Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Miska

Jäsenet
  • Content Count

    98
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent

About Miska

  • Syntymäpäivä 02.02.1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Myynikki Saksassa

Converted

  • Maraton
    4h01

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mielenkiintoinen juttu Hesarissa, animaatioiden kera, siita, minkalaisia virheita juoksijoilla ammattilainen nakee: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006108572.html Varmaan itsellanikin voisi parantaa juoksutyylia huomattavasti. Toi artikkeli osu hyvaan aikaan, olen nimittain hankkinut action cam-videokameran, tarkoituksena filmailla omaa juoksua eri kulmista, ja parantaa tyylia. Vahan hirvittaa milta toi mun touhu tulee filmilla nayttamaan. On hidastus-mahdollisuudet ja katsotaan nyt mita siita opin... Onko teilla kokemuksia juoksu-tyylin analysoimisesta ja parantamisesta (videoilla tai muuten ulkopuolista apua kayttaen) ?
  2. Jos itse lataat lautasen se pitaa paikkansa. Mutta esim tyopaikan ruokalassa, tai ravintolassa et kenties voi siihen vaikuttaa, miten paljon ruokaa lautasella on. Siina tapauksessa mina jatan syomatta, vaikka ei se "hyviin tapoihin" kuulukkaan. Tai jos voi ottaa Doggy Bagin mukaan, sekin helpottaa (mutta sitten pitaa voida sailyttaa ruoka, kuljettaa yms).
  3. Minulla oli ainakin niin, etta kulutus oli suht helppo laskea. Ne sisaantulevat kalorit ovat se vaikein osa, vaikka ehka kummalliselta kuulostaa. Olin yllattynyt kuinka paljon kaloreita tuli syotya vahan kun puskan takaa. Oli pienia kekseja siina ja taalla, oli makeisia, mutta myos piileskelevia kaloreita (vaikka salaatin kastike, pastan oliivi-oljyt, juusto-kuorrutukset yms). Myos annosten koot ovat hamaavia. Helposti tulee syotya lautanen tyhjaksi, tai ladattua liikaa ruokaa lautaselle, vaikka vahemmallakin parjaisi.
  4. Yhden neuvon luin, etta sitruuna-vetta pulloon, ja pakkaseen niin etta vesi+sitruuna sekoitus jaatyy kokonaan. Kokeilin, ja yha allottava maku, mutta ehka vahan vahemman kun ilman tata proseduuria.
  5. Kiitos vinkeista ! Oikeaan kameraan (vaikka pokkariin) tai Goproon saa pienen kaukolaukaisimen. Vois olla tommoseen tosi kateva. Mutta en usko etta niita voi ainakaan sellasenaan kannykkaan liittaa...
  6. @Baltsu, toi on kiva kuva ! Miten sait kameran / puhelimen laukaistua just oikeaan aikaan ? Tuliko monta hutia ennen kun sait koivet ilmassa olevan otoksen ?
  7. Miten kauan luulisit etta tollaisesta lenkista palautuminen kestaa ? Kannattaako vetaa hissukseen, ehka kenties valilla kavellen, vai mielummin suoritustunnelmissa (eli mahdollisimman lahella kisaa, mutta "vahan" hiljempaa) ?
  8. Miska

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Vaikka en kisaile, juoksin viime vuonna KKlla, ja lopetin leikin 55km jalkeen. Mutta, jos jotain siita opin: - Rakkolaastaria (compeed) mukaan reppuun / liiviin. Ei paina mitaan, ja jos tarve on, niin saattaapi pelastaa kisan. Eika vaan yks laastari... Tavallisia laastareita myos. Ehka myos pikkutuubi vaseliinia tms, jos hiertymia tulee. Kun matka on niin pitka, ei semmosia ole valttamatta treenattu, niin hiertymia / rakkoja voi vaan ilmestya vaikka lyhyemmilla matkoilla ei ole mitaan tapahtunut. - Vessapaperia. Koska joskus metsa kutsuu. Metsassakin. Sauvoista en osaa sanoa oikein mitaan. Kerran olen kokeillut niitten kanssa juosta, eika siita yhtaan mitaan tullut. Mutta. Ultrailijat melkein kaikki kayttaa niita taalla vuorilla. Auttaa (kuulemma) ylamaissa. Mutta taallahan ylamaet on (suht) loivia, ja niita sitten puksutetaan kilometritolkulla. Makia alas juostessa niista on vaan haittaa, eli kundit pistaa ne takas reppuun. Jos kavelee, asia on ihan toinen. Silloin ne on tosi hyvat, varsinkin jos on vasynyt. Vaelluksilla on mulla melkein poikeuksetta mukana, helpottavat vaikeessa maastossa kulkemista. Eli niista sauvoista sanoisin etta ota vaan mukaan jos tiedat etta osaat niita kayttaa. Voithan sa nyt niilla kayda lenkilla, ja kattoa milta tuntuu (voin sanoa etta "aivan ihmeelliselta", ja varo ettet kompastu niihin). Youtubesta loytyy esittelyvideoita, nayttavat miten niita tulisi kayttaa. Olen videoilla nahnyt ihmisten niilla juoksevan tasamaallakin, mutta treenia se ehdottomasti vaatii. Ja ehka se on vahan myos sauva-myyjien hypetysta (wild ginger running muistaakseni niita esitteli). Drop bagiin voisin kuvitella etta siihen voisi pistaa myos ruokavalioon Plan-B:n. Eli drop-bagiin mahdollisuus vaihtaa ruokavaliota, jos silta tuntuu. Se kassihan voi olla aika iso, etta sinne saa laitettua vaikka mita, silta varalta etta sita ehka tarvii.
  9. Vakoilijamme Ikaalisissa raportoivat etta siela on metsissa viela runsaasti lunta. Eli tosi kapea toi lumeton alue viela on...
  10. Miska

    Polar H10 häiriöt?

    No niin, 3kk ajan olen heti joka treenin jalkeen ottanut molemmat elektrodit irti (siis irroittanut kokonaan vyon ja mittari-osan). Ja simsalabim ! Nyt kestaa akku tosi paljon kauemmin kun ennen (3kk jalkeen en ole viela vaihtanut, ennen tata proseduuria jouduin joka kk vaihtamaan). Eli se kylla kai sammuu jossain vaiheessa itsestaan, mutta siina menee paljon kauemmin kun jos irrottaa ne osat.
  11. Joo, ne on taalla vahan kiven takana, vaikka yhdessa kaupassa olenkin moisia nahnyt (IceBug-merkkisia, ja mainostapahtumankin jarjestivat, sai menna jaahalliin kokeilemaan !). Kiitos vinkista !
  12. Noh, ehkä mun etelä-Suomi konsepti on laajempi kun monilla. Sanotaan vaikka Rovaniemestä etelään 😳 Missä se lumiraja näinä päivinä kulkee, metsissä (mikä voi olla ihan eri kun kaupungeissa) ? Sori että tämmöisiä aika ”helppoja” kyselen, mutta tietoa on vaikee löytää, vaikka kuinka kansallispuistojen ja muiden ulkoilualueitten FB sivujen päivityksiä kyttäilee... Täällä on vuorilla vielä älyttömästi lunta, paikoittain, joten vuorijioksu on nyt aika rämpimistä, ainaki vuorien pohjois-puolilla.
  13. Toihan on loistava testi ! Piditko vaan juoksun aikana paalla, vai myos palautumis-vaiheessa ? Pitaisikohan mun nyt patkia kompressio-shortsit yksi-lahkeiseksi, ja tehda tieteellinen koe. Hmmmm.
  14. Entapa kompressio- vaatteet ja sukat, oisko ne turhakkeita ? Kokeilin trikoita ja sukkia. En huomannut etta ne olisivat mitaan auttaneet. Mutta olihan kompressio-shortsit mielenkiintoiset, lihakset todella "hoslkyy" vahan vahemman. Onko siita sitten hyotya, en tieda. Ja aika epamukavia ne on pukea paalle, ja hivuttautua niista ulos kun ne on hikiset. Kompressiosukat olivat sitten mielestani ihan turhat, vaikka juoksusukat ovat hyvat, eivat kulu yhta nopeasti kun tavalliset.
  15. Haluaisin kiertaa metsien polkuja vappuna. Nyt kuitenkin ainakin nayttaa silta, etta lunta on aika paljon metsissa, etelassakin. Onhan tuohon viela pari viikkoa aikaa, mutta minne menisitte poluille, jos ei lumessa halua liikaa rampia ? Olisi kiva jos polut olisivat jotenkin viitoitettuja, tai GPX jalkia olisi olemassa. Ja noin 20-30km lenkkia haluaisin vetaa, etta ihan pieni metsa ei myoskaan oikein puhuttele. Alun perin halusin kiertaa Birgitan polun, mutta se nayttaa olevan viela aika motissa. Kurjenrahkan kansallispuisto olisi ehka mahdollinen (ainakin jos forecan lumitilannekartta pitaa paikkansa), ja siela nayttaa olevan kivasti polkuja. Nuuksio ja Sipoonkorpi nayttavat molemmat olevan viela ihan lumen peitossa. Jos en poluille paase, pitanee pysya teilla tai muuttaa suunitelmia hiihdon puoleen, mutta on ne metsat niin kivoja paikkoja, etta mieli tekisi juosta... Ehdotuksia ja ideoita ? Myos lumitilanteen seuranta paikan paalla ja polkujuoksutilanne kiinostaa, kun toistaiseksi olen viela taalla keski-euroopassa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy