Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Lälläri

Jäsenet
  • Content Count

    4
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Testeihin kun on 6kk aikaa niin pitäskö mun jaksottaa treenejä jotenkin? Esim. alkuun nyt peruskunto kautta ja sitten jotain muuta ja niin edelleen?
  2. Joo sori siis sitä tarkotin tottakai, että sen 2km lämmittelyn jälkeen 3km alle 14.30. Kohotan nyt eka peruskuntoa ja cooperi tulosta, reppujuoksun otan syksyllä varovasti mukaan, kun kuulemma voi rikkoa paikkoja. Hiihtoa tulee kuvioihin hetikun lunta maassa, mutta siihen asti panostus kestävyyden ja juoksun parantamisessa.
  3. Ja muuallakun olen kysellyt apuja niin on tyrmätty idea heti alkuun, kun olen maininnut tosta 2500m lähtötaso cooperista, kun se pitää selvästi saada siihen 3000 paikkeille, paremmalle puolelle jopa. Mutta aion tehdä täysillä töitä ja uskon itseeni.
  4. En tiedä laitanko tämän oikeaan paikkaan, mutta tavoitteena saada juostua 3000m 10kg reppu selässä vähintään aikaan 14min 30sec, mielellään vähän nopeammin. Pitää ottaa huomioon, että tossa on alla 2000m lämppärijuoksu, jonka jälkeen heti putkeen tulee toi 3km + samana päivänä tulee ennen tota lihaskutno testit ja sen jälkeen sitten 200m uinti ja lopuksi vielä 10km hiihto sotilassuksilla. Tarkotus oli vetää 2 koko kropan punttitreeniä kans viikossa ja jättää ne viimeistään talvella pois sittenkun pääsee hiihtämään, sekä tämän lisäksi käyn treenaamassa pari kertaa viikossa vapaauinnin tekniikkaa, mutta en rasita siinä itseäni fyysisesti kovinkaan paljoa. Urheilutaustaa on, mutta kestävyyden puolelta todella heikosti. Lähtötasona 2500m cooperista kun kävin kokeilemassa ekaa kertaa, enkä ollut tätä ennen lenkkeillyt vaan käynyt vaan salilla ja pelaillut pallopelejä kavereitten kanssa yms. Tarvitsisin siis apua treeniohjelman suunnittelussa. Olen lukenut peruskestävyys lenkeistä, nopeuskestävyys lenkeistä, maksimikestävyys lenkeistä ja intervalleista. Pitäskö noita kaikkia tehdä? Tämän hetkinen suunnitelma treeniohjelmaan: Ma: Juoksu 10km (todella hidasta hölkkää) Ti: Punttitreeni (perusliikkeitä voimapainotteisesti) Ke: 1km pitusia intervalleja muutama kierros To: kevyt palauttava hölkkä Pe: Juoksu 5km La: Punttitreeni Su: Lepo, lihashuoltoa Vaikuttaa kovalle, mutta vedän ekat viikot kyllä iisimmin ja pikkuhiljaa nousen tollanen ohjelma mielessä nyt loppukesäksi ja alkusyksyksi. Ton päälle tulee tosiaan välillä sitä uintia järvessä, mutta en rasita siinä itseäni vaan keskityn vaan opettelemaan tekniikkaa tässä vaiheessa. Syön terveellisesti, venyttelen, en rasita itseäni töissä ollenkaan. Kertokaa mielipiteitä, jos viitsitte. En odota, että te mulla kokonaan suunnittelisitte ohjelmaa, mutta olis kiva saada vinkkejä, kun olen juoksusta täysin tietämätön, mutta yritän oppia uutta. Ja punttitreenit tulevat vähenemään 1x viikkoon tai vaihtumaan kehonpainolla tehtäviin syksyn myötä, mutta mennään alku näin. Alakropan, keskivartalon ja selän voimista on varmasti hyötyä lisäpaino juoksussa ja yläkropan voimat auttavat uinnissa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy