Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Lars Larsson

Jäsenet
  • Content Count

    181
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lars Larsson last won the day on November 5 2019

Lars Larsson had the most liked content!

Community Reputation

443 Excellent

Converted

  • Coopperi
    3460 m 5/2018
  • 10km
    36.01 12/2018
  • Puolimaraton
    1.22.45 5/2018
  • Maraton
    2.51.21 9/2018
  • Tavoite
    Nauttia juoksusta

Recent Profile Visitors

1 139 profile views
  1. Itsellä alkoi reilu vuosi sitten täsmälleen samanlaiset oireet ja nyt sain ne kuntoutettua pois. Aluksi kuvittelin että paranisi "itsestään", mutta loppujen lopuksi kuntoutus oli aika nopea projekti. Plantaarifaskiitti voi johtua monesta asiasta, joten osaavan fyssarin olisi hyvä tutkia juurisyy. Minulla se oli hieman romahtanut jalkaterän holvi. Kenkien vaihdosta ja holvia tukevista pohjallisista ei juuri ollut apua. Eikä muistakaan poppakonsteista. Päivittäinen jumpparutiini sisältää varpaille nousuja rappusella ja laskeutuminen alas hitaasti. Lisäksi varpaiden ja jalkaterän kipristelyä holv
  2. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Vuosi sitten omaan V800 uusittiin koko elektroniikka ja se maksoi 159,9 € + postikulut. Motiivina siis huono akunkesto ja pelkkää akkua ei saa vaihdatettua.
  3. Täällä pidetään peukkuja sen puolesta että saavuttaisit tavoitteen tänä vuonna. Määrät ainakin vaikuttaisivat olevan kohdallaan. Näiden perustuksien päälle pitäisi olla hyvä rakentaa kisakunto esim. 12 viikon maraohjelmalla. Tsemppiä reeneihin ja pysy terveenä.
  4. Millä sykealueella sulla menee esim. tuollainen @5.09 lenkki? Ja mikä avg syke?
  5. Berliinissä ei tarvitse juosta ainakaan 27.9.2020 eli täytyy jossakin välissä laittaa otsikko uusiksi. Plantaarifaskiitti on ahkeran jumppaamisen tuloksena kuntoutumassa ja kilsoja voisi jatkossa keräillä enemmänkin. Juurisyy olikin loppujen lopuksi lättäjalka vasemmalla puolella. Osaava fyssari antoi siihen hyvät jumppaohjeet.
  6. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Laitteessahan ei kaiketi ainakaan aluksi tule olemaan karttoja. Vain reittiopastus. Kartat ovat komootin palvelussa.
  7. Lars Larsson

    Polar Grit X

    Myös keltaiset ledit optisessa sykemittauksessa. Saa nähdä mikä on vaikutus käytännössä.
  8. 150 syke 167 maksimilla on 89,8 % maksimista. Edellinen maraton oli minulla itsellä ajallisesti suurin piirtein sama kuin tuo 50 km ME ja tulin viimeiset 5 km 90,3 % maksimista (avg 158 ja oma max 175). Eli pitäisin mahdollisena. Toki 167 aika matala maksimisyke.
  9. Itsellä oli nilkkavamman jälkeen käytössä tällainen: https://www.youtube.com/watch?v=JTdzCaRgb0A Pystyy käyttämään aluksi kahdella remmillä ja sitten vain yhdellä. Vaatii varsinkin kahdella remmillä aika leveän kengän. Olen sitä mieltä että joustavan tuen kanssa nilkan lihakset vahvistuisivat paremmin. Tasapainolaudasta tai vastaavasta ei varmaan olisi haittaa.
  10. Muistan omilta harjoituslenkeiltäni tilanteita, joissa olen kävellyt (jyrkimmissä) ylämäissä kun olen halunnut pitää sykkeen PK1-alueella. Tuolloin tavoitteena on ollut maran kisavauhti 4.15 min/km. Kovasti tsemmpiä ja malttia. Kestävyysjuoksussa 33-vuotiaalla on vielä todella monta vuotta aikaa kehittyä. Ota rauhassa pidemmän aikavälin tavoite. Sykerajat kannattaa määrittää tarkemmin tasotestissä. Ja sykkeen mittaus hoitaa muuten kuin ranteesta optisesti.
  11. Ominaisuuden nimi taitaa olla FitSpark eikä esim. RunSpark. 😊 Eli opastaa liikkumaan siten että yleiskunto pysyisi hyvänä / kehittyisi. Polarilla on erikseen tarjota Smart Coachingin alla juoksuohjelma. Minullakin FitSpark on usein aivan pihalla, varsinkin kun esim. päivän pitkis on jo tehty. Silloin Ignite ei tajuakaan välttämättä ehdottaa palauttavaa kehonhuoltoa.
  12. Salille suosittelen syketietoja varten OH1-sensoria.
  13. Voimaharjoittelua ja PK:ta mm. sauvakävellen. Otsikko uusiksi. Seuraavaksi järkeä ja suunnitelmallisuutta harjoitteluun, mikä tarkoittaa että en enää valmentaisi itseäni.
  14. Lars Larsson

    Polar Ignite

    Ignitessa on ilmennyt mielenkiintoinen bugi. Edellisen vuorokauden viimeisten tuntien (19-24) aktiivisuustiedot puuttuvat kun kellon aamulla synkkaa. Koska nukun osan noista tunneista tämä tarkoittaa että myöskään Nightly Recharge ei toimi. Kyseessä on pakko olla softabugi, koska minuutilleen 00:00 alkaen seuraavan vuorokauden aktiivisuustiedot ovat taas tallessa. Aktiivisuus siis puuttuu, mutta esim. jatkuvan sykeseurannan data on tallessa. Myöhemmin näitä puuttuvia jaksoja tuntuu kuitenkin mystisesti ilmestyvän näkyville Android-appiin. Nightly Recharge kuitenkin jää puuttumaan ikuisiksi ajo
  15. Vaikeuksien kautta voittoon elämäni 10. maratonilla. Lähtökohdat eivät olleet erityisen vahvat. Cooperin testin ja kympin kisan perusteella McMillan ennusti juuri ja juuri tasan 3 h loppuaikaa ja NYC ei ole nopean maran maineessa. 15 viikon harjoittelujakson aikana sain mm. kantapäävaivojen vuoksi juostua / suunnistettua vain keskimäärin 43,9 km viikossa. Mutta kaikki avainharjoitukset menivät hienosti hyvin levänneenä ja lisäksi poljin vähän kuntopyörää ja (sauva)kävelin. Niinpä uskalsin vaihtaa alkuperäisen 3:10 aikatavoitteen sub 3 h tavoitteluun. Perjantaina 6 km herkistely hot
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy