Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Wallander

Jäsenet
  • Content Count

    313
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

2 081 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Töiden jälkeen punttia ja sitten viikon ratatreenin pariin. 3 km vr + 5 × 500 m 200 metrin hölkkäpalautuksella + 2 km vr. Yhteensä 8,40 km, 5:33 min/km, keskisyke 138. Vedoissa tavoite 4:20-vauhti eli 2:10. Kellontarkkaa työtä, kun yksi veto oli 2:08 ja loput 2:07 (eli 4:14 min/km). Voimia jäi yli, eli ensi kerralla vähän kovennettuna.
  2. Töiden jälkeen punttia. Hieman kovempaa kuin viimeksi, kroppa alkaa pikku hiljaa kestämään treeniä. Sitten illalla vielä lenkille. Ilta hämärsi jo sen verran, että en enää uskaltanut juosta merenrantaa pitkin, sillä osalla reitistä ei ole valoja. Joten Keskuspuistoon, jossa 8,12 km, 6:07 min/km, keskisyke 133.
  3. Eilen en saanut itseäni rankkasateeseen lenkille. Tänään sitten 18,43 km, 5:55 min/km, keskisyke 138. Täydellinen keli ja todella kevyt tuntuma. Toivottavasti tulevinakin syysviikonloppuina sattuisi vastaavat säät.
  4. Pirkkolassa. Alkulämmittelyksi 3,3 km kevyttä hölkkää. Sitten 4 x 1000 metriä 200 metrin hölkkäpalautuksella ja loppuun 2 km hölkkää. Yhteensä 10,09 km, 5:32 min/km, keskisyke 136. Vedoissa tarkoitus oli 4:40-vauhti, mutta vähän taas karkasi turhan kovaksi. Kolme ensimmäistä 4:35-4:36 ja viimeinen 4:29.
  5. Töiden jälkeen salilla tosi kevyesti jalkoja ja keskivartaloa. Illalla vielä hölkkää 7,16 km, 6:01 min/km, keskisyke 134. Sykkeet vähän koholla, luultavasti koska jalat puntin jäljiltä hapoilla.
  6. Kevyttä 8,29 km, 5:57 min/km, keskisyke 123. Flunssan ja kiireiden takia muutama lepopäivä alla, joten sykkeet normaalia alempana. Toivottavasti ensi viikolla pääsisi taas normaaliin treenirytmiin.
  7. Kevyttä hölkkää 8,41 km, 6:03 min/km, keskisyke 130. Hyvä lenkki. Keskivartalotreenin myötä hölkkä alkaa tuntua tukevammalta.
  8. Tuplatreenipäivä. Töiden jälkeen punttia. Yläkroppa kevyesti. Sitten Pirkkolaan. Pyörällä 3,8 km paikalle, 1,2 km hölkkää, 8 x 200 metrin vedot 200 metrin hölkkäpalautuksella, 2 km hölkkää ja 3,8 km pyörällä kotiin. Vedot turhankin kovaa. Tarkoitus oli 48 sekuntia, niin toteutus 45-47 ja viimeinen veto 44 sekuntia. Mutta toki hyvä että kulki.
  9. Tänään ensimmäisen kerran salilla melkein puolen vuoden tauon jälkeen. Jalkoja todella kevyesti ja silti menivät jumiin. Selkä tuntui kestävän vähän paremmin rautoja. Illalla vielä jalat hapoilla hölkkää 6,64 km, 6:12 min/km, keskisyke 132. Huomenna tai keskiviikkona voisi vihdoin mennä radalle.
  10. Eilen pyöräilyä 16,2 km, keskisyke 123. Piti olla kevyt palauttava, mutta hitaampaa ohitettaessa häneltä löytyikin uusi vaihde ja meni kisailuksi. Muutama minuutti täysillä, kunnes kilpakumppani luovutti. Sykkeet kävivät 160:ssä, eli treenimielessä järjetön, mutta tulihan tuosta hyvä mieli kun voitti kaksintaistelun. Tänään sitten kevyttä hölkkää 8,51 km, 5:59 min/km, keskisyke 128.
  11. Eilen pyöräilyä 16,3 km, keskisyke 116. Tänään ensin pyörällä 11,3 km, keskisyke 101 ja päälle hölkkää 7,18 km, 5:48 min/km, keskisyke 131. Pyrin vielä kun säät sallivat tekemään osan kevyestä aerobisesta pyörällä. Tuntuu kuormittavan huomattavasti vähemmän kuin hölkkä.
  12. Otan tämän ensi vuoden tavoitteeksi. Tänä kesänä pääsin vähän yli 47 minuuttiin, eli vajaat 15 sekuntia per kilometri pitäisi parantaa. Tänä vuonna jos saisi vielä 46:lla alkavan ajan ja keväällä sitten 45:n kimppuun. Aion treenata ainakin syksyn Danielsin systeemeillä, eli noin kerran viikkoon 200-400 metrin intervalleja 4:00-vauhdilla ja toinen VK-treeni pidempiä vetoja 4:45-vauhdilla. Talvella varmaan enemmän tuntuman mukaan, kun radalle ei pääse. Muuten kevyttä aerobista. Kerran viikkoon pidempi yli 15 km lenkki, joka noin kerran kuussa "maratonvauhtia" eli vähän yli 5:00 min/k
  13. Kevyttä 7,19 km, 5:59 min/km, keskisyke 124. Ensimmäinen juoksu lauantain puokin jälkeen. Sykkeet hyvin kontrollissa, mutta katsotaan nyt milloin uskaltaa taas tehotreenien pariin.
  14. Tänään Helsinki Marathonin puolikas. 21,21 km, 4:55 min/km, keskisyke 154. Ennätys parani yli viisi minuuttia! Kisa lähti hyvin käyntiin, kun lähtöryhmistä johtuen viime vuoden kaltaista ruuhkaa ei ollut, vaan pääsi heti 1.45-jänisten kantaan. Ensimmäiset 4 km hölkkäilin pk-alueella, kunnes jänikset jostain syystä kiihdyttivät ja seuraavat kolme kilometriä juostiin noin 4:40-vauhtia. Olin juuri jättäytymässä porukasta, kunnes vauhti tasaantui taas 5:00-tasolle. Tätä jatkui 13 kilometriin, kunnes toinen jänis alkoi hyytyä ja 14 kilometrin kohdalla myös toinen, joten piti
  15. Tänään Haaga Run 5 km. Mittarin mukaan 5,02 km, 4:28 min/km, keskisyke 160. Tyytyväinen pitää olla kun ennätys parani puolella minuutilla. Hyvin järjestetty tapahtuma ja mukava juosta melkein kotikulmilla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy