Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Lars Larsson

Jäsenet
  • Content Count

    186
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lars Larsson last won the day on November 5 2019

Lars Larsson had the most liked content!

Converted

  • Tavoite
    Nauttia juoksusta

Recent Profile Visitors

1 433 profile views
  1. Eilen tuli retkeiltyä Nuuksiossa reitti 2000:lla elämäni pisin siivu eli 54 km. Solvalla - Pirttimäki - Luukki - Salmi - Haukkalampi - Solvalla. Startti klo 7 mitä parhaimmassa säässä, loppupuolisko vähän harmaata keliä ja pois sopivasti ennen illan myrskyä. Eväänä marmeladia ja lötköt sai täytettyä Luukissa ja Salmessa. Ei ehkä jää viimeiseksi ultraksi, vaikka fokus onkin lähinnä maantiematkoilla 10k - maraton.
  2. Oma kokemus Igniten osalta on että tuo ei toimi kovin hyvin. Toivottavasti Vantagessa paremmin.
  3. Kyllä sitä ilman varmasti pystyy elämään. Minulla on käytössä tuo jogo3000 mainitsema Activate backlight. Juoksen reenejä yleensä aikaisin aamulla pimeässä ja iän myötä näkö on heikentynyt. Esim. vetoharjoituksessa on kätevää kun näkee lukea mittaria kun vain käyttää kelloa nopeasti sykesensorin lähellä.
  4. Ei kai Polar vain ole poistanut HeartTouch-toimintoa uusimmista laitteista? Esim. V800 tämä hyödyllinen toiminto vielä löytyy.
  5. Minulla on kaukosäädin Olight H27 lampussa. Mallia ranteeseen laitettava.
  6. Itsellä alkoi reilu vuosi sitten täsmälleen samanlaiset oireet ja nyt sain ne kuntoutettua pois. Aluksi kuvittelin että paranisi "itsestään", mutta loppujen lopuksi kuntoutus oli aika nopea projekti. Plantaarifaskiitti voi johtua monesta asiasta, joten osaavan fyssarin olisi hyvä tutkia juurisyy. Minulla se oli hieman romahtanut jalkaterän holvi. Kenkien vaihdosta ja holvia tukevista pohjallisista ei juuri ollut apua. Eikä muistakaan poppakonsteista. Päivittäinen jumpparutiini sisältää varpaille nousuja rappusella ja laskeutuminen alas hitaasti. Lisäksi varpaiden ja jalkaterän kipristelyä holv
  7. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Vuosi sitten omaan V800 uusittiin koko elektroniikka ja se maksoi 159,9 € + postikulut. Motiivina siis huono akunkesto ja pelkkää akkua ei saa vaihdatettua.
  8. Täällä pidetään peukkuja sen puolesta että saavuttaisit tavoitteen tänä vuonna. Määrät ainakin vaikuttaisivat olevan kohdallaan. Näiden perustuksien päälle pitäisi olla hyvä rakentaa kisakunto esim. 12 viikon maraohjelmalla. Tsemppiä reeneihin ja pysy terveenä.
  9. Millä sykealueella sulla menee esim. tuollainen @5.09 lenkki? Ja mikä avg syke?
  10. Berliinissä ei tarvitse juosta ainakaan 27.9.2020 eli täytyy jossakin välissä laittaa otsikko uusiksi. Plantaarifaskiitti on ahkeran jumppaamisen tuloksena kuntoutumassa ja kilsoja voisi jatkossa keräillä enemmänkin. Juurisyy olikin loppujen lopuksi lättäjalka vasemmalla puolella. Osaava fyssari antoi siihen hyvät jumppaohjeet.
  11. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Laitteessahan ei kaiketi ainakaan aluksi tule olemaan karttoja. Vain reittiopastus. Kartat ovat komootin palvelussa.
  12. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Myös keltaiset ledit optisessa sykemittauksessa. Saa nähdä mikä on vaikutus käytännössä.
  13. 150 syke 167 maksimilla on 89,8 % maksimista. Edellinen maraton oli minulla itsellä ajallisesti suurin piirtein sama kuin tuo 50 km ME ja tulin viimeiset 5 km 90,3 % maksimista (avg 158 ja oma max 175). Eli pitäisin mahdollisena. Toki 167 aika matala maksimisyke.
  14. Itsellä oli nilkkavamman jälkeen käytössä tällainen: https://www.youtube.com/watch?v=JTdzCaRgb0A Pystyy käyttämään aluksi kahdella remmillä ja sitten vain yhdellä. Vaatii varsinkin kahdella remmillä aika leveän kengän. Olen sitä mieltä että joustavan tuen kanssa nilkan lihakset vahvistuisivat paremmin. Tasapainolaudasta tai vastaavasta ei varmaan olisi haittaa.
  15. Muistan omilta harjoituslenkeiltäni tilanteita, joissa olen kävellyt (jyrkimmissä) ylämäissä kun olen halunnut pitää sykkeen PK1-alueella. Tuolloin tavoitteena on ollut maran kisavauhti 4.15 min/km. Kovasti tsemmpiä ja malttia. Kestävyysjuoksussa 33-vuotiaalla on vielä todella monta vuotta aikaa kehittyä. Ota rauhassa pidemmän aikavälin tavoite. Sykerajat kannattaa määrittää tarkemmin tasotestissä. Ja sykkeen mittaus hoitaa muuten kuin ranteesta optisesti.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy