Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Wallander

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    244
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

1 639 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 3 km kevyttä + 6 km "maratonvauhtista" + 3 km kevyttä. Yhteensä 12,24 km, 5:48 min/km, keskisyke 140. 5:25-vauhti tuntui tasaisella mukavan kevyeltä, mutta ylämäet olivat tuskaa ja syke pomppi pilviin. Jalat ja lantio aivan tulessa eilisen punttireenin takia. Huomenna töiden takia pakollinen lepopäivä ja perjantaina todennäköisesti perheen velvollisuudet vievät koko illan, joten lauantaina seuraavan kerran liikuntaa.
  2. Salilla jalkoja ja selkää. Lämmittelyssä kaikki crosstrainerit olivat käytössä, niin tein alkulämmöt soutulaitteella. Ihan kivaa vaihtelua, täytyy ottaa ohjelmaan useamminkin. Sitten 7 km kevyttä + 3 × 100 metriä kovaa ylämäkeen. Yhteensä 8,53 km, 6:01 min/km, keskisyke 132. Alussa tuskaista, kun jalat valmiiksi hapoilla, mutta siitä se helpottui. Lopussa pirteät spurtit, viimeisessä aika lailla 100 % lasissa.
  3. Punttireeni töiden jälkeen. Yllättäen sarjaennätys penkissä, eli olen vihdoin vahvempi kuin 10 vuotta sitten, jolloin treenasin tosissaan rautojen kanssa. Toki nyt on 10 kiloa lisää painoakin, eli ei kannata vielä juhlia. Illalla 3 km vr + 2 × 3 km rennon kovaa 500 metrin hölkkäpalautuksella + 3 km vr. Yhteensä 12,54 km, 5:36 min/km, keskisyke 139. Työjakso lähti tahmeasti liikkeelle ja ensimmäinen kova km 5:14, joka oli paha pettymys. Siitä onneksi vähän helpottui ja viimeinen tuli jo 4:47. Keskimäärin noin 5:00. Nyt pari päivää kevyttä ja torstaina ehkä maravauhtista.
  4. Mattopitkis 26 km, 6:30 min/km, keskisyke 146. Sykkeet taivaissa. Luulen että johtui salin korkeasta lämpötilasta, sillä hikoilin kuin sika.
  5. En enää muista minkä Holmenin kirjan luin noin vuosi sitten, mutta kirjan mukaan hän muutti uransa loppua kohti harjoitteluaan enemmän avainharjoituksiin painottuvaksi. Holmen ei kokenut enää hyötyvänsä "roskakilometrien" keräilystä, vaan alkoi korvata niitä lepopäivillä. Joten siinä mielessä Juoksija-lehden ohjelma on looginen jatkumo miehen harjoitusfilosofiaan. Pelkkiä avaintreenejä ja arkiliikuntaa.
  6. Tämä kuukausi ollut surkeaa treenausta. Aloitin kuun alussa uudessa työpaikassa ja se on vienyt kaikki energiat. Ajattelin jo jättää maratonin syksylle, mutta kävin sunnuntaina matolla hölkkäämässä 29 km (3 h 9 min) ja se meni ongelmitta, joten ehkä tässä voisi vielä yrittää. Eilen punttia ja päälle kevyttä hölkkää 15,24 km, 6:07 min/km, keskisyke 132. Tänään 3 km vr + 8 × 800 m 400 metrin hölkkäpalautuksella + 3 km vr. Yhteensä 15,22 km, 5:35 min/km, keskisyke 143. Hyviä treenejä. 6 min/km alkaa tuntua todella kevyeltä ja tänään vedot kevyesti alle 5 min/km. Pari kuukautta vielä aikaa, katsotaan miten käy.
  7. Mahtavan raikas ilma ulkona, joten mäkivetoja tekemään. 2,5 km vr + 6 x 2 minuuttia ylämäkeen hölkkäpalautuksella + 2,5 km vr. Yhteensä 10,11 km, 5:49 min/km, keskisyke 138. Erittäin hyvä kulku. En ole viikkoon päässyt kuntosalille ja olen nyt huomannut että silloin kun jalkatreenistä on pitkä aika, jalat tuntuvat kevyiltä ja juoksu kulkee. Täytyy maratonia ennen lopettaa jalkojen treenaus varmaan paria viikkoa ennen kisaa kaiken varalta.
  8. Silloin kun itse olin kova penkkiurheilija, niin Bekele itse oli virheetön kone paria kauneusvirhettä (Ateenan 2004 5000 m, 2007 MM-maastot) lukuunottamatta ja Kipchoge ei pärjännyt lähellekään yhtä hyvin. Mutta maratonilla Kipchoge on menestynyt selvästi paremmin, vaikka ratakympin ennätys on yli puoli minuuttia hitaampi kuin Bekelellä. Mitenköhän Bekelellä muuten kymppi kulkisi tällä hetkellä? Tuo videossa mainittu 25 x 400 m 63-64 sekuntiin kuulostaa ainakin siltä, että vauhtikestävyyttä on vielä jäljellä.
  9. Upeassa säässä kevyt hölkkä 15,22 km, 6:02 min/km, keskisyke 136. Kuu, Venus ja Mars paistoivat kirkkaasti ja niitä oli mukava tuijotella, kun rullaili menemään. Merkuriusta en bongannut, vaikka sekin jossain matalalla lännessä piileskeli. Ehkä olin hieman liian myöhään liikkeellä ja oli ehtinyt laskeutua liian alas.
  10. Ei tänään ulkona juokseminen napannut, joten salille. Ensin 20 min lämmittelyä ja puntteja, kunnes matto vapautui ja sitten juoksemaan. 20 min kevyttä + 55 min kovaa + 21 min kevyttä. Yhteensä 96 minuuttia keskisykkeellä 144. Simuloi suunnilleen treeniä 3 km kevyttä + 11 km puolimaratonvauhdilla + 3 km kevyttä. Hyvä treeni ja pitää olla tyytyväinen kulkuun. Alkulämmössä sykkeet normaalia korkeammat (ehkä punttien kolistelusta johtuen), mutta työosuus ja loppuverryttely odotuksia alhaisemmilla sykkeillä. Tarkoitus oli saada vähän väljyyttä maratonin tavoitevauhtiin ja siinä uskon että onnistuttiin, kun sykkeet eivät yli 150:n oikein missään vaiheessa karanneet.
  11. Muutama välipäivä juoksusta takana. Oli vähän köhää ja nuhaa, mutta laiskuus taisi olla suurin syy. Onneksi sentään salilla jaksoi käydä. Tänään paluu arkeen. Salilla ensin 8 minuuttia crosstraineria yms lämmittelyä, kunnes juoksumatto vapautui. Siinä 2 tuntia 21 minuuttia kevyttä hölkkää. Keskisyke 134. Hauskasti nousi lenkin aikana tasaisesti 125 -> 145, vaikka vauhti pysyi vakiona.
  12. 8 km kevyttä + 2 x 100 metrin ylämäkispurtit. Yhteensä 9,22 km, 5:59 min/km, keskisyke 131. Kevyttä menoa. Mäki vähän jäässä, niin jätin kahteen spurttiin, etten pimeässä vahingossa kompuroisi. Eilen kuitenkin viimeksi mäkivetoja, niin eiköhän tuokin riitä. Nyt on muutama päivä ollut nousukuntoinen fiilis, niin eiköhän ongelmat ala hetkellä millä hyvänsä.
  13. Töissä venähti myöhään, joten myöhäisillan treeneinä ensin 45 min punttien kanssa ja päälle 2 km vr + 6 x 250 m ylämäkeen hölkkäpalautuksella + 2 km vr. Yhteensä 7,49 km, 6:12 min/km, keskisyke 137. Kiva välillä rääkätä keuhkoja oikein kunnolla. Huomenna pelkkä palauttava lyhyt hölkkä.
  14. Eilen rehellinen lepopäivä. Tänään ensin kevyt puntti (noin 40 min). Sitten kevyt hölkkä 13,26 km, 6:12 min/km, keskisyke 132. Hyvä fiilis.
  15. Aktia cup, 5,04 km, 4:35 min/km, keskisyke 159. Olin 100% varma, että olen ennätyskunnossa, joten aloitin vähän turhan kovaa. Lopuksi hyytyminen ja loppuaika 4 sek hitaampi kuin ennätys. Ensi kerralla sitten! @Don_Valido juoksi 50 metriä ennen maalia ohi ja voitti kympin sarjan, suuret onnittelut!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy