Jump to content
Juoksufoorumi.fi



AnttiSn

Jäsenet
  • Content Count

    2 751
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    12

AnttiSn last won the day on March 2

AnttiSn had the most liked content!

1 Follower

Recent Profile Visitors

2 391 profile views
  1. Hieroin kyllä koiraa kahtenakin päivänä. Nimittäin olen käynyt sellaisella tietynlaisella "kurssilla", jossa opin koirahieronnan perusteet (mm. hierontasuunnat). Koirilla molemmilla on A-lonkat ja priima selät. Tosin ne kuvat on otettu jo nuorena eli tilanne nyt noin 9 vuotta myöhemmin voi olla hivenen eri. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että koiralla on kuitenkin suhteellisesti ikää noin 75 vuotta ja se läksi aivan totaalisen täysiä painamaan sinne lumihankeen ja veteli useamman tunnin päätöntä laukkaa. Kun aiemmat liikunnat on pääosin tuota meikäläisen hölkkää, jossa koira voi kävellä niin
  2. -sisäpyöräily 80min, 118bpm, 202W -jumppa 40min Tänään vähän suunnittelemattomasti kevyempi päivä, aamusella ihan hyvä trainerisetti vielä. Sitten iltapäivällä valkeni totuus eli koko ilta on jo tukossa aikataulun suhteen ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi "vauvajumppa", jonka hoisin jossain määrin sovelletusti. Niin ja iltapäivällä kävin siis myös hieronnassa, jossa epistolana oli selkä ja erityisesti tuo oikea takalisto. Hierojankin mukaan ei kannata nyt superhuolestunut asiasta olla. Ehkä aavistuksen voisi lisätä jumppaan tujumpaa settiä. Vaikkapa yhden jalan bulgarialaisia kyyk
  3. Ite käytin vuoden ajan HRV mittausta ja totesin, ettei sillä ole itselleni mitään lisäarvoa, joten jätin tuon kokonaan pois. Nimenomaan aamulla tehty HRV4training apin avulla eli lepo HRVstä kyse. Sen sijaan itseä kiinnostaa tämä uusin uutuus eli LT1sen aka aerobisen kynnyksen määrittely käyttäen ns. DFA alpha 1 parametriä kesken suorituksen reaaliajassa. Siis käytännössä tuo kun hivenen kehittyy, hyvällä sykevyöllä varustettu yhteys puhelimeen, jossa pieni analyysiohjelma kertoo, missä vaiheessa olet alakynnyksellä. Aika kätevä ja tosiaan ilmainen "kynnystesti". Aion seurata vielä hetken sivu
  4. Oli mielestäni erinomainen lista, lisään vain yhden asian, joka liittyy tähän viimeiseen pointtiin. Ja se liittyy siihen, että kannattaa tehdä joku säännöllinen testi, josta näkee mustana valkoisella, että kehitystä tapahtuu (oli se sitten ennemmin tai myöhemmin). Mikä se testi sitten on, siihen on varmasti monta eri mahdollisuutta. Yksi hyvä testi aloittelijalle olisi mielestäni juosta jollain maltillisella sykealueella, ehkäpä aluksi vaikkapa juuri pk-alueen yläpuolella lenkki siten, että syke pysyisi mahdollisimman tasaisena. Lenkin pituus voi olla vaikkapa noin 45 minuuttia. Kun juokset ai
  5. -juoksu 60min, 5.21/km, 127bpm, 270W -jumppa 15min Raportoidaan nyt tuokin pois alta ennen huomista. Vähän on vielä epäkelpoa alustaa, mutta kuitenkin pääosin ihan hyvää. Tänään koirilla oli omasta mielestään lepopäivä, joten heitä ei huvittanut mennä sitä vauhtia, mitä isäntää olisi huvittanut. Lopputulemana sitten pyörin tunnin koirat jalkoihin ja remmeihin sotkeutuen. Minkäs mahtaa, kun narulla ei voi työntää. Pakararaporttina mainittakoon, että pyörällä ei siis tuntunut mitään ja jälkikäteen oli tosi hyvä fiilari persuksissa. Vaan heti 10m juoksun jälkeen kutitteli aika in
  6. Ei kannata tuon suhteen elätellä isompia toiveita. Ihmeitä täytyy ainaskin pienessä mittakaavassa tapahtua, että heinäkuussa kisataan triathlonissa kotimaan kannella. Mutta onhan sitä tietysti vielä rutkasti sinne aikaa ja voihan tilanne parantua merkittävästikin!
  7. Su: -sisäpyöräily 45min, 119bpm, 194W Ma: -sisäpyöräily 94min, 127bpm, 226/244W Eilen aamulla ehdin pyöräillä vain 45min kohtuu kevyesti, vähän loppua kohden kiihtyen. Tosin se vasen lonkkakin oli sen verran pinkeä, että ehkä ihan hyvä oli antaa sen vähän rauhoittua. Loppupäivä meni pikkukaverin ja työkaverin plus hänen koiransa kanssa maastossa. Piti nimittäin opettaa haukkuvaa pystäriä jahtihommiin, itsehän olen seisojamies, mutta toki aina kiinnostaa erilaiset koirat. Ihan siinä saatiin mukavia tilanteita aikaan ja pääsi ne omatkin koirat vähän tököttämään lintuja
  8. Huh huh, kyllä on mies kunnossa! Missä kävit juoksemassa tuon pätkän?
  9. -juoksu 50min, 4.47/km, 142bpm, 283/318W, 5k FAIL Eilen raportoinkin, että hivenen oli lihaskipuja. Niitä oli tasaisesti vähän kaikkialla, joten aattelin, että homma kuosissaan. Tänään aamulla herätessä tilanne olikin jo sitten vähän pahempi, koska oikea pakarapuoli oli täysin lukossa. Lähdin sitä aukomaan ja sain sen omasta mielestäni normaaliksi. Pahiten jumissa oli TFL, mutta oikeastaan koko pakara leipoi kiinni. Lähdin kuitenkin rohkeasti kokeilemaan, kun lyhyt sauma oli urheiluun kuitenkin vain käytettävissä. Alkulämmä oli ihan OK, joskin selvä tuntuma siellä paka
  10. AnttiSn

    MM-hiihdot 2021

    Sepä ois ollu ihan se ja sama. Ei oo mitään palaa Riiberiä vastaan ellei pääse edeltä lähtemään ja hiihdättämään jo alkumatkasta lähtien. Enkä oo varma pärjäiskö sittenkään, on sen verran kova ukko tuo Riiberi! Mutta siitä samaa mieltä, että tuohan oli se maksimi mikä oli mäen jälkeen otettavissa eli erinomainen suoritus ja todellakin ansaittu kovan vuosien työn tulos.
  11. Laitetaan korvan taakse. Tosin tulee intervalliharjoituksesta hieman samanlainen treeni kuin jäsenillä @isi ja @kiljander aikoinaan mäkiharjoitus eli 15km mäelle, yksi nousu ja 15km takaisin. Ei tosin ihan yhtä kaukana onneksi ole! -sisäpyöräily 45min, 110bpm, 180W -juoksu 37min, 5.17/km, 121bpm, 269W Tänään suunnitelmien mukaan pintakaasuttelua maltillinen määrä. Juoksulenkuralla otin parit ruskot sekaan, oli nimittäin ihan asvaltti näkyvillä. Eilinen treeni oli kyllä rankka, tuli ihan pitkästä pitkästä aikaa hieman jopa lihaskipuja. Eli oikein hyvä sauma siis pai
  12. -sisäpyöräily 90min, 132bpm, 227/244W, sis. 2x(4x1min@105%+3min@95%) -sisäpyöräily 53(60)min, 119bpm, 186W -juoksu 34min, 5.36/km, 118bpm, 255W Aamusella heti noiden over ja undereiden kimppuun. Ainahan tuollainen yläkynnyksen molemmin puolin pyörivä treeni on aika hapokasta settiä, mutta yllättävän vaivatta tämä nyt tuli. Aiemmin olen joskus tehnyt tuon saman treenin, mutta 2min/2min mukaisesti. Tosin silloin taisin tehdä vain 10W yli ja alle, nyt 5%=15W eli on se selvästi kovempi setti kyllä. Ens kerralla ehkä ekaan sarjaan yksi toisto lisää, ei muita muutoksia tarvitse
  13. Juu oli puhe puolikkaan tehoista, jossain kesäkuun tienoilla kait se Lahti oli, en oo tarkemmin katsellut. Toki eipä sitä kisaa taida tulla, mutta kait joku koronavääntö saadaan aikaan, jos ei muuten niin omatoimisesti. Jos meinaisi ajella 250W tehoin täyden matkan, niin äkkiä laskien vaatisi sellaisen 35-40W lisää kynnykseen. Taitaa olla liikaa vaadittu näillä treeneillä, vaikka yritys tietenkin on kova ja usko tuollaiseen 25-30W lisäykseen on luja. Toki kuten tuossa edellä fiksusti mainittiin, niin meikäläisen kehon painolla 250W ei ole mikään erityisen huima lukema, puhutaan kuitenkin ehkä
  14. -sisäpyörä 80min, 120bpm, 212W -juoksu 5.27/km, "123"bpm, 262W Olipas turhauttava päivä. Aamulla oli oikean jalan ukkovarpaan päkin alus niin kipeä, että käveleminen sattui. Sitten se jossain vaiheessa narahti ja kipu hävisi täysin. Kaikenlaista. Trainerilla ei meinannut ehtiä ajamaan aamuikkunassa, mutta kuitenkin sitten polkaisin. Tein 20min matalan kadenssin vedon 247W, 127bpm. Alakynnys lienee jossain 135bpm tienoilla, eilen esim. tuo 267W veto meni 140bpm keskisykkeellä. Sykkeiden puolesta kait pitäisi pystyä puolikkaan pyöräkin vetämään noilla tehoin, todellisuus on tiet
  15. Eipä mitään. Kaikkihan me joskus aloitetaan uuden asian opiskelu ja aina sitä oppii itsekin jotain uutta, kun tuijottaa muiden lukuja omien lisäksi! Pistähän sitten kommenttia millainen tuo Strydin ohjelma on, niin saadaan siitäkin hyvä kuva. Itse taisin ihan äkkiä sitä vilkaista, mutta mulla on vähän omat kuviot juoksujuttujen suhteen, kun päämatkana kuitenkin IM eikä puhdas maraton...
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy