Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Tiilei

Jäsenet
  • Content Count

    8
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tuo pk:na jostain tarttui.. kiitoksia vastauksista, lähen tavoittelee kymppiä tuntiin ?
  2. Ok. Itsellä vaan pistänyt silmään tämmöinen. Kun jotain tavoitetta itsekin haeskelen, niin mietinkin että mikä olisi hyvä alku mihin tähdätä.
  3. Monella tuntuu olevan tavoitteena juosta 10km alle tuntiin ja pk:na. Onko tämä joku "yleispätevä" tavoite, vai mistä tämä juontaa juurensa?
  4. Tavoitteita en ole miettinyt vielä tarkemmin, testailen mihin pystyy ja miltä juokseminen tuntuu. Toki se kympin juokseminen jossain vaiheessa kiinnostaa. Aloittelija sinänsä, että olen juossut tähän mennessä n 5 kertaa. 2-4km. Ja yleensä peruskunnon nostamisen aloitin n 2,5kk sitten (vaikea raskaus ja raskauden jälkeinen aika) Ekat juoksut tein aivan liian nopeeta ja liian usein eli tulikin vajaan parin viikon tauko juoksemisesta. Eilen kävin sitten juoksemassa ja osasin juosta tällä kertaa tarpeeksi hitaasti (8.2min/km), matkaa tuli n4km, mutta olisin jaksanut juosta pidempäänkin jos mukana ollut vauva ei olisi aloittanut huutotreeniä. Mites lepopäivät kannattaa sijoitella? Kovien treenien jälkeen? Toki kehoakin kuunnellen varmaan, mutta mä oon taitava vetämään itteni piippuun ja jumiin ja sitä yritän välttää nyt. Alkuveryttelyksi ei ole juoksua ottaa ennen treenejä, mutta jos samana päivänä käy kevyellä juoksulla? Viikossa kun on vaan 7 päivää niin nopsaan menee päivät urheilun merkeissä kun rupeaa laskemaan niin ettei jää lepopäiville tilaa..
  5. Kysymys 1: pystyykö sanomaan jotain km määrää, joka viikossa olisi hyvä juosta (aloittelijana)? Kysymys 2: jos käy kahdesti viikossa ryhmäliikuntatunnilla (lihaskunto), jossa kaikki liikkeet tulee tehtyä täysiä, riittääkö että juoksut tekee pk:na ja kehittääkö tämä juoksunopeutta ja kestävyyttä? Tavoite olisi, että juoksisin ainakin sen 3 kertaa viikossa.
  6. Harkitsen ostoa, mutta mikä olisi paras?
  7. Eli aloitin n 2kk sitten jumpat, 2-3 krt/vkossa käyn niissä. Kestävyys- ja lihaskuntojumppia. Viime viikolla aloitin juoksuharjoittelun, juoksin kolmena päivänä, (kahtena +2km ja yhtenä +3km) pidin kaksi vapaapäivää ja sen jälkeen nivuset ja lonkkanivelet ovat olleet niin kipeät, ettei pysty juoksemaan.. mietinkin että aloitinkohan liian nopeella tahdilla? Ja kuinka usein noissa noissa jumpissa kärsii käydä, ettei se ole liikaa juoksemisen lisäksi? Tuntuu kurjalta kun tämä viikko mennyt juoksemisen osalta ihan harakoille..
  8. Tiilei

    Aloittelija

    Hei. Olen aloittanut juoksuharrastuksen vastikään. En ole vielä tavoitteita miettinyt tarkemmin, enemmänkin aluksi kuunnellut kehoani ja jaksamista. Peruskunnon kohottamista olen saanut hiit- bodypump- jne treeneillä paremmaksi (7kk synnytyksen jälkeen aloitettu, nyt siis 2kk treenaamista takana). Jumpissa olen käynyt 2-3krt viikossa ja viimeviikolla myös juoksin kolme kertaa, kahdesti reilu 2km ja yksi 3km. Tällä viikolla juokseminen tuntuu mahdottomalta, sillä nivuset ja lonkat ovat niin kipeät. Kysymys kuuluukiin: kuinka tasapainoilla juoksun harjoittelun ja sisätreenien/lihaskuntiharj. kanssa. Monta kertaa viikossa lihaskuntoa ja juoksua, jotta ei liikaa kipeydy. Kuitenkin juoksemista haluaisin kehittää. Kiitos jos joku jaksoi lukea ja vielä antaa neuvojakin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy