Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pyörämees

Jäsenet
  • Content Count

    187
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

43 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Itse käyttäisin ja käytänkin Nightly Rechargea palautumisen seurannassa. On todella hyvä ja vaatii säännöllistä käyttöä, että saat järkevää dataa. Aluksi käytin melkein vuoden ortotestiä, mutta Nightly Recharge -ominaisuuden ilmestymisen jälkeen orto on jäänyt kokonaan pois. Toki sen voisi tehdä joskus huvikseen, mutta en koe sitä enään tarpeelliseksi. Eri kardiokuorma kellossa ja flowissa kuulostaa oudolta varsinkin, jos molemmista laitteista löytyy uusin päivitysversio. Lataisin vielä kerran Flowin uudelleen ja toivoisin, että ongelma poistuisi! 👍
  2. Pyörämees

    Rannesyke

    Kuvassa maanantain aamuherätystä juoksumatolta VeeVeen rannemittauksella. Alussa ja lopussa siirtyminen salille eli portaat alas ja ylös. Hyvin toimii itellä. 👍
  3. Pyörämees

    Rannesyke

    ^ Kyllä PK-lenkiltä saat toimivalla rannesykemittauksella riittävän tarkasti sykkeet ylös. 👍
  4. Säbää voit vetää Vantagella vaikka ilman vyötä. Kuvassa omaa sykekäyrää sählystä VeeVeen rannemittauksella. Palautumisen seurannassa Nightly Recharge on ollut todella hyvä. Löytyy sekä Veestä että Ämmästä.
  5. Pyörämees

    Rannesyke

    Kuulostaa kyllä, että mittarissa on jokin hätänä! Minulla on kaveripiirissä yksi kylmät narukädet omaava tyyppi ja hänellekin rannemittaus toimii ongelmitta yöseurannassa. Viime kevään juoksu-pyörälenkeillä hän ei löytänyt tosin luottoa rannemittaukseen. Omasta mielestäni hän sporttasi liian aikaisin kello paljaassa ranteessaan. 😇
  6. Pyörämees

    Rannesyke

    Itselläni Vantage Veessä pelannut rannesyke yli vuoden ajan jo luotettavasti. Tänäänkin ajelin työmatkat pyörällä (n.2h) ja sykkeet otin ranteesta ylös. Keli mennen tullen -7'C. Nyt vielä tottunut seuraamaan syketiedot yöajalta palautumisen seurannassa, niin eipä tuosta ominaisuudesta enään voi luopua! Tottakai pitää myös ymmärtää mittaustekniikkaa, missä se toimii ja missä ei. Käsittääkseni mittaus tapahtuu ihon värimuutoksista, joten esim. salilla ranne on tasavärinen kun siihen kohdistuu kova puristus tietyissä liikkeissä. Tällöin rannemittaus ei pääse mittaamaan oikeita lukemia. Ehkä tuota voi havainnollistaa puristamalla sormia yhteen tai painamalla varpaita lattiaan ja katsoa mitä ihon värille silloin tapahtuu. 🤔
  7. Eli viittaisi jatkuvan sykeseurannan ongelmaan. 🤔 Itellä vain yöllinen sykeseuranta käytössä Nightly Rechargen myötä. Eikä oo kertaakaan tullut tollasta vastaan.
  8. Missä tilanteessa tekee tota? Kuulostaa oudolta. Itselläni rannemittaus pelannut nyt hyvin jopa kylmästä ranteesta. Jos käsi on ollut tasaisen kylmä eikä hetkellisesti tule suuria lämpötilavaihteluita ranteeseen, niin olisiko siinä suurin syy rannemittauksen toimivuuteen myös kylmästä kädestä? 🤔 Nightly Recharge on kyllä todella hyvä mittari unen/palautumisen seurannassa. Talvi itellä mennyt pyöräilyn, vapaan hiihdon ja salin merkeissä. Viime viikolla juoksin sitten yli 2kk tauon jälkeen 10km lenkin. Lenkki veti kyllä heti ANS-arvon pahasti punaiselle seuraavalta yöltä. Toki päivä oli töissäkin pitkä ja hieman tavanomaista rasittavampi, joten äkkiseltään ei kannata vetää keholle uutta ärsykettä liian reippaalla otteella. Tai haittaako tuo, jos hetkellisesti punaista näkee. 😊
  9. Pyörämees

    Rannesyke

    Ei se toimiva rannesykemittaus yhtään turhake ole!! Itselläni on rannemittaus Vantege Veessä toiminut tietyissä jutuissa aivan loistavasti! Alle plussat ja miinukset: +Vaelluskäytössä erinomainen(kesä/talvi) +Työmatkapyöräily (6000km ranteesta lukemat ylös) +Tasavauhtiset lenkit juosten/pyöräillen +Yöllinen sykeseuranta palautumisen seurannassa -ei toimi salitreeneissä -ei toimi kylmästä ranteesta luotettavasti -mittauksen viive kovissa vedoissa
  10. Tuli sitten tehtyä ensimmäinen kellon ohjaama huoltava core-treeni kolmen päivän vaelluskeikan jälkeen. Yllättävän mukava oli vetää kevyt kuntopiiri kellon mukaan. Aluksi aattelin, että tuosta uudesta ominaisuudesta ei ole itselleni mitään hyötyä. Saapa nähdä, miten ajan kanssa käy. 👍 Paras ominaisuus taitaa Vantagessa olla edelleen akunkesto. Kolmen päivän ja noin 24 hiihtotunnin jälkeen mittarissa oli edelleen 20% akkua jäljellä. Öiltä vielä Nightly Recharge tiedot talteen, niin on ainakin itselleni toimiva kampe. 👍 Joku taisi mainita kosketusnäytön ongelmista.. Oma kello sekoili toiseksi uusimman päivityksen jälkeen kosketusnäytön osalta. Käynnistin silloin kellon uudelleen ja ongelma katosi onneksi heti. Oiskohan uusimman päivityksen ympärillä ollut samaa ongelmaa liikkeellä. 🤔
  11. Pyörämees

    Polar Ignite

    Varmasti vielä tyypistä riippuu, miten toimii, mutta kyllä rannemittaus on todella hyvä monessa asiassa. Esim. yöllinen Nightly Recharge antaa kyllä oivaa tietoa palautumisesta rannesykkeen perusteella👍 Ite ajanut tänä vuonna pyörällä 6000km työmatkoja, ja kaikki syketiedot ranteesta talteen. 💪 Talvella täytyy pitää vain hiha visusti kellon päällä!
  12. Pyörämees

    Polar Ignite

    Hiihto on vaativa laji rannemittauksella. Kun tykität kovempaa, tulee ranteeseen pakostakin kova puristus. Tällöin rannemittaus tippuu kyydistä. Sama ilmiö salilla, kun vedät esim. leukoja, niin ei mitään toivoa saada ranteesta oikeita sykelukemia ylös.
  13. Nightly Rechargen unitietojen perusteella tarvii kellon ranteeseen. On kyllä hyvä ominaisuus palautumisen seurannassa. Varsinkin ANS-pisteet kertoo itelle tosi hyvin, miten keho on palautunut esim. kovemmasta treenistä. 👍 Saathan sinä vyöllä ainakin sykkeet ylös, jos sen vaan viitsii yöksi pukea päälle.
  14. Toi 410 taitaa olla 15 vuotta vanha malli.. Saattaahan se kovassa käytössä jo hieman piiputtaakin 😁
  15. Ei kannata pausettaa missään tapauksessa. Jos teet esim. tunnin voimaharjoittelun, niin pienet palauttelut ovat osa treeniä. 💪 Ja kardiokuorma kannattaa myös kerätä talteen koko treenistä, jos haluaa omaa kuormaa/palautumista seurata. Salillahan rannemittaus ei toimi tietyissä liikkeissä sitten ollenkaan.. Eli vyö käyttöön, jos haluat tarkat syketiedot talteen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy