Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Miska

Jäsenet
  • Content Count

    74
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About Miska

  • Syntymäpäivä 02.02.1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Myynikki Saksassa

Converted

  • Maraton
    4h01

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Miska

    ASICS MetaRide

    Kieltamatta aika pornon nakoinen: https://www.roadtrailrun.com/2019/02/asics-metaride-in-depth-review-rock-n.html Nolla-droppi vahan hirvittaa, mutta pitanee ainakin kokeilla ja juosta kaupassa ton kanssa matolla. Ja siihen viela videointi, ettei tule ihan sikaa sakissa ostettua. Odottelen myos lisaa raportteja.
  2. Miska

    ASICS MetaRide

    ASICSilta nakojaan tulossa uusi uber-tossu, 250 Euron MetaRide. Varsinainen esittely kai huomenna, mutta Runner's World Saksa ainakin painoi liipasinta etu-ajassa: https://www.runnersworld.de/ausruestung/der-neue-asics-metaride.588622.htm?fbclid=IwAR1Y1Mfha4aVrgmPFIa34JsdGwje6l_hwda-gGLIb1xB_XZP7gn5vf40uMs Edellinen MetaRun oli myos saman hintainen, mutta tuntui minusta ainakin vaan Kayanolta jossa erikoisvaahto pohjassa. Toi uutuus nayttaa tosi erilaiselta, pohja kayralla. Vahan joidenkin HOKAn tossujen nakoinen. Saas nahda mita ensimaiset testit sanoo... Samassa hintaluokassa Niken 4%:in kanssa, nyt se vaan on niin etta huippu-tossut ovat 250 Euron tienoilla. Koyhat kyykkyyn.
  3. Minulle on ohjeistettu, etta peukalon leveys olisi hyva olla varaa, isovarpaan kohdalla. Muuten alamaessa hakkaa varvas kengan karkeen, ja se voi kipeytya, tai kynsi mustua.
  4. Minun oli aluksi tosi vaikea paattaa kaupassa (no onhan se vielakin !), mika kenka tuntui hyvalta. Erilaiselta kylla tuntui, mutta hyvalta ? No sitten nokkela kauppias neuvo, etta nyt juokset oikeassa jalassa malli X:lla, vasemassa malli Y:lla. Jopas alko lyyti kirjoittamaan ! Siina erot huomasi paljon paremmin, ja paatos paljon helpompaa. Kannattaa kokeilla. Ja toki vaan lyhyen kierroksen kannattaa vetaa, ettei tule mitaan ongelmia epa-symmetrisen juoksun kanssa.
  5. Nyt täällä etelä-Saksassa tosi ihmeellinen keli. Öisin pikkupakkasta (n. -2), päivisin tosi aurinkoinen ja keväinen sää (+12). Millä te tällä kelillä vetäisitte ? Pertsan ladut kyllä ajetaan suht usein, aamutuimaan voivat vielä olla jopa jäisiä, parin tunnin jälkeen aika sohjoa. En vielä ole ollut itse tilannetta katsastamassa (kun on myös mainio keli juoksuun), mutta veikkaisin melkein että luistelulla haittaa loska ja pehmeät ladut vähemmän. Mitä mieltä ovat ekspertit ?
  6. Miska

    Nike Air Zoom Vomero

    Ma oon vahan hukassa naitten Niken malliston kanssa. Nyt mulla on nyt kaytossa: - Zoom Flyt, hyvat kun haluan nopeasti menna, mutta kaipaisin pitkille lenkeille lisaa vaimennusta, varsinkin kengan etu-osaan (kantapaa tuntuu suht-ok:lta). - Pegasus Turbo 35, tosi hyva vaimennus, mutta mulla muljahtaa kantapaa sisaanpain joka askeleella kun hitaasti juoksen, ja se jotenkin hairitsee. Kaytan pohjallisia jotka ton pronaation muilla neutraaleilla kengilla korjaa, mutta turboilla ne ei joko oikein toimi (pohja jo liian pehmea ?), tai kantapaan muotoilu ei sovi, tai jotain. Muljahtelusta haluisin paasta eroon. Olisiko Vomerot sitten noitten kahden valimaastossa ?
  7. Reitti vaikuttaa mahtavalta, mutta itsellani ei rahkeet todellakaan riita reitin juoksuun paivassa. Mietin jos ton omatoimisesti heittas 2-3 paivassa, onko matkan varrella tupia ettei pakko olisi roudata telttaa ? Jos reppu selassa juoksee ja on omatoiminen, logistiikka menee vaikeaksi. Kokemuksia moisesta tolla reitilla ? Voisiko sinne jotenkin saada drop-bageja itse jarkattya ?
  8. Pienin juoksuliivi olisi tohon varmaan sopiva, vaikkapa Salomonin S/Lab Sense 2. Juomapullot voi jattaa kotiin, ja pistaa vaikka kannykan siihen pullon taskuun - pysyy hyvin, ja helppo kaivaa esille jos on tarvis. Kun noin vahan kamaa kuljettaa eika tarvitse juomaa, voisi kaikki saada myos tungettua vyohon. Se on kesalla kivempi kun on selka vapaana. Joku Salomonin Pulse belt tai Agile 500 belt set voisi sopia. Pitkahihainen paita voi tehda tiukkaa, mutta ehka sen saisi jotenkin ripustettua. Liivi tai reppu on aina vahan hiostava, vaikka kuinka verkkokangasta olisi.
  9. Nyt kun olen talvella juossut enemman repun kanssa (varavaatetusta ja muuta tilpehooria roudaan, juomapullot on edessa), olen huomannut etta mulla kipeytyy jostain syysta niska, hartian ylapuolella. Pistava kipu paranee (valiaikaisesti) kun venytan niskaa juostessa (eli kaytannossa katson alas, ja kaannan paata oikealle ja vasemmalle). Mutta vahan ajan paasta pistava kipu palaa. Jos juoksen ilman reppua, kipua ei tule. Onko kenellakaan sattunut moista ? Mika repussa on vikaa ? Ei reppu mun mielesta holsky, enka myoskaan tunne etta muuttaisin juoksutyyliani kun sita kannan (ei hankaa, tai ota vastaan, kasien liikerata ei muutu). Mutta jotain siina on... Pitaisi koittaa eri repulla, ja ehka sita vois jotenkin saataa, mutta vahan arvoituksellinen homma toi on.
  10. Eilen olin tannekin tullut kunnon lumi-plajays. Raskasta oli lumi kun mitakin, mutta sita oli vaan 10-15cm, eli ei ihan rampimiseksi mennyt, mutta voimille otti. Hauskaa kuitenkin. Sita rupesin ihmettelemaan, etta juoksin vaistomaisesti paljon enemman pakioilla kun tavallisesti, vaikka vauhtia oli vahan. Johtuikohan kengista (aika kovat polkujuoksu-GTX lenkkarit oli alla), vai siita etta pitaa askeltaa varovaisemmin, vaiko siita etta lumi vaan pakkautui kantapaan alle. Joka tapauksessa juoksutyyli oli ihan erilainen kun asfaltilla.
  11. Toi muuten kannattaa muistaa, etta puuterilumeen voi hukkua. Esim Kanadassa, missa sita valilla sataa metri-kaupalla, hukkuu saanollisesti lumilautailijoita ja laskettelijoita lumeen. Siela kun kaatuu (ja on viela lauta tai sukset jalassa), ei passe kinoksesta enaa omin voimin pois. Suomessa tuskin on niin paljon puuteria etta moista paasis tapahtumaan, mutta toi ojaan vajoaminen varmaan lahentelee sita. Eli vahan pitaa kuitenkin katsoa missa juoksee. Suurempi riski on varmaan kompastuminen, varpaan lyominen johonkin tai jalan katkaiseminen jos se vajoaa piilossa olevaan koloon, mutta kuitenkin...
  12. Miska

    Oura sormus

    Joo, mulla on toi Garmin 5X, ja unenseuranta on siina aika arvauspelia. Heraamisen se yleensa arvaa oikein (paitsi kerran, kun olin jo toihin pyorailemassa, ja se vaitti etta sikeita vedin), mutta nukkumaan meno on ihan satunnaista. Jos kattelen telkkaria tai luen, se yleensa luulee jo younien alkaneen. Jos puuhailen, ja menen suoraan nukkumaan, toimii mittaus kunnolla. Ja sita varten kattelin tota sormusta. Se kun keskittyy melkein vaan unen mittaamiseen. Mutta nakojaan sekin lankeaa ilta-TV:n tulkitsemisen uneksi.
  13. Miska

    Oura sormus

    Totta. Mutta jos unipaivakirjaa ei pida (ma en ainakaan sellaista jaksa...), osaatko sanoa tuliko viime viikko nukuttua hyvin ? Miten sen viikon unet korreloi treeniin, ja onko palautus onnistunut ja unen laatu parantunut sen mukaan ? Mulla toi unen seuranta (kellosta tai vaikka sormuksesta) auttaa pidemman ajan analysoinnissa. Varmaan unipaivakirja, johon vaan kirjataa oliko yon uni "hyva" vai "huono" riittaisi, mutta kello (tai sormus) automatisoi koko homman.
  14. Sori jos tassa meen vahan OT, mutta haluaisin polkujuosta (suurinpiirtein) ton Vaarojen Maratonin reitin (~40km), mutta kevaalla tai alkukesasta, itsekseni. Asun Saksassa, joten pitaa varata lippuja ja ottaa lomaa, eli en voi ihan noin vain ex-tempore menna paikan paalle. Minulla olisi kolme mahdollista ajankohtaa: - 01.05 - 05.05 - 28.05 - 02.06 - Heinakuu Heinakuu tietysti varmin, lumet on kadonnut, ylitysvene on asennettu ja veritankkaustakin voi tarvita kun itikat ovat heranneet. Mutta mitas noista kahdesta muusta aikavalista ? Onko Vappu ihan toivoton, eli lumet viela "varmasti" maassa, tai hirvean mutaista ja vetta joka pulppuaa joka purosta ? Mutu sanoisi etta kesakuun alku olis varmaan aika hyva jos ei heinakuuta jaksa odottaa, mutta mita sanovat ekspertit ? En tuota aluetta oikein tunne, enempi on kokemusta lapista (sinne ihan varmasti menisi mahdollisimman myohaan), ja etela-suomesta (esim Nuuksiossa vappu voisipi olla jo ihan jees).
  15. Miska

    Oura sormus

    Mulla ainakin unen laatu ja valvominen korreloi aika hyvin rasitukseen. Eli jos en ole kunnolla palautunut treeneista, unen laatu ja pituus huononee. Kaytannossa herailen paljon useammin kun on liikarasitusta. Eli unen seuranta auttaa maarittelemaan pitaako treenia hollentaa, vai voiko antaa palaa. Vahan saman lailla mulla on leposyke, se myos korreloi hyvin palautumiseen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy