Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Wallander

Jäsenet
  • Content Count

    290
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

1 961 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Polar sekoili huolella, joten tarkkaa dataa ei ole saatavilla, mutta arviolta 6,4 km noin 5:50 min/km -vauhtia. Keskisyke 132. Ensimmäinen km mukamas 2:39 ja toinen 1:47, joten jotain häikkää GPS:ssä. Juoksu kulki mukavasti ja olisi voinut jatkaa pidempäänkin, mutta paksut tummat pilvet huolettivat ja päätin säästää paukkuja huomiseen.
  2. Tänään tuplatreeni. Töiden päälle 22,07 km pyörälenkki Lauttasaareen, saaren ympäri ja Hietsun kautta kotiin. Piti mennä rauhallisesti, mutta välillä karkasivat sykkeet turhan koviksi. Keskisyke 124. Sitten ruokatauko ja sateen jälkeen juoksemaan. 7,12 km, 5:41 min/km, keskisyke 141. Sykkeet pilvissä, eli vähän tuntui vielä pyöräily kropassa. Muuten hyvä lenkki.
  3. 2 km vr + 3 × 800 metriä 400 metrin hölkkäpalautuksella. Yhteensä 5,40 km, 5:23 min/km, keskisyke 135. Vähän oli pidempi treeni suunnitelmissa, mutta jalkaa vihlaisi ja varotoimena juoksu heti seis. Vedot menivät ihan hyvin 4:20-vauhdilla ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten vielä kolme olisi tullut. Nyt viikonloppuna reilusti pk-pyöräilyä ja maanantaina voisi kokeilla taas juoksua. Hyvät viikonloput foorumilaisille!
  4. Nyt alkavat onneksi juoksutapahtumienkin järjestäjät aktivoitua. Runner's High järjestää kolme 5/10 kilometrin kisaa kesä- ja heinäkuussa, lisäksi kesäkuun Helsinki Central Park Runin ja Helsinki Trail Runin järjestäminen on vahvistettu. Taidan laittaa heti ilmoittautumisen sisään. Nyt vielä kun pysyisi terveenä ja jalat juoksukunnossa.
  5. Pyöräilyä 38 min, keskisyke 107. Vähän jalkavaivaa pukkaa, niin kokeilen korvata pk-hölkkiä pyöräilyllä ja keskityn juoksussa avaintreeneihin. Kävin katsomassa melko autiota Keskustaa. Töölönlahdella sentään jonkin verran ulkoilijoita, mutta siitä etelään lähes tyhjää.
  6. 2 km vr + 10 x 300 metriä kovaa 300 metrin hölkkäpalautuksella + 1,7 km vr. Yhteensä 9,47 km, 5:23 min/km, keskisyke 140. Nämä lyhyet intervallit ovat minun heikkouteni ja sen taas huomasi. Tavoitevauhti vedoille 72 s (eli 4:00 min/km) ja melko täysillä sai mennä muutaman ensimmäisen vedon jälkeen. Viimeinenkin veto tasan 72, vaikka yritin vähän kiristää. Tämän huomasin itsekin. Kiehuin naama punaisena shortseissa ja t-paidassa, muut juoksivat reippaita kierroksia rataa ympäri pitkissä vaatteissa, osa takki päällä.
  7. Erikoinen tapaus. Luin herran elämänkerran pari vuotta sitten ja vaikutti todella sympaattiselta kaverilta. Tietysti jos nyt paljastuu, että jutut ovat sepitettyjä, niin asettaahan se koko asian uuteen valoon. Näin maallikkona luulisi, että jo Kingsin ja Lakersin hierojan työkokemus olisi avannut ovia Suomessa, mutta ehkä fysiikkavalmentajan pesteihin vaadittiin kovempaa CV:tä ja se on ajanut vääristämään vanhoja titteleitä. Onko kukaan lukenut miehen uudempaa valmennuksesta kertovaa kirjaa? Elämänkerrasta jäi mieleen lähinnä lihasaktivaatioon keskittyminen sekä kova kritiikki suomalaisten valmentajien liiallista treenivolyymiä kohtaan.
  8. 15,29 km, 5:52 min/km, keskisyke 135. Hienossa säässä kevyttä hölkkää. Tuntuma kevyt, mutta jostain syystä sykkeet koholla.
  9. Hirveä määrä sokeria tuli tänään vappuherkkujen mukana, joten oli pakko lähteä vähän polttamaan sitä. 8,11 km, 5:50 min/km, keskisyke 129. Ei ihan hirveästi ollut vapun juhlijoita ulkona. Yksi pieni teekkariseurue pelasi jotain juomapeliä, muuten rauhallista.
  10. Eilen vesisateen takia lepopäivä, joten tänään Pirkkolaan. Kulku oli uskomaton, jonkun muun keuhkot taisivat olla lainassa. Yhteensä 9,06 km, 5:18 min/km, keskisyke 139. Alkuun 2 km hölkkää verryttelyksi ja sykkeet alle 120, mitä ei ole ikinä vielä tapahtunut elämässäni. Sitten 4 × 1200 metrin vedot 200 metrin hölkkäpalautuksella. Tavoiteaika vedoille 5:48, eli 4:50 min/km. 1. 5:41 (4:44 min/km, loppusyke 150) 2. 5:35 (4:39 min/km, loppusyke 152) 3. 5:33 (4:37 min/km, loppusyke 155) 4. 5:26 (4:32 min/km, loppusyke 160) Kolme ensimmäistä vetoa todella helppoja, viimeisessä alkoi jo vähän tuntua. Loppuun vielä vajaat 2 km hölkkää palautukseksi. Oikein hauskaa vappua koko foorumille!
  11. Olin suunnitellut vetoja urheilukentällä tänään, mutta päivällä oli tunne, että en ehkä ole vielä täysin palautunut. Joten kevyttä hölkkää 8,29 km, 5:39 min/km, keskisyke 129. Huomenna sitten Pirkkolaan, jos ei ihmeitä satu.
  12. Palauttavaa hölkkää 10,23 km, 5:50 min/km, keskisyke 129. Lihaksissa vähän tuntui eilinen, niin oikein kevyesti. Pari ylämäkeä tosin reippaammin ylös.
  13. 16,29 km, 5:12 min/km, keskisyke 148. Vaihteeksi pitkiksen tilalle "maravauhtinen". Ensimmäiset 13 km kevyttä, sen jälkeen alkoi tuntua. Pitää yrittää kerran kuussa pitää tällainen ohjelmassa, niin saa vähän poikkeavaa rasitusta lihaksille.
  14. Minulla on ilmennyt myös samankaltaisia ongelmia, onneksi toistaiseksi lieviä. Luulen myös, että kun saliharjoittelu on jäänyt pois koronan takia, harjoittelusta on tullut liian yksipuolista. Erityisesti salilla tuli tehtyä erilaisia kyykkyjä ja askelkyykkyjä, jotka vahvistivat pakaroita. Askelkyykyt tein mahdollisimman pitkinä ja syvään, joten ne myös venyttivät hyvin lonkan koukistajia. Nyt huomaa, että lantio jää juostessa taaemmaksi ja selkä painuu notkolle, varsinkin pitkien lenkkien lopussa. Ei kai tässä muuta auta kuin säännöllistä lihaskuntoharjoittelua ja liikkuvuutta ohjelmaan myös kotona.
  15. HHM siirrettiin samalle päivälle Helsinki10:n kanssa. Olen ilmoittautunut molempiin, joten pitäisi päättää, kumpaan osallistuu. Toisen ilmoittautumisen saisi siirrettyä ensi vuoteen, mutta taidan lahjoittaa rahan järjestäjille ja ilmoittautua ensi vuodelle erikseen. Onko seuraavat näillä näkymin järjestettävät juoksutapahtumat siis viikko juhannuksen jälkeen olevat Helsinki Central Park Run ja Helsinki Trail Run? Kaksi kuukautta aikaa siis valmistautua.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy