Jump to content
Juoksufoorumi.fi



TSuni

Jäsenet
  • Content Count

    2
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Stressitasoa pitäisi kunkin elämäntilanteessa arvioida kokonaisuudessaan kuten aiemmin onkin jo kommentoitu. Itse sain huonoa jälkeä salitreenillä yhdistettynä stressaavaan elämäntilanteeseen. Tilanteen kehittyminen kesti vuosia. Veriarvot julkisella ja yksityisellä oli kunnossa, sydän ja uniapnea laskettiin pois jne. Papereissa terve mies. Nyt on pari vuotta totaalitaukoa eikä kroppa kestä vieläkään käytännössä yhtään painoharjoittelua. Vaihdoin tuolloin lennosta juoksemiseen, minkä aloitin senkin liian raskaasti ja lopputulos sama. Välissä aloitettiin uudestaan pohjalta vain päätyäkseen liian kovalla progressiolla metsään. Nyt on menty melkein koko talvi ihan vaan kävellen ja harvakseltaan lyhyttä pk hölkkää. Totaalinen väsymys iskee kesken treenin jos harjoittelu on liian kuormittavaa. Silloin vetää kropan ja varsinkin kuupan jumiin, josta kestää palautua toimintakykyiseksi. Tämän rajan alla pitää pysytellä tarkasti, muuten otetaan joka kerta kaksi askelta taaksepäin. Semmonen mutufiilis on kokemuksesta, että kerran kun hermoston vetää kunnolla tilttiin niin palautuminen kestää uskomattoman pitkään ja sietokyky jää todennäköisesti pysyvästi alentuneeksi. Aloittajalle, olet tuplannut volyymin noin kolmessa kuukaudessa, että onhan se aika jyrkkä progressio vaikka puhutaan pienistä määristä. Jos fyysistä vikaa ei löydy niin suosittelen keventämään harjoittelua niin pitkään kuin on tarvis. Kroppa kyllä kertoo sitten kun sitä voi lisätä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy