Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Snoerf

Jäsenet
  • Content Count

    1 200
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    33

Snoerf last won the day on August 9 2018

Snoerf had the most liked content!

Community Reputation

1 925 Excellent

About Snoerf

  • Syntymäpäivä 13.04.1984

Converted

  • Puolimaraton
    1:49:32 - Nairn, 2007
  • Maraton
    3:51 - Belfast, 2014

Recent Profile Visitors

1 668 profile views
  1. Tässä aiemmassa ketjussa hiukan infoa: Puolisko oli tänäkin vuonna juoksemassa (100km ilman telttailua välissä) ja ilmeisesti kaikki pelasi hyvin. Osallistumismaksuhan on kohtuu korkea ja muutenkin on vähän rahastuksen makua koko tapahtumassa, mutta ilmeisesti rahoille saa kuitenkin kohtalaisesti vastinetta.
  2. Hmmm. Motivaatiopula iski jälleen ja päätin lähteä kaljalle 65 kilsan kohdalla. Kirjoittelen myöhemmin enemmän miksi ja mitä tästä eteenpäin.
  3. Terveiset Mozartin, suolan ja Sacher-kakun kaupungista. Kävin tänään ilmoittautumassa juoksemaan ja kaikki kamat tuli tällä kertaa mukaan. Mukana oli jopa ekstraa, koska kisajärjestäjä hölläsi eilen kelin puolesta varustevaatimuksia, eikä mukana tarvitse huomenna kantaa pipoa ja hanskoja. Lämpötila oli tänäänkin rapsakat +34 joten lämmin saattaa tulla. Lähtö aamulla klo 5:00 ja 3:00 pitää viimeistään olla takaisin isolla kirkolla. Koska ilmottauduin mukaan vasta tänään ja jälkikäteen tajusin että taisin täyttää ilmolapun vähän sinne päin niin en ole ihan varma edustetusta sukupuolesta tai maasta, mutta numerolapussa lukee 534. En ole ihan varma mitä tracking-systeemiä täällä käytetään (Livetrail se ei ole), mutta ehkä Google sen kertoo jos joku haluaa viettää lauantain palloja seuraillessa.
  4. Näkyykö kenelläkään muulla nuo Like-napit huonosti? Koko nappia ei oikeastaan näe ennen kuin hiiren laittaa sen päälle ja tuo valikko ilmestyy näkyviin, mutta normi Like-napin paikalla on kysymysmerkki. Sama homma sekä puhelimessa että läppärillä. Applen härveleitä molemmat ja Safari selaimena. Edit: tämmöiseltä näyttää jos joku muu on jo tykkäillyt:
  5. Ma-Ke pelkkää lepoa ja tämän semi-flunssan kehittymistä seuraillen. Nyt vielä nenässä on vähän rippeitä, mutta yleisolotila ei ole lainkaan kipeä ja siten olo on kohtuu luottavainen että pääsen lauantaina viivalle. Tänään illalla kamojen haaliminen kasaan, toivottavasti huolellisemmin kuin Japaniin viime kuussa, ja huomenna matkustus Salzburgiin. Perjantaina snitzeliä naamariin ja lauantaina juostaan. Lämpötilan pitäisi olla luokkaa +32 ja täysi auringonpaiste, joten hyvä. Allekirjoittaneelle sopii tämä lämpötila huomattavasti paremmin kuin se Mt Fujin lumisade.
  6. Tämä viikko todella kevyesti osittain suunnitellusti, osittain koska tuli muuta häsää. Ma: Jooga 40min Ti: Kevyt 5km 30min Ke: Lepo To: Kevyt 5km 32min. Aivan jumi olo ja juoksu tuntui hirvittävän raskaalta. Pe: Lepo La: Polkuja 56min, 7,2km, 280m+. Joku omituinen flunssanpoikanen meinasi iskeä, kun kurkku ja limakalvot tuntui kammottavan aroilta ja illalla rupesi nokkakin vuotamaan. Juoksu ei tuntunu kovinkaan sujuvalta, mutta kävin silti. Su: Aamulla olo oli jo parempi, joten tein aamupäivällä 55min joogaa ja kevyen lenkkareiden ulkoilutuksen nyt illansuussa, kun olo tuntui jo lähestulkoon normaalilta: 5km 32min. Juoksu tuntuikin kohtuu mukavalta, paljon paremmalta kuin eilen.
  7. Viikonloppu vietettiinkin vaeltelemassa/kävelemässä Portes du Soleil'n alueella seuraavasti: Pe: 8,35km, 225m+, 1h 53min. La: 11,7km, 405m+, 2h 46min. Su: 6,3km, 212m+, 1h 20min. Koira oli onnesta soikeana vuoripoluilla, etenkin kun ylempänä oli vielä lumilaikkuja missä sai rellestää. Tälle viikolle yhteensä 12h treeniä, 61km ja 2180m+. Ensi viikko ja sitä seuraava lasketellaan kohti Mozartin 110km pläjäystä.
  8. Hienot on maisemat ja varmasti joo mukava noissa maisemissa havainnoida vuodenaikojen vaihtelua. Hyvä idea tuo videointi! 🎥
  9. Ke: Kevyt vitonen järvenrannassa, minkä jälkeen vähän joogaa. To: Vuorilla 3h 12min, 18.4km, 950m+, 1560m-. Sveitsissä on tänään joku uskonnollinen vapaa, joten käytin tilanteen hyödyksi ja tein pienen vuorireissun. Lunta oli vielä odotettua enemmän paikka paikoin, mikä teki etenemisestä vähän hankalaa, mutta väliäkös tuolla. Mukavaa oli ja tekaisin äsken vielä pellillisen korvapuustejakin palautumista avittamaan. @Seppo vaihdatko otsikoksi vaikkapa: Snoerf (vuoriultria ja elämää - Mozart100, 15.06.2019)? Kiitos!
  10. Kova on ollu reissu, hieno rapsa! Niinku @HelppoHeikkin päikyssäkin mainitsin niin mulla on noi laskutoimitukset jäljellä olevasta matkasta/ajasta aina aivan totaalikiellossa yli 80km tapahtumissa. Jos mitään ajatuksia seuraavaa huoltopistettä edemmäs alkaa tulla päähän niin blokkaan ne aivan heti ja pakotan ajatukset johonkin muuhun. Palautumisia!
  11. Jotenkin ajattelisin, että eka ultra on aina eka ultra ja vaikka kuinka ois treenannu yhtä hyvin kuin sinäkin olit ennen KK:ta, niin kyllähän ekalla kerralla mitä tahansa tehtäessä sekä keho että mieli on vähän ihmeissään että mitäs helvettiä tässä nyt oikein tapahtuu, millä on oma osuutensa suoritukseen. Kun kokemusta tulee lisää niin kroppakin alkaa tottua tuohon hommaan. Ite oon ainakin huomannut että oma palautuminen päälle 100km kisoista menee jo kohtuu kevyesti, kun seuraavana päivänäkin kävely on kohtalaisen normaalia, kun taas ekojen kertojen jälkeen olin aivan romuna joka suhteessa ainakin viikon. Toki mun kisahommat on enemmänkin maisemankatselureissuja lenkkarit jalassa, kuin mitään oikeeta ultrajuoksua, mutta sitä ne on aina ollutkin joten vertaan varmaan aika samanlaiselta treenipohjalta suoritettuna kisoja keskenään. Mitä treenaamiseen KK:n ja Ylläksen välille niin komppaisin Kiljanderia, että ei tuossa ajassa ihmeitä tehdä kondiksen suhteen muuta kuin ylläpitoa, eikä kannata itteään vetää piippuun. Ja sen verran mitä muistan sun KK:ta edeltävien viikkojen treenimäärästä niin mulle se kuulosti todella paljolta keventelyviikkojen määriksi, mutta kaikki on suhteellista, kun oma treenaaminen on niin olematonta niin muiden tekemiset näyttää aina hurjalta. Tosin jos annan vertailuksi niin puolisko joka treenaa valmentajan alaisuudessa n. 10-15h, yleensä yli 5 000m+ viikossa teki Ultra Trail Mt. Fujia edeltävällä viikolla kaksi vai kolme 30-45min kevyttä lenkkiä, eikä mitään muuta. Ei musta keventelyviikon tekemisillä ole enää mitään muuta virkaa kuin pitää jalat suurin piirtein virkeinä, ettei nyt viikkoa makaa vaan sohvalla, mutta esim. jotain salihommia en enää lähtisi tekemään kisaviikolla. Tai sitten oli tosiaan vaan paska päivä, onhan niitäkin 😅
  12. Tästä syystä vältän viimeiseen asti tän laskutoimitukset toimittamista koskaan kisoissa, vaan lasken korkeintaan ajan seuraavalle huoltopisteelle ja siihenkin lisään aina ainakin tunnin että yllätyn varmasti vain positiivisesti. 😆 Onnea suorituksesta taas! 👍
  13. Ma: Joogaa 37min. Jalat aika juntturassa edellispäivän salista. Ti: Sateisessa kelissä poluilla 11,35km, 1h 25min, 381m+. Meinasin lentää turvalleni heti ekassa alamäessä 20 metriä kotiovelta, kun takareidet on edelleen niin juntturassa, mutta hyvin ne siitä aukes ja ylämäet meni yllättävän helposti juosten. Jospa kuitenkin vähän venyttelyä tenniksen katselun yhteydessä.
  14. Onnea suorituksesta! 👊 Tuollainen pitkällinen odottaminen on kyllä hirmu tylsää. Toivottavasti miettivät tosiaan jotain porrastamisen tyyppistä ratkaisua. Mulla on Sealskinzin hanskat ja ne oli aivan likomärät UTMF:llä ekan yön jälkeen. Jouduin tosin niitä aika paljon ottamaan pois ja laittamaan takas käteen jolloin sisäpuolelle meni tietysti myös joka kerta vähän kosteutta, mutta silti olisi pitänyt olla vaihtopari mukana n. 20 tunnin kohdalla.
  15. Loppuviikon treenit. Pe: 45min spinning-tunti. Ihan täyttä tappoa. Keuhkot meinasi räjähtää ja meinasin pari kertaa huutaa ohjaajalle jotain luokkaa ”bitch you insane” kun tuli käskyä lisätä vastusta. La: Jämähdin sohvalle kattomaan Suomen peliä, mutta sain lopulta kammettua itteni sohvalta ja poluille. Testasin samalla uusia Raidlightin pulloja, jotka pelitti ihan ok:sti, mitä nyt hyppivät ja pomppivat sinne tänne alamäessä rullatessa. Täydellisen juomaratkaisun etsintä siis jatkuu. Su: Aamu ja aamupäivä meni koiriksen kanssa kannustusjoukoissa kun puolisko oli juoksemassa paikallista 50km kisaa. Iltapäivällä kävin tekemässä salilla 45 min treenin ja kotona vähän venyttelyä ja kehonhuoltoa. Tuota jälkimmäistä pitää ehdottomasti lisätä. Vähän vajaaksi jäänyt treeniviikko. Mozartiin on aikaa enää kolme viikkoa joten ensi viikko pitää olla kunnon treeniviikko jos semmosen aikoo tässä vielä suorittaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy