Jump to content
Juoksufoorumi.fi

JJ87

Jäsenet
  • Posts

    550
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    5

JJ87 last won the day on August 7

JJ87 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Torstai 16.9. aamu: kevyt 10km ip: kevyt 10km -Tukkoista ja sykkeet koholla. Vähän kurkkua kutisee. Perjantai 17.9 & Lauantai 18.9. Lepopäiviä flunssassa. Kurkun kutina muuttui hienoiseen kurkkukipuun ja yskään. Ei nuhaa tai kuumetta, mutta turha sen kummemmin urheilla kun siitä ei varmasti ole kuin haittaa. Levähdellään sen aikaa kuin tarvitsee.
  2. Keskiviikko 15.9. aamu: 4x200/200+6×400/400+4×200/200, yht. 10km ip: kevyt 8.5km Sellaista, nyt oli sunnuntain tapaan vähän kovavauhtisempaa keuhkojen tuulettelua. Vauhti ei ihan sunnuntain tasoa, mutta aamutuimaan reppu selässä asfaltilla on ratajuoksuun verrattuna vähän epäreilu asetelma. Reppu tosin oli todella kevyt, että se ei oikeasti varmaan vaikuttanut. Ja mistä noista gps-matkoista aina tietää varsinkaan noin lyhyissä vedoissa. Nyt varmaan olosuhteiden pakosta tulee viikonlopusta lähtien hyvin kevyt viikko tai kaksi harjoittelun puolesta. Voimatreenit pyrin tekemään ja hölkällä sitten sen mitä ehtii.
  3. Tiistai 14.9. aamu: 30min pyöräily ip: 30min pyöräily + 30 min voima - 4×5 takakyykky, 3×8 yhden jalan prässi, 4×6 selän ojennus yhdellä jalalla
  4. En oikein tiedä onko tuollaista pk1-alarajaa olemassa? Kevyt juoksu on kevyttä juoksua ja kyllä ne sykeet varmaan kuitenkin kävelyä isommaksi nousee. Itse en nykyään juurikaan sykkeitä seuraa, mutta kevyillä lenkeillä en seuraa vauhteja tai sykkeitä ollenkaan. Juoksee ne vain sellaisella tuntumalla, ettei tunnu oikein miltään ja siinäpä se. Harvoin jaksan edes katsoa kevyen lenkin jälkeen mikä oli keskivauhti. Voin olla väärässä, mutta en usko että menettää mitään vaikka juoksisi kevyet vaikka puoli minuuttia hiljempaa. Jos joku Granberg (1500m: 3.49, 3000m: 8.14, 10k 30min) vetelee kevyet viiden minuutin vauhdilla, niin onhan se aika raaka esimerkki että se oikea suorituskyky tehdään vauhdin puolesta ihan muualla. Määräähän toki tarvitsee, jos meinaa tulosta tehdä, mutta sen voi leipoa kevyesti.
  5. Maanantai 13.9. aamu: kevyt 10km ip: kevyt 10km (sis. 8×15sek) Rauhallista hölkkää. Iltapäivällä stridejä sekaan. Vähän tuntuu pakaroissa/takareisissä. Varmaan lauantain voimatreeni yhdistettynä sunnuntain vetoihin antoi sopivaa runtua sinne osastolle. Hyvä vain, onpa edes jotain kuormaa mennyt perille asti. Huomenna perinteinen lepopäivä juoksusta. Voimatreeni ja kevyttä pyöräilyä.
  6. Sunnuntai 12.9. 6×(200/200 + 400/400 + 200/200), yht. 19km Jenkkitislaamon kirjasta poimitut treenit jatkuvat, vetojen palautuksena aina sama matka hölkkää. 200 metrisille ajattelin sopivaksi ajaksi 38 sekuntia ja 400 metriset noin 77 sekuntiin. New Balancen sämpylät jalassa radalle siis. Kaksisataset olivat kaikki 37 ja 38 sekunnin välissä. Nelisataset sitten aika lailla 75 sekuntiin. 200 metrin vedot tuli aina vastatuuleen, joten nelisatasissa välillä keskivauhti jopa kovempi kun puolet matkasta myötätuulta. Hyvä treeni, osui varmastikin aika oikeaan. Sai juosta lujaa, mutta missään vaiheessa ei tarvinnut mennä mitenkään aivan tulipunaiselle. Treeniviikko pulkassa: kaksi voimatreeniä, pari vauhtiharjoitusta, n. 1.5h pyöräilyä ja yhteensä n. 103 kilometriä juoksua. Ensi viikolla perusvoimajakson kovin viikko. Voimatreenit ovat olleet nousujohteisia, eikä niistä ole tuntunut haittaa juoksutreeneihin. Mutta sekin vaikuttaa, että teen voimajaksolla vain kaksi juoksutreeniä viikkoon ilman pitkää lenkkiä. Kuormitus lienee sopiva, joten jatketaan sillä.
  7. Lauantai 11.9. aamu: 18 min pyörä +45min voima + 18 min pyörä 4x5 maastaveto, 3x8 lantionnosto, 3x8 bulgarialainen askelkyykky (smith), 3x7 pohjenosto ilta: palauttava 5km -Juoksukärryillä hölkkää leikkipuistoon ja takaisin.
  8. Noin 4.40-5.00 on keskivauhdit. Voimakausi vaikuttaa aika selvästi vauhteihin kevyillä lenkeillä nykyään. Kesällä kevyet oli aika lailla välillä 4.30-4.45 samalla effortilla. Pyrin kyllä pitämään kevyet jatkossakin yhtä hitaina, vaikka jalka olisikin raikkaampi.
  9. Perjantai 10.9. aamu: kevyt 10km ip: kevyt 10km (sis. 8×15-20sek.) Iltapäivän lenkin sekaan stridejä, muuten kevyttä. Huomenna voimapäivä.
  10. Torstai 9.9. aamu: 10km ip: 10km Kevyttä hölkkää. Hiljalleen jalkoja auki työmatkalla. Torstait kevyitä päiviä, mutta raskain liikuntasuoritus on vielä edessä, eli illan perheliikuntakerho. Väsytetyillä jaloilla 45 minuuttia hyppimistä, pomppimista, juoksemista ja kyykkimistä 2,5-vuotiaan kanssa.
  11. Keskiviikko 8.9. aamu: 10×2min '1min (@3.23), yht. 10km (@4.01) ip: kevyt 10km Kahden minuutin vetoja, joiden tavoitevauhti oli 3.25/km. Välissä aina minuutti hölkkää(noin 200 metriä, välillä jopa vähän vähemmän). Seitsemäs ja kahdeksas veto osui matkalla jyrkkiin minuutin tai puolentoista minuutin kestoisiin ylämäkiin, joten niiden vauhtia en laskenut mukaan. Kellon mukaan ne kuitenkin menivät samalla teholla kuin muutkin, vauhti tietenkin hitaampi. Jaloissa eilinen puntti ei juurikaan tuntunut. Aamutreenin myötä saatiinkin sitten sitä tuntumaa varsinkin takareisiin ihan kiitettävästi. Noh, pelkkää kevyttä höpöhölkkää onkin nyt edessä pari päivää. Iltapäivän palauttavalla ehkä jo vähän saikin jalkoja auki.
  12. Tiistai 7.9. aamu: pyörä 30min +voima 30min -kyykky 4×5, yhden jalan prässi 3×8, selän ojennus yhdellä jalalla 4×6. ip: pyörä 30min Hiljalleen pikkuisen painoja lisää ja samalla lisätty sarjoja. Toivottavasti ei älyttömiä domsseja huomenna kun aamulla pitäisi kovempivauhtinen harjoitus tehdä. Olin luonnostellut 10 × 2 min vetotreeniä minuutin palautuksilla.
  13. Maanantai 6.9. aamu: kevyt 10km ip: kevyt 8.5km (sis. 6×15sek)
  14. Sunnuntai 5.9. 21.5 km @4.22 Puolenvälin tienoilla 3×3km 3.49-vauhdilla ja minuutin hölkkäpalautuksilla. Ei oikeastaan domsseja voimatreeneistä, mutta pakaroissa kyllä tuntee, että on eilen tehty jotain muutakin kuin hölkätty. Ensimmäistä kertaa jalassa New Balancet. Fuel Cell Rebel v2-malliltaan. Aika hauska kenkä. Todella kevyt, mutta samalla myös todella vaimennettu ja pehmeä. Epäilen, että pohja kuluu melko vauhdilla, joten saattaa jäädä kuitenkin viimeisiksi New Balanceksi. Pitää koittaa käyttää vähän säästeliäämmin. Droppia 6mm, joka tuo ihan hyvää vaihtelua perus 10 millisiin. Viikkoon sisältyi pari voimatreeniä ja pari juoksutreeniä. Lisänä tunti pyöräilyä ja kaikkiaan n. 111 kilometriä juoksua.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy