Jump to content
Juoksufoorumi.fi

syklis

Jäsenet
  • Posts

    336
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

Everything posted by syklis

  1. Howdy! Tuli pitkä tauko kirjoitteluun. Työrintamalla rasitus on noussut merkittävästi ja sen takia sekä kirjoittelu, että treeni vähentyneet. Oon yrittänyt juosta pari viikkoa 70-90km/viikko, viikossa yksi nopeampi setti, yksi 25-30km ja muut sekalaista sen mukaan miten on aikaa riittänyt. Ja parin viikon treenin jälkeen kevyempi viikko aina, jolloin ehkä 40km juoksua. Kerta viikkoon uintia ja kerta viikkoon kuntosalia. Viime viikko meni ihan plörinäksi, vaikka piti olla nostoviikko. Onnistuin urheilemaan vain 3.5h, ja sitä edeltävä vain 3h. Mutta tää viikko toistaiseksi ok. Joku lappujuoksu tähän syksyyn testiksi, sitten huilia ja ens vuodesta uusin ottein mukana. Töiden pitäis helpottua vuoden vaihteesta.
  2. To: 14km; 2+ km lämppä, 3x (1.6km+200m), 6+ km nousujohteista ad 3:55/km. Noi mailivedot meni 3:30-vauhtia. Pe: 12.5km 5:30 iisiä La: 40km fillailua 34km/h + 13km polkujuoksua Su: 29km polkujuoksua 4:34/km nousujohteisesti. Lopussa painoi vähän jaloissa. Hyvä viikko, mutta lepoviikko tulee kyllä sopivasti. Tuntuu, että kunto on noussut ja juoksuvauhti on parantunut. Toivon trendin jatkuvan. Ensi viikolla kevyttä ja ehkä vähän allaspulikointia ja muuta fiiliksen mukaan.
  3. Ke: 11km 5:30 iisiä. Vähän nuutunut olo. Lenkin jälkeen virkeämpi olo.
  4. Ti: 11km; 2km lämppää + 9km tempoa (3:44/km). Tuli ehkä juostua vähän liian kovaa. Mutta vaikea hirveästi jarrutella, kun kulki. Tossa tosin 3 pikapysähdystä risteyksissä.
  5. Ma: Lepopäivä = perheuintia ja pikaiset 300+300m "omaa aikaa". Sellaista 1:30-1:34/100m pulikointia. Jotenkin tatsi veteen häviää, kun ei ui. Onneksi se on aina tullut takaisin aika nopsaan, niin ei tässä vielä huolestuta.
  6. Juu, ja sen päälle tais tehdä 2h fillaritreenin ja uintitreenitkin. On se kova. Ainoa asia mitä meillä on siis yhteistä on tuo juoksun kilsamäärä 😆
  7. Pe ilta: kuntosali 50min. La ilta: 12.2km, 4:44/km, todella kevyt jalka. Su: 28+ km, 4:51/km, keskisyke 141. Oli kolme geeliä mukana ja 4dl vettä. Todella hyvä lenkki. Ihan hyvä viikko, yhteensä 8.5h urheilua ja juoksua n. 85km. Tämä on meikäläiselle sopiva juoksumäärä, tarkoituksena olis pysyä tässä ja lisätä kylkeen uintia ja fillailua. Jostain luin, että Blummenfeltkin juoksee ton verran viikossa - lienee sopiva määrä meille viikingeille 😆🤘
  8. Pe: Aamulenkki 12+ km, 5:32/km käsijarru päällä. Tämä teki hyvää. Päälle vajaa kilsa meditatiivista uintia ja veden tuntemista (1:32/100m). Voiko päivä paremmin alkaa?
  9. Ke ilta: 30min Zwiftissä, 241W. Pitkästä aikaa virtuaalifillarointia. Ihan jees. To: n. 12km; reilu kilsa lämppää, sitten 4x (1.6km+200m) ja päälle loppuverra. Työjaksojen vedot 3:43/km, 3:40/km, 3:40/km ja 3:38/km; sykkeet heilui siinä 160-170 välimaastossa. Luulin itse asiassa juoksevani paljon kovempaa kuin tuo n. 3:40/km. Mutta vauhtiahan tuokin on ja taisin myös ekstrapoloida tilannetta mielessäni kilsan vetoihin, enkä mailiin. Eli varmaan ihan ok setti. Loppuverraa teki mieli jatkaa vaikka kuinka pitkäksi, mutta nyt ei aikataulu joustanut moiseen.
  10. Ke: 10+ km 5:14/km; 9km tosi kevyttä lönköttelyä (n. 5:30/km) ja sitten loppupätkä 4min/km. Piti juosta käsijarru päällä ja lenkin jälkeen tuntui että olikohan tämä nyt mikään harjoitus laisinkaan. Eli juuri palautushölkän tarkoitus!
  11. Ma: Lepo Ti: 11+ km; reilu 2km lämppää, 9km @ 3:54/km, keskisyke 160 työjaksolle. Kiva kulku, vaikka sykkeet ehkä vähän koholla. Jalat erittäin hyvässä kunnossa. Kymppi menisi tod näk sellaista 3:45/50-vauhtia ihan hyvin, mutta tod näk ei vielä paljoa kovempaa. Iltasella frisbeegolfkierros perheen kanssa. Kun nyt kulkee ihan kivasti, ajattelin pysytellä vielä muutaman viikon tässä 70-85km/viikko ja sitten ehkä lisätä fillailua ja uintia ohjelmaan. Ja sen jälkeen pikkuhiljaa vähän laatutreeniä.
  12. Pe: 14,3km, 5:08/km, keskisyke 139. Tuulista ja vähän nihkeä kulku. La: 13.1km, 5:15/km, keskisyke 132. Todella kevyt lenkki. Su: 24.5km, 4:55/km, keskisyke 142. Alku 5:3x-vauhtia, sitten pikkkuhiljaa nostaen. Hyvä fiilis! Oli kevyempi viikko. Ollut syysflunssaa, onneksi covid neg. Yhteensä reilu 70km juoksua ja jalat hyvässä kunnossa. Oli muuten jäätävä veto Henrik Goeschilta Köpiksessä!
  13. To: myöhäisillan lenkki 12.3km, 5:00/km, keskisyke 137. 12h työpäivän päätteeksi oli pakko päästä vähän jaloittelemaan. Tuntui olevan autopilotti jaloissa päällä.
  14. Ke ilta: lasten kanssa uimahallissa. Lahjoin isoveljet vahtimaan nuorimmaista hetken ja kauhoin 300m 1:25-tahtia. Kuulemma kesti liian kauan. Ja näytän kaljulta valaalta. Että näin 🤣
  15. Ke: Kiireellä hakemaan nuorinta hoidosta: 6.2km, 3:54/km, keskisyke 155. Ei nyt ihan suunniteltu lenkki, mutta kello ei antanut armoa, eikä sovitusta hakuajasta passaa myöhästyä. Ehkä iltasella vielä jotain lisäliikuntaa tilanteen niin salliessa.
  16. Ma: Suunniteltu lepopäivä Ti: Suunnittelematon, töistä johtuva lepopäivä. Mielessä on pyörinyt asettaa tavoitteita. Pitäiskö yrittää täysmatkaa, yrittää jotain hyvää aikaa maratonille, keskittyä lyhyempiin triathloneihin? Vai kokeilla jotain keskimatkojen juoksua, jotenkin epäilen, että se olisi itselle sopivampi vaihtoehto kuin maratonit? Vai pitäiskö yrittää päästä hyvään 10k kuntoon? Pari vuotta sitten meni 35:47 - sellaisista ajoista voi vain uneksia tällä hetkellä, mutta muistan kyllä kuinka kevyt askel tuolloin oli. No, tässä voi kypsytellä ja samalla treenata sitä sun tätä, ehkei ne tavoitteet ole niin keskeisiä, kunhan liikuntaa tulee harrastettua säännöllisesti. Ja toi työn rasittavuus on vähän liian iso tavoitteelliselle treenaamiselle.
  17. Su: 28+km, 5:12/km, keskisyke 138. Kovasti emmin lähteäkö vai ei, aamulla hieman nuhainen olo, muttei mitään selkeää kuitenkaan. Ekat kilsat varsin tukkoisesti, sitten 3-23 kevyesti ja vika vitonen alkoi väsyttää. Viikkoon 82km ja yksi kuntosalikeikka. Ihan ok viikko. Liikuntaa 7.5h.
  18. Hyvin tsempattu! Seurasin trackerista menoa ja aika moni näytti hyytyvän loppua kohden. Ajattelin vaan, että @AnttiSn ei hyydy vaikka vähän hidastuukin. Mullahan on pitemmillä matkoilla kramppiongelmia lähes aina - en tiedä mistä johtuvat, eikä sillä niin väliä tässä ja nyt - mutta tiedän siis miltä tuntuu, kun muuten menisi, vaan ei lihakset salli. Nyt ansaittu lepo ja palauttelujakso ja sitten uusien haasteiden kimppuun! Ja olen @Spican kanssa samoilla linjoilla tuon energian kanssa. Vaikken tiedä täysmatkasta mitään omakohtaisesti. Vielä.
  19. La: 30min kuntosali + 11.4km, 5:20/km, keskisyke 133; palauttava juoksu. Ei tuntunut eilinen, hyvä niin.
  20. Mulla on just täsmälleen sama fiilis! Mutta jos @Spicakin, niin eiköhän me tavalliset kuolevaisetkin. Huomenna siis taas hidasta hölköttelyä.
  21. Pe: Vapaapäivän kunniaksi 2x5km. Yhteensä 12.5km, 3:59/km, keskisyke 162. Eka vitonen tuntui raskaammalta kuin toinen, vaikka vauhdeissa ei merkittävää eroa. Kolmatta vitosta samaan tahtiin en olisi jaksanut.
  22. To: 9km, 5:30/km, keskisyke 129. Hyvin kevyttä (ja hidasta) hölköttelyä.
  23. Ke: 10.2km, 4:47/km, keskisyke 141. Yöhommia töissä, niin piti ottaa iisisti. Ehkä vielä huomenna iisi lenkki ja sitten vois perjantaina tehdä strukturoidumman setin. Ehkä.
  24. Ma: lepo Ti: 10.6km, 4:52/km, keskisyke 139. Sunnuntain lenkki painoi vielä vähän lenkin alussa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy