutta ensimmäisestä on kymmenen vuotta ja viimeisestä tulee pian viisi. Näihinkin "treenaaminen" on tarkoittanut hölkkälenkkejä muutamien kuukausien ajan ennen tapahtumaa, ja sitten se hölkkäkin on taas jäänyt. Nyt tavoitteena on saada juoksusta säännöllinen tapa. Tavoitteen tueksi keväälle on merkitty jo puolikas, ja elokuulle suunnittelen siis ensimmäistä kokonaista.
  7. Kiitos. Ei juoksu ainakaan mahdollisuuksien puutteesta jää kiinni. Lisäksi kiinnostaisi kuulla kokemuksia noiden elokuun maratonien reiteistä tai kokemuksia tapahtumasta kokonaisuutena.
  8. Ajatus olisi siis juosta ensimmäinen maraton tänä vuonna. Ajatuksesta olisi tarkoitus tehdä konkreettinen tavoite, ja sitä varten pitäisi merkitä ajankohta kalenteriin. Elokuussa olisi ainakin Helsinki http://www.helsinkimarathon.fi/, Turku http://paavonurmimarathon.fi/, ja ainakin Tampereellakin taisi olla joku. Toki juoksemisesta ja harjoittelusta riittää runsaasti kysyttävää, mutta aloitetaan tällä. Mitä tapahtumaa suosittelisit ensimmäiseen maratoniin?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy