Jump to content
Juoksufoorumi.fi



matilda81

Jäsenet
  • Content Count

    26
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by matilda81

  1. en oo minäkäö tähän keksi nyt ratkaisua ja tätä jatkunut nyt puolisen vuotta pahenee vaan. Ok. Mäki kokeilin lämpän jälkeen pyöritellä tennispallolla kipukohtaa muttei silläkää ollu vaikutusta. Kovasti tekis mieli juosta ym, mutta seurauksena on ihan hirvee kipu.😬
  2. Just kävin lääkärissä joka totesi ettei ehkä ole piriformiksesta johtuvaa. Mutta tuo sun mainitsema lämmittelyn jälkeinen painelu, voisikohan sitä silti kokeilla. Miten lämmittelit ja millä/miten painelit sitä? Teitkö usein ja kuinka hyvin auttoi?
  3. Oikean jalan takareidessä todella viiltävä kipu. Tarkemmin kohta on takareiden ulkosyrjällä ja heijastu pohkeeseen ja/tai reiden yläosaan päin. Kipu on pahinta juoksun tai mave-treenin jälkeisinä päivinä ja on pahimmillaan niin ärtynyt ettei voi istua, seistä eikä kävellä. Vain maata. Aamuisin vaikea saada sukkaa jalkaan. Kyseessä fyssarin mielestä iskiashermo, johon sain ohjeeksi tehdä liu'utuksia, muttei niistä ole merkittävää apua. Onko kellään muulla samaa?
  4. https://www.amazon.com/Mighty-Spotify-Music-Player-Zazzy/dp/B07KJY8QMK Millaisia kokemuksia tästä? Tämä ilmeisesti synkronoidaan esim puhelimen kanssa josta saa Spotifyn biisilistat tälle laitteelle? Vai olenko ymmrtänyt väärin🤔
  5. Mulla on molemmissa polvissa plica ja ne tähystetään muutaman kuukauden sisällä. Lääkäri sanoi, että 2 viikkoo saikkua ja heti saa kävllä, mutta juoksemaan ehkä 1-3kk päästä. Onko täällä ketää, jolta tähystetty plica? Miten toipuminen edennyt?
  6. Jatkankin vielä vähän. Kävin kävelyllä (flunnssa nii ei voi juosta) ja tunnustelin tarkemmin miltä se polvi tuntuu. Jäykkä onkin ehkä väärä sana kuvailuun. Vaan polven sisäosa tuntuu oudolta silloin kun jalka osuu maahan. Se tuntuu siltä kuin luu tms olisi tulossa polven sivusta ulos ja kun jalka nousee ylös, tämä luu tms menisi takaisin ylös. Ehkä "hieman" huonosti kuvailtu, mutta tältä se tuntuu. Googlailin tarkemmin ja tuli mieleen polven sisemmän nivelkierukan repeytyminen/kuluminen. Tämä yhdistettynä siihen, että mun polvi on muutenkin pihtiasennossa, voisiko reisiluun sisem
  7. kyllä on polvessa. Hermopinne on mulle tuttu juttu, se kipu on erilaista ja tuntuu nimenomaan särkynä. Fyssari sanoi että hermopinteeseen autaa parhaiten hermon liuútus ja itse olen huomannut sen todella auttavan. Joo, tämä! nyt kun tuon kirjoitit, muistankin, että pari vuotta sitten joku mulle sanoi, että vahvista ulkokiertäjiä. Ulkokiertäjiä tulee jonku verran tehtyä salilla, mutta vain niihin kohdistuvaa liikettä voisin kokeilla. Samalla muistan nyt, että käskettiin silloin vahvistaa polven "sisäpuolta" (polven ojennuslaitteessa). Nää menee nyt kokeiluun ja ehkä kinesioteippa
  8. Niin voihan se olla, että polve naksuu, mutta se itse ongelma on jossain ihan muualla kui polvissa. Kuten second kirjotti, ehkä lihasjumeissa. Hierojalla voisi tietysti käydä useemmin. Tuota jäykkyyttä on vähän vaikea selittää fyssarille/lääkärille, koska en osaa selittää tuntemusta tarkemmin kuin että on outo ja jäykkä. Ei kuitenkaan vaikuta liikeratoihin. Ehkä nyt vain varaan ajan fyssarille..
  9. mun käsittääkseni kyseessä asentovirhe, koska koko reisi menee sisäänpäin, Tätä tutkittu useasti fyssarilla ja lääkärilläkin. Mutt ei ole oireillut ennemmin, vaikka ennen juoksin 10-25km lenkkejä.
  10. Mun polven ongelmat: -pihtipolvi (synnynnäinen) -naksuminen kyykistyessä, polvea ojentaessa Juostessa ja jopa kävellessä: -polven sisäsyrjä tuntuu oudolta. Ei ole kipeä, mutta tuntuu kuin joku hankaisi johonkin yms. Välillä tämä tuntemus tuntuu polven yläosassakin. -sisäsyrjä tuntuu jäykältä.. pystyn juosta, mutta se "pitää" naksauttaa, jotta jäykkyys helpottaa hetkeksi. Naksautus saattaa auttaa pahimmillaan vain muutaman askeleen ajaksi, kunnes se jäykkyys tulee uudestaan. -levossa ei oireita -pahin oire jäykkyys Tämä polven naksauttelu e
  11. tänään testasin niitä sony walkmanin mp3-kuulokkeita ja oli kyllä tosi hyvät! mullahan ei oikeen mitkää napit meinaa korvissa pysyä, mutta näitä ei tarvinnu kertaakaa korjailla vaan ne oli ja pysyi. äänenlaatukin oli mun mielestä hyvä. suosittelen! 🙂 ja kyseeshän oli siis tää: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/53358/gtgxf/Sony-Walkman-NW-WS410-4-GB-vedenkestava-MP3-soitin-sinivihre?gclid=CjwKCAjwzdLrBRBiEiwAEHrAYuWEGJH5ub1JmBYck3CVfZQN0unmi8hxsRmnw9RqutJBrnJebfEqwRoChJsQAvD_BwE samalla reissulla tuli testattua myös uudet lenkkarit niin oli oikeen kunnon testilenkki 🙂
  12. Mä voisin huomenna käydä nuo hakemassa/tilata. Mulla sama juttu, että tavalliset napit ei pysy korvissa.. paitsi siten ttä ne teippaa kinesioteipillä korviin kiinni (ei ehkä se kaunein vaihtoehto) 😄 Laitan tähän sitte kokemukset ekan lenkin jälkeen 🙂
  13. Pysyisiköhän nuo korvissa juostessa. Aika kalliit, mutta luulisi että Sonyn kuulokkeet myös kestäisi pitkään. Kiitos! 😊
  14. joo, just katoin sellaisia. En tiedä pysyykö ne korvissa kuinka hyvin.. Pystyiskö se niskaan tuleva sanka pitään ne napit korvissa vai joutuuko niitä silti teippaileen tms korviin kiinni..
  15. Ostin uuden puhelimen joka on sen verran iso että en halua sitä kantaa lenkillä mukana. Olen nyt yrittänyt tuloksetta etsiä laitetta, jolla musaa voisin kuunnella. Ehdouksia? Kriteerit: langaton nappikuulokkeet mieluusti sangalla, jotta ne pysyy korvissa samassa paketissa olisi hyvä olla siis soitin ja kuulokkeet ei kovin kallis (alle 100?) Onko sellasia edes olemassa.. 😄
  16. miten tästä ketjusta tuli näin rönsyilevä? täällä käydään läpi hiitit, paastot ja lihavuudet ja ties mitkä.
  17. eli eikö hiit-treenistä nyt sitten olisikaan noita mun mainitsemia hyötyjä, joista mones paikas sanotaan? jotenkin se rasvanpoltto (jälkipoltto) kuulosti uskottavalta ja loogiselta. samoin hapenottokyky. mutta jos nyt sitten kuitenki tykkään tämän tyyppisestä treenistä (normi lenkkien ja salin lisäks), niin onko sit ihan sama tekeekö noi vedot aamulla just heränneenä vai esim normi juoksulenkin lopuks tai salintreenin jälkeen? onko silloin mitää vaikutusta rasvanpolttoon vai unohdanko nyt vain kokonaan sen et luulin että hiit polttaa rasvaa? eilisen hiitin tein siis aamulla ja iltap
  18. tästä tulikin paastokeskustelu. en voi käsittää miten voi olla syömättä melkein vuorokauden?!?
  19. hmm..luin pari päivää artikkeleita ja kokemuksia foorumeilta/blogeista että auttais rasvanpolttoon jos on hiitin jälkeen syömättä tunnin. ja siitä luin myös että se tois sykettä alemmas, parantais hapenottokykyä ja tehostais salitreenistä palautumista. Lähteitä en tietenkää ottanu talteen enkä tiedä toimiiko kaikilla tai mullakaa mutta mä jotenki tykkään näistä hiiteistä (masokistin vikaa), niin ei kai siitä haittaakaa oo kunhan vaan pidennän sitä 30sekunnin juoksuaikaa. ja jos tosiaan aion vaihtaa päälajiksi salin niin jos se ei hirveesti aiheuta lihaskatoa, voisin hiitit pitää salikaudellaki
  20. mulla garminin ranteesta mittaava urheilukello ja oon ite mitannut epävirallisesti maksimin juoksemalla täysillä nini kovaa ettei syke enää nouse. Luotettavaa? En tiedä. 🙂 Hyvin paljon mahdollista.. tein sen n. 10-15min heräämisen jälkeen. Haen hieman rasvanpolttoa ja uutta buustia lenkeille ja pk-sykettä alemmas. tarkoituksena olis muutaman viion päästä vaihtaa juoksun sijasta päälajiksi sali, joten sitä ennen haluisin saada kaiken irti juoksusta ja kestävyyden hyväksi. Kestväyydestä olisi hyötyä salilla palautumista ajatellen. veikkaan viimestä vaihtoehtoo. Jos
  21. tätä mietiin itekin.. eli 30s on liian lyhyt aika. olisiko se sitten jopa 60s juoksu ja 30s hölkkä? ja tää vaikka se 7x. Juoksin kyllä ihan maksimivauhtiani, joten siitä ei ole kiinni joten ei taida jäädä vaihtoehdoksikaan muuta kuin tuo aika. Kiitos neuvosta 🙂
  22. oon tehnyt vasta pari HIIT-treeniä ennen aamupalaa. 30sekuntia juoksua ja 30sekuntia kevyttä hölkkää, tämä 7x plus alku- ja loppulämppä. Pitäisikö tässä ajasa saada syke nouseman lähelle maksimia? Itse en saa vaikka juoksen vikat kerrat ihan täysillä.. tänänä sain sykkeen 145:een. Onko HIIT-treeni mulla liian lyhyt vai teenkö sen jotenkin väärin? taustaa sen verran et maksimisyke 194 muistaakseni ja leposyke 55:n paikkeilla.
  23. Mielenkiintoista! En ole edes ajatellut että voisin juosta ilman korotuspohjallista. Itellä on 1,5-2cm eroa. Eikö se vaikuta sun juoksuun mitenkään jos et käytä pohjallista?
  24. Kiitos, tämä selvensi paljon. 🙂 Tietääköhän sitä mistään ostovaiheessa, millainen vaimennus kengässä on? Siis jos kengän tiedoissa ei ole erikseen mainittu mitään erityistä vaimennuksesta?
  25. En yhtäkkiä löytänyt Kivara 8;sta tietoa, millä dropilla ne on, tiedätkö sinä? 9:ssä droppi on 4mm ja entisissä asicseissani taitaa olla 10mm. Onkohan liian hurjaa jos siirtyy 10mm:stä 4mm:iin..? Ja jos droppi on kovin pieni, vaimennuskin ilmeisesti on pienempi(?).. joka taas sitten aiheuttaa todnäk mun lyhyemmän jalan päkiään yhä enemmän iskua.. vai olenko ihan hakoteillä?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy