Jump to content
Juoksufoorumi.fi



AnttiSn

Jäsenet
  • Content Count

    2 361
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    10

AnttiSn last won the day on September 6

AnttiSn had the most liked content!

Community Reputation

3 914 Excellent

1 Follower

Recent Profile Visitors

1 866 profile views
  1. -juoksu 8.7km, 5.22/km, 128bpm, 262W Taas läpsyttelyä aamusta. Yllättävän lämmin ilma ulkona heti aamusta, pitkä paita oli turhaa. Pikkukaveri ei ilmeisesti kestä kehumista, kun viime yönä sitten riitti heräilläoloa yhteensä noin tunnin verran kahdessa osassa. Taitaa olla ikenet nyt vähän arkoina, kun kuola valuu ja kaikki asiat pitää laittaa suuhun.
  2. Ei varmasti ole sellaista N viikkoa on riittävä hyvä, jossa N olisi kaikkiin tilanteisiin soveltuva luku. Tuo N=3 varmasti sopii sinun tilanteeseen, jossa päästään kohtuullisen jouhevasti edellisestä kaudesta seuraavaan. Jos taas miettii vaikkapa sellaista kahden kauden keskellä olevaa lyhyttä taukoa, niin N=1 voi olla jo ihan riittävä. Ja taasen jos on pidempään ollut esim. sairaana ja kuntopohja on tosi heikko, sitten N=10 voi olla hyvä ja turvallinen lähtökohta. Mutta kyllä se vain niin on, että kun määrä alkaa olla sopiva ja kevyet ulkoilut sujuu säännöllisesti, niin sitten ke
  3. Eihän tuossa mitään vikaa ole, siis jos ajattelee sellaista valmistautumista alkaa harjoittelemaan. Sitten kun aletaan peruskuntoa parantamaan, nimenomaan juoksun suhteen, niin pitäisi saada myös sitä ylärekisteriä vingutettua edes kerran viikkoon ja edes vähän. Ja sitten kun aletaan juoksemaan, niin pitäisi varmaan pyrkiä 2-3 harjoitusta viikkoon tekemään näiden perusulkoiluiden kylkeen. Mutta eihän sinne kiire ole. Mitä enemmän on tehnyt tuota perusulkoilua, sitä helpompi on siirtyä harjoitteluun!
  4. -juoksu 7km, 5.23/km, 128bpm, 263W Perusläpsyttelyä aamun ratoksi. Voisi varmaan hissukseen kasvattaa lenkin pituutta tässä. Eilen ehdin aavistuksen verran rullailla ja palloilla ja olipahan aika vetreä kroppa heti aamusta! Tässä on nyt vielä neljä juoksupäivää ja sitten la lähden reissuun heti aamu-uintien perään. Tänään ei varmaan ehdi muuta, eikä ehkä huomennakaan kuin aamulenkuran, mutta keskiviikkona voisi yrittää käydä uimassa. Ja torstaina voisi olla ihan hurja ja käydä cycloilemassa juoksun oheen. Nyt huomaa metriikoista, että off-season alkaa puremaan, kunto l
  5. Onhan tämä syyskuu nyt osoittautumassa melkoiseksi vuosittaiseksi painajaiseksi! Kun vielä haluaa itse pitää 10.9. alkaen ihan vähintään 2 vko lomaa, niin ei tämä mitenkään optimaalinen ajoitukseltaan ole. Täytyy vain sinnitellä. Ainut hyvä puoli, että kisailut on tässä vaiheessa jo ohi, ettei tarvi fyysisestä kunnosta huolehtia! -juoksu 8.7km, 5.47/km, 132bpm, "240W" Tänään neloislenkki: oma lenkki, koirien lenkki, pojan nukutus sekä ulkoilutus ja ohessa sitten myös lapsenvahtina. Ihan tehokasta toimintaa. Juoksin aavistuksen mäkiä sisältävällä reitillä ja aika kivasti
  6. -juoksu 10.2km, 5.37/km, 127bpm, 258W Viikon pisin hölkkäily. Onhan tämä tämmöistä pienimuotoista puuhastelua! Kävin vähän paikallisia polkuja tamppaamassa metsiä pitkin. Mukavaa vaihtelua! Huomenna taasen kevyttä hölkkää heti aamusta ja loppupäivä varmaan makoilua (=hakemuksen viilausta läppäri sylissä).
  7. -uinti 1700m, 1.53/100m Kauden ensimmäinen virallinen harjoitus. Joskin ryhmäuinnissakin oltiin vielä ns. herättelyvaiheessa eli juurikaan mitään kovempaa settiä siellä ei ollut. Hauska oli taas nähdä porukkaa, jota ei ole puoleen vuoteen nähnyt ja ehkä myös kutitella toisten varpaita altaassa. Kaikkinensa yllättävän kevyeltä tuntui taas uinti. Käännöksiä harjoiteltiin ja heti kärkeen sehän sujui aivan fluentisti ja mitä enemmän niitä voltteja harjoitteli, niin sitä huonommin meni. Lopussa ei enää muistanut ollenkaan kääntyä, hienompi homma! Eilissä päivänä tein sellais
  8. Tällä mennään (PPP=Palladino Power Project): https://www.finalsurge.com/coach/stevepalladino/plan/26964
  9. Kiitokset kiitokset, sain kyllä kuntooni verrattavan suorituksen aikaan! Mulla tuon kisan jälkeen muutamia päiviä meni siihen, että yritin saada kiloja takaisin ihan tarkoituksellisesti syömällä sanotaanko runsaasti. Ja sitten seuraavasta viikosta alkaen olinkin jo oikeastaan noin 5h/pvä kävelytahdissa eli energiaa alkoi jo palamaankin. Ja sitten olinkin pian vaellushommissa, jossa tietoisesti kokeilin miten vähillä eväillä sitä pärjää ja pystyy liikkumaan. Käytännössä päivärytmi oli tämä: -aamupala (3 pussia valmispuuroa, 2x2 ruisleipää+juusto+metvursti, ehkä palanen suklaata
  10. Tähän aikaan vuodesta joutsenet on lähes vaarattomia, mutta alkukesästä ei kannata ihan noin liki päästää. On nimittäin sen verran voimakas ja aggressiivinen otus tuohon aikaan vuodesta, että helposti päätyy mustelmille. Joutsen on yksi ainoista linnuista, joka todistetusti tappaa toisia (isojakin, siis kokoluokassa hanhi) lintuja, jotka pesivät samoille alueille. Toiset vaan häätää pienemmät pois.
  11. Eilen: -jooga 40min Tänään: -juoksu 7.6km, 5.28/km, 131bpm Eilen oli sen verran harjoitteluun vieroitusoireita, että piti jotain tehdä. Sitten pyörittelin eri vaihtoehtoja ja totesin, ettei kovin montaa vaihtoehtoa ole. Joten joogailin sitten. Tänään aamulla suuria muutoksia rutiiniin ja juoksin lähes kilometrin pidempään kuin aikaisempina aamuina. Tuntuma oli tänä aamuna aika heikko, liekkö sitten kesken yön hereillä oltu tunti vaikutti. Eipä tuolla niin väliä, kevyenä kuitenkin tuli. Tässä on nyt vähän kiireinen päivä, ja viikonloppu on työntäyteinen myös. Eli tämä
  12. Kokeile tuota palkkaria, se vie vähän paremmin näläntunnetta kuin urheilujuoma. Kyllä sitä muutaman tunnin sillä kärvistelee. Ja jotain höttöhiilaria voi ihan varovaisesti iskeä sekaan...
  13. AnttiSn

    NUTS 300 2021

    Näiden lisäksi siis Kalmankaltiossa on entinen rajavartioasema, joka aiemmin tunnettiin Kalmankaltion lomana. Se on mennyt vuosituhannen alussa konkurssiin eikä kiinteistö ole mennyt kaupaksi ilmeisesti homeisuuden takia. Kun siellä nyt ei varmaan edes lämpöjä ole ollut kymmeneen vuoteen (äkkinäinen arvio), niin varmaan se aika hirvittävässä kunnossa on jo nyt. Ja onhan se kovin lähellä lähtöpaikkaakin. Tuo autiotupa sijaitsee käytännössä autotien varressa eli siihen on helppo järjestää huoltoa kyllä. Pöyrisjärven tuvallekin pystyy jos ei nyt normaalilla autolla niin kohtuu kevyesti varust
  14. AnttiSn

    NUTS 300 2021

    Riippuu ihan miten järjestetään, mutta eihän tuo nyt ongelma ole. Kalmankaltiolle menee ihan hyväkuntoinen autotie, jossa on myös isohko parkkialue ja vähän "infraa". En tosin tiedä onko se vanha majoituspaikka jo kokonaan purettu vai pelkästään homehtunut? Pariin vuoteen tuolla tullut käytyä. Seuraava luonnollinen pitstop on sitten Näkkälässä, jossa on helppo homma järjestää riittävät fasiliteetit yöpymiseen. Ja sitä seuraava Hetassa ja sitten loppumatkalla löytyy tarvittaessa myös mahdollisuuksia tarpeen niin vaatiessa. Ajankohta on toki sellainen, että ulkoilmassa voi äkkiä tulla melko syöt
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy