Jump to content
Juoksufoorumi.fi


MikkoVe

Jäsenet
  • Content Count

    440
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

MikkoVe last won the day on April 21

MikkoVe had the most liked content!

Community Reputation

1 077 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Seppo en tarkoittanut, että kaikki lenkit olisivat tuota tyhjällä tankilla menemistä. Se tosiaan on keholle raskasta ja palautuminen jää helposti vajaaksi. Ja totta on, että hyvillä jaloilla ja matkan aikana tankaten saa tehtyä laadukkaita ja kehittäviä pitkiksiä. Oman vähäisen kokemuksen perusteella olen kuitenkin sitä mieltä, että on myös hyvä tietää miltä tuo kurjuus tuntuu ja ehkä jopa olla tottunut siihen fiilikseen. Raa'asti yleistäen ja kärjistäen väitän, että usein (lähes aina) lähdetään kunnosta riippumatta sellaista vauhtia liikkeelle, että tankkauksesta huolimatta kehon nopean energian varastot ja tahdonvoimakin on käytetty lähes loppuun silloin, kun matkaa on vielä runsaasti jäljellä. Sitten voidaan A) todeta, että nyt on imeytymisen kanssa ongelmia, keskeytän tai B) sisukkaasti vaan jatkaa vaikka tuntuu pahalta. Oletan, että kärsimystä harjoitelleet ovat totuttaneet kehonsa käyttämään tehokkaammin rasvaa energialähteenä ja tietävät myös kokemuksesta, että jatkaa voi vaikka hauskaa ei ole. He ehkä todennäköisemmin valitsevat vaihtoehdon B. Mutta olemme toki kaikki erilaisia, eli yleisenä totuutena en tätä kaupittele. Jotkut hakevat em. asioita tekemällä muutamia todella pitkiä lenkkejä, itse suosin normaalipitkiksiä, mutta vähän vaikeutettuna. Juoksukävelystä ja hitaasti kiiruhtamisesta olen täysin samaa mieltä.
  2. Treenaamisesta kysyit, mutta komppaan ajatustasi siitä, että paras tapa varmistaa kunto 12h jälkeen on pistellä se tarpeeksi hitaasti. Pitkiksiä kannattaa tehdä myös peräkkäisinä päivinä, jos eivät ole tuota pitempiä.
  3. Onneksi myynnissä vain jenkkilässä ja nyt jos tilaa, niin saa omansa aikaisintaan Q3/2020.
  4. MikkoVe

    Mikä mittari minulle?

    Strydkin näyttää väärin, jos nopeudet vaihtelevat paljon (kävely vs juoksu). Ehkä sen näyttämä on kuitenkin systemaattisemmin tietyn verran väärin eli muutokset vauhdissa havaitaan kelvollisesti.
  5. En ole tätä ennen ymmärtänyt himoita droonia. Nyt ymmärrän! Kuinkahan monta videota kehtaisi näyttää perheelle/sukulaisille/vierailijoille, että tässä mä taas olen juoksemassa sitä mun peruspeltolenkkiä. Tällä kertaa on vähän enemmän pilviä ja kohta tosta lentää harakka ohi, katsokaa ny... Pitää tosin kohtuullisen ikävää ääntä ja käytännössä voipi olla jonkinlainen riesa kuljettaa mukana, silloin kun se ei lennä.
  6. Olenko ainoa, joka miettii yo. ilmaisun nähdessään kuinka monta juoksijaa on aiemmin mahtanut olla? Osaako kirjoittaja matematiikkaa vai not.
  7. Itsekin olen yrittänyt parantaa kävelykykyä, kun tällä kunnolla ei jaksa näitä matkoja kokonaan. Kävelyssä jalkaterältä vaaditaan enemmän (omien kokemusten mukaan) ja sen takia pitäisi olla tosi napakasti istuvat ja/tai tiukasti sidotut kengät ettei tule rakkoja. Juostessa taas jalat/kynnet ei tykkää tiukasta paketista, joten vähintään toinen etenemismuoto kärsii kengävalinnasta ja nauhoituksen tiukkuudesta. Ei ole helppoa.
  8. Sama! Ainoa parannettava olisi toinen pukkari miehille kisan jälkeen. Nyt oli ahdasta.
  9. 95,5 ja rapiat päälle. Rankka keikka.
  10. MikkoVe

    Garmin 945

    Kiinnitä huomiota reittien korkeuseroihin. Itse en F6X:lla saa oikeita korkeuseroja pacepron käyttöön. Joko niitä ei ole (verttiä nolla) tai sitten ne tulevat päin peetä 'korjattuna'.
  11. Linkattu juttu on puppua. Liian kovaa vetävän aloittelijan tai hieman edistyneemmänkin kuntoilijan meno loppuu todennäköisesti vammaan eikä ylikuntoon. Ne ylikuntotarinat, mitä itse nyt muistan liittyvät todella isoihin treenimääriin, eikä niihin vammautumatta pääse, jos ei ole jo reippaasti treeniä alla.
  12. Kuten jo todettu, niin läpäisyyn on ihan hyvät mahdollisuudet. Iso mutta. Onhan toi vähän kurja ja stressiä lisäävä tilanne lähteä treenaamaan siten, että koko 9 kk on pelko hännän alla miten matkan rasitukset tulee kestämään. Vaikka aika on pitkä, niin helposti tuohon tulee vielä sairasteluja, lomia, keventelyjä, telakoita jne taukoja, jolloin et pääse treenaamaan. Eli itse harjoittelusta et välttämättä tule saamaan sellaista mukavaa rentoa ja kiireetöntä puuhastelua, mitä muuten olisi tiedossa. Ja vaikka nyt kisa ja sen läpäisy tuntuisikin ainoalta merkittävältä seikalta, niin ainakin itselle harjoittelukausi kaikkinensa antaa kyllä paljon enemmän. Jättäisin siis tähtäimen puolimatkalle *paitsi* jos pystytkin arjesta löytämään tilaa aerobiselle tekemiselle, esim kävelylenkkejä (lapsi/lapset rattaissa), pyöräilyä (jälkikasvu vaunussa), työmatkat fillarilla, ulkoilu koiran kanssa tai vastaavat. Tällöin tuon 6-7 h voisi vetää kovempaa ja kokonaisuus olisi lähellä ohjelmissa usein mainittua 10 h/vko minimitasoa.
  13. Luotto tulospalveluun nollissa. Edellisellä katsauksella Noora oli Wrightin kanssa tasoissa, nyt näyttää taas isoa eroa heidän välille ja Nooralle n. 11.2 km/h ekan neljän tunnin keskiarvona.
  14. Väliajoissa oli vissiin jotain häikkää. Nyt näytetään noin 10km/h tahteja 3 ekan tunnin ajalle. Hyvä niin.
  15. Onhan se noinkin, mutta jos vaikka 240 km tähtäisi ja puolikkaiden kertymään 53:47, niin tasainen vauhti ekalla puolikkaalle olisi 5:40.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy