Jump to content
Juoksufoorumi.fi



JJ87

Jäsenet
  • Content Count

    382
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

JJ87 last won the day on February 8 2018

JJ87 had the most liked content!

Converted

  • Puolimaraton
    1.24

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tsemppiä toipumiseen! Vastoinkäymiset ovat monesti tie vahvemmaksi. Tuo ryömintäsuoritus kertoo, että päästä ei tule kehitys jäämään kiinni. Hurja suoritus!
  2. Nopeus ja vauhti on tiettyyn pisteeseen asti kyllä myös harjoittelukysymys. Maksimivoiman kautta nopeusvoimaan ja sitten lajinomaista nopeustreeniä. Nopeuttakin pystyy reilusti kehittämään, jos sitä ei ole kovin paljoa treenannut aiemmin. Eihän kestävyyttäkään olisi, jos sitä ei harjoittele. Tämä vain sivuhuomiona.
  3. Raitanenhan juoksi 2019 helmikuussa Pohjois-Irlannin maantiekisassa vitosen 13.43. Eiköhän kunto ole tällä hetkellä napsun kovempi. Mihin se sitten riittää, niin paha arvata.
  4. Tuossa taannoin kävin myös asiansa osaavalla urheilulääkärillä, joka entinen huippujuoksija. Eli ylirasitustila/alipalautuminen keväältä, joka näkyy käytännössä vain suorituskyvyn laskussa kilpailuissa tai vastaavantasoisissa juoksuissa. Palautuminen sen myötä kovista harjoituksista hitaampaa, eikä niille saa vastetta. Rauta-arvojen lasku tämän alipalautumisen seuraus. Ne ovat onneksi lähteneet nousuun. Tämän tiesinkin, syy miksi vastaanotolle menin oli se, että tarvitsin yksinkertaiset ohjeet mitä saa tai kannattaa tehdä ja mitä ei. 1. Vuodenvaihteeseen
  5. Lauantain kisa penkin alle ja samalla pakko hyväksyä, että jonkinlainen ylikunto ja pitkittynyt ylirasitustila tässä on. Vaikka kuukauden löysäili ja tuntui erinomaiselta, niin sitten kun alkaa treenaamaan, niin kevyen viikon jälkeen ei kovilla tehoilla tapahdu edelleenkään mitään. Nyt sitten lopetellaan harjoittelu. Työmatkapyöräilyä ja ehkä joku yksi pieni jaloittelu päivään. Varmaankin pidemmän aikaa kun täydellisen turha treenata, sillä hyvillekään treeneille ei saa mitään vastetta. Jos ei sitten pidempikään lepojakso auta, niin pakko varmaan hyväksyä ettei itsest
  6. Ti: ap: kevyt 6,5km ip: kevyt 8km Ke: ip: kevyt 8km Kevyen viikon palauttavaa hölköttelyä. Eilen maanantain hieronnan jäljiltä vähän tahmaista. Tänään jo mukavan tuntoista.
  7. Ei nikotiini varmasti välttämättä olekaan este luutumiselle. Kiistaton fakta on silti se, että se saattaa sitä selvästi heikentää. Tästä on paljon tutkimuksia ja Suomessakin on sairaaloita, joissa pitäisi sitoutua luutumisleikkauksissa 3 kuukauden nikotiinittomuuteen, koskien kaikkea nikotiinipurkasta lähtien. Selän välilevyissä verenkierto on muutoinkin käsittääkseni vähäistä, niin siellä pienikin heikennys saattaisi olla huonompi juttu. Tässä ketjun tapauksessa tai yksittäisissä tapauksissa on toki mahdoton sanoa vaikuttaako nikotiini miten. Ja varsinkaa
  8. Ma: Aamulla kevyt 9km höntsä. Päivällä hieronta. Kuten aina, etureidet enempi vähempi tukossa hieronnassa. Mutta silläpä ne aina aukeaa. Seuraavalla kevyellä viikolla uusi käsittely. Palauttavan viikon puuhastelu jatkuu tänään parilla lyhyellä hölkällä.
  9. Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun hieman vastaavan tapauksen tunnen ja hän joutui lopettamaan "nikotinisti-uransa". Oletko ollut ilman nikotiinia ennen ja jälkeen leikkauksen? Nikotiini heikentää varsinkin välilevyjen verenkiertoa ja aiheuttaa näin monille selkävaivoja. Tämä verenkierron väheneminen vaikuttaa myös suoraan heikentävästi selkänikamien luutumiseen.
  10. Su: aamu: 8km palauttava maisemahölkkä juoksukärryjen kanssa (5.10) Jalat oli eilisen lenkin jälkeen vähän saaneen oloiset. Mutta tänään tuntuvat erittäin hyviltä. Pidän silti lepopäivän ja illasta vähän kehonhuoltoa. Viikolle kertyi hölkkää aika lailla 146 kilometriä. Kuluneen viikon tai kahden viikon kuorma taisi olla tuntuman mukaan aika sopiva, koska juoksuhaluja olisi tälle iltaa vielä kovasti. Ensi viikko kuitenkin kevyt viikko, sisältäen hieronnan huomenna. Vaikuttaa siltä, että nuo puolipitkät maravauhtiset ja alakynnystä kutittele
  11. La: ap: Kevyt 30km (4.29) -Ei tarvinnutkaan aivan retkeilyvauhdille lähteä vaan jalat olikin aivan ok, ihan hyvä peruspitkä.
  12. To: ap:8km ip: 8km -Palauttavan hölkän päivä Pe: ap:8km ip: 5x1000m '3min (@3.20) + 2x60m, yht. 14km -Ei aivan raikkain kulku, mutta jalat ei kuulukaan olla tuoreimmillaan. Sopivan raskas treeni tähän väliin, sai puristaa ihan tosissaan, mutta ei kuitenkaan aivan tilttiin. Samalla tärkeitä ylivauhtisia kilometrejä junnaamisen keskelle. Huominen pitkä varmaan varalta retkeilyvauhtia.
  13. Siitähän saa vain hyvän treenin maratonia varten. Miksi ei?
  14. Ke: ap:8km ip: PK2 15km (4.00) +5x100m, yht. 19km -Ihan mukavasti kulki. Alkuviikon treenien perusteella jonkinlaiset edellytykset on maratonilla lähteä kohtuullista tulosta metsästämään. Vaatii toki hyvää ja nousujohteista jaksoa. Perjantaina vielä vähän vetoja, muuten kevyttä ja ensi viikko löysäillään.
  15. Ti: ap: kevyt 8km hölkkä ip: kevyt 8,5km hölkkä Kevyt päivä tänään, huomenna taas treenin tynkää.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy