Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Rural fitness

Jäsenet
  • Content Count

    27
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

Converted

  • Maraton
    3.43 (2008)
  • Tavoite
    Eka maraton 10 vuoden tauon jälkeen läpi.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Teetkö Vogon noista sivujen 12 vkon treeneistä nyt tuota 3.20-3.50 aikaa tavoittelevaa vai tuota 3.45 - 4.50? Aika iso hajonta nääs näissä tavoiteajoissa. Itsehän oikeasti vain kuiskaan (täällä foorumilla) tuon tavoiteaikani alle 4 h. Ääneen sanon, että tavoite on juosta se läpi.
  2. https://www.kuortane.com/epasuorat_testit.html Nämä Kuortaneen urheiluopiston testit kuitenkin vielä houkuttelisivat. Esim. tuo valojänistä seuraten tehtävä Conconi. Ai että en edes huomannut noita HCM:n ohjelmia. Kurkkaan, kiitos vinkistä! Aiotko seurata jänöä tapahtumassa vai juosta omia menojasi? Itse en ole koskaan seurannut jäniksi mutta toisaalta - miksipä ei.
  3. Vogon, hieman samalla meiningillä olen mennyt eli kuulostellen kroppaani. En vain tiedä, sokeutuuko sitä omalle kunnolleen ja luulee, että on kovassa kunnossa, vaikka ei ole. Lienenkö auktoriteettiuskovainen, kun tunnen kaipaavani sitä että joku ulkopuolinen mittamies/nainen sanoo, että juokse näin loppuaika, niin hyvin menee. Edelliseen maratoniin nääs hain vauhtia urheiluopiston kuntotestistä ja -ohjelmasta. Ehkä jatkan nyt valitsemallani tiellä, mutta en tee kovia salitreenejä, vaan korvaan niitä juoksulla/hiihdolla. Sen olen huomannut kevään kuluessa, että nukun paljon paremmin kuin aikoihin. Sammun illalla kymmeneltä-yhdeltätoista kuin saunalyhty.
  4. Noin 40 - 60 km. Minäkin olen hiihdellyt, kun liukkaus ei välillä anna myöten juosta. Myös juoksumatolla olen juossut, 2 % kallistuskulmalla, en tiedä onko se yhtään sama kuin oikea juoksu.
  5. Nyt tajusin että aloituksestani sai ehkä sen käsityksen, etten ole juossut ja nyt havahduin vasta että kisa on kohta. Olen siis juossut, aika paljonkin ja maraton mielessä. Mutta koko ajan olen ajatellut, että juoksu on siellä hamassa tulevaisuudessa, kyllä tässä ehtii vielä viimeistellä. Enkä tosiaan tiedä, mitä tässä nämä viimeiset pari kuukautta tosiaan kannattaisi tehdä, että kunto olisi kovimmillaan toukokuussa. Mietin jopa että jättäisi salitreenit kokonaan pois ja vain juoksisi. Olen tähän asti juossut kolme - neljä kertaa viikossa ja pari kolme kertaa käynyt salilla kuntopiirissä tai jossain kehonpainotreeneissä. Hyvä vinkki. Jos tällä viikolla ehtisi yhden pitkän lenkin. Olen juossut nyt kerran viikkoon sen reilu 20 km lenkin, muuten lyhyempiä.
  6. Olen juossut viimeksi maratonin 10 v sitten ja nyt olisi tarkoitus osallistua Helsingissä 18.5. juostavaan maraan. Olen lasketellut tässä henkisesti, että mitään kiirettähän ei ole. Sitten harhauduin tapahtuman sivuille ja siellä oli uhkaavanoloinen laskuri, joka sanookin maratoniini olevan enää 12 viikkoa ja 4 päivää. Jaiks! Mitä nyt kannattaisi tehdä? Mistä tiedä, missä kunnossa olen? Kannattaisiko käydä joku kuntotesti tekemässä vai juosta testijuoksu? Kympin? Millä ilveellä voisin näin harrastelijajuoksijana, jonka aktiivivuodet ovat kaukana takana, lukea omaa juoksukuntoani? Onko muita HCM:lle tulijoita? Onko tavoiteikaa? Itselläni oli ainakin ajatuksissa juosta alle neljään tuntiin, mutta voi olla että ihan haaveilua. Enkkani takavuosilta on 3.40.
  7. Juoksin eilen umpihankilenkin omalla pellolla, jossa paikoin lumi tuli melkein puolireiteen. Pääosin kyllä puolipohkeeseen. Reisimitassa ei toki ei enää voi puhua juoksusta. Oli rankkaa ja aika ihanaa, kun sai suht. lyhyessä ajassa päivän treenin hoidettua. Tänään onkin sitten saanut kolata ja lapioida lunta sellaiset neljä tuntia putkeen, joten jäi lenkki kokonaan tekemättä.
  8. Nonni, olen nyt joululoman aikana päässyt juoksemaan pitkiä lenkkejä päivänvalon aikaa, joten täällä böndelläkin on tällöin hyvät juoksumaastot. Ei ole tarvinnut kääntyä takaisin samaa reittiä. Töiden alkaessa huomenna pitää taas palata vanhaan tylsään eli juosta pururataa ympäri. Jonkun kerran kyllä pakko koettaa otsalampunkin kanssa juoksemista. Väittävät susien liikkuvan tuolla, mutta emmeköhän mahdu samaan metsään. Pilveä en ole kokeillut nyt lenkkiin yhdistää. Sen olen huomannut, että jouluaterialla parikin viinilasia vaikuttaa seuraavan päivän lenkkiin heikentävästi.
  9. Joo, en tiedä vielä, miten tärkeä itselleni on tuo sykkeen seuraaminen. Aikaisemmissa maratoneissani ei tosiaan ole ollut sykemittaria eikä mitään matkamkittareitakaan. Vain kello ranteessa, jotta näen kuinka kovaa olen juossut. Lisäksi olen yrittänyt seurailla jäniksiä. Nyt kyllä alan epäillä myös sitä, onko tuo Polarin M200 mitannut matkojakaan oikein.
  10. Okei eli ranteen viileys voi olla siis syynä, että rannemittari ei toimi? Kone luulee että olen kuollut... no mutta ihan loogiselta nyt kuulostaa kun mietin, sillä nämä sykemittauksen ongelmat ovat esiintyneet vain nyt kun pakkasilla olen juossut. Ehkäpä tuo kello minut kartalla (sykkeestä) pitäisi sitten kevään maratonilla?
  11. tästä ei kyllä riittävästi ostotilanteessa kerrota (tai ei ollenkaan), että rannesyke ei välttämättä pelaa. Mulla ei ole tatskoja ja syke on toiminut moitteetta sen vuoden verran (?) mitä kelloa olen käyttänyt. Nyt sitten näillä lumilla se on pettänyt.
  12. Joo rannesyke on. Olen käyttänyt sykemittaria viimeksi 10 v sitten ja iloitsin, kun nykyään ei tartte sykevyötä. Se on niin hankala ja tympeä jotenkin. Ja nyt sitä silti tarvitaankin! Joo, on nyt parilla lenkillä jo tuo Polarin M200 -sykemittaus feilannut, joten uskottava se kai on. Eihän tuohon pirulaiseen voi sitten varsinaisella maratonillakaan luottaa. Kokeilin juosta matolla yks päivä 10 km lenkin. Se on kyllä liikaa. Vielä sellaisen 5 km vauhtilenkin vetää matolla ihan mielikseen. Kesällä näin tykkäänkin, myös täällä maalla. Juoksen välillä metsän läpi poluntapaista (tai jopa umpimetsää) ja sieltä aina jossain vaiheessa löytyy tiekin. Vaan näin talvella ja varsinkin nyt kun joka paikassa on liukkautta, ei tule mitään.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy