Jump to content
Juoksufoorumi.fi


JJ87

Jäsenet
  • Content Count

    317
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

JJ87 last won the day on February 8 2018

JJ87 had the most liked content!

Community Reputation

953 Excellent

Converted

  • Puolimaraton
    1.24

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tässä vaiheessa vuotta ne ei ole älyttömän kovia tai tosi raskaita. Periaatteessa vain valmistellaan jalkoja ja elimistöä vuodenvaihteen jälkeistä toista peruskuntokautta varten. Perjantain yhteistreeneissä napsitaan välillä laktaatteja, että pysytään oikealla alueella. Käytännössä siis riittävän kevyellä. Reippaita vauhtitreenit toki ja treenin jälkeen tietää tehneensä, mutta kontrollissa isompia happoja vältellen. Seuraavaksi päiväksi palautuu kyllä noista ihan mukavasti.
  2. Elleettömän kaunis ohjelma. Tuon läpäiseminen vaatisi kyllä ainakin sen, ettei työt haittaisi harrastuksia 🙂
  3. Ma: ap: kevyt 10km ip: vr+reipas 12km @3.55, yht. 15km -hallissa aerobisen kynnyksen alta pikkuhiljaa niin, että loppu hitusen yli. Ti: ap: kevyt 10km ip: kevyt 16km Ke: aamu: kevyt 10km ip: verkat + VL 12km @4.03 -1km reipasta(3.40 ja vähän alta) ja 1km kevyttä vuorotellen (4.25-4.30) Liukkaiden teiden vuoksi sai ihan työstää reippaat kilsat. Ei mikään helpoin treeni olosuhteiden vuoksi. To: aamu: kevyt 10km -Eilinen treeni tuntui reisissä. Lumessa kahlaamista jumisilla jaloilla, loppua kohden helpompaa. ip: kevyt 16km -Lunta satanut taas jonkin verran lisää. 6 tuntia aamun lenkistä työpäivän jälkeen juoksu helppoa kuin heinänteko. Aamulenkki teki jälleen kerran taikansa avaten jalat ja elimistön. Pe: aamu: kevyt 10km ip: verkat+5x2000m, yht. 15km -vedot karvan alta 3.40 km-vauhdein. Kontrolloitua vk:ta. La: PK1 30km Sunnuntai tulee olemaan lepopäivä. Hyvä peruskestävyysviikko, kilometrejä tuli 155km kuuteen päivään. Ens viikolla määrän puolesta napsun kovempi viikko.
  4. Tuntuuhan se siltä, ettei ole tehnyt yhtään mitään. Tällaisia palauttavat viikot kuitenkin ovat olleet pidemmän aikaa, joten siihen on tottunut asennoitumaan. Uskon harjoittelun jaksotukseen ja siihen, että se pitää uskaltaa tehdä selvästi. Tarkoituksena on kuitenkin pystyä keväällä vetämään määräviikoilla 200 kilometrinkin viikkoja ja tehojakin tulee tietenkin lisää, joten välillä varmistetaan täydellinen palautuminen. Nykysysteemillä on vältetty täysin kaikki vaivat/vammat, eikä sairasteluja ole kuin yksi flunssa kahteen vuoteen. Kop, kop.
  5. Ma: -palauttava 10km Ti: -palauttava 8km Ke: aamu: palauttava 6km ilta: kevyt salitreeni (jalat+ylävartalo) To: -pyöräily 1h -PK1 12km @4.32 Pe: verkat +5x1000m, 5min palautuksin. Päälle 4x60m. yht. 11km. Vetojen vauhdit kiihtyvänä 3.14 - >3.12. Kahdessa viimeisessä loppusyke pari lyöntiä anakynnyksen päällä. Sama treeni viime tammikuussa meni jotain 3.16-3.17 vauhdeilla ja se oli aika lailla all-out-treeni. Nyt oli hieman varastossakin, vaikka kovien vauhtien treenejä ei ole tehty ollenkaan. Napsu kehitystä on taas ajan saatossa tapahtunut. La: PK1 12km @4.22 -Sulat tiet ja palauttava viikko, niin PK1-vauhditkin alkaa muistuttamaan etäisesti juoksua. Huomenna kevyt sali ja löysä palauttava viikko valmis. Pääsee takaisin harjoittelun pariin.
  6. Aika helppo niitä hiilareita on kerätä, jos pitää ruuat hiilihydraattipainotteisina. Huvikseen mietin eilisen palauttavan päivän syömiset. Salaatteja jne ravintoköyhiä en jaksanut listata. aamiainen: puuro(1.5dl kaurahiutale) hillolla , 2 ruispalaa margariinilla ~68g lounas: 6 perunaa, kauhallinen makkarakastiketta 3 porkkanaa ~80g välipala: maustamaton jogurtti 2dl, ripaus muromysliä, 2 ruispalaa omena ~61g päivällinen: makaronilaatikko ketsupilla ~80g (n. 100g makaronia) iltapala: puuro hillolla porkkana omena ~63g Yhteensä joku 350g hiilaria. Isommilla annoksilla helposti lisää. Energiaa noin 2400 kcal.
  7. Ma: ap: kevyt 6km ip: vr +15km reipas @3.53, yht. 19km Ti: aamu: kevyt 8km ip: kevyt 14km Ke: aamu: kevyt 10km ip: vr+VL 14km @4.16, yht. n. 16,5km -1km reipasta (4.00) ja 1km kevyttä vuorotellen To: ilta: kevyt 22km Pe: ip: vr + 10x1000m @3.39, pal. 1min, yht. n. 15km La: ip: kevyt 35km Kuuteen päivään taas vajaa 150km ensimmäisen peruskuntokauden perusrokkia. Kevyttä menoa ja vauhtitreenit happoja vältellen. Sunnuntai levähdellään tutusti.
  8. Itse olen aina juossut hieronnan jälkeen illalla silloin harvoin kun olen hieronnassa käynyt ja hyvin on toiminut. En ehkä mitään kovaa treeniä lähtisi tekemään, mutta palauttavan vauhdin lenkit ovat toimineet hyvin. Varmaan aika yksilöllisiä juttuja, mutta näin kuntotason hölkkääjän tasolla en näkisi estettä juoksemiselle samana päivänä.
  9. Ma: aamu: kevyt 6km ip: verkat +VK 15km (3.52), yht. 19km -kova pakkanen, jäätynyt lumi ja alla sileäpohjaiset Bostonit =melkoisen paskan tuntoista juoksua. Tästä viisastuneena seuraavan maanantain vastaava treeni hallissa. Ti: aamu: kevyt 6km iltapäivä: kevyt 14km Ke: aamu: kevyt 10km iltapäivä: VL 14km(@4.25), yht. 16km -Joka toinen kilsa semireipasta, 4min/km tai vähän alle. Välissä kilsa hölkkää -Töihin ja takaisin To: aamu: kevyt 10km iltapäivä: kevyt 12km -Töihin ja takaisin Pe: iltapäivä: verkat +10x1000m, 1min -ka 3.35, mittailtiin laktaatteja jatkoseurantaa varten puolen välin jälkeen ja lopuksi. La: kevyt 30km Noin 140km viikko PK-kauden perusrokkia. Enimmäkseen kevyttä lenkkiä (@4.40-4.50)ja vauhtitreenit maltillisia. Ensi viikko lähes identtinen ja sitten palauttava viikko väliin.
  10. Tarkoitus on kovempien jaksojen jälkeen tehdä aina samanlainen palautumisenseurantatreeni, jossa sykkeiden lisäksi tsekattaisiin laktaatit. Mahdollisesti myös vetoharjoituksissa katsotaan.
  11. Nuo minun testien mattovauhdit eivät ole koskaan vastannut totuutta lähellekään. Keväällä laskennallinen anaerobisen kynnyksen vauhti oli 3.38. Puolimaratonin juoksin tuosta kuukauden päästä samaa vauhtia ja syke kuitenkin muutaman lyönnin alle anakynnyksen. Matto on ainakin prosentin kulmassa ja en tiedä ahdistaako naamari jotenkin. Nyt anakynnyksen vauhti taisi olla 3.33. ja aerobinen siellä hitusen alle neljän. Käytännössä tuolta haetaan vain kynnykset ja laktaatit pk-kauden alkupuolella talven harjoittelua varten ja samalla voidaan verrata kevääseen. Toinen testi sitten toisen peruskuntokauden jälkeen, joten näkee onko pk-kaudet osuneet maaliin.
  12. Aivan kaikkea en saanut työpäivän jälkeen irti testiin. Kynnyssykkeet ja maksimisyke pari pykälää alempana, kynnysvauhdit vähän paremmat. Muistaakseni 175, 187 ja 196. Hapenotto 67-68. Hieman kehitystä kevääseen, mutta nyt ollaan ekalla peruskuntokaudella niin VK- ja maksimialue laahaa senkin myötä, joten ei sinällään vertailukelpoista. Vahvuus on tuo kevyt aerobisen alueen hölköttely ja suuri heikkous sitten tuo VK- ja maksimialue, joten ei mitään uutta auringon alla.
  13. Ma: Kevyt 8km Ti: 1h pyöräilyä Kevyt 8km Ke: Kevyt 6km To: Mattotesti, hapenotto ja kynnykset Pe: aamu: kevyt 6km ilta: verkat + 2x5x600m +2x150m La: PK1 14km Su: Lepo Palauttava viikko. Perjantain vetotreenikin oikeasti enemmän palautumisen seurantatreeni. Kynnyksistä haettiin oikeat sykealueet PK-kauden mättämiselle. Nyt sitten vedetään kaksi viikkoa kovaa ja sitten höntsäviikko. Harjoitellaan, jotta pystyy harjoittelemaan myöhemmin oikeasti.
  14. Ma: ap: kevyt 10km ilta: kevyt 14km Ti: ap: kevyt 10km ilta: kevyt 14km Ke: ap: kevyt 6km ilta: vr + VL 14km (@4.12), yht. 17km -vuorotellen 1km reipasta (@3.41) ja 1km kevyttä(@4.42) To: ap: kevyt 10km ip: kevyt 14km Pe: aamu: kevyt 6km ilta: vr + 12 x 1000m (@3.38) 1 min palautuksin, yht. 16km La: aamu: kevyt 30km Pohjien rakentelua ensimmäisellä peruskuntokaudella. Vajaa 150km kuuteen päivään ja lepopäivä päälle. Kevyet lenkit pyrin pitämään tosi kevyinä, keskivauhdit siellä n. 4.40-4.45 tietämissä. PK1-alueella pystyisi menemään 4.30-vauhdillakin. Vedot edelleen maltillisilla tehoilla, ilmaa jäi ja niin pitää jäädäkin. Tehnee hyvää juosta tuota eräänlaista välivauhtia mikä on kympin vauhtia hitaampaa, mutta reipasta. Siihen vauhtiin kun saa taloudellisuutta, niin ehkä helpompi ottaa myöhemmin napakoilla treeneillä tasonnosto siihen kympinkin vauhtiin. Ens viikko sitten kevyempi, kynnystestiä ja nopeuskestävyyttä ainakin ohjelmassa.
  15. Tänne ei olekaan tullut päiviteltyä pariin viikkoon. Nyt menossa lomaviikko, joten vedellään vähän enemmän määrää kahden lenkin annoksilla. Jonkinlainen ripaus tehojakin luvassa. Toissa viikko oli kevyehkö, toi kilometrejä noin 70. Siellä oli kuitenkin kovana treeninä varttimaratonin kisa Vantaalla, joka oli todella väsynyttä puuhastelua. Valmistautuminen ennen kisaa oli huono kun ei kunnon verkkaa ehtinyt tehdä. Mutta varmaankin enemmän vaikutti edeltävä suht tehokas treeniviikko, punttitreenit ja suht lähellä oleva maraton siihen, ettei vääntöä löytynyt. Jaloista ei irronnut tarpeeksi, että olisi saanut sykkeet riittävän ylös. Selitellähän voi aina, mutta aika oli jotain päälle 38.30, laitoin kellon kiinni aika myöhään. Ekat neljä kilometriä oli vielä ihan ok, mutta sen jälkeen tiesin, että virta ei riitä lähellekään maalia. Kellosta kympin väliaika oli noin 36.30, toinen vitonen reilusti yli minuutin huonompi kuin ensimmäinen samalla keskisykkeellä. Eli sellainen noin puolimaratonvauhtinen varttimaraton tähän väliin. Viime viikolla vajaa 80km juoksua ja reilu neljä tuntia pyörää. Muut kevyttä, yksi vauhtileikittelylenkki ja lauantaina kympin testikisa. Noh, kympin testikisasta sen verran, että aika taisi olla 35.45. Odotin, että olisi yhtä tukkoista kuin Vantaalla, mutta nyt meni vähän paremmin, vaikka tukkoista se oli nytkin. Noin 4 kilsaa tuli ihan mukavasti, sitten alkoi jaloista loppumaan puhti. Vielä viides kilsa painettiin 3.31, mutta sen jälkeen kilometrit jotain 3.37-3.39. Sykkeissä oli pelivaraa, mutta nyt näin. Positiivista kuitenkin, että kulku selvästi nopeampaa kuin viikko sitten, eikä tässä vaiheessa vuotta oikein tuloksia tarvitse tehdäkään. Sunnuntai kerrankin täysin puhdas lepo, parin kilometrin kävelylenkki ainoata liikuntaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy