Jump to content
Juoksufoorumi.fi


matilda81

Jäsenet
  • Content Count

    21
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jatkankin vielä vähän. Kävin kävelyllä (flunnssa nii ei voi juosta) ja tunnustelin tarkemmin miltä se polvi tuntuu. Jäykkä onkin ehkä väärä sana kuvailuun. Vaan polven sisäosa tuntuu oudolta silloin kun jalka osuu maahan. Se tuntuu siltä kuin luu tms olisi tulossa polven sivusta ulos ja kun jalka nousee ylös, tämä luu tms menisi takaisin ylös. Ehkä "hieman" huonosti kuvailtu, mutta tältä se tuntuu. Googlailin tarkemmin ja tuli mieleen polven sisemmän nivelkierukan repeytyminen/kuluminen. Tämä yhdistettynä siihen, että mun polvi on muutenkin pihtiasennossa, voisiko reisiluun sisempi pää osua johonki pehmeään kohtaan (lihakseen) sen sijaan, että se osuisi nivelkierukkaan? Jos joku tästä jotain ymmärsi ja osaa vastata, olisi tosi bueno! Mutta fyssarille/lääkäriin oon kuiteski josain välissä menossa.
  2. kyllä on polvessa. Hermopinne on mulle tuttu juttu, se kipu on erilaista ja tuntuu nimenomaan särkynä. Fyssari sanoi että hermopinteeseen autaa parhaiten hermon liuútus ja itse olen huomannut sen todella auttavan. Joo, tämä! nyt kun tuon kirjoitit, muistankin, että pari vuotta sitten joku mulle sanoi, että vahvista ulkokiertäjiä. Ulkokiertäjiä tulee jonku verran tehtyä salilla, mutta vain niihin kohdistuvaa liikettä voisin kokeilla. Samalla muistan nyt, että käskettiin silloin vahvistaa polven "sisäpuolta" (polven ojennuslaitteessa). Nää menee nyt kokeiluun ja ehkä kinesioteippausta vois kokeilla. Jos ei hyötyä, meen fyssarille. Kiitos pajon vastauksista! 🙂
  3. Niin voihan se olla, että polve naksuu, mutta se itse ongelma on jossain ihan muualla kui polvissa. Kuten second kirjotti, ehkä lihasjumeissa. Hierojalla voisi tietysti käydä useemmin. Tuota jäykkyyttä on vähän vaikea selittää fyssarille/lääkärille, koska en osaa selittää tuntemusta tarkemmin kuin että on outo ja jäykkä. Ei kuitenkaan vaikuta liikeratoihin. Ehkä nyt vain varaan ajan fyssarille..
  4. mun käsittääkseni kyseessä asentovirhe, koska koko reisi menee sisäänpäin, Tätä tutkittu useasti fyssarilla ja lääkärilläkin. Mutt ei ole oireillut ennemmin, vaikka ennen juoksin 10-25km lenkkejä.
  5. Mun polven ongelmat: -pihtipolvi (synnynnäinen) -naksuminen kyykistyessä, polvea ojentaessa Juostessa ja jopa kävellessä: -polven sisäsyrjä tuntuu oudolta. Ei ole kipeä, mutta tuntuu kuin joku hankaisi johonkin yms. Välillä tämä tuntemus tuntuu polven yläosassakin. -sisäsyrjä tuntuu jäykältä.. pystyn juosta, mutta se "pitää" naksauttaa, jotta jäykkyys helpottaa hetkeksi. Naksautus saattaa auttaa pahimmillaan vain muutaman askeleen ajaksi, kunnes se jäykkyys tulee uudestaan. -levossa ei oireita -pahin oire jäykkyys Tämä polven naksauttelu ei varmaan kovin hyvä idea oo, mutta se ei ota kipeää. Juoksukenkinä new balance strobe, tuntuvat hyviltä jalkaan. Alustana usein asvaltti, sekään ei tietty kovin hyvä ole.. Nykyisten lenkkien pituus vain 5-12km just näiden vaivojen takia. Polvi magneettikuvattu pari vuotta sitten, jossa sanottiin että olisi plica ja se voitais tähystää, mutta silloin se ei oireillut näin paljon. Itse ajattelisin, että onko kuitenkaan plica tai onko muutakin vai johtuuko kaikki enimmäkseen polven virheasennosta. Toinenkin polvi on pihtipolvi, mutta se ei oireile mitenkään. Onko muilla vastaavia ongelmia? Olen menossa tästä kyllä lääkäriin tai fyssarille, mutta.. pitäisikö pyytää uutta magneettia tms..
  6. tänään testasin niitä sony walkmanin mp3-kuulokkeita ja oli kyllä tosi hyvät! mullahan ei oikeen mitkää napit meinaa korvissa pysyä, mutta näitä ei tarvinnu kertaakaa korjailla vaan ne oli ja pysyi. äänenlaatukin oli mun mielestä hyvä. suosittelen! 🙂 ja kyseeshän oli siis tää: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/53358/gtgxf/Sony-Walkman-NW-WS410-4-GB-vedenkestava-MP3-soitin-sinivihre?gclid=CjwKCAjwzdLrBRBiEiwAEHrAYuWEGJH5ub1JmBYck3CVfZQN0unmi8hxsRmnw9RqutJBrnJebfEqwRoChJsQAvD_BwE samalla reissulla tuli testattua myös uudet lenkkarit niin oli oikeen kunnon testilenkki 🙂
  7. Mä voisin huomenna käydä nuo hakemassa/tilata. Mulla sama juttu, että tavalliset napit ei pysy korvissa.. paitsi siten ttä ne teippaa kinesioteipillä korviin kiinni (ei ehkä se kaunein vaihtoehto) 😄 Laitan tähän sitte kokemukset ekan lenkin jälkeen 🙂
  8. Pysyisiköhän nuo korvissa juostessa. Aika kalliit, mutta luulisi että Sonyn kuulokkeet myös kestäisi pitkään. Kiitos! 😊
  9. joo, just katoin sellaisia. En tiedä pysyykö ne korvissa kuinka hyvin.. Pystyiskö se niskaan tuleva sanka pitään ne napit korvissa vai joutuuko niitä silti teippaileen tms korviin kiinni..
  10. Ostin uuden puhelimen joka on sen verran iso että en halua sitä kantaa lenkillä mukana. Olen nyt yrittänyt tuloksetta etsiä laitetta, jolla musaa voisin kuunnella. Ehdouksia? Kriteerit: langaton nappikuulokkeet mieluusti sangalla, jotta ne pysyy korvissa samassa paketissa olisi hyvä olla siis soitin ja kuulokkeet ei kovin kallis (alle 100?) Onko sellasia edes olemassa.. 😄
  11. miten tästä ketjusta tuli näin rönsyilevä? täällä käydään läpi hiitit, paastot ja lihavuudet ja ties mitkä.
  12. eli eikö hiit-treenistä nyt sitten olisikaan noita mun mainitsemia hyötyjä, joista mones paikas sanotaan? jotenkin se rasvanpoltto (jälkipoltto) kuulosti uskottavalta ja loogiselta. samoin hapenottokyky. mutta jos nyt sitten kuitenki tykkään tämän tyyppisestä treenistä (normi lenkkien ja salin lisäks), niin onko sit ihan sama tekeekö noi vedot aamulla just heränneenä vai esim normi juoksulenkin lopuks tai salintreenin jälkeen? onko silloin mitää vaikutusta rasvanpolttoon vai unohdanko nyt vain kokonaan sen et luulin että hiit polttaa rasvaa? eilisen hiitin tein siis aamulla ja iltapäivällä juoksin normi pk-lenkin ja en tiedä johtuiko hiitistä vai ei mut juoksu kulki tosi hyvin.
  13. tästä tulikin paastokeskustelu. en voi käsittää miten voi olla syömättä melkein vuorokauden?!?
  14. hmm..luin pari päivää artikkeleita ja kokemuksia foorumeilta/blogeista että auttais rasvanpolttoon jos on hiitin jälkeen syömättä tunnin. ja siitä luin myös että se tois sykettä alemmas, parantais hapenottokykyä ja tehostais salitreenistä palautumista. Lähteitä en tietenkää ottanu talteen enkä tiedä toimiiko kaikilla tai mullakaa mutta mä jotenki tykkään näistä hiiteistä (masokistin vikaa), niin ei kai siitä haittaakaa oo kunhan vaan pidennän sitä 30sekunnin juoksuaikaa. ja jos tosiaan aion vaihtaa päälajiksi salin niin jos se ei hirveesti aiheuta lihaskatoa, voisin hiitit pitää salikaudellakin mukana 6-8von jaksoissa kerrallaan. Oisko huono idea?
  15. mulla garminin ranteesta mittaava urheilukello ja oon ite mitannut epävirallisesti maksimin juoksemalla täysillä nini kovaa ettei syke enää nouse. Luotettavaa? En tiedä. 🙂 Hyvin paljon mahdollista.. tein sen n. 10-15min heräämisen jälkeen. Haen hieman rasvanpolttoa ja uutta buustia lenkeille ja pk-sykettä alemmas. tarkoituksena olis muutaman viion päästä vaihtaa juoksun sijasta päälajiksi sali, joten sitä ennen haluisin saada kaiken irti juoksusta ja kestävyyden hyväksi. Kestväyydestä olisi hyötyä salilla palautumista ajatellen. veikkaan viimestä vaihtoehtoo. Jos lihaksisto ei siis pysty työskentelee noin koalla teholla, missä vika? Mitä mun pitäs tehdä toisin? HIIT-treenin syyn kerroin tossa ylempänä. :)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy