Jump to content
Juoksufoorumi.fi



henok

Jäsenet
  • Content Count

    465
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

henok last won the day on May 3

henok had the most liked content!

Community Reputation

768 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tänään helppoa määrää, aamulla 6 km matolla ja illalla 9,5 km ulkona. Hieronta tuntui jaloissa, etenkin iltalenkillä.
  2. Tämä just, en uskalla yhtään luottaa sykemittarin lukemaan nykyään. Mittarin mukaan syke kuitenkin oli tänään korkeimmillaan 173 l/min. Itseänikään ei maksimivedoissa syke juuri kiinnosta, mutta muuten kyllä pidän sykeohjattua harjoittelua parempana kuin fiiliksen mukaan menemistä. Tai oikeastaan näin: ensin pitää oppia, mitä mikin fiilis suurin piirtein tarkoittaa sykkeissä, minkä jälkeen voi sitten mennä noiden fiilisten mukaan. Olen kuitenkin itse käynyt läpi tämän vanhan klassikon, että kaikki lenkit tuli juostua liian lujaa, ja kunto alkoi kasvaa vasta kun aloin seurata sykkeitä ja tajusin hidastaa vauhtia. Myös kynnysharjoittelusta olen saanut nyt hyviä kokemuksia ja aion ehdottomasti jatkaa sitä. Sitä varten on tarkoitus mennä kynnystestiin katsomaan, onko oma tuntuma anakynnyksestä suurin piirtein oikea ja jatkaa sen jälkeen harjoittelua entistä "tieteellisemmin" ja nimenomaan kynnyssykkeen mukaan kynnysvauhdin sijaan.
  3. Viisi tonttua jaksoin juosta, päätin jo hyvissä ajoin että se saa riittää tälle päivälle. Viimeisen jälkeen meinasi lentää laatta. Pari ensimmäistä vetoa olivat liian kovavauhtisia, olisi pitänyt vetää nousujohteisemmin. 5x1000 metriä radalla, ajat 3:29, :26, :25, :32, :29. Ihanaa mennä hierottavaksi.
  4. 😥😢😢 Sinulle soisin paljon terveitä kilometrejä! Lukijakin oikein turhautuu, kun näkee, kuinka kova into sinulla olisi treenata lujaa, mutta erinäiset vaivat asettavat kapuloita rattaisiin.
  5. Tänään piti tehdä vetoja, mutta tuli vastoinkäymisiä. Ensinnäkään en päässyt radalle, koska siellä oli kisat. Siirryin sitten läheiselle kuntoradalle. Silloin alkoi sataa. Tein yhden kilsan vedon, jonka aikana alkoi tulla vettä ihan kunnolla. Silloin päätin, että en tarvitse tällaista negatiivisuutta elämääni ja lähdin kotiin. Jos aamulla on freesi olo, teen uuden yrityksen. Ehkä teen vain 4 x 1000 metriä, koska iltapäivällä on hieronta. Vai voiko sinne mennä ihan tohjona?
  6. Olisiko nyt aika todella kovalle voimakuurille, jossa vedät vaikka kaksijakoisella ohjelmalla 4 salitreeniä viikossa. Laitat lihakset ja jänteet sellaiseen kuntoon että kun niillä lähtee juoksemaan, on vaikea juosta hiljempaa kuin 3:45-vauhtia. Ruoka maistuu ja uni tulee varmasti. Eihän se juoksua ole, juoksua ei voita mikään, mutta pitkässä juoksussa (pun intended) tulet olemaan toimintakykyisempi.
  7. Tänään lounaalla 6km ja illalla vajaa 7km. Erittäin huono kulku, etenkin illalla. Kesäkuussa juoksua 280 km. Viime kuukausia paljon vähäisempi määrä johtuu puolikkaalle valmistautumisesta ja siitä palautumisesta.
  8. No kertokaa nyt viisaammat, mitä tuli.
  9. Hyviä ehdotuksia @puujalka, laitan toteutukseen. Tämän viikon torstaina (jos fiilis on hyvä) voisin tehdä radalla 6x1000 ja ensi viikolla sitten tuo ehdottamasi viimeistely. Tässä muuten hyvä linkki akillesjänteen jumppaamisesta: minulla on ensimmäistä kertaa koskaan ollut akillekset vähän arkoina. https://theprehabguys.com/achilles-tendinopathy-exercises/
  10. Bostonit tuli. Kävin kokeilemassa matolla 7km, kivan tuntuiset. Aika stiffit, mikä on mun mielestä hyvä asia. Jalat olivat aika väsyneet, ja minähän kuuntelen kroppaani, joten otin rennosti. Huomenna helppoa määrää, ehkä keskiviikkonakin. Aikaisintaan torstaina jotain nopeampaa, mutta mitä? 11.7. olisi 7,7 km:n kisa. Lupaan toteuttaa hyvät ehdotukset.
  11. En ole urologi, mutta vilkaisin tuotakin. Ei tunnu uskottavalta. Ja tämä on siis nimenomaan yhteydessä kovaan raastojuoksuun.
  12. Ei mitään ongelmaa, helppoa kuin heinänteko. Kyllä tämä on silti enemmän vatsakipua kuin mitään muuta. Kipu on suurin piirtein kuvassa punaisen rastin näyttämällä kohdalla.
  13. En olisi uskonut kirjoittavani näin, mutta tämä helle ei ole ollut pelkästään positiivista. Kuumuus ja hikoilu ovat heikentäneet yöunia ja vointia muutenkin. Perjantaina tuli yhtäkkiä todella huono olo, jonkinlainen lämpöuupumus varmaan. Olo parani nukkumalla ja urheilujuomaa juomalla. Perjantaina en sitten juossutkaan yhtään, mutta muuten on ollut hyvä treeniviikko. Ma lounaalla 6,5 km @4:57 Ma ilta 16,5 km @5:28 Ti ip intervallitreeni: 8 x 70 s -20 s Pitkä tauko 12 x 20 s - 15 s Pidemmät lyhyet intervallit radalla, lyhyemmät ilman kenkiä stadionin nurmella. Pidemmissä paras keskitahti 3:17 min/km ja hitain 3:25 min/km. Lyhemmissä enemmän hajontaa, nopein keskari 3:15 ja hitain 3:32. Ke ilta 6 km @5:38 erittäin väsynyttä menoa To ilta 10 km tasavauhtinen @4:32 Pe lepo La ap 7 km juoksumatolla @5:01 + salitreeni (yhden jalan hypyt, penkki ja mave). La ilta 7x1km täydellä palautuksella. Vetojen ajat 3:34, 3:29, 3:27, 3:26, 3:30, 3:32 ja 3:30. Tämä oli yllättävä treeni. Etukäteen ei tuntunut ollenkaan hyvältä, lisäksi oli valtavan kuuma, enkä juossut vetoja radalla vaan vaihtelevalla asfaltti- ja sora-alustalla. Parin ensimmäisen vedon jälkeen olin ihan varma, että olin asettanut intervallin pituuden kelloon väärin, niin nopeasti vedot tuntuivat olevan ohi. Hyvä kulku jatkui loppuun asti, vaikka toki tuo oli raskas treeni. Olen suorastaan hämmentynyt omasta nopeudestani. En minä ole ikinä juossut noin paljon noin kovaa. Tarkoittaako tämä, että olen kunnossa? Hurjaa. Varmasti nuo lyhyet intervallit, joita olen tehnyt pari kertaa, ovat myös tuoneet nopeutta. Su ip 7,5 km @5:13 juoksumatolla Su ilta 5 km @5:39 Tänään olikin sitten sellainen olo, että eilen mentiin vähän lujempaa. Etenkin iltalenkillä olo oli aika surkea. Reilu vuosi sitten Aurajoen yöjuoksun jälkeen aloin tuntea kipua alavatsassa, noin lonkkaluun korkeudella vasemmalla. Se ei ole suuremmin häirinnyt elämää, mutta kipu on palannut silloin tällöin kun olen juossut oikein lujaa. Eilisen jälkeen siellä on ollut taas tuntemuksia. En ole sinänsä huolissani, jos joku vatsalihas olisi revähtänyt, se olisi varmaan huomattavasti kivuliaampaa. Mutta ikävä tuollainenkin vamma on, enkä oikein tiedä miten sitä pitäisi hoitaa tai ennaltaehkäistä. Pitäisikö lämmitellä myös vatsalihakset ennen treeniä tekemällä jotain lankkuja? Tuntuisi hassulta. Viikon kilometrit yhteensä 82,1 kpl.
  14. henok

    Yleisurheilukesä 2020

    Nyt on kisat menossa Espoossa ja Vantaalla, YLE näyttää. Camilla voitti 5000 metrin kilpailun ylivoimaisesti kehnolla ajalla. Ei ihme tuossa helteessä. Johanna Peiposen juoksutyyli ei ollut muuttunut hyvännäköiseksi, jos joku miettii. Sara Kuivisto juoksi kilpailuna hyvän 800 metriä, voitti Norjan kovan Hedda Hynnen. Aika kehno siinäkin, 2.03,xx. Tuo 800 on kyllä mahtava laji.
  15. Todetaan tähän että kahvihan on sinänsä oikein hyvä juoma, terveellinen kuin mikä. Mitään syytä lopettaa sen juontia terveyden tai suorituskyvyn kannalta ei ole.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy