Jump to content
Juoksufoorumi.fi



perttu

Jäsenet
  • Content Count

    10 756
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    10

perttu last won the day on January 18

perttu had the most liked content!

About perttu

  • Syntymäpäivä 13.10.1979

Converted

  • Tavoite
    Maraton ja sitä lyhyemmät juoksut 2020. Painonpudotus.

Recent Profile Visitors

4 037 profile views
  1. perttu

    Läskikerho

    Mielestäni se pikemmin johtaa nesteen poistumiseen kuin lisääntymiseen mutta mene ja tiedä. Toki jos se on pitkään kroonisesti koholla niin voi lihottaa.
  2. perttu

    Läskikerho

    @X66Tuollaista en ole ajatellut omalla kohdalla, mutta veikkaisin a) kovan treenin jälkeen on ruokahalua ja syöt (&juot) tukevammin -> suolistossa on enemmän tavaraa b) veren tilavuus kasvaa treenatessa (ainakin sinne vapautuvien osmoottisesti aktiivisten molekyylien myötä jotka pidättävät enemmän vettä elimistössä) c) kudosnesteen tilavuus lisääntyy elimistön tulehdusreaktioissa joka seuraa kovaa treeniä. Ensin hiussuonet laajenevat ja niiden läpäisevyys lisääntyy jolloin nestettä ja turvotusta, tulehdussoluja ja tulehduksen välittäjäaineita tulee kudokseen tulehd
  3. Katsojana se on kyllä valtava pettymys jos ei edes yritetä vaikka meuhkataan ME:llä. Kyllä maailmanennätysyrityksen pitäisi olla aina totinen yritys ja japanilaistyyliin vähintään paareilla ulos 80 km:ssa, eikä minkään hetken huimailun vuoksi. Ei ainakaan saa minua ostamaan minkään merkkisiä kenkiä mitkään vale-some-yritykset, näistä alkaa hyvin nopeasti mennä maku. Toivottavasti vielä älyävät yrittää viimeisen päälle.
  4. Mitä veikkaatte että tässä tapahtuu jos kunto ei riitä ME:hen? Lähdetäänkö kuitenkin ME-vauhtia ja jossain vaiheessa vain hiipuu / keskeyttää / 'sai huimausta puolimatkassa, ei ollut se päivä' vai onko kyseessä vain mediatemppu ja alusta asti juostaankin omaa rauhallisempaa vauhtia? Voiko tuossa porukassa olla muita jotka lähtisivät kaveriksi jonkin matkaa ME-vauhtia? Jos mennään ME-vauhtia niin mihin asti siinä pysytään?
  5. perttu

    Polar Grit X

    Toisaalta ihan viime aikoina ei ehkä ole ollut kovin lämpimiä säitä ja kävellessä mahdollisesti matalampi teho voi johtaa viileämpään ihoon. Tietysti ainahan voi jotain muuta teknistä häikkääkin olla.
  6. 1h 20 min. 20 min kävelyä + 60 min rivakampaa tarpomista.
  7. 28 pv on vähän lyhennetty vakio (pitkäaikaisen kuorman laskentajakso) verrattuna noihin Banisterin julkaisuihin mutta teknisesti ottaen sama asia brändättynä Polarin termeillä. https://fellrnr.com/wiki/Modeling_Human_Performance#The_Banister_Model
  8. Sietokyky kuulostaa ylittyessään vähän dramaattiselta suomennokselta, englanniksihan tuo on alunperin vain fitness tai krooninen harjoituskuorma. No onhan siinä tietty ajatus, mutta ikäänkuin kehittävä harjoittelu olisi aina sietämättömän raskasta 😄
  9. Rokotteesta https://yle.fi/uutiset/3-11745641
  10. Tunti kävelyä, kaamea keli jatkuu. Oli kuitenkin peräti 100m pahinta sektoria aurattu / 24 h. Olen hieman sitä mieltä että tuo A-luokan vaatimustaso ei nyt täyty useimmilla jakakäytäväosuuksilla ollenkaan.
  11. Urheilija-apurahat tälle vuodelle on jälleen myönnetty. Ammunta ja purjehdus ovat tuttuun tapaan komitean selkeitä painopistelajeja. https://yle.fi/urheilu/3-11743728
  12. 1h 20 min = 60 min kävelyä + 20 min juoksua. Aivan kaameeta pöperöä. Jännästi silloin ison sateen jälkeen pyöri kaikki aurakuskit teillä ja nyt kun sen jälkeen satanut hieman vähemmän niin siellä ei pyöri kuin se harmaa moska jauhautuneena. Voisihan senkin tyrkätä pois?
  13. Harjoitus mikä luistelutyylissä auttoi valtavasti ylämäkiin menoja oli sauvoitta luistelu loiviin nousuihin, jossa joutuu sitä suksen liu'utusta/jalkatyötä nousussa treenaamaan ettei hiihto alkaisi ylämäissä mennä liikaa käsiriipuntaan. Siihen kun vielä katsoo jostain tekniikkavinkit ammattilaisilta. Tuossa harjoittelee samalla tekniikkaa että niitä alavartalon lihaksia mitä luistelu käyttää. Tuota kautta se syke laski nousuissa inhimilliseksi ainakin kun malttoi vielä antaa nousuille oman aikansa eikä koettanut spurtata vain nopeimman kautta päälle. Kyllä sinne sitten harjoituksen kautta hil
  14. perttu

    Läskikerho

    Joo alkaa riippua katsantokannasta. Habitus alkaa suht normaalilta jo näyttää eli olen sellainen laiha läski. Ajattelin katsoa prosessin tavoitteeseen tässä loppuun kun oma paras normaalipaino tuntuisi olevan yleisesti ja etenkin juoksun näkökulmasta enemmän sen virallisen normaalipainon ala- kuin yläosalla, missä vielä toistaiseksi ollaan. Aika laaja on nykyisin tuo normaalipainon määritelmä ja ihan hyvä toki niin. Ekat 30 vuotta olin sellaisessa BMI 20-22 luvuissa. Alimpina aikoina ehkä jopa vähän alle BMI 20 vaikka en erityisesti mitenkään pyrkinyt laihduttamaan.
  15. Oletteko muuten kokeilleet kuinka paljon paperin tyyppi vaikuttaa tyypillisesti tuossa paperitestissä. Luulisi että sellainen arkinen 80g/m2 kulkee montakin senttiä pidemmälle kuin joku tukevien väritulosteiden 200g/m2. Ohjeissa näkyy kyllä käytettävän jos jonkin värisiä ja näköisiä lappuja.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy