Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Rural fitness

Jäsenet
  • Content Count

    58
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

128 Excellent

Converted

  • Maraton
    3.43 (2008)
  • Tavoite
    Eka maraton 10 vuoden tauon jälkeen läpi.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ai on myös 3.45 jäniksiä. En ole koskaan juossut jänöjen kanssa, en tajunnutkaan että niitä on noin tiheään. Myös minä lyöttäydyn noiden 3.45 matkaan, ellei sitä ennen tule takapakkia.
  2. Jes, sama tavoite. Mieluiten alle 4 h. Ajattelen ehkä juosta jänisten perässä, mitä en kyllä aikaisemmin ole tehnyt. Eniten pelkään alun ruuhkia ja että juoksu menee plörinäksi siinä. Toiseksi että maha menee sekaisin. Kolmanneksi että en osaa tankata kunnolla (tulen lenkillä aina nälkäiseksi). Ja neljänneksi, että ehdinkö illan viimeiseen junaan Pohjanmaalle...
  3. Uskomatonta, mutta totta: Helsingistä ei pääse pohjoiseen 18.5. maratonin jälkeen junalla kuin 19.40 tai sitten menee yöjuna puolenyön aikaan. En ole älynnyt huolestua aiheesta mutta nythän tajusin että maratonin lähtö on vasta klo 15. Pitäisi tehdä melkein oma ennätys (ehkä vaikeaa näin kymmenen maratonittoman vuoden jälkeen) ja käydä pikavauhtia hakemassa varusteet ja suihkussa ja _juosta_ Pasilan asemalle, notta ehtisin junalla vielä yöksi kotiin. Kaveri kyllä lohdutti, että tässähän on mulle vain hyvä kannustin juosta kaikin voimin. 😄
  4. Joo, saattaa olla että tein hätiköidyn päätöksen. Juoksen noilla nyt loppuviikosta pitkän lenkin (kaksi ja puoli tuntia) ja katson sitten, vaihdanko esim. noihin bostoneihin.
  5. Nyt on uudet popot, Adizero Adios 4 (naisten). Juoksin niillä kiireisen päivän vuoksi nyt vain puolen tunnin lenkin ja hyviltä tuntui. En ole ihan varma silti, onko nuo siltikin liian vähän vaimentavat... harkitsen vielä, vaihdanko ne pika pikaa noihin Bostoneihin. Sain nääs Intersportista 30 päivän juoksutakuun/palautusmahdollisuuden.
  6. Tiistaille on aika (omasta kalenterista) tossuostoksille varattu. Piru nääs kun myös tänään puolentoista tunnin lenkin jälkeen kengät hiersi ja suihkun jälkeen kun lähdin kauppaan, myös kauppakengät kolotti. Eli ei tuo ihan hyvä tilanne taida olla. Kiitos vinkeistänne! Just tuo hessuhopomaisuus on erittäin kuvaava termi sille, miltä tuntui kun Hoka-kenkiä testailin.
  7. Joku siinä on, että nuo vajaa vuosi sitten hankkimani DS Trainerit eivät ole hyvät. Suomeksi sanottuna saan niistä hiertymiä yli 1,5 tunnin lenkeillä. Onko ihan surmaa hankkia vielä uudet tossut ennen maratonia, jonne 6 viikkoa aikaa? Millä tossuilla muutenkin juoksette? Kaupassa tarjosivat niitä Hoka-kenkiä. joilla tuntui kuin kävelisi ilmatyynyillä. Ei hyvällä tavalla, en tykännyt. Mutta toisaalta mitäpä kenkiä pääsisi kokeilemaan ensin 50 km ja sitten palauttaa, jos ei hyvät?
  8. *Etsii foorumin ohjeista, miten käyttäjätunnus ja kaikki sen viestit poistetaan.
  9. Joo samaa kattelin, ihmeen helpollla sitä saisi itsensä tässä viimeisenä 11 viikkona päästää noiden mukaan? Ja tuosta oman tavoiteajan toteutumisesta täällä foorumilla: jos epäonnistun, en tule siitä kertomaan vaan itken ja häpeän ja treenaan uutta maratonia varten 😄
  10. Teetkö Vogon noista sivujen 12 vkon treeneistä nyt tuota 3.20-3.50 aikaa tavoittelevaa vai tuota 3.45 - 4.50? Aika iso hajonta nääs näissä tavoiteajoissa. Itsehän oikeasti vain kuiskaan (täällä foorumilla) tuon tavoiteaikani alle 4 h. Ääneen sanon, että tavoite on juosta se läpi.
  11. https://www.kuortane.com/epasuorat_testit.html Nämä Kuortaneen urheiluopiston testit kuitenkin vielä houkuttelisivat. Esim. tuo valojänistä seuraten tehtävä Conconi. Ai että en edes huomannut noita HCM:n ohjelmia. Kurkkaan, kiitos vinkistä! Aiotko seurata jänöä tapahtumassa vai juosta omia menojasi? Itse en ole koskaan seurannut jäniksi mutta toisaalta - miksipä ei.
  12. Vogon, hieman samalla meiningillä olen mennyt eli kuulostellen kroppaani. En vain tiedä, sokeutuuko sitä omalle kunnolleen ja luulee, että on kovassa kunnossa, vaikka ei ole. Lienenkö auktoriteettiuskovainen, kun tunnen kaipaavani sitä että joku ulkopuolinen mittamies/nainen sanoo, että juokse näin loppuaika, niin hyvin menee. Edelliseen maratoniin nääs hain vauhtia urheiluopiston kuntotestistä ja -ohjelmasta. Ehkä jatkan nyt valitsemallani tiellä, mutta en tee kovia salitreenejä, vaan korvaan niitä juoksulla/hiihdolla. Sen olen huomannut kevään kuluessa, että nukun paljon paremmin kuin aikoihin. Sammun illalla kymmeneltä-yhdeltätoista kuin saunalyhty.
  13. Noin 40 - 60 km. Minäkin olen hiihdellyt, kun liukkaus ei välillä anna myöten juosta. Myös juoksumatolla olen juossut, 2 % kallistuskulmalla, en tiedä onko se yhtään sama kuin oikea juoksu.
  14. Nyt tajusin että aloituksestani sai ehkä sen käsityksen, etten ole juossut ja nyt havahduin vasta että kisa on kohta. Olen siis juossut, aika paljonkin ja maraton mielessä. Mutta koko ajan olen ajatellut, että juoksu on siellä hamassa tulevaisuudessa, kyllä tässä ehtii vielä viimeistellä. Enkä tosiaan tiedä, mitä tässä nämä viimeiset pari kuukautta tosiaan kannattaisi tehdä, että kunto olisi kovimmillaan toukokuussa. Mietin jopa että jättäisi salitreenit kokonaan pois ja vain juoksisi. Olen tähän asti juossut kolme - neljä kertaa viikossa ja pari kolme kertaa käynyt salilla kuntopiirissä tai jossain kehonpainotreeneissä. Hyvä vinkki. Jos tällä viikolla ehtisi yhden pitkän lenkin. Olen juossut nyt kerran viikkoon sen reilu 20 km lenkin, muuten lyhyempiä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy