Jump to content
Juoksufoorumi.fi



I_K

Jäsenet
  • Content Count

    17
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

476 profile views
  1. Mulla oli luultavasti leveän peitinkalvon jännittäjälihas ((kts. esim. Wikipedia) ihan jumissa syksyllä ja se tuntui just ulkosyrjällä polven yläpuolella. Ylämäet oli pahimpia. Sisäsyrjässä ei tosin tuntemuksia. Jalat ristiin ja eteentaivutus toimi mulla venytyksenä, joka paljasti toisen puolen selvästi huonomman liikkuvuuden. Vähän siinä venytyksessä saa lonkka käännellä ja etsiä oikeaa kulmaa, mutta mulla se venytys toimi. Mä oon lyhyen 5 v juoksuhistoriani aikana selvittänyt kaikki vaivat venyttelyllä. En siis juurikaan venyttele (ehkä pitäisi enemmän), mutta jos johonkin tulee vaivaa, niin
  2. I_K

    Vantaan maraton 13.10.2018

    Eka maraton takana. Tää oli kyllä paras juoksutapahtuma, jossa olen ollut mukana. Huokui sellainen hyvä tunnelma. Alunperin piti mennä juoksemaan puolikas, mutta paras terä taisi jäädä elokuulle eikä ennätykseen olisi ollut mahdollisuuksia, niin valtsin koko matkan. Ekat n 30 km sujui hyvin, mutta vikalle kierrokselle lähtiessä alkoi jalkakrampit. Joutui useampaan kertaan pysähtyä venyttämään takareisiä. No, maaliin pääsin lopulta ajassa 3:52. Ensikertalaiselle mukavan tasainen reitti.
  3. Tänään puolikkaalla Espoossa. Ikinä ei ole ollut yhtä suuri helpotus maaliviivan ylitys. 4:30/km oli aivan liikaa tänään. Pakko hidastaa jo 5 km jälkeen ja loppu taistelua. Tässä, kun on hetken pohtinut harrastuksen mielekkyyttä, niin Vantaalla seuraava yritys.
  4. Joo, pitäis mennä, jos terveenä pysyy ja sopiva vire kisapäivänä.
  5. Palataanpa tähän ketjuun, kun syksyn koitokset odottavat. 3,5 viikon päästä ajattelin mennä tantapuolikkaalle 1:35 alitusta hakemaan. Tänään kulki testimielessä juostu 10 km aikaan 42:10 joka epävirallinen oma ennätys. Aikamoinen yllätys itselle tuo aika. Pari lepopäivää teki kyllä hyvää juoksulle.
  6. Pysyn tässä ketjussa vankasti mukana. Tänään hcr:llä aika yli 1:41. Helsinki10 jälkeen juoksu muuttui kevyeksi, innostuin ja taisin juosta omaan palautumiskykyyn nähden liikaa. Ei tullut superkompensaatiota ei. Lähdin tänään matkaan tosi maltilla ja hyvä niin, sillä lopussa meinas vauhti hyytyä siltikin. No, pääosa matkasta mukavuusalueella ja tapahtumasta nauttien.
  7. Kymppi meni 4:20/km eli ei ihan ennusta 1:35 alitusta. 3 vko päästä HCR. Kevään eka raasto kuitenkin ainakin viime vuonna nosti kuntoa uudelle tasolle, joten saattaapa onnistua. Pitäisi varmaan juosta enempi mäkiä, kun tuntuu, että jaloista loppuu voima ennemmin kuin hapenotto rajoittaa lähempänä 4min/km vauhtia ja juoksu ei ole oikein tasapainoista.
  8. 15 km hölkkää sis. 5x1km vedot. Tuli oltua todella täsmällinen, jokainen veto 4:27/km 😊 Alkaa kyllä liukastelu ja sutiminen jo hiljalleen riittämään. Kait se kevät vielä tänäkin vuonna tulee.
  9. Ite kanssa helsinki10:lle yritän kuntoa rakentaa. Ajatus hakea vauhtia 1 km vedoista ja niiden sujuessa hakea kestävyyttä saman vauhtisista 2 km vedoista. Sitten taas pari napsua vauhtia lisää tonneihin jne. Lähempänä kisaa pari-kolme tasavauhtista kovaa lienee myös paikallaan. Tonneja oon tehnyt 4-5 ja kakstonnisia 3 kpl kerrallaan. Vauhdit tulee katsottua vasta lenkin jälkeen, ettei masennu hitaudestaan lenkin aikana ja yritä väkisin runtata kovempaa. Enemmän yritän tuntemusten pohjalta juosta rentoa omaa kovaa. 40 min alitus tavoite tulevaisuudessa, mut juoksumäärällisesti heikon talven j
  10. 10 km alle 40 min on mun mielestä kuntourheilijalle sen verran kunnioitettava suoritus, että siihen pyrin. Pari-kolme vuotta joutuu varmaan vielä pohjia rakentelemaan. Keväällä eka kympin kisa, tietää sitten, missä mennään.
  11. Lähdetään tähän ketjuun mukaan. Ykköstavoite keväällä on juosta eka kympin kisa ja harjoittelu sitä silmällä pitäen, mut eiköhän puolikaskin kulje, kun säännöllisesti juoksee pitkistä.
  12. Enterorokko on tosi inhottava tauti. Sairastin sen vuosi sitten. Osa kynsistä irtosi ja kämmenten ja toisen jalkapohjan iho kuoriutui kokonaan pois. Häiritsi elämää vielä pitkään sairastamisen jälkeen.
  13. Pari viikkoa ollut sellainen olo, ettei palaudu, kuten aikaisemmin. Lauantaina parin lepopäivänkin jälkeen sama fiilis. Tuli sitten kuitenkin lähdettyä rohkeasti liikkeelle 4:30/km. Ennen kymppiä tajusi, että tulee aika hapokas juoksu tänään. Maalissa 1:40 ja risat.
  14. Oon seurannut sun treenejä mielenkiinnolla, koska oon yhtä noviisi juoksuhommissa. Itellä oli vaikee puolikas HHM stadissa. Mun selitykset on tässä, miksi en onnistunut: -paska kunto -söin liikaa aamulla -kuuma -palautumisongelmat Ratkaisu: -lepo -lyhyt pk-kausi -harkiten vk2-treenejä Vantaan maratonlle mulla tavoite.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy