Jump to content
Juoksufoorumi.fi



JJ87

Jäsenet
  • Content Count

    410
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by JJ87

  1. Maanantai 10.5. ap: kevyt 10km ip: vk 10km (3.50) Olipa mukava saada joku onnistunut harjoituskin pitkästä aikaa. Ei ihan niin lennokasta kuin ennen flunssaa pari viikkoa sitten, kun samoilla sykkeillä mentiin 3.44-vauhtia. Mutta selkeästi flunssa ei enää rajoita, vaan tästä nyt päästään takaisin raiteille nopeasti kun pystyy kovempiakin treenejä tekemään.
  2. Perjantaina oli niin väsynyt olo, etten juossut ollenkaan. Tunti pyörää vain. Lauantaina 6km kevyttä ja tänään kymppi kevyttä. Ihan hyvä kulku ja tuntuma. Ehkä sitä huomisesta lähtien pääsisi tekemään jo kunnon treeniä. Tarkoitus olisi vetäistä hyvä kolmen viikon jakso.
  3. Torstai 6.5. ap:10km hölkkä ip: Pk2 5km +5km kevyt Reippaammassa vauhdissa edelleen sykkee kohoaa, joten jätin sikseen. Voipi olla, että pelkkää hölkkää loppuviikko kun kulku flunssan jäljiltä niin surkeaa.
  4. Keskiviikko 5.5. ap: hölkkä 10km ip: kevyt 10km (4.31) Sykkeet ja kulku normaalia. Huomenna ehkä reippaampaa pk:takin.
  5. Tiistai 4.5. ap: 10km hölkkä ip: reipas 5km (3.48)+kevyt 5km Paska kulku, kuten aina flunssan jälkeen. Katsellaan, kevyellä jatketaan toistaiseksi.
  6. Olipa kummallinen flunssa. Kurkku suht karhea lauantain ja muuten väsynyt olo. Sunnuntaina ei muuta oireita kuin ehkä vähän väsymystä ja tänään ei enää mitään tuntemuksia. Koronatestikin tuli otettua sitten ensimmäistä kertaa. Lauantain kova ja sunnuntain pitkä jäi väliin. Tänään pidin vielä lepopäivän juoksusta kuten olen maanantaisin yleensä pitänyt. Tiistaisin olen yleensä juossut iltapäivällä vk:ta, mutta pitää vähän katsoa fiiliksen mukaan. Jos aamulla hölkkä kulkee normaalisti, niin antaapi mennä. Jos ei, niin vedellään pari päivää kevyttä hyvinvointihölkkää.
  7. Niinhän tuo tuli itselläkin yöllä kurkku kipeäksi. Vajaan viikon on muut perheessä ollut flunssassa ja itse en näitä lasten flunssia yleensä saa, mutta kerran vuodessa osuu. Eilen ei lenkillä sykkeiden perusteella vielä mitään poikkeavaa. Mutta tämän päivän vauhtitreenin vaihdan lepopäiväksi ja katsoo sitten pitääkö lepäillä huominenkin. Toivottavasti selviäisi suht vähällä. Hyvä meno ollut treeneissä pitkään ja kunto sopivasti loivassa noususuhdanteessa.
  8. Perjantai 30.4. ap: kevyttä pyöräilyä 60min ip: kevyt 15km(4.29) -Eipä ollut kiinnostuskiikarit ihan suurimmillaan työviikon päälle lähteä iltapäivän viimaan hölkkäämään. Vähän sellainen haista paska-lenkki, kun puolivälissä odotteli jo että millonkahan tämä loppuu. Mutta tulipahan tehtyä, mieli ja vire aina parempi tällaisenkin hölkän jälkeen.
  9. Torstai 29.4. 20km Kevyt 5km (4.26)+Reipas PK 10km (4.09)+kevyt 5km (4.31) Ei työmatkajuoksuja, joten yhteen treeniin päivän juoksentelut. Ihan hyvä kulku. Huomenna pyörää ja kevyttä juoksua. Lauantaina sitten vähän vauhdikkaampaa.
  10. Keskiviikko 28.4. Kevyt 20km (4.41) -Tarkoitus oli hölkätä kymppi töihin ja takaisin. Lapsi sairaana, niin vaihtui sitten kotipäiväksi ja yksittäiseksi lenkiksi. Viimeiselle kolmelle kilometrille viisi noin 60 metrin rykäisyä.
  11. Tiistai 27.4. ap: kevyt 10km(4.38) ip: vk10 (3.44/171) Aamulla oli 2-3 astetta pakkasta ja pilvistä. Talvitrikoot, pipot, hanskat, pitkä paita ja takki niskassa töihin. Iltapäivällä aurinko paistaa ja +5. Meinasi tulla kuuma tuolla varustuksella, vaikka pipon ja hanskat voikin riisua lennosta. Treeni oli onnistunut ja tämän perusteella lauantaille kaavailtu 6km 3.40-vauhdilla pitäisi tulla ilman suurempia hammasten kiristelyjä.
  12. Joskus mukana Salomonin 10 litran juoksureppu. Yleensä kuljetan vaihtovaatteet pyörällä kun maanantaina pidän lepopäivää juoksusta ja perjantaisin kuljen lisäksi pyörällä nykyään, niin kuljettelen kamoja pyöräillen. Talvella kun kuljin kaikki päivät juosten, niin vein sunnuntaisin viikoksi vaihtovaatteet ja seuraavana sunnuntaina vaihto. Salomonin 10-litranen on kyllä kätevä, ei häiritse juoksemista mitenkään, mutta hirmu paljoa siihen ei tietenkään mahdu.
  13. Sunnuntai 25.5. Kevyt 15km(4.25) Kevyempi viikko taputeltu. Huomenna lepopäivä, kuten joka maanantai. Sitten hieman enemmän treeniä koneistoon.
  14. Lauantai 24.4. 5x1km '4, yht. 12km -Ensimmäiset neljä vetoa 3.19-vauhdilla ja viimeinen kiihtyvänä 3.11. Radalla lunta useampi sentti kun oli yön ja aamun satanut. Kävin sitten salin matolla juoksemassa. Yhtään en ole varma miten hyvin maton vauhti pitää kutinsa. Samalla matolla tein kuitenkin talvella treenejä, joten niihin peilaamalla löytyi sopiva vauhti. Talvella ainakin vk-vauhdit olivat niin tuntumaltaan kuin sykkeiltään selvästi raskaampia matolla kuin ulkona pakkaslumella. Voi toki olla, etten vain osaa. Mutta parempi näin päin.
  15. Perjantai 23.4. ap: pyöräilyä 60min ip: kevyt 10km (4.26) Lepoviikko lähenee loppuaan. Huomenna vähän vauhteja pitkin palautuksin ja sunnuntaina hölkkää.
  16. Torstai 22.4. ap: 10km (4.45) -aamuhölkkä töihin, perustukkoista kun kukonlaulun aikaan lähes suoraan sängystä lähtee ip: pk 10km (4.07) -töistä kotiin pieneen vastaiseen. Torstaisin ajatuksena aina fiiliksen mukaan juosta kotiin joko hölkkää tai pk:ta. Jostain syystä tähän mennessä aina tuntuma sen verran fressi, että pk tuntunut hyvälle. Nyt syynä varmasti palauttava viikko, kovemmilla viikoilla varmaan lyhyt työpäivä ja se, että lapsi sattunut nukkumaan edellisen yön hyvin.
  17. Keskiviikko 21.4. ap: pyöräily 80min -kahdessa erässä ilta: kevyt 10km (4.23)+ 5x100m
  18. Maanantai 19.4. -Pyöräily 60min Tiistai 20.4. -Pyöräily 60min Kahden lepopäivän voimin palauttavaan viikkoon. Huomisesta lähtien taas vähän hölkkääkin. Lauantaina luvassa ratatreeniä pitkästä aikaa.
  19. Sunnuntai 18.4. Kevyt 10km (@4.30/144) 4 viikon suunniteltu jakso takana.450 juoksukilsaa, 8 tuntia kevyttä pyörää ja jonkin verran lihaskuntoa. Kaikki treenit meni suunnitelmien mukaan tai napsun paremmin. Tämä toki suht itsestäänselvyys kun progressiolle tarkoituksella jättänyt tilaa. Nyt palauttava viikko ja sen jälkeen olen suunnitellut, että menisi seuraavat 6 viikkoa kesäkuuhun asti 2/1- rytmityksellä.
  20. Lauantai 17.4. Reipas 20km (@3.58/164) -Kontrolloitu reipas. Hyvä treeni sopivasti väsytetyillä jaloilla. Toukokuussa sitten vastaava, mutta napsu lisää vauhtia. Ollaan ihan aikataulussa. Tänään olisi ollut helppo vetää sankaritreeni kovaa kun oli ihan hyvä kulku, mutta rakennellaan rauhassa.
  21. Tavoite on tarkoituksella varovainen, mutta ennätys se olisi silti. Tärkein tavoite on pysyä terveenä ja kyetä nousujohteiseen harjoitteluun, tuloksia tulee jos tulee.
  22. Pe 16.4. ap: pyöräily 60min ilta: kevyt 15km (@4.29) -Höntsypäivä, huomenna vähän reippaampaa juoksua.
  23. Torstai 15.4. aamu: kevyt 10km (4.50) -hölkkä töihin iltapäivä: pk10 (4.09) -Vastatuuli koko matkan töistä kotiin. Eilisen voiman jäljiltä perinteisesti väsyneen oloiset jalat. Seurailin vain välillä sykkeitä juostessa ja keskivauhti tuli positiivisena yllätyksenä.
  24. Ke 14.4. aamu: Voimajumppaa +kevyt 10km(4.44) -Hyvin kevyillä painoilla kyykkyä, bulgarialaista askelkyykkyä ja pohjejumppaa. Vähän leukoja päälle ja hölkäten töihin. Hölkän sekaan jokunen vajaa 100 metrinen reipas nykäisy. ip: 10km (4.31) -Kevyesti töistä kotiin. Tämä ja ensi viikko ajatuksena vetää kevyellä kuormalla. Tämän viikon lauantaille olen budjetoinut yhden laadukkaamman puolipitkän, muu hölkkää. Ensi viikolla haetaan täydellistä palautumista ennen kuin taas kohti vauhdikkaampaa menoa.
  25. Ti 13.4. aamu: kevyt 10km (4.59) iltapäivä: kevyt 10km (4.35) Työmatkat hyvinvointihölkkää.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy