Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Miska

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    221
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

93 Excellent

About Miska

  • Syntymäpäivä 02.02.1972

Converted

  • Maraton
    4h01

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tamahan on aika tunnettu juoksuaskel ultrailussa. Zombie-askel. Suosittu varsinkin kisan loppuvaiheilla. Eat more brains... eikun viherkuula.
  2. Mietin etta kuinka suuri osuus noista kilpailijoista ansaitsee elantonsa juoksulla ? Suomalaisista tuskin kukaan (?), mutta Dauwalter on aika nakyvasti Salomonin sivuilla esilla, Sabbe On:in, etta ehka ainakin he ovat "ammattilaisia".
  3. Onhan tassa virtuaali-versiossa se hyva puoli, etta joka maa saa helpommin kovan tiimin kasaan, kun ei tarvitse matkustaa maapallon toiselle puolelle, joihin varmaan kaikilla ei olisi mahdollisuuksia. Huono puoli on etta Dauwalter / Sabbe taistoa ei saada aikaan talla kertaa.
  4. Jostain luin, etta ultra-ultra pitkissa tapahtumissa, naisilla olisi hieman fysiologista etua miehiin nahden, heidan rasvan poltto olisi tehokkaampaa, ja mita pitempi kisa, sita tarkeampaa on juuri tuo ominaisuus. Olin jo huomannut etta naisten tulokset olivat valilla hyvinkin lahella miesten, tai joskus parempiakin. Olin vaan olettanut, etta psykologinen vahvuus / sitkeys (jota naisilla on ainakin yhta paljon kun miehilla) olisi ollut se tarkea tekija. Artikkelissa arveltiin, etta tulevaisuudessa, kunhan naisia saadaan enemman treenaamaan tallaisia lajeja, miehilla ei olisi mahiks
  5. Hesarissa juttua aiheesta: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006670869.html
  6. Ma tykkaan Gore R3 windstopper housuista. Kaksi taskua, ei liian kireat (eli ei trikoot vaan ihan housut). Ainoa ongelma on etta kuluessa vyotaron kuminauha loystyy, ja housut ei menaa enaa pysya paalla. Nyt korjasin ne kiristamalla kuminauhaa ompelukoneen avulla.
  7. Olen kuullut etta rakot voisivat myos johtua heikosta nesteytyksesta. Ihon kimmoisuus kai karsii, jos on nestevajetta, ja siita johtuen rakkoja muodostuisi enemman. Totta vai tarua ?
  8. Onko noiden rakkojen ilmaantuminen jalkoihin jotenkin valtettavissa, vai kuuluvatko suoritukseen ? Onko se vaan niin pitka matka, etta niita vaan tulee ? Vai onko se siita kiinni, etta jalat kastuvat (ainakin siina joen ylityksessa) niin pahasti ? Onhan itsellakin valilla esim varpaissa, mutta ei noin hirveasti koskaan. Tosin pisin matkani onkin ollut n. 80km, ja yleisimmin n. 50km hujakoilla. Eli eri asia varmaankin.
  9. Onnea kisasta ! Kavin Stravassa kattelemassa suoritustasi, ja kovasti ihmettelin sykkeita. Tosi matalilla sykkeilla menit koko matkan. Se on varmaan kovan treenin ansiota. Se mika ehka enemman yllatti, olis se etta sykkeet naytti laskevan suorituksen myota. Minulla ainakin sykkeet nousee ajan myota, kun vasymysta kertyy. Eli alkaa (minulle) suht matalalla kun hitaasti juoksen, mutta sitten matkan loppupaassa on ainakin 10 naksua korkeammalla, enemmankin jos oon tosi finaalissa. Johtuuko se siita, etta juokset / kavelet, ja se laskee sykkeita tehokkaasti ? Ja katseletko vali
  10. Tassa Dauwalterin touhujen analysointia itsensa suusta. Ihan mielenkiintoinen (vaikka ehka vahan pitka) rupattelu:
  11. Miska

    NUTS 300 2021

    Mita sanoisit etta on kavelemisen osuus tollasella matkalla ?
  12. Vuoristo-juoksu workshopissa minulle opetettiin että vuori-kisat voitetaan alamäissä. Siinä kun tekniikka on ratkaiseva, ja kärkityypit on kuitenkin kaikki yhtä hyvässä kunnossa ylä-mäissä. Tässä pieni tyyli-näyte vuorilla alaspäin juoksemisesta.
  13. Miska

    NUTS 300 2021

    Jaan mielenkiinnolla seuraamaan. Eiko etta tommoista matkaa jaksaisin juosta putkeen, mutta juoksijoille suunnitellut GPX jaljet noilla seuduilla kiinnostavat ehdottomasti.
  14. Onkohan tama oikea ketju tahan, mutta pistetaan kuitenkin... Jos menette jonnekin tuntemattomalle polulle juoksemaan, onko mitaan keinoa arpoa, miten pitkaan polun suorittamiseen menee ? Eli tiedossa on etta polulla on X km pituutta, ja Y metria verttia. Ehka jotain verttiprofiiliakin jostain saa kaivettua. Esimerkkina, itse varaan siihen n. 1.5 kertaa sen verran aikaa, kun X kilometriin menisi maantiella. Mutta toi tietysti olettaa jonkun "standardin" verttimaaran, ja heittoa tulee aika paljon. Onko siis parempaa menetelmaa ? Varsinkin alpeilla verttia voi olla tosi
  15. Onhan se myos totta, etta kun olen noi 50km vetanyt, olen pitanyt enemman lepopaivia sina viikkona (yleensa ainakin yhden ennen suoritusta, ja yhden sen jalkeen). Siita johtuen, kokonais-kilometrit ovat ehka vahan tippuneet.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy