Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MikkoVe

Jäsenet
  • Content Count

    694
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

MikkoVe last won the day on March 30

MikkoVe had the most liked content!

Community Reputation

2 084 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mukavaa kupittelua kollegoiden kanssa! Korona on ainakin itsellä tehnyt sen, että tuollaisia tapaamisia odottaa ihan innolla viikkoja etukäteen.
  2. Torstai 29.10.2020. Paino 79.8 / 15.4 (Tavoite 74, matkaa 5.8 kg) - Kävelyä 7.1 km @ 8:34. 1h01 @ 128 W. 47 % HRR. Kellon toipumisaikaennusteen ja päivän lenkkisuosituksen (jee, ne on samaa mieltä!) mukaisena lepopäivänä kevyt palauttava kävely. Oli aika iso psyykkinen este ylitettävänä, kun en heti töistä päässyt baanalle, vaan vasta kun päivä oli jo pimentynyt. Menin kuitenkin ja ihan mukavaa ja lämmintäkin oli. Otsalamppu ensimmäistä kertaa tällä kaudella käytössä. Ajateltu nopea parin kilon painonpudotus antaa odottaa itseään, kun on koko ajan todella reipas ruokahalu.
  3. Juuri noin sen pitäisi mennä. Jos on niin kova luu 50+ ikäisenä, että pieksee 10 vuotta nuoremmat, niin mielestäni ansaitsee tulla noteeratuksi myös siinä sarjassa. Edellistä viestiäni korjaten, voisi saada kaikista sarjoista myös mitalit. Muuten menee arpomiseksi onko MYL pronssi arvokkaampi kuin M40 kulta. Eli mikä mitali pitäisi saada, jos saa vain yhden. Ei olekaan järkeä. Ilman muuta ennätykset pitäisi huomioida kaikissa sarjoissa, joihin kisaaja on ollut kelpoinen. Edellä olevassa näen ongelman vain silloin, kun on sarjakohtaiset lähtöryhmät. Tällöin olosuhteiden muut
  4. Mielestäni homman pitäisi mennä niin, että kaikki osallistujat otetaan huomioon yleisessä sarjassa. Ikäsarjoihin saisi osallistua, jos ikää ja halua riittää. Yleisen sarjan mitalisteille ei jaettaisi ikäsarjamitaleita, mutta sijoituksen he saisivat myös ikäsarjaansa. Siten toiseksi nopein M40 juoksija saisi ikäsarjan hopean (oletuksella ettei sijoitu yleisessä sarjassa mitaleille) silloin, kun nopein M40 voittaa myös yleisen sarjan.
  5. MikkoVe

    Garmin Fenix 6

    Mulle ehdotti eilen tasaista vauhtia ja toissapäivänä intervalleja. Tämä on kyllä mielenkiintoinen uudistus! Ja hyvä, jos toteutus on noin fiksu, että piippailemalla auttaa kohti oikeaa vauhtia. Olisi kiva tietää tai pikemminkin määritellä, että mikä on tavoite, johon harjoitukset räätälöitäisiin. Vitosen juoksijalle kuitenkin sopivat ehkä erilaiset treenit kuin ultraajalle.
  6. Keskiviikko 28.10.2020. Paino 79.4 / 15.3 (Tavoite 74, matkaa 5.4 kg) - Juoksua 11.3 km @ 5:27. 1h02 @ 262 W. 74 % HRR. Perusreipasta, ihan ok kulku. Edit. Ai niin, Garmin totesi, että palautuminen on mennyt normaalia nopeammin erittäin hyvän nukkumisen ansiosta. Jokohan noista erillisistä metriikoista alkaisi tulla jotain hyödyllistä yhdistettyä tietoa.
  7. Tämä herätti vielä sellaisen ajatuksen, että ne, jotka yli 60 km juoksisivat osallistuvat uskoakseni mieluummin vielä pitemmille matkoille. 6h juoksu on kuitenkin kohtuullisen lähellä maratonia, eikä siten ehkä ole niin paljon juostu matka kokeneempien ultraajien keskuudessa.
  8. Asia riippuu mielestäni paljon siitä millaisissa olosuhteissa olet tuon 3:50 maran juossut. Jos se olisi tehty samassa hallissa, niin 60 km menisi helposti. McMillanin laskurin mukaan 3:40 maratoonarilla 50 mailiakin menee aikaan 8:08, eli melkein kymppi tuntiin tahtia. Jos oma marasi on juostu huomattavasti viileämmässä ulkona, niin tilanne on hankalampi, muttei mitenkään mahdoton. Älä kuitenkaan lähde paljoa yli 60 km tahdilla liikkeelle, vaikka alku tuntuisi helpolta. Mara kun on juostu voi lähteä lisäämään vauhtia, jos siltä tuntuu. Edit. Ja ehkä voit vauhdinjakoa tuumata siltä
  9. Maanantai 26.10.2020. - Punttia 0h20 @ 49 % HRR Tiistai 27.10.2020. Paino 79.6 / 15.5 (Tavoite 74, matkaa 5.6 kg) - Juoksua 1h00 @ 225 W. 66 % HRR. Eilen lepopäivä vähällä lihaskuntotreenillä, tänään matolla 3 min vetoja. Alkuun 12 min lämmittelyä ja sitten 7 x (3min@270W + 3min@200W). Loppuun 6 min kevyttä. Ensimmäinen veto tuntui todella helpolta, mutta maltoin mieleni ja en nostanut vauhtia/tehoja seuraaviin. Viimeisen aikana tuntui jo ihan kunnon treeniltä, vaikkei vielä vaikealta. Garminkin tuomitsi low aerobic -harjoitteeksi. Ensi kerralla siis vähän isommil
  10. Tämähän on helppo, tee ns. korjaava päätös! Sen jälkeen elämä on taas yhtä ylämäkeä! 😄
  11. @SaRonUskon, että menee ihan hyvin kohtuullisen vähälläkin treenillä olettaen, että 1) aikaisemmin on tehty enemmän ja kokemusta pitkistä matkoista on (MasU mainittu, eli check!) ja 2) et lähde liian kovaa.
  12. MikkoVe

    Garmin Fenix 6

    Höh, mulla on varmaan vanhempi malli. Se tukee ainoastaan saunan päälle laittamista.
  13. Sunnuntai 25.10.2020. Paino 78.8 / 15.5 (Tavoite 74, matkaa 4.8 kg) - Juoksukävelyä 11.3 km @ 6:42. 1h16 @ 207 W. 61 % HRR. Ihan mukavaa kulkua kevyellä lenkillä ja sääkin oli vuodenaikaan nähden parasta A-luokkaa. Päivä parani huomattavasti, kun vertasin torstain mattojuoksua tammikuussa tehtyyn vastaavaan. Syke oli nyt 6 bpm matalampi. Kunto on nyt siis ehkä hieman parempi, kuin ennen edellistä E24sta ja vielä on 4 kk aikaa pudottaa muutama kilo ja treenata lisää. Mainiota! Kello (F6) yllätti taas, kun rupesi ennen lenkkiä ehdottelemaan. Olisi kuulemma huonosti n
  14. Piina on vähemmän intensiivistä, mutta kestää vastaavasti pitempään. Urheilukartalta selvästi puuttuu vielä lajina hammaslääkärillä käynti. Lajeina vaikka pikapaikkaus, viisaudenhampaan poisto ilman puudutusta ja 24h hammaskiven poisto. Jos hammaskivi loppuu, niin loppuaika kiskotaan vaan hampaita (siltähän se hammaskiven poistaminen tuntuu).
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy