Jump to content
Juoksufoorumi.fi



-Emilia-

Jäsenet
  • Content Count

    21
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

Converted

  • Puolimaraton
    1.23.15
  • Maraton
    3.00.54
  • Tavoite
    Maraton alle 3 tuntiin, puolmara alle 1.22, kymppi alle 38.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ei tää ihan yksinkertaiselta vaikuta: https://www.expressen.se/sport/friidrott/kaoset-stjarnan-diskad-pa-grund-av-sina-skor/
  2. Asicsin Metaracer on ainakin myynyt kuin häkä nyt, ostin ilmeisesti Tukholman viimeisen naisten mallin koon eilen.
  3. Mitenköhän tätä tulkitaan nyt Suomen kilpailuihin? Ruotsissa oli tullut Friidrottsförbundetilta tulkinta että nämä säännöt pätee samantien ja on voimassa vajaan kahden viikon päästä järjestettävissä Ruotsin yleisurheilumestaruuskilpailuissa. Toisaalta näin jossain tekstin että siinä kansainvälisessã säännöksessä olis siirtymäaika 1. joulukuuta asti.
  4. Tukholman maratonia ilmeisesti ollaan järjestämässä vain eliitille eli vain Ruotsin mestaruuskilpailuna, useamman kierroksen baanana jossakin keskustan ulkopuolella.
  5. Kiitos kommenteista! Prahan puolikas oli alun perin tähtäimessä niin tämä Vantaa vaikuttaa kyllä aika hyvältä korvikkeelta sille.
  6. Nyt kun syksynkin ulkomaalaisia juoksuja on peruttu jo roppakaupalla niin alkoi Vantaan maantie-SM kiinnostaa. En ole koskaan juossut kyseistä reittiä, luultavasti ennemmin puolikkaalle olisin suuntaamassa koska pelkkä ajatuskin että mahdollisesti pitäis kokonaisen maratonin viimestä kymppiä yksikseen juosta tuntuu aika mahdottomalta. Mielellään kuulisin kokemuksia reitistä ja tapahtumasta. Järjestelyt ovat ilmeisesti erittäin hyvin hoidetut mitä nyt Facebook arvosteluita tapahtumalle katsoin. Reittiä on ilmeisesti kehuttu nopeaksi mutta kun en ole Suomessa juuri juossut niin kuinkahan se mahtaa vertautua isompiin tunnetusti nopeisiin reitteihin ulkomailla? Maisemien tylsyydellä ei niinkään väliä, ei niitä siinä kisatessa kuitenkaan huomaa ihailla.😄
  7. -Emilia-

    Nike Pegasus

    Olen yrittänyt metsästää tota 34 mallia joka omalla kohdallani toimi loistavasti pitkille lenkeille. 35- versiota en ole kokeillut mutta 36 ei ole ollut ollenkaan mieleinen, jostain syystä pohkeet tuntuvat olevan ihan puutuneet aina kun noilla kolmekutosilla juoksen. Jos tuo uusi malli on enempi paluu 34-malliin niin pitääpä laittaa tilaukseen.
  8. -Emilia-

    Verona marathon 17.11.

    Täällä yksi Veronan osallistuja. Omalla kohdalla juoksu jäi kesken 29 km:n kohdalla kun yläreisi-/lantiovaiva joka on viime aikoina vaivannut alkoi kipuilemaan sen verta pahasti ettei ollut järkeä jatkaa. Tuuli oli kyllä aikamoinen monissa paikoin ja söi pahasti voimia! Ennen starttia kaikki pelasi kuin unelma kun italialainen valmentajani sai meidät starttaamaan keulasta jossa voitiin rauhassa lämmitellä starttiin asti eikä tarvinu vessajonoihinkaan vaivautua kun pääsin starttipaikan vieressä olleeseen Michelin ravintolaan vessaan.👌 Järjestäjät oli myös todella ystävällisiä kun hoitivat mulle kuljetusta keskeytyspaikalta maalialueelle ja antoivat omia ylimääräisiä vaatteitaan päälle etten paleltunut kyytiä odotellessa.
  9. Varmaankin tää valmennusryhmä on pärjännyt niin hyvin osittain siksi että siinä on mukana useampi aika kovatasoinen naisjuoksija, heidän juoksijoita näkee tuloksien kärkipäässä järjestäen ruotsalaisissa juoksutapahtumissa. Tukholmassa asuvana kokeilin tota heidän seuraansa pari vuotta sitten ja täytyy sanoa että oli kyllä luokattoman huonosti vedetty treeni! Olin jo ehtinyt maksaa kausimaksunkin etukäteen mutta en tuon yhden kerran jälkeen toiste vaivautunu enään paikalle, meni siis aika hukkaan se joku vähän päälle 1000 kruunua. Alkulämmittely vedettiin yhdessä kaikkien tasoisten juoksijoiden kanssa joten vauhti oli jotain 7-8 min / km paikkeilla eli olisi melkeinpä voinut kävellä! Tätä joku max 2km, hieman jotain venyttelyä ja siitä sitten lyhyitä intervalleja vetämään. Olin huolissani että paikat hajoaa kun käytännössä kylmiltään lähdetään revittelemään. Olen montaa eri juoksuryhmää täällä testannut ennen kun löyty mieleisin mutta tää Run Academy oli ehdottomasti huonoin kokemus. He myös kysyivät että jos olisin kiinnostunut olemaan yksi valmentajista / vetäjistä ryhmässä eli ilmeisesti siihen ei hirveästi vaatimuksia ole koska ei itellä ainakaan ole mitään valmennustaustaa. Tää Johanna ei kyllä ollut ko treeniä vetämässä ja todellakin hänen kehityksensä on todella ihailtavaaa mutta firmasta ei ole positiivista sanottavaa.
  10. 3 geeliä, käytän Huma energy geeliä. Yritin totutella Maurtenin geeliin kun ko merkkiä on niin paljon hypetetty mutta en vain opi sietämään sitä sokeriveden makua. Otan myöskin kaikilta juomapisteiltä urheilujuomaa, lukuunottamatta niitä kolmea pistettä joita ennen olen geelin syönyt, näiltä pisteiltä vain vettä. Syön myös yleensä hieman banaania loppua kohden jos sitä on tarjolla. Tarvittavan energian määrä toki riippuu paljon myös siitä että kuinka pitkään matkan taittamiseen kuluu aikaa.
  11. Näitä elämän vaikeita päätöksiä kun yrittää valita mille syysmaratonille tähdätä.😄 Kaks maratonia toistaiseksi takana, kumpikin Valenciassa joten nyt olis hakusessa vaihtelun vuoksi toinen maratonkohde syksylle. Tavoitteena noin 2.55 aika joten nopeaa rataa etsin. Päällimmäisinä vaihtoehtoina toistaiseksi nämä 3 otsikossa mainittua. Onkohan joku foorumilainen mahdollisesti kokenut kaikki 3 ja osaisi verrata? Frankfurt oli alun perin tähtäimessä mutta siellä on ilmeisesti jokin kummallinen saksalainen urheilujuoma. Yritin etsiä tätä juomaa Berliinissä ollessani keväällä eikä yksikään urheiluliike tuntunut olleen koskaan kuullutkaan ko juomasta. En myöskään löydä mistään netistä sitä tilattavaksi. Luotan paljon urheilujuomaan maratonilla joten sen pitäisi olla semmoinen jota pystyn tasaisin väliajoin ottamaan. Järjestäjät tosin lupasivat että saisin jättää omat juomat juottopisteille kun on 3 tunnin alitus kiikarissa mutta epäilen kuinka helppo niitä omia juomia on siinä vauhdissa spotata. Frankfurt on myöskin aikasemmin syksyllä kuin nämä kaksi muuta ja pitkän loukkaantumistauon jäljiltä talven ja kevään aikana tuo ylimääräinen kuukauden treeni voisi olla tarpeen. Verona tuli ehdokkaaksi koska moni juoksuseurani jäsen on menossa kyseiselle maratonille. Olen yhden ainoan arvion englanniksi löytänyt tästä tapahtumasta. Reitti ei ehkä ihan yhtä tasainen ja nopea kuin Frankfurt. Urheilujuoma (italialainen merkki Gensan) ei tuttu entuudestaan mutta vaikuttaisi kuitenkin olevan kunnollinen kestävyysurheilun tarkoitettu, toisin kuin tuo Frankfurtin tarjoama. Tarkoituksena tilata juomaa testattavaksi kun löysin nettikaupan josta tilata. San Sebastianiasta kuullut ja lukenut paljon positiivista. Tosin yksi seurakaveri ohjattiin väärälle reitille 2017. Plussana että siellä on Powerade nyt sponsorina ja Powerade toimii mulla todella hyvin juoksun aikana. Ilmeisesti sää voi huonolla tuurilla olla kuitenkin erittäin tuulinen ja reitillä ei juuri tuulensuojaa. Mielellään kuulisin kokemuksia näistä tapahtumista! Myöskin jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia omien juomien juomisesta Frankfurtissa ja kuinka se onnistuu niin ottaisin mielellään neuvoja vastaan.
  12. -Emilia-

    Nike Vaporfly 4%

    Pakkohan se oli laittaa Next% tilaukseen tänään! Se Vaporfly versio on pelannut kuin unelma omalla kohdallani ja arvostelut tästä Next% versiosta näyttäs järjestään sanovan tätä vieläkin paremmaksi. Käytän ainoastaan tärkeimmissä kisoissa, liian tyyriit treeneissä kulutettavaksi. Ilmeisesti pohjan pitäisi olla hieman kestävämpi Nextissä. Lisäksi uuden päällisen sanotaan imevän vähemmän nestettä. Juoksin kyllä viime lauantaina Tromsøssa puolikkaan Vaporfly versiolla todella kosteissa oloissa eikä mitään ongelmaa; kengät ei tuntunu raskailta, ei hanganneet vaikka olin päästä varpaisiin likomärkä.
  13. Siltä varalta että diagnoosi paljastaa jonkunasteista tendiniittiä niin ajattelin mainita että shock wave hoito fyssarin luona yhdistettynä päivittäisiin kuminauhaharjoituksiin auttoi omalla kohdallani nilkan tendiniittiin. Shock wave tehtiin viikon välein neljän viikon kuureissa.
  14. Kiitos kommenteista! En yleensä lomalle lähtiessä ole huolissani juoksumahdollisuuksista, esim nyt viimeksi Jamaikalla tuli sahattua päivästä toiseen vajaan 800m pituista polkua joka kiersi hotellin tenniskenttiä. Kreikan kohdalla olin kuitenkin kuullut sekä tuosta kevyen liikenteen väylien puutteesta että noista mahdollisesti agressiivisista koirista. En siis usko minnekään paikallisille asuinalueille uskaltavani yksin juoksemaan. Paikaksi valikoitui Elounda Kreetalla lähellä Agios Nikolaosta. Toivottavasti vältytään noilta aivan pahimmilta helteiltä, juoksumatolle kun en ole koskaan onnistunut itseäni motivoimaan.
  15. Itellä on vakiopalautuskombo pitkän viikonloppulenkin jälkeen iso lasi maitokaakaota + kanellipulla. Pidän rasvattoman maidon mausta joten sitä käyttäny ja kuten tossa aiemmat mainitsi niin palautuksen kannalta se ollennainen on proteiini ja hiilarit.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy