Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

-Emilia-

Jäsenet
  • Content Count

    13
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Asuinpaikka
    Tukholma

Converted

  • Puolimaraton
    1.23.15
  • Maraton
    3.00.54
  • Tavoite
    Maraton alle 3 tuntiin, puolmara alle 1.22, kymppi alle 38.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Varmaankin tää valmennusryhmä on pärjännyt niin hyvin osittain siksi että siinä on mukana useampi aika kovatasoinen naisjuoksija, heidän juoksijoita näkee tuloksien kärkipäässä järjestäen ruotsalaisissa juoksutapahtumissa. Tukholmassa asuvana kokeilin tota heidän seuraansa pari vuotta sitten ja täytyy sanoa että oli kyllä luokattoman huonosti vedetty treeni! Olin jo ehtinyt maksaa kausimaksunkin etukäteen mutta en tuon yhden kerran jälkeen toiste vaivautunu enään paikalle, meni siis aika hukkaan se joku vähän päälle 1000 kruunua. Alkulämmittely vedettiin yhdessä kaikkien tasoisten juoksijoiden kanssa joten vauhti oli jotain 7-8 min / km paikkeilla eli olisi melkeinpä voinut kävellä! Tätä joku max 2km, hieman jotain venyttelyä ja siitä sitten lyhyitä intervalleja vetämään. Olin huolissani että paikat hajoaa kun käytännössä kylmiltään lähdetään revittelemään. Olen montaa eri juoksuryhmää täällä testannut ennen kun löyty mieleisin mutta tää Run Academy oli ehdottomasti huonoin kokemus. He myös kysyivät että jos olisin kiinnostunut olemaan yksi valmentajista / vetäjistä ryhmässä eli ilmeisesti siihen ei hirveästi vaatimuksia ole koska ei itellä ainakaan ole mitään valmennustaustaa. Tää Johanna ei kyllä ollut ko treeniä vetämässä ja todellakin hänen kehityksensä on todella ihailtavaaa mutta firmasta ei ole positiivista sanottavaa.
  2. 3 geeliä, käytän Huma energy geeliä. Yritin totutella Maurtenin geeliin kun ko merkkiä on niin paljon hypetetty mutta en vain opi sietämään sitä sokeriveden makua. Otan myöskin kaikilta juomapisteiltä urheilujuomaa, lukuunottamatta niitä kolmea pistettä joita ennen olen geelin syönyt, näiltä pisteiltä vain vettä. Syön myös yleensä hieman banaania loppua kohden jos sitä on tarjolla. Tarvittavan energian määrä toki riippuu paljon myös siitä että kuinka pitkään matkan taittamiseen kuluu aikaa.
  3. Näitä elämän vaikeita päätöksiä kun yrittää valita mille syysmaratonille tähdätä.😄 Kaks maratonia toistaiseksi takana, kumpikin Valenciassa joten nyt olis hakusessa vaihtelun vuoksi toinen maratonkohde syksylle. Tavoitteena noin 2.55 aika joten nopeaa rataa etsin. Päällimmäisinä vaihtoehtoina toistaiseksi nämä 3 otsikossa mainittua. Onkohan joku foorumilainen mahdollisesti kokenut kaikki 3 ja osaisi verrata? Frankfurt oli alun perin tähtäimessä mutta siellä on ilmeisesti jokin kummallinen saksalainen urheilujuoma. Yritin etsiä tätä juomaa Berliinissä ollessani keväällä eikä yksikään urheiluliike tuntunut olleen koskaan kuullutkaan ko juomasta. En myöskään löydä mistään netistä sitä tilattavaksi. Luotan paljon urheilujuomaan maratonilla joten sen pitäisi olla semmoinen jota pystyn tasaisin väliajoin ottamaan. Järjestäjät tosin lupasivat että saisin jättää omat juomat juottopisteille kun on 3 tunnin alitus kiikarissa mutta epäilen kuinka helppo niitä omia juomia on siinä vauhdissa spotata. Frankfurt on myöskin aikasemmin syksyllä kuin nämä kaksi muuta ja pitkän loukkaantumistauon jäljiltä talven ja kevään aikana tuo ylimääräinen kuukauden treeni voisi olla tarpeen. Verona tuli ehdokkaaksi koska moni juoksuseurani jäsen on menossa kyseiselle maratonille. Olen yhden ainoan arvion englanniksi löytänyt tästä tapahtumasta. Reitti ei ehkä ihan yhtä tasainen ja nopea kuin Frankfurt. Urheilujuoma (italialainen merkki Gensan) ei tuttu entuudestaan mutta vaikuttaisi kuitenkin olevan kunnollinen kestävyysurheilun tarkoitettu, toisin kuin tuo Frankfurtin tarjoama. Tarkoituksena tilata juomaa testattavaksi kun löysin nettikaupan josta tilata. San Sebastianiasta kuullut ja lukenut paljon positiivista. Tosin yksi seurakaveri ohjattiin väärälle reitille 2017. Plussana että siellä on Powerade nyt sponsorina ja Powerade toimii mulla todella hyvin juoksun aikana. Ilmeisesti sää voi huonolla tuurilla olla kuitenkin erittäin tuulinen ja reitillä ei juuri tuulensuojaa. Mielellään kuulisin kokemuksia näistä tapahtumista! Myöskin jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia omien juomien juomisesta Frankfurtissa ja kuinka se onnistuu niin ottaisin mielellään neuvoja vastaan.
  4. -Emilia-

    Nike Vaporfly 4%

    Pakkohan se oli laittaa Next% tilaukseen tänään! Se Vaporfly versio on pelannut kuin unelma omalla kohdallani ja arvostelut tästä Next% versiosta näyttäs järjestään sanovan tätä vieläkin paremmaksi. Käytän ainoastaan tärkeimmissä kisoissa, liian tyyriit treeneissä kulutettavaksi. Ilmeisesti pohjan pitäisi olla hieman kestävämpi Nextissä. Lisäksi uuden päällisen sanotaan imevän vähemmän nestettä. Juoksin kyllä viime lauantaina Tromsøssa puolikkaan Vaporfly versiolla todella kosteissa oloissa eikä mitään ongelmaa; kengät ei tuntunu raskailta, ei hanganneet vaikka olin päästä varpaisiin likomärkä.
  5. Siltä varalta että diagnoosi paljastaa jonkunasteista tendiniittiä niin ajattelin mainita että shock wave hoito fyssarin luona yhdistettynä päivittäisiin kuminauhaharjoituksiin auttoi omalla kohdallani nilkan tendiniittiin. Shock wave tehtiin viikon välein neljän viikon kuureissa.
  6. Kiitos kommenteista! En yleensä lomalle lähtiessä ole huolissani juoksumahdollisuuksista, esim nyt viimeksi Jamaikalla tuli sahattua päivästä toiseen vajaan 800m pituista polkua joka kiersi hotellin tenniskenttiä. Kreikan kohdalla olin kuitenkin kuullut sekä tuosta kevyen liikenteen väylien puutteesta että noista mahdollisesti agressiivisista koirista. En siis usko minnekään paikallisille asuinalueille uskaltavani yksin juoksemaan. Paikaksi valikoitui Elounda Kreetalla lähellä Agios Nikolaosta. Toivottavasti vältytään noilta aivan pahimmilta helteiltä, juoksumatolle kun en ole koskaan onnistunut itseäni motivoimaan.
  7. Itellä on vakiopalautuskombo pitkän viikonloppulenkin jälkeen iso lasi maitokaakaota + kanellipulla. Pidän rasvattoman maidon mausta joten sitä käyttäny ja kuten tossa aiemmat mainitsi niin palautuksen kannalta se ollennainen on proteiini ja hiilarit.
  8. Hei! Olis hakusessa kesäloma elokuuksi jonnekin Kreikan saarista joita ei ole tullut aiemmin koluttua. Olisikohan jollakin vinkkiä että missäpäin olisi hyvät juoksumahdollisuudet? Kahden viikon paussi treeneistä just syksyn kisojen kynnyksellä kun on mahdoton ajatus. :)
  9. Edit tohon talkootoimintaan liittyen; osallistun sis aivan mielelläni paikallisen seurani toimintaan koska saan myös vastaaavasti paljon myös takaisin. Täältä lahden toiselta puolelta olisi kuitenkin ongelmallista mitään panosta tarjota + en odota seuralta mitään muuta kuin sen tarvittavan lisenssin.
  10. Kiitos kaikille avusta! Tosiaan olisi hyvä tietää pitääkö lisessi olla jo rajaa alittaessa. Hieman yllättynyt että maantiejuoksuja ei huolita ollenkaan kun kuitenkin yleisesti ottaen radalla juostaan nopeammin. Kait siinä sitten halutaan välttää sitä että juostaisiin joitakin täysin alamäkikisoja. RistoK; kiitos tarkasta infosta! Olen ottanut JKU: n yhteyttä mutta jos he eivät hyväksy jonkun sortin etäjäsenyyttä niin viestitän sinulle. Ei haittaa vaikka tarvis vaatteet ostaa kunhan ei tarvi mihinkään seuran talkootoimintaan osallistua. 😄
  11. Hei, Olisi tähtäimessä saavutta 10 kilometrin Kalevan kisojen tulosraja tälle kesälle (alle 38 min naisille). Sivusto jolta löysin nämä rajat mainitsi että maantiejuoksutulokset eivät olisi kelvollisia. Tietääköhän joku tällä foorumilla että tarkoittaako tämä siis sitä että pitäis osallistua ratakisalle ja siellä alittaa raja? Toinen asia mitä tuumailin asian tienoilta on että asun Ruotsissa ja treenaan ja kilpailen ruotsalaisen juoksuryhmän alla. Pitäisikö minun liittyä suomalaiseen juoksuseuraan voidakseni juosta Kalevan kisoissa, onko suomalaisen urheiluseuran jäsenyys edellytys osallistumiselle? En oikein löytänyt noilta SUL:n sivuilta kontaktia että keneltä tästä asiasta pitäis kysyä niin ajattelin kokeilla onneani foorumin kautta ensi käteen. Kiitollinen avusta.
  12. Hei, Tämä ei vaikuta olevan kovin yleinen juoksijoiden vamma kun en juurikaan googlettamalla löytänyt kertomuksia. Itsellä leikkaus edessä 2viikon päästä peroneus brevis jänteen pitkittäissuunnan repeämän johdosta ja olisi ollut kiva kuulla kohtalotovereilta kuinka nopeasti paluu vammaa edeltävään treeni-määrään ja intensiteettiin oli mahdollinen ja kuinka nopeasti olitte takaisin kisaradoilla. Olen todella maani myynyt tällä hetkellä vamman johdosta kun tiesin olevani ennätyskunnossa kevään juoksuja ajatellen.
  13. Osaiskohan joku kertoa löytyykö tän juoksun reittiprofiilia jostakin? Olen ymmärtänyt että suhteellisen mäkinen reitti.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy