Jump to content
Juoksufoorumi.fi



LauriH

Jäsenet
  • Content Count

    565
  • Liittyi

  • Last visited

About LauriH

  • Syntymäpäivä 17.02.1988

Converted

  • Tavoite
    3 km - 10 km ennätysten parantaminen

Recent Profile Visitors

2 867 profile views
  1. Tuli opittua sen verran FitNordin Sprint 500 matosta, että siitä saa laitettua pois päältä sen toiminnon mikä katkaisee maton virran 99 min 59 s jälkeen. Samalla kun mattoa käynnistää, painetaan MODE näppäintä pohjassa 5 sekuntia. PItäisi kuulua piippaus joka kertoo automaattipysäytyksen olevan pois kytketty. Tämä asetus säilyy niin kauan kun matossa on virrat eli se pitää tehdä joka kerta uudestaan kun meinaa lenkkeillä yli 100 min. Positiivinen huomio noin viikon kestäneestä maton käytöstä; meidän vanhin 9 v poika on innostunut sitä käyttämään. Päivittäin käy sillä juoksemassa t
  2. Eilen saapui FitNordin Sprint 500. Iso paketti kuten vähän odotinkin. Paketista sai onneksi joitain osia kuten ohjauskonsoli ja sen jalat kannettua erillään sisälle. Ylimääräiset pakkausmateriaalit kun riisui maton ympäriltä niin siihen pääsi ihan hyvin käsiksi. Kantaminen sisälle sujui ihan hyvin puolison kanssa. Moottoripää oli kyllä raskas, mutta juuri ja juuri vielä tämmöinen narukäsi sen jaksoi tehdä. Portaat olisi olleet jo toinen juttu. Kokoamisessa ei kovin kauaa mennyt vaikka meidän 4 vuotias toimi apumekaanikkona. Ohjeet oli selkeät ja yksinkertaiset. Ensimmäinen lenkki
  3. Joo kosketusnäyttö ei varmasti toimi hikisenä tai ainakin tulee helposti huteja. Tässäkin joku hybridiratkaisu voisi olla paras; moderni, terävä näyttö ja siihen sivuun/ympärille ihan fyysisiä nappeja jotka toimii näytön käyttöliittymän kanssa yhteen jotenkin järkevällä logiikalla. Esim. sykemittarit toimii ihan hyvin muutamilla napeilla kun valikot ym. on suunniteltu toimimaan niiden kanssa loogisesti. Luulisi, että tästä löytyy myös sellaista mitä joku kuntosalikävijäkin voisi arvostaa... Itse kaipaisin näistä lisäominaisuuksista sellaista, että voisi vaikka tietokoneella suunnit
  4. Tulipahan tilattua FitNordin Sprint 500 matto. Aika monta vuotta matosta haaveillut ja nyt kun tilaa sille viimein on niin ei muuta kuin tilaukseen. Kuuleman mukaan pitäisi olla hinta-laatusuhde ihan kunnossa. Tuon kalliimpaan peliin ei oikein ole intoa sijoittaa. Harmittaa vaan vähän miten surkeita nykyisten juoksumattojen käyttöliittymät on edelleen. Ne harvat modernimmat oloiset mattojen ohjauspaneelit (+ bluetooth, wifi, jne. yhteydet) onkin aina olleet vain joissain useiden tuhansien eurojen matoissa. On se kumma kun parin sadan euron rannekelloon kyllä saa viimeisen päälle om
  5. Kiitos videosta! Fiilikset jaloissa kisan jälkeen näytti olevan samat kuit itsellä sen ainoan kerran kun kävin Vaaroilla keskeyttämässä 80 km lenkin. 😉
  6. Olen kanssa huomannut pienen puolieron maakosketuksen tasapainossa. Minulla näyttäisi vasen puoli viipyvän maassa kauemmin. Kun juoksin viime kesänä/syksyllä säännöllisemmin niin tuo puoliero pikkuhiljaa pieneni ja syksyllä se oli jo melkein tasan 50/50. Nyt parin kuukauden tauon jälkeen se on taas vähän vasemmalle painottunut. Pitääpä vähän seurailla kuinka se kehittyy.
  7. Joo nämä uudet tekstit tuli minullekin vasta pari viikkoa sitten kun hommasin Fenix kutosen. Sitä ennen tuli vaan suppeammin se harjoituksen tila teksti.
  8. Garminin mittari minulla on ollut kesäkuusta 2017 lähtien. Saman verran on kertynyt dataa aiheesta. Kun katson koko tätä kulunutta kahta ja puolta vuotta niin suurinpiirtein samana on säilynyt keskipystysuhde eli ei trendiä mihinkään suuntaan. Toisaalta en ole kehittynyt juoksijana tänä aikana oikeastaan mihinkään suuntaan koska juokseminen on ollut suuren osan ajasta vaan hupihölkkäilyä eikä tavoitteellista treenailua, joten sinänsä varmaan tämä on loogista. Ennen vuotta 2017 käytössä oli Polarin kamppeet, joten ei ole verrokkia. Isoimmat muutokset juoksutekniikkaani tein jo vuosi
  9. Harjoittelun tila on hyvin helposti "tuottamaton". Nyt lisämääreenä on esimerkiksi: "Harjoittelusi kuormittavuus näyttää keskittyvän liikaa pienitehoisiin suorituksiin. Harkitse suurempitehoisten aerobisten suoritusten lisäämistä, jotta tuottavuus kasvaa." Onhan tuo sinänsä oikeassa, mutta Garmin ei ota ollenkaan huomioon edellisten parin kuukauden hyvin vähäistä juoksumäärää. Jos heti alkaa tahkoamaan jotain VO2max ja yläkynnystreeniä niin sitä on parin viikon päästä jalat ihan kuutamolla.
  10. Lauantai 4.1. TV-kevyt (PK1) / 21 min / 3.2 km @ 6:32 min/km / 125 / 164 W Kevyt kolmonen vaan niin saa jalat vähän lepoa jäällä liukastelusta. Garmin ei tykkää kun juoksee pelkkää PK:ta. Pitäisi muka olla kovempiakin lenkkejä mukana. Milloinkahan kehittävät sellaisen mittarin joka tajuaa periodisaatiosta jotain. Nykyiset algoritmit on pikkuisen liian yksioikoisia ja aina pitäisi olla vääntämässä vähän kaikenlaisia harjoituksia. Olisi kätevää jos voisi mittarille vaikka kertoa, että nyt ei tartte justiinsa olla ennätyskunnossa vaan ihan aerobisen pohjakunnon ja harjoitu
  11. Perjantai 3.1. TV-perus (PK2) / 41 min / 7.1 km @ 5:49 min/km / 144 / 190 W Tuulista ja lämmintä. Lämmössä se hyvä puoli, että jäätiköt sulaa aika vauhdilla.
  12. Ei varmaan huolissaan tarvi olla. Sitä mukaa kun juoksutekniikkasi kehittyy niin luultavasti pystyliike vähenee. Minulla pystyliikkeen kuukausikeskiarvo on tällä hetkellä noin 6,4 cm ja pari vuotta sitten se oli luokkaa 6,8 - 7,0 cm. Pystysuhde on noin 6,7 - 7,2 % riippuen kuukaudesta. Juoksuvuosia takana noin 10. En tiedä miten tätä tietoa nyt oikeastaan käyttäisi, mutta onpahan siinä.
  13. Torstai 2.1. TV-kevyt (PK1) / 35 min / 5.8 km @ 6:05 min/km / 133 / 177 W Melkoinen tuuli ja vettä satoi jäätikön päälle. Onneksi nastat puree hyvin näillä keleillä.
  14. Onhan nuo ollut käytössä joka lenkillä. Eipä sitä muuten pysyisi pystyssä.
  15. Alkuviikon lenkkejä: Ma 30.12. TV-kevyt (PK1) / 39 min / 6.1 km @ 6:27 min/km / 134 / 168 W Ti 31.12. TV-perus (PK2) / 18 min / 3.2 km @ 5:30 min/km / 138 / 195 W Ke 1.1. TV-perus (PK2) / 40 min / 7.2 km @ 5:35 min/km / 146 / 193 W Vaikka marras-joulukuussa tulikin lepäiltyä enemmän kuin harjoiteltua, ei juoksutuntuma silti ehtinyt mennä ihan surkeaksi. Peruslenkkeily tuntuu sujuvan ihan hyvin. Yritetään pitää jonkinlainen peruskuntokausi ainakin tammi-maaliskuun ajan tai niin kauan kuin kelit on mitä on. Nytkin on niin jäätiköllä joka paikka täällä Ou
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy