Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MikkoVe

Jäsenet
  • Content Count

    906
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    7

MikkoVe last won the day on February 15

MikkoVe had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No niin, Kokkola lepo! Ei tullut lenkkipäivää, tuli karkkipäivä. Saas nähdä koska huvittaa seuraavan kerran laittaa lenkkarit jalkaan.
  2. Keskiviikko 7.4.2021 - Juoksua 11.4 km @ 5:57. 1h07 @ 223 W. 68 % HRR. Koko eilinen meni taas maalatessa eli 'lepopäivä'. Tänään lisää maalaamista, mutta karkasin työnjohdolta kerrosten välissä lyhyelle. Ihan mukavaa oli, vaikka muistin, etten oikein tykkää koleasta tuulesta.
  3. Onko tämä nyt sitä superkompensaatiota? Lenkin jälkeen olet korkeammalla tasolla aikaisempaan verrattuna.
  4. Sunnuntai 4.4.2021 - Juoksukävelyä 20.0 km @ 6:38. 2h13 @ 195 W. 58 % HRR. Eilisen hyvän lenkin uusinta. Tänään vielä hieman matalammat sykkeet, ka 131 bpm, mikä on tahtiin verrattuna itselleni harvinaisen hyvä lukema. Treeni'ohjelma' ja ruokavalio vievät kehitystä oikeaan suuntaan, hyvä hyvä! Kokkolasta ei ole vielä kuulunut peruutusuutisia. Olisiko niin, että pystyisivät toteuttamaan kisan?
  5. Lauantai 3.4.2021 - Juoksukävelyä 20.0 km @ 6:35. 2h12 @ 197 W. 62 % HRR Eilen en ehtinyt lenkille, kun maalausurakka venyi ympäripyöreäksi. Tänään pitkään aikaan ensimmäinen kakkosella alkava lenkki. (Tarkkaan mitoitettu). Eilen ja tänään olen syönyt hieman enemmän ja energiaa riitti. Hyvä fiilis!
  6. Torstai 1.4.2021 - Kävelyä 11.3 km @ 8:35. 1h37 @ 117 W. 45 % HRR Kävelypäivä. Hyvä sää ja 10 päivän lomapätkä edessä, mikäs tässä!
  7. Keskiviikko 31.3.2021 - Juoksukävelyä 18.7 km @ 6:15. 1h57 @ 207 W. 71 % HRR. Jee jee, hiekkatiet ehkä jo 97 % hyvässä kunnossa. Vielä oli pitkät lahkeet, mutta jo astetta ohuemmat. Mukava ilma ulkoiluun!
  8. Tiistai 30.3.2021 - Juoksua 7.1 km @ 5:36. 0h40 @ 236 W. 74 % HRR Juoksun ulkopuolisessä elämässä useita rautoja tulessa ja lenkkeily ei ollut päälllimmäisenä mielessä. Tein kuitenkin lyhyen ja ripeän, että saisi jotain tehtyä, muttei menisi koko iltaa. Ja onhan se ihan kiva välillä mennä hieman nopeammin. Taitaa kyllä olla normaalit lenkkieni ääripäiden tahdit n. 5:30-7:00 liian lähellä toisiaan. Kovemmat kannattaisi vetää ehkä vitosen pintaan. Ehkä sitten kun on lyhyet lahkeet.
  9. En tiedä kohdistuiko tuo minuun, mutta asia kiinnostaa ihan yleisenä faktana. Itsehän en ole terve ja nuori... 🙂
  10. Tuosta olisi vielä mielenkiintoista tietää miten 'perusterveiden' kuolleisuus on jakautunut iän mukaan. Kuinka moni terve alle 60 tai alle 70 v on kuollut? Ei yksikään vaiko jotain muuta?
  11. Sunnuntai 28.3.2021 - Juoksukävelyä 18.7 km @ 6:27. 2h01 @ 197 W. 68 % HRR. Tuskaisa lenkki. Tiedättekö sen tunteen, kun haluaisi vain keskittyä omaan tekemiseen ja joku seuralainen höpöttää koko ajan ja vaatii huomiota? Ensimmäisten neljän kilometrin jälkeen sain nauttia p-hädän jatkuvasta seuranpidosta. Ei tahtonut jättää rauhaan sitten millään. Kympin jälkeen tuumasin jo vakavasti meneväni jonkun näreen taakse tekemään ympäristötutkimusta aiheella 'Kuinka lähimetsän lumella pyyhkii?', mutta tien varteen pysäköity paku oranssiliivisen äijän ja koiran kera pakotti jatkamaan.
  12. Hyvä huomio @Spica! Ajattelin tuossa, että rasvaa on käytetty energiaksi, mutta hiilihydraatteja ei (niitä en usko enää olleen kehossa, joten tyhjästä on paha nyhjästä). Lihasta tai proteiinia (myös muuta kuin lihasta, esim iho ja sidekudos) lähtee varmasti myös jonkun verran. Olen törmännyt useampaan tutkimukseen, jonka mukaan laihduttaessa paastolla vs kaloreja rajoittamalla paastolla rasvamassa vähenee enemmän ja lihasmassa vähemmän. Oletan kuitenkin, että nopeasti painoa pudottamalla aina lähtee lihaksia jonkun verran, mutta tietysti parempi mitä vähemmän. Ja juoksun kannaltahan ylävartalo
  13. Lauantai 27.3.2021 - Juoksukävelyä 12.6 km @ 6:14. 1h18 @ 207 W. 71 % HRR Keväisessä säässä kevyempi lenkki. Olen tarjonnut keholle vajaan vuorokauden ketoruokaa ja energiaa oli nyt hyvin lenkin tarpeiksi. Olo muutenkin energinen ja hyvä. @puujalka Pitemmän paaston eduista koohkataan omassa ketokuplassani aika paljon, joten päätin kokeilla. Ja onhan se viimeisin osa luontaista jatkumoa; vähähiilidyhraattinen ruokavalio -> ketoilu -> pätkäpaastoilu -> pitkät paastot. Pitkien paastojen väitetyt edut painottuvat enemmän pitkän aikavälin terveyteen mm. autofag
  14. Torstai 25.3.2021 - Kävelyä asioilla 3 km Perjantai 26.3.2021. Paino 70.0 kg (29.11.2020 painoin 80.2 kg) - Kävelyä ja hölkkää 5.8 km @ 7:38. 0h48 @ 161 W. 53 %. Ketoruokavalion ja kuntoilun yhdistämisen järkevyydestä olen edelleen hieman kahden vaiheilla. Sen sijaan pitemmän vesipaaston ja kuntoilun yhdistämisestä minulla on nyt selkeä kuva. Ei onnistu. Edellisen kerran olen syönyt sunnuntaina ja sekä tiistain että tämän päivän lenkit ovat olleet hyvin raskaita. Sykeet olivat korkealla vauhtiin nähden ja oikeasti koviin sykkeisiin ei olisi edes päässyt energian puut
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy