Jump to content
Juoksufoorumi.fi


PaHa

Jäsenet
  • Posts

    534
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    7

PaHa last won the day on July 8

PaHa had the most liked content!

Converted

  • Tavoite
    2021 NUTS Ylläs-Pallas 100km alle 15h. Syksyllä joku lyhyempi ultra tai maraton.

Recent Profile Visitors

2 710 profile views
  1. Ke 28.7. Puoli kolmelta uimarannalle; tai siis muu perhe sinne ja mikä lenkille. Piti muka juosta lyhyt ja rauhallinen pk, mutta mopo lähti keulimaan. Siispä 1km lämmittelyä ja loput maraton vauhtia kovempaa. 7km@5,16/km. Bpm avg 137 (156). Tämä oli lyhyt TV. Lämpöä oli kai jotain 28c. Teki aika hyvää painua järveen juoksun jälkeen. Illalla pyörällä mennen tullen ulkosalille, jossa 20min kuntopiiri ja 5min venyttelyä. To 29.7. 10,4km@5,40 (avg 138): 3,5km verkkaa, 3,5km tempo (keskivauhti 4,54km, keskisyke 153, VK2 alaosassa), hölkkää loput. Loppuhölkässä ei meinannut syke oikein laskea, paitsi ihan lopussa. Piti juosta tempo vasta vkonloppuna, mutta totesin ettei siihen ole ehkä mahdollisuutta. Pitää ottaa parina seuraavana päivänä vähän iisimmin.
  2. Ma 26.7. Lepoa harjoittelusta. Ti 27.7. Illalla pyöräillen suunnistamaan ja takaisin. Pyöräilyä tuli puolisen tuntia aika hyvillä sykkeillä. Suunnistamassa vierähti 1h13min, mutta kesken jäi, kun hyvän alun jälkeen aloin sekoilemaan. On se kovaa hommaa, kun painaa tuon verran metsässä 143 keskisykkeellä helteessä. Harmitti ihan vietävästä heti suorituksen jälkeen, mutta kun oli hetki kulunut niin älysihän sitä hyvän treenin taas tehneensä.
  3. Viikon 29 saldo: - Juoksua 62,1km; 6h28min - Polkujuoksua 10km; 59,45min - Lihaskuntoharjoittelua 1h33min Yhteensä 9h treeniä. Juoksua 72km. Ensi viikolla pitäisi alkaa pikkuhiljaa käynnistelemään maraton-harjoittelua. Sain sellaisen omasta mielestäni hyvän idean, että juoksen Finlandia-maratonin syyskuussa. Tavoita olis jossain 3.40 korvilla. Pitäisi kyllä sujua, kunhan saan muutaman yasson tehtyä.
  4. Su 25.7. PK1 hölkkää 3,85km@6,27/km. Keskisyke 120, max 129. Soralla. Ulkoliikuntapaikalla 20min jumppaa; perusliilkeitä ja muutama boksihyppy. Keskisyke 104. PK1 hölkkää 7,2km@6,33/km. Keskisyke 119, max jotain 135. Pääasiassa asfalttia. Eilinen painoi kropassa. Hölkätessä ei niin huomannut, mutta ulkosalilla kyllä. Piti puolisen km kävellä palautukseksi jumpasta ennen kuin jatkoin juoksemista. Muuten ois syke pompannut pilviin samantien. Huomenna ei onneksi voi treenata, niin tulee lepoa 👍
  5. 24.7. Omalla minilomalla n. parinsadan km:n päässä kotoa. Viiden jälkeen 22km tiellä; asfalttia ja aika paljon myös soraa. Oli aika väsynyttä touhua, kun viime yönä nukuin muutaman tunnin. Ei ollut suunnitelmaa, mutta pitemmän lenkin olin ajatellut tehdä. Ei tullut varsinaisesti pitkistä: 16km juuri ja juuri PK 1. Sitten 3km maravauhtia 10-20sek/km kovempaa. Lopuksi hölkkää 3km. Koko hoito 22km@5,58/km. Keskisyke 135. PTE 3,5. hrTSS 104. Juomatauoilla laitoin kellon seis ja samalla katselin puhelimesta, minne seuraavaksi nokan suuntaisin.
  6. Pe 23.7. Ulkosalilla koko perheen voimin (enemmän tai vähemmän). 48min leukoja, kyykkäystä, hyppyjä, vatsaa ja dippiä. Aika kevyt oli tämä keikka. Keskisyke 95.
  7. Eikö leipä maistunut, kun sait korvapuustin?
  8. Hiihto. Itse harrastan vain talvella, mutta onhan noita rulliakin.
  9. PaHa

    NUTS 300 2021

    Huhhuh! Olipas se… Kumarrus… Syvä kumarrus!
  10. Ke 21.7. Hieronta iltapäivällä (jalat). Oli varsinkin vasen pohje arkana sen jälkeen; taisi tulla tarpeeseen. Lepo treeneistä. 22.7. Mitä polku-ultria harrastava aviopari tekee hääpäivänään? Jep: Juoksee! Vaimon kanssa 15km hölkkää, pääasiassa sorateillä. Aikaa paloi 1h40min39seköntiä. Keskisyke 124 (max ehkä 143, koska rannesyke vähän hurji yhdessä välissä). PK1 1h23min; PK2 16min. Nousua 133, laskua 129m. PTE 2,3. Olin suunnitellut alunperin tälle päivällä 10km:n PK-lenkin, mutta hyvä näin!
  11. Se johtuu siitä ettei ole juuri sopivia hymiöitä, mutta haluaa silti reagoida.
  12. Otahan nyt rauhallisesti, ettei vaan pumppu ala ottamaan itteensä 😬
  13. Päivitelläänpäs vähäsen taas Ma 19.7. Juosten ulkoliikuntapaikalle 3,5km; 20,48min; keskis. 115. Paljon alamäkeä. Hyvä alkuverkka. Jumppaa: ensin kolme sarjaa leukoja, sitten kuntopiiri 3x10-17 (selkä, vatsa, etunojap, kyykkyhypyt). Lopuksi vähän korea ja pohkeita. Aika heikkoa tekemistä oli, kun viime kerrasta oli jo pari viikkoa. Mutta teki hyvää! Bpm avg 115. Hölkäten kotiin päin 2,5km. Oli kyllä raskasta lihaskuntoharjoittelun jälkeen; ja ylämäkivoittoinen pätkä vielä. Meni 17,03min. Keskisykekin 129. Ti 20.7. Aamupäivällä 10km; 59,45min poluilla. Perus PK2, lopussa n. 600m kovempaa. Keskisyke 134 (161). Nousua 101m, laskua 107. Oli kyllä mukava juosta! Ei ollut lämmin, eikä kylmä. Käytännössä täydellinen sää juoksuun, kun aurinko paistoi, aamulla oli satanut ja n. 17°C. Illalla teki vielä mieli lenkille, niin kävin juoksemassa huomiset suunnitellut kilometrit pois kuleksimasta. 8km@5,41/km tiellä, melko tasaisella alustalla. Pääosin asfaltilla, mutta myös melko paljon sorapätkää. Keskisyke 126 eli PK1. Olin vähän hämmästynyt siitä, kuinka matalat sykkeet oli. Ilma oli kyllä viileä, mutta silti toinen lenkki tälle päivälle. Huomenna olis pitkästä aikaa hieronta.
  14. Jumit kropassa, varsinkin tuollaiset toispuoleiset, johtuvat kai usein lihasepätasapainosta. Tai siitä, ettei ole tarpeeksi voimaa jossain kohdassa. Oma kokemus on, että juoksu vaatii tuekseen jonkinlaista lihaskunto ja/ tai voimaharjoittelua. Ihan perusliikkeistä on jo paljon hyötyä: kyykkyä, vatsalihasliikkeitä, selkäjumppaa jne. Ei tarvitse käyttää edes painoja ja pari kertaa vkossa on aivan riittävä. Aikaakaan ei välttämättä kulu kuin n. 15 min kerrallaan. Ja kyllä niitä pohkeita kannattaa venytellä!
  15. Su 18.7. Iltapäivällä kaverin kanssa kevyttä hölkkää pääasiassa polulla: 7km; 49,40min. Keskisyke 118. Nousu 78, lasku 87m. Jalat oli aika tönköt ennen lenkkiä, mutta jo parin km:n jälkeen aukesivat. Tältä kai palauttavan hölkän pitäisi tuntu.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy