Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Henkka78

Jäsenet
  • Content Count

    729
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Henkka78

  1. Henkka78

    Berlin Marathon 2010

    Chipit ovat sellaisia, jotka kiinnitetään tossuun sen nauhoilla. TS. On erilainen Chip, johon monet ovat tottuneet mm. Swedis Hellissä ja HCM:llä.
  2. Samaa mieltä..meinasin kanssa jotain kommentoida suoraan oman näkemykseni Baldininista, mutta siitä heilahtaisi porttikielto foorumille...
  3. Ihan selvänä, mutta samaa tasoa kuin koko ketjun jankkaus, inttäminen ja toisien lajien urheiljijoiden aliarvioiminen. Todella surullista lukea tollaista kestävyysurheilu ihmisten kirjoittamana.
  4. Mun mielestä kiekkoilijat ja futaajat ovat silti kovempia vaikkei vedä kuin intin cooperissa sen 4000m verrattuna juoksijoihin, jotka hinkkaavat kyseisen tuloksen jotain 400m rinkulaan hinkaten. Pallopeleissä meinaan tarvitaan aivoja, joilla ei tee juoksussa juurikaan mitään.
  5. Terävä havainto, koska tarkoitus onkin sotia..eikä juosta jotain vitun cooperia!
  6. Aikalailla varmaan noin, itsellä meinaan meni juuri noin. Näin jälkiviisanaa voisin sanoa, että liian nuorena liian samoilla vauhdeilla junnaaminen vei itsellä mahdollisisuudeen otsikon edellyttämään aikaan. Nuoren juoksijan kannattaisi ehdottamasti unohtaa viikottaiset kilometrimäärät ja keskittyä kimmoisuuteen, tekniikkaan ja nopeuteen. Näiden olessa kunnossa on helpompi kehittää maratonille vaadittavia ominaisuuksi lyhyempin matkojen kautta.
  7. Mäkivedot olisi hyvä tehdä ns. "juostavassa" mäessä. Eli mäen ei saisi olla liiaan jyrkkä, ettei juoksutekniikka "hakoa".
  8. Henkka78

    Länsiväylä 2010

    Jäin neljänneksi lyhyellä 6.5km, eroa voittajaan 31s, hopeaan 18s ja pronssiin 8s..Pitää kai mennä tekemään rankaisutreeni iltapalaksi löysäilystä..aika hidas reitti jos nyt oli 6.5km..
  9. Tuomarinkartanon ympäri kiertävä "kasi", kasi , ainoastaan kasi..muut polut voi tuhota..
  10. Ainakin kaikkista urheilujuomista, geeleistä, tankkausmömmöistä..Yleensäkin sellaisita varusteista, jotka ovat vielä ns. normaalihintaisia.
  11. Ainakin meidän taloudessa juoksija-lehden mukana tulevan kortin avulla saatavat alennukset maksavat itsensä takaisin reippaasti (varusteet, ilm. maksut..jne.), käytti lehden sitten lukemiseen tai takan sytykkeeksi.
  12. Matka mitataan siten että se on lyhintä mahdolista juostavaa kohtaa merkitty matka, tuskin monikaan sitä juoksee kisassa..
  13. Mäkivedoissa on idea keskittyä tehokkaaseen ponnistukseen, rennon reippaalla vauhdiilla, mieluiten siten että esim 1min veto on siten kiihtyvä ett viimmeiset 20s menee ns. kovaa. Silloin jos vauhti hyytyy, harjoitus ei palvele sen tarkoitusta. Eli ei siis hölkkävauhti, vaan tehokkaalla ponnistuksella, reippaasta vauhdista kiihtyen kovaan.. Ylipäätään intervalli harjoituksissa ja kovissa harjoituksissa pitäisi pyrkiä siihen että vauhti kiihtyy hyytymisen sijasta loppua kohden.
  14. Henkka78

    Berlin Marathon 2010

    Ensin pitäisi päästä maaliin, että voi odottaat tuloksia. Eli maaliin pääsy on ainut tavoite.
  15. Henkka78

    Berlin Marathon 2010

    NMä osaan reitn 19km kohdalle, jolloin luovutin ja menetin viimmeisen rippen toivosta onnistua maralla...on se julmaa on elämänsä kunnossa ja kaikki menee päin vittua!..no taas ollaan ensi syksyllä viivalla ja katotaan tuleeko reitti tutuksi pitempään..tuskin..
  16. http://www.makesport.fi/LinkClick.aspx?link=Artikkelit%2FJuoksijan+polven+hoitaminen%2C+Maken+artikkeli+Juoksija-lehdessa.pdf&tabid=2946&mid=7552 Linkin PDF:n sivulla 2 keskellä oleva venytys toimi /toimii itselläni erittäin hyvin! Kannattaa kokeilla!
  17. Kuitusen käytös alkaa häiritä jo koko joukkueen suorituksia..kotia vaan, vittu tollasia kuuboja sielä tarvita
  18. Henkka78

    Nivuskipu

    Moi, Voi johtua monesta asiasta, mutta ainakin lonkakoukistajia kannattaa venytellä huolella. Se voi auttaa.
  19. Niinpä! Kun tulisi kiekosta kultaa se vastaisi kaikkia muita mitalleja, se vastaisi 100 hiihtomitallia, 10 alppimitallia, 5 luistelumitallia, 10 000 lumilautamitallia etc...
  20. Mikä on ollut vaikutus tulosten kulmakertoimeen?
  21. Henkka78

    Soutu

    GoExpo 2010 messut Helsinki 5.-7.3.2010. Lauantaina tarjolla sisäsoudussa SM 500m, tossa sulle kisa! Veikkaan että saat mitallin kaulaan ekan kerran elämässä sm-tasolla..
  22. Äijä onkin tollanen kestokone! Mutta suurimmalla osalla on surman tie juosta jatkuvasti aerobisella kynnyksellä, siis jos vielä viikossa on muita kovia treenjä, esim. kynnysjuoksua anakynnyksellä, reippaita kynnysten välissä ja jne..
  23. Mulla on perustreeniviikolla tiistaisin, torstaisin ja lauantaina kovat treenit. Muut harjoitukset onkin sitten tolla alueella...Mulla on 148 aerobinen kynnys, peruskeveet päivät ma, ke, pe lenkit juoksen noin 115-130 väliin menevällä keskisykkeellä. Vauhdit riippuvat paljon vireystilasta, minkälaisia treenejä on alla...mutta yleensä mennään välillä 4.30-5.00.. Minusta ne ei ole roskaa, vaan ne kehittävät pieniä verisuonistostoja, jotka on tärkeitä..
  24. Kyseisellä alueella harjoittelu itsellä on palauttavaa..kun sykkeet on 20-30 alle aerobisen niin se on kevyttä, eikä kuormittavuus nouse vaikka lopussa hätyyttelee aerobista kynnystä. Mutta jos jokaisella kevyellä lenkillä alkaa lopussa juosta aerobisella kynnyksellä, niin silloin tilanne muuttuu nopeasti liian kuormittavaan suuntaan. Minusta eräs erittäin tehokas keina parantaa aerobista kynnystä on tehdä kerran viikossa rento reipas juuri aerobisella kynnyksellä. Tämä ei ole liian kuormittava harjoitus ja samalla viikolla pystyy tekemään vielä joko tv-kovan tai hyvän vetotreenin, jolloin saadaan ärsytettyä myös anaerobista aluetta. Sitten kun aerobinen kunti nousee ja esim maraton on lähellä reippaita aletaan juoksemaan kynnysten välissä..
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy