Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Laama

Jäsenet
  • Content Count

    42
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Laama

  1. Polarin tukeen yhteys vaikka chatillä. Minulla irtosi kanssa tuo metalliosa ja takuuna laittoivat uuden palan postissa parissa päivässä.
  2. Jep, juuri samaa teki itselläkin, tosin taisi välillä mennä sykkeet 10-30bpm ylös tai alas... Polarin tuen kanssa selviteltiin asiaa ja todettiin että mahdollisesti itse H10 vyö tullut tiensä päähän (kulutustavaraa). Tilasin uuden vyön joka maksoi muutaman kympin ja ongelmat hävisivät. Hieman ihmetytti kun vyö kesti käyttöä alle vuoden, mutta toisaalta tuleehan sitä käytetty reilu 10h joka viikko ja pestyä koneessa pari kertaa viikossa. Epäilen että juuri pesukoneessa saanut vyö kipeää, mennyt solmuun tms. ja siksi mennyt rikki.
  3. Laama

    Katseet kohti ensi kautta

    Täällä myös aloitettu juokseminen juurikin tuon Polarin ohjelman mukaan suunnilleen samoihin aikoihin. Itse tosin olen pystynyt vetämään "puolikasta" ohjelmaa ensin puolivuotta ja sitten "mara ohjelmaa" vuoden läpi 98% annetuista harjoitteista. Vko kilometrit lopussa olivat säännöstään päälle 50. Tuloksena Vantaalta launtaina 3:31. Lisäksi olen tehnyt Flow:n lihaskunto ja venyttely harjoitteet orjallisesti läpi. Alussa ne tuntui vaikeilta ja pahalta. Coressa ja voimassa siirryin kakkostason harjoitteisiin keväällä. Teen itse ne videosarjat 3x läpi eli noin 30min setti. Viikossa nä
  4. Se varmasti juuri näin kuten kirjoitit, pitkisten matka ja lisäksi omasta mielestä VK treeniä on ollut aika vähän suhteessa muuhun. Tässä on nyt menty juoksuharrastuksen aloituksesta lähtien (1,5v) pelkästään Polarin Flow palvelusta löytyvän juoksuohjelman mukaisesti. Se on ollut vain niin helppoa kun vastailee muutamaan sovelluksen kysymykseen (kisamatka, koska kisa, monestiko viikossa aikoo juosta ja millä intensiteetillä haluaa treenata). Ohjelma tekee noiden pohjalta kalenteriin kaikki treenit ajastetusti vaikka vuodeksi eteenpäin ja muokkaa sitä lennossa kehityksen mukaan. Viimeis
  5. Vantaan maraton 12.12.2019 Se oli sitten toinen maraton ja tämähän meni jo sillä tavalla edellistä paremmin, että maaliin päästiin koko matka juosten. Kokonaisuuteen olen todella tyytyväinen olosuhteet huomioon ottaen. Itse kisajärjestelyt sekä reitti olivat todella positiivinen yllätys. Kaikki järjestelyt olivat mukavasti kivenheiton etäisyydellä ja bonuksena uimahallin sauna juoksun jälkeen kruunasi päivän. Se mikä hieman varjosti päivää ja omaa suoritusta oli joskus kuulemani sanonta ”juoksee peräsuoli pitkänä”, en oikein ole koskaan ymmärtänyt mitä tällä tarkoitetaan, mu
  6. Päivän tulos 3.31.33 Vähän jäi hampaankoloon kun jäi tavoite saavuttamatta ja oli niin lähellä. Taisteluraportti tulossa myöhemmin 😂
  7. Viimeisteleviä harjoutuksia ensi lauantain koitosta varten. Maanantai - Juoksu 12km – 1h - @138bpm – 5:00min/km Pohjille 30min 5,7km @5,17 @128bpm + 20min 4,6km @4,22 @158bpm + jäähyt 5min Tiistai - Lepo Keskiviikko - Uinti – 1175m – 32min - @123bpm - Juoksu 9,1km - 45min - @135bpm – 4:56min/km (Tempojuoksu) Torstai - Lepo Perjantai - Uinti – 1100m – 30min - @124bpm - Juoksu 10km – 55min - @128bpm – 5:30min/km (Hirveä keli ulkona, sorruin salikortin uusintaan ja suuntasin juoksumatoll
  8. Itselle tuli kompressiosukista kammo HCM:llä. Jalat kun kramppasi huolella 30km jälkeen ei sukkia saanut millään pois kesken kisan, laskin ne siinä hötäkässä nilkkaan ja kiristi siinä entistä pahemmin 😣. Huutelin hädissään huoltajille "onko saksia, onko saksia... onko puukkoa" ei löytynyt. Sukat nilkoissa mentiin viimeinen 10km ja sen jälkeen en ole kompressiosukkaa jalkaan laittanut, enkä taida laittaa😂
  9. Taas on tehty viikon verran sankaritekoja. Se olisi nyt niinkuin treenimielessä sitten siinä Vantaata ajetallen. Pari viikko nyt keventelyä ja kisamoodiin itsensä psyykkaamista. Maanantai - Uinti – 1350m – 32min - @124bpm - Juoksu 11km – 55min - @140bpm – 4:59min/km Pohjille 30min 5,7km @5,17 @128bpm + 20min 4,6km @4,23 @158bpm + jäähyt 5min Tiistai - Juoksu 5km – 32min - @109bpm – 6:24min/km Kävelylenkki muuttuikin siten kevyeksi hölkkäilyksi. Keskiviikko - Uinti – 1300m – 31min - @132bpm - Juoksu 5km – 33m
  10. Maanantai - Uinti – 2100m – 53min - @141bpm Se oli sitten ensimmäinen yli 2km vapari uinti itseltä, tässä oli tekemisen meininkiä ja treenin jälkeen huikea fiilis. - Juoksu 14,4km – 1h15min - @143bpm – 5:13min/km Pohjille 40min 7,1km @5,40 @132bpm + ”maravauhtia” 30min 6,54km @4,35 @160bpm + jäähyt 5min Tiistai - Pyöräily – 24,2km – 1h02min - @125bpm - @24km/h Ajaessa ei nyt mitään ihmeempiä tuntemuksia jaloissa ollut, mutta satulasta noustessa olivat sisäreidet todella kovilla ja meinasi krampata koko loppupäivän pienemmäs
  11. Laama

    Adidas Adizero Boston

    Itselleni vastaten, ei löydy ei... eikä löytynyt mustiakaan 😞 . Tilasin sitten Addun web storesta. Sieltä sai loppuhinnasta -15% alennuksen kun tilasi samalla heidän uutiskirjeen.
  12. Laama

    Adidas Adizero Boston

    Onko kukaan bongannut pääkaupunkiseudulla Boston 8 kenkää muussa kuin mustassa värissä hyllyssä? Oranssi "Solar red" kiinnostaisi omasta mielestä tylsän mustan sijasta, mutta ainut paikka mistä tuota onnistun löytämään on Addun oma web store 😞 Aikaisemmalla Boston versiolla olen nyt melkein kaikki lenkit juossut ja itselle hyväksi kengäksi todennut niin ei viitsisi lähteä hirveästi muita kenkiä edes testaamaan.
  13. Maanantai - Uinti – 1700m – 37min - @137bpm - Juoksu 14,6km – 1h15min - @140bpm – 5:10min/km Pohjille 40min 7,2km @5,24 @129bpm + ”maravauhtia” 30min 6,6km @4,34 @154bpm + jäähyt 5min Hyvä kulku oli taas maanantain PK + VK treenille. Tiistai - Pyöräily – 25,5km – 1h10min - @117bpm - @22km/h Keskiviikko - Uinti – 1500m – 38min - @128bpm - Juoksu 10,3km - 50min - @145bpm – 4:52min/km Tempo juoksu oli taas menestys. Sykealueilla Zone 2-3-4 jokaista 15min + 5min jäähyt. Keskivauhti koko komeudelle oli lähellä omaa ”ma
  14. Kyllä, Tahko on armoton paikka. Viime kesänä kävin vetämässä jalat tukkoon useammaksi päiväksi 😂
  15. Näillä Lidlin tuotteilla olen itse painellut kanssa menemään, Kiwi maku neutraalimpi kuin se vadelma joka takertuu pahasti kurkkuun 😝. Geeli per 10km ollut oma annostukseni. Olen myös korvannut veden juoksun aikana sillä jauheesta sekoitettavalla sportti juomalla, hyvin toimii ja kone ei sakkaa 👍
  16. Maanantai - Juoksu 10,6km – 55min - @138bpm – 5:12min/km Pohjille 30min 5,5km @5,24 @129bpm + maravauhtia 20min 4,4km @4,36 @153bpm + jäähyt 5min Helposti irtosi, loistava fiilis ja kepeä oli jalka tänään. Tiistai - Pyöräily – 26,1km – 1h - @129bpm - @26km/h Keskiviikko - Uinti – 1200m – 32min - @122bpm - Juoksu 7,9km - 40min - @144bpm – 5:05min/km Paras tempojuoksu ikinä! Ei tajua mistä nyt tuulee ja tämä vauhti ja alhainen syke juontaa juurensa, Jihaa! Torstai - Porrastreeni 40min @136bpm (Maksimi 179)
  17. Alkavaan syksyyn pistettiin sitten päälle oikein kampanjan poikasta "Sykkeet alas ja vauhti ylös". Sykkeet on ollut nyt koko viikon semmoisessa -15% alennuksessa. Samalla vauhtia on tullut harjoitteisiin lisää joten ilmeisesti jotakin olen onnistunut tekemään oikein. Semmoinen negatiivinen asia tullut nyt tässä syke lamassa esille että perus kävely on hieman hukkaan heitettyä aikaa... olen "juotunut" ihan hölkkäämään kävelylenkkien lomassa jotta saisin sykkeen edes Zone1 alarajalle. Sama homma myös fillarilla, Zone3 pääsy vaatii ylämäen tai vauhtia tasasella pitää luukuttaa yli 27k
  18. Viikko alkaisi olemaan taas paketissa, illalla vielä kevyt fillarointi tulossa josta datan päivitän jälkikäteen. Maanantai - Uinti – 1200m – 31min - @117bpm - Juoksu 12,1km – 1h5min - @144bpm – 5:23min/km Tiistai - Pyöräily – 23km – 56min - @120bpm - @24,1km/h Keskiviikko - Uinti – 1300m – 32min - @129bpm - Juoksu 8,6km - 45min - @145bpm – 5:13min/km Torstai - Porrastreeni 42min @147bpm (Maksimi 181) - Pyöräily – 24,7km – 1h14min - @116bpm - @19,8km/h Perjantai - Juoksu 12km – 1h10min - @130bpm
  19. Viikon sankariteot olisi aika taas listata ylös. Tämä oli ns. keventelyviikko joten juoksua oli ohjelmassa hiukan vähemmän kuin tavallista. Maanantai - Juoksu 9,2km – 50min - @143bpm – 5:25min/km Tiistai - Pyöräily – 26,7km – 1h12min - @127bpm - @21km/h Keskiviikko - Uinti – 1150m – 31min - @132bpm - Juoksu 7,5km - 40min - @142bpm – 5:20min/km Torstai - Porrastreeni 44min @142bpm (Maksimi 181) - Pyöräily – 18,6km – 46min - @122bpm - @24,2km/h Perjantai - Uinti – 1050m – 28min - @140bpm Hankalaa
  20. Otan tästä eteenpäin hieman typistetyn rapsan käyttöön, En listaa enää erikseen kävelylenkkejä (noin 6x viikko á 30min), venyttelyt dynaamiset sekä staattiset (molempia 1x vko á 30min), core treeni 30min ja voimaharjoittelu 30min. Tässä tulee viikon reippaulut hiukan etujassa kun on aikaa kirjoitella. Fillaria tulee vielä illalla tehtyä perus 25km, kokeilen pitää sen kevyenä ja sykkeen alle 135. Maravauhdin olen nyt itselle lukinnut 4:50min/km vauhtiin. Laskennallisesti jos tuolla tahkoaa menemään niin 3h:24min olisi loppuaika, tavoitteeseen (alle 3h30min) jäisi täten ruhtina
  21. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttu, pari täsmä lepopäivää ja sitten sokka irti koneesta ukko irti telineistä. Vielä mennään vähän maltilla mutta alkaa pikkuhiljaa suunta olla eteenpäin kuten Jutilakin sanoi aikanaan. Polarin palautumisen tila huutaa nyt hoosiannaa kun pohjalla kummittelee kolmen viikon treenitön rupeama ja sitten yhtäkkiä repiikin itselle sen "normaalin" viikon. Noh, omat tuntemukset on semmoiset että enemmänkin voisi vielä tehdä, ortostaattinen testi tehty joka aamu ja sen mukaan treeni tehoaa hyvin ja kroppa on valmis vastaanottamaan kardiotreeniä 🙂 Mihinkää
  22. Kuluvan viikon suoritteet Maanantai, - Juoksu 8,1km - 45min - @150bpm – 5:34min/km Keskiviikko - Juoksu 7,4km - 40min - @150bpm – 5:25min/km Perjantai - Juoksu 9,5km - 57min - @133bpm – 6:03min/km Lauantai - Juoksu 5,5km - 30min - @148bpm - @5:29min/km Juoksua viikossa yhteensä 30,5km / 2h 52min. Vauhti ja juoksukunto edelleen täysin kateissa, ei kulje niin ei kulje vaikka kokeillut juosta illalla auringonlaskun jälkeen helteistä johtuen. Lauantaina piti juosta ohjelman mukaan intervalleja, mutta vasen nilkka alk
  23. Tässä vielä edellisen viikon juoksut, hirvittää vieläkin tuo suoritustason lasku näin lyhyen tauon seurauksena. Tajusin vasta viikonloppuna että TwilightRun puolikas olisi sitten jo reilun viikon päästä minne piti mennä... saapi nähdä lähdenkö juoksemaan tuota jos ei juoksu ala sujumaan pikkuhiljaa paremmin. Torstai, - Juoksu 5,2km - 28min - @147bpm – 5:28min/km Perjantai - Juoksu 6,2km - 50min - @127bpm – 8:02min/km Lauantai - Juoksu 8,0km - 42min - @155bpm – 5:21min/km Sunnuntai - Juoksu 12,5km - 1h21min - @138bpm - @6:28min/km
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy