Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pyörämees

Jäsenet
  • Content Count

    99
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

23 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sitten kun Stravan live segmentti tulee kelloon, niin alkaa oleen Vantage Vee itselleni täydellinen kampe 👍
  2. Jatkuvalla sykemittauksella taitaa kestää juurikin tuon 4-5 päivää. Itselläni akku kestää noin 8 päivää ilman jatkuvaa sykeseurantaa. GPS-treeniä tuolle aikajaksolle tulee noin 12h.
  3. Heti alkoi taas pelittää normaalisti! Kiitos!
  4. Kysymykset tulevat joka aamu. Itselläni on kolmen kk aikaan parilta yöltä ollut nukahtamis- tai heräämisaika pielessä. 🤔 Aikoja voit jälkikäteen säätää hieman Flowin kautta. Onkohan Polarilla jokin pielessä Flowissa tällä hetkellä, koska ainakaan eilen ja tänään oma kelloni ei synkkaa luuriini? Eilen puhelimeen (Nokia8) tuli uusi järjestelmäpäivitys.
  5. Itselläni kardiokuormat olivat jo Vantage Veen ensipäivistä lähtien järkevissä lukemissa, koska kello nappasi edellisen kk treenini Flowista. Joululoman aikana treenasin 2 viikkoa kovempaa ja pääsin kardiokuormassa satasen paremmalle puolelle. Tammikuun loppupuolella kävi pieni pöpö kehossa ja otin iisisti neljä päivää. Tällä hetkellä kardiokuorma on 90/86. Flowista näkyy hyvin kardiokuorman kehitys taulukosta. Laitan alle kuvan omista touhuistani. En tiedä, välittääkö ortostaattinen testi kardiokuormasta sen suurempia. Vuodenvaihteen aikoihin oma kardiokuorma oli reilusti punaisella ja yhden lepopäivän jälkeen ortotesti lupasi jatkaa sporttia. Toki kello ohjeisti treenaamaan monipuolisesti, ettei tulisi rasitusvammoja.
  6. Okei 🤔 eli täytyy vilkaista tietokoneen kautta. Ajattelin luurin ja kellon näyttävän eri dataa, johon olisi auttanut Flowin uudelleenasennus.
  7. Miten voit saada kahdenlaista palautumistietoa? Näyttääkö kello ja Flowi noi erit tiedot? Itsellä ainakin suurin kardiokuormalukema on napattu juuri pk-treenillä. Tarpeeksi vaan kestoa, niin kyllä tulee isoja lukuja. Vastasitko aamulla kellon kysymyksiin?
  8. Unitiedot kannattaa katsoa Flowista uudelleen. Voi olla, että aamun eka vilkaisulla kello ei ole vielä laskenut/siirtänyt unidataa Flowiin.
  9. Kaiman opeilla olet ilmeisesti lähtenyt kokeilemaan tilanteen korjausta. Täytyy itselläkin yrittää paremmin noudattaa Aki Hintsan oppeja nukkumiseen liittyen. Voittamisen anatomia -kirja kannattaa kyllä lukea!
  10. Millaisia tuloksia porukka saa uniseurannasta? Itselläni keskimääräinen uniaika on noin 8h, ja unen yhtenäisyyden lukema pyörii 2,0 ympärillä. Eli saan riittävästi unta, mutta uneni on kellon mukaan liian katkonaista. Parhaat yhtenäisyyslukemani olen saanut nukkumalla makuupussissa, 4,0, tai jos uniaikani on ollut todella lyhyt, 5-6h.
  11. Hyvä, että kello ja appi toimivat nyt samalla tavalla 👍 Jos oot jo kk rakentanut kardiokuormaan pohjia, ei 5km juoksu välttämättä muuta käyrää mihinkään suuntaan. Jos 5km juoksusi olisi todella kova veto omaan kardiopohjaasi ja juoksutasoosi nähden, mittari kyllä liikkuisi eteenpäin. Eli rasitusarvo kardiokuormassa on 7 päivän keskiarvo, jota verrataan sietokykyarvoon. Sietokyky on 30 edellisen päivän rasituskeskiarvo. Eli pitkällä aikavälillä pitäisi pikkuhiljaa nostaa treenien kuormitusta, jos haluaa järkevästi nostaa kardiokuorman rasitus- ja sietokykyarvoja. 👍
  12. Joululoman aikana itselläni tuli todella paljon treeniä, ja pääsin kardiokuormassa reilusti punaisellekin. Nyt tammikuussa olen liikkunut myös kohtuu paljon. Silti ei ole ollut saumaa päästä kehittävälle tasolle kellon mukaan, koska edellinen kk oli niin kova. Ylläpitävän ja kehittävän rajamailla olen nyt oleillut. Mutta tuo että kello ja appi näyttävät eriä Flowin uudelleenasentamisen jälkeen kuulostaa ihmeelliseltä. 🤔 Onko kello ja appi toimineet aikasemmin yksi yhteen? Jos ovat, voisiko olla, että Polari on laskenut liikkeelle jonkin hiljaisen päivityksen joka toimii jo netissä, mut kellossa laahaa perässä. Ja jos kuormissa liikut nyt rajamailla, niin arvot olisivat erit sen takia kellossa ja apissa.
  13. Joillakin oli joku kk sitten samantyyppinen ongelma ja se ilmeisesti korjaantui lataamalla Flowi uudestaan luuriin.
  14. Aina kun olen omistanut sykemittarin, olen sitä salillakin käyttänyt. Oma salitreeni on paljolti kuntopiirityyppinen ja sykkeet nousevat tietyissä liikkeissä aika korkeallekin. Vantagessa jos haluaa seurata omaa kardiokuormaa, kannattaa ehdottomasti ottaa joka treenistä syketiedot talteen.
  15. 👍👍 Sama juttu itellä, että salitreeneissä vyö ylle. Muissa omissa lajeissani rannemittaus toimii hyvin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy