Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Hjar

Jäsenet
  • Content Count

    230
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

271 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Helsinki

Recent Profile Visitors

194 profile views
  1. Lenkkiä vaan lisää niin tulee lentoa askeleeseen.
  2. Ensimmäiset säröt hallitusneuvotteluissa. Miten mahtaa Rinteen kunto kestää, kun aletaan kunnolla neuvottelemaan. Ei taida Rinteestä tulla pääministeriä. Aika näyttää.
  3. Hjar

    Hoka One One

    Olisikohan satasen maailmanennätyksen hitaampaan kehitykseen syynä harrastajien vähyys verrattuna esim. maratoniin. Kestävyysjuoksija maista ainoastaan Japani juoksee satasia...
  4. Hjar

    Baltsu 8K

    Mikä Baltsun 10000m ennätys muuten on?
  5. Kevyttä juoksua alle aerobisen kynnyksen 40-60min kerrallaan. Viikkoon voi laittaa yhden reippaan 20-50min kynnysten välissä, yksi kova 10-15min anaerobisella kynnyksellä tai vähän päälle. Yksi pitkä 75-90min erittäin kevyesti. Reippaiden ja kovan alkuun ja loppuun n.10-20 min kevyttä. Harjoituksia voisi olla viikossa kolme-neljä kovimmillaan jopa viisi, vaikea sanoa kun en tiedä kuntoasi. Treeniviikkoja voisi olla erilaisia itselläni on kevyt keskikova ja kova. Kevyellä vähiten, neljä lenkkiä ja teen vaan kovan ja lyhyen pitkän. Keskikovalla juoksen reipasta ja kovan ja vähän pidemmän pitkän. Yhteensä 5 lenkkiä. Kovalla viikolla juoksen reippaan, kovan ja pitkän 105min, jossa on reipasta ja kovaa. Yhteensä 6 lenkkiä. Tärkeintä on oppia juoksemaan 70-80 prosenttia lenkeistä alle aerobisen kynnyksen. Siis kaikki veryttelyt kevyet lenkit ja pitkät. Pelkästään niillä kunto kasvaa. Kannattaa pitää aina välillä vähän kevyempiä viikkoja. Ja alkuun ei kannata heti yrittää 2 tunnin pitkää. Todennäköisesti tällä hetkellä juokset kaikki lenkit reippaana. Kunto kasvaa aluksi nopeasti kunhan vain ulkoilee. Tässä jotain ohjenuoria.
  6. 70 prosenttia treeneistä pitäisi olla kevyttä, että jaksaisi tehdä lenkin uudestaan. 20 prosenttia reipasta kynnyksien välissä, vähän hengästyttää. 10 prosenttia kovaa, hengästyttää kunnolla. Itse noudatan suurinpiirtein yllä olevaa sapluunaa, minulla ei särje paikat koskaan joskus on kovemman juoksun jälkeen pohkeet hieman kipeät. Kunto noussut vajaassa puolessa vuodessa runsaasti.
  7. Stubin saavutuksia korostamatta hän ei kuitenkaan makaa teho-osastolla työaikana. Tehokkuus on ihan eri luokkaa kuin Rinteellä. Jaksaakohan rinne seuraavaa 4 vuotta ilman vuodelepoa, paineet tuskin vähenee...
  8. Viime hallitukseen nähden velan otto on vähentynyt. Valtionvaranministerinä oli tehohoidon kokemusasiantuntija Rinne. Työttömyys on absoluuttisesti vähentynyt. En tiedä mistä lehdestä vedät väitteesi.
  9. Samoilla linjoilla ja perustelut yleensä uupuu. Nykyinen hallitus on saanut kaunisteltua työttömyyslukuja ja vähentäneet velanottoa. Huolettaa tulevat vaalit.
  10. Uskon, että fyysisestä kunnosta on hyötyä kun joudutaan oikeasti vaikeaan paikkaan. Kaikki energia ei mene jaksamiseen. En ole perillä Stubbin mallista. Pointtini on lähinnä, että aerobista liikuntaa päättäjille lisää niin ei tarvitse oppositio aikana olla kuukausia teholla. Opposition roolia en näe niin kuormittavaksi kuin hallitusvastuuta. Jos minun pitäisi valita päättäjä, niin ensimmäisenä katsoisin koulutusta ja sen jälkeen fyysisen ilmeen. En usko, että olisi mahdotonta saavutta poliittista uraa ja tervettä peruskuntoa samalla kertaa. Kaikkien ei tarvitse treenata ironman-kilpailuun mutta verorahoja säästyisi aika huomattavasti, jos noudatettaisiin ravitsemussuosituksia ja otettaisiin edes 10000 askelta päivässä. Tähän kun lisää vielä kohtuullisen liikunnan, niin uskon, että Arkadian mäellä olisi jaksavempia ja ennen kaikkea terveempiä kansanedustajia.
  11. UKK oli hyvä esimerkki siitä mitä hyväkuntoinen ja älykäs mies voi saada aikaan. Ainoa ongelma oli, että iälle mies ei kuitenkaan voinut mitään, mutta uskallan väittää, että sydämen kunto oli eläköityessäkin parempi kun Rinteen.
  12. Ei kuulu minunkaan suosikkeihin pääministerinä, mutta Stubbin puolustukseksi hallitus oli koottu mahdottomaksi tehdä päätöksiä.
  13. Kannatan. Jos löytyy jotain liikuntarajoitteita, niin katsottaisiin sopiva laji missä voisi todentaa kuntonsa. Uskon, että malli kannustaisi liikkumaan ja mitä varmemmin kääntyisi lopulta kaikkien voitoksi. Todennäköisesti pitäisi aloittaa UKK:n kävelytestillä, mutta jossain vaiheessa Cooperi vaan kehiin. Kyllähän koululaisiakin testataan liikuntatunneilla yläasteelta alkaen. Testaus valitettavasti päättyy armeijaan.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy