Jump to content
Juoksufoorumi.fi



JJ87

Jäsenet
  • Content Count

    391
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

JJ87 last won the day on February 8 2018

JJ87 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lauantai 17.4. Reipas 20km (@3.58/164) -Kontrolloitu reipas. Hyvä treeni sopivasti väsytetyillä jaloilla. Toukokuussa sitten vastaava, mutta napsu lisää vauhtia. Ollaan ihan aikataulussa. Tänään olisi ollut helppo vetää sankaritreeni kovaa kun oli ihan hyvä kulku, mutta rakennellaan rauhassa.
  2. Tavoite on tarkoituksella varovainen, mutta ennätys se olisi silti. Tärkein tavoite on pysyä terveenä ja kyetä nousujohteiseen harjoitteluun, tuloksia tulee jos tulee.
  3. Pe 16.4. ap: pyöräily 60min ilta: kevyt 15km (@4.29) -Höntsypäivä, huomenna vähän reippaampaa juoksua.
  4. Torstai 15.4. aamu: kevyt 10km (4.50) -hölkkä töihin iltapäivä: pk10 (4.09) -Vastatuuli koko matkan töistä kotiin. Eilisen voiman jäljiltä perinteisesti väsyneen oloiset jalat. Seurailin vain välillä sykkeitä juostessa ja keskivauhti tuli positiivisena yllätyksenä.
  5. Ke 14.4. aamu: Voimajumppaa +kevyt 10km(4.44) -Hyvin kevyillä painoilla kyykkyä, bulgarialaista askelkyykkyä ja pohjejumppaa. Vähän leukoja päälle ja hölkäten töihin. Hölkän sekaan jokunen vajaa 100 metrinen reipas nykäisy. ip: 10km (4.31) -Kevyesti töistä kotiin. Tämä ja ensi viikko ajatuksena vetää kevyellä kuormalla. Tämän viikon lauantaille olen budjetoinut yhden laadukkaamman puolipitkän, muu hölkkää. Ensi viikolla haetaan täydellistä palautumista ennen kuin taas kohti vauhdikkaampaa menoa.
  6. Ti 13.4. aamu: kevyt 10km (4.59) iltapäivä: kevyt 10km (4.35) Työmatkat hyvinvointihölkkää.
  7. Ma 12.4. -Pyöräily 30min +30min -Hieronta
  8. Koitetaanpa jatkossa päivitellä hölkkäilyä tänne kun ei ole tullut yli puoleen vuoteen kirjattua lenkkejä minnekään ylös. Jospa tänne tulisi kirjattua säännöllisesti, niin pysyisi ehkä lenkkeilykin järkevämpänä. Syksy tuli tehtyä jonkin verran voimaa ja perusjuoksua. Marraskuussa aloitin ns. pk-kauden. Käytännössä aina pari kovempaa viikkoa, joissa kilsat noin. 120-150 ja sitten palauttava viikko. Hölkkäpainotteista kevyttä läpsyttelyä hyvin pitkälti. Tuota settiä maaliskuun puoliväliin saakka. Pari 40 kilsan puolireipasta tuli juostua myös helmi-maaliskuussa irtolumella. Nyt yritän maks
  9. Synlabilta saa ainakin samaan syssyyn päivän sisältä kuvista radiologin lausunnon. Kuviin mennessä voi laittaa tietoa, esimerkiksi mikä vaivaa ja kysymyksiä. Näihin olen saanut vastauksen ihan suomenkielellä, lisänä tulee se lääkärilatina. Ortopedi tai urheilulääkäri tms. Osaa sitten kertoa miten toimia vamman kanssa.
  10. Tsemppiä toipumiseen! Vastoinkäymiset ovat monesti tie vahvemmaksi. Tuo ryömintäsuoritus kertoo, että päästä ei tule kehitys jäämään kiinni. Hurja suoritus!
  11. Nopeus ja vauhti on tiettyyn pisteeseen asti kyllä myös harjoittelukysymys. Maksimivoiman kautta nopeusvoimaan ja sitten lajinomaista nopeustreeniä. Nopeuttakin pystyy reilusti kehittämään, jos sitä ei ole kovin paljoa treenannut aiemmin. Eihän kestävyyttäkään olisi, jos sitä ei harjoittele. Tämä vain sivuhuomiona.
  12. Raitanenhan juoksi 2019 helmikuussa Pohjois-Irlannin maantiekisassa vitosen 13.43. Eiköhän kunto ole tällä hetkellä napsun kovempi. Mihin se sitten riittää, niin paha arvata.
  13. Tuossa taannoin kävin myös asiansa osaavalla urheilulääkärillä, joka entinen huippujuoksija. Eli ylirasitustila/alipalautuminen keväältä, joka näkyy käytännössä vain suorituskyvyn laskussa kilpailuissa tai vastaavantasoisissa juoksuissa. Palautuminen sen myötä kovista harjoituksista hitaampaa, eikä niille saa vastetta. Rauta-arvojen lasku tämän alipalautumisen seuraus. Ne ovat onneksi lähteneet nousuun. Tämän tiesinkin, syy miksi vastaanotolle menin oli se, että tarvitsin yksinkertaiset ohjeet mitä saa tai kannattaa tehdä ja mitä ei. 1. Vuodenvaihteeseen
  14. Lauantain kisa penkin alle ja samalla pakko hyväksyä, että jonkinlainen ylikunto ja pitkittynyt ylirasitustila tässä on. Vaikka kuukauden löysäili ja tuntui erinomaiselta, niin sitten kun alkaa treenaamaan, niin kevyen viikon jälkeen ei kovilla tehoilla tapahdu edelleenkään mitään. Nyt sitten lopetellaan harjoittelu. Työmatkapyöräilyä ja ehkä joku yksi pieni jaloittelu päivään. Varmaankin pidemmän aikaa kun täydellisen turha treenata, sillä hyvillekään treeneille ei saa mitään vastetta. Jos ei sitten pidempikään lepojakso auta, niin pakko varmaan hyväksyä ettei itsest
  15. Ti: ap: kevyt 6,5km ip: kevyt 8km Ke: ip: kevyt 8km Kevyen viikon palauttavaa hölköttelyä. Eilen maanantain hieronnan jäljiltä vähän tahmaista. Tänään jo mukavan tuntoista.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy