Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MikkoVe

Jäsenet
  • Content Count

    636
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

MikkoVe last won the day on March 30

MikkoVe had the most liked content!

Community Reputation

1 969 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 5.6.2020 Juoksua 10 km @ 6:21, 59 % HRR. 6.6.2020 Puutarhapunttis 1h29, 47 % HRR 7.6.2020 Puutarhapunttis 0h29 @ 48 % HRR + 1h18 @ 48 % HRR 8.6.2020 Puutarhapunttis 1h26 @ 47 % HRR + 1h05 @ 44 % HRR 9.6.2020 Juoksua 11.7 km @ 5:46, 70 % HRR (Sis. 5 x 1k veto). Jäähdyttelyä 0.8 km. Puutarhapunttis 0h58 @ 54 % HRR 10.6.2020 Puutarhapunttis 1h10 @ 50 % HRR 11.6.2020 Puutarhapunttis 0h29 @ 57 % HRR + 1h06 @ 56 % HRR 12.6.2020 Juoksua 10 km @ 6:01, 73 % HRR. Puutarhapunttis 0h27 @ 60 % HRR + 0h50 @ 49 % HRR 13.6.2020 Puutarhapunttis 0h48 @ 47 % HRR + 0h57 @ 55 % HRR 14.6.2020 Puutarhapunttis 1h07 @ 54 % HRR + 1h04 @ 49 % HRR. Paino 81.5 / 17.4 kg 14.6. vielä illan iloksi puutarhapunttista 1h18 @ 52 % HRR. Viime päivinä harvakseltaan juoksua ja muuten kaivamista. Pari edellistä lenkkiä vähän perushölkkää kovempaa tekemistä, kun aerobista puuhastelua tulee muutenkin. Kuoppa valmistunee ensi viikolla ja seuraavaksi siirrytään soran siirtämiseen paikasta toiseen. Sen jälkeen energiaa riittää enemmän juoksemiseen. Ja hyvä niin, sillä MasUa varten määriä pitää lisätä ihan reilusti. Plussana nykyisessä systeemissä on se, että (ei lajinomaista) ulkoilua tulee tuntimäärällisesti aika paljon. Ja siinäkin ovat pakarat ja takareidet koko ajan kovassa käytössä. Edit: Lisätty 14.6. viimeinen suoritus. Loppuneen viikon saldo 15h02.
  2. 18.5.2020. Punttia 0h28 19.5.2020. Kävelyjuoksua 10.5 km, 1h09 20.5.2020. Punttia 0h17 22.5.2020. Juoksukävelyä 10 km, 1h12 23.5.2020 Juoksukävelyä 11 km, 1h10 24.5.2020 Golf-kierros 26.5.2020 Juoksukävelyä 10 km, 1h14 1.6.2020 Golf-kierros 2.6.2020 Juoksua 7.8 km, 0h44 4.6.2020 Juoksukävelyä 10 km, 1h02 Vähän on tullut kuntoiltua ja vielä vähemmän raportoitua. En tosin ole ainoa laiska päivittäjä; vajaassa kolmessa viikossa ketju on painunut vain toisen sivun puolen välin alapuolelle. Ajatuksena on ollut ottaa juoksun kannalta rennosti, kun penikka ilmoitteli itsestään ja muuten, kun lomakin jo alkoi. Uusi vanha juttu on golf, joka on raskasta varsinkin henkisellä puolella. Edellisestä kierroksesta on 10 vuotta ja nyt ei tunnu menevän jakeluun, ettei peli kulje yhtään samalla tasolla. Ei tietysti pitäisikään kulkea. Kahdessa kierroksessa sattunut huimat 2 erinomaista lyöntiä kohdalle. Punttisalin on korvannut puutarha ja siellä erityisesti pintamaan siirto uima-altaan tieltä. Mukavasti saa lihaksia aktivoitua kaivamalla ja siirtämällä savimaata mies, lapio ja kottikärry -tyylillä. Sateessa en viitsi savikossa pyöriä, joten tänään on raikkaan ilman lenkki tiedossa. Edit: 5.6.2020. Juoksukävelyä 10 km, 1h02. Enimmäkseen hölkää muutamalla Pokemon Go pysähdyksellä.
  3. Joskus enemmän aikaa sitten olen muistaakseni 3 kertaa vetänyt 4 vkon kuurin, jolla lähti 8-10 kg. Eli on ihan mahdollista. Iso osa on tietysti vettä, ja vähintään toinen mokoma lihasta. Järkevä vauhti on paljon hitaampi, mutta jos kerran on pullo pelissä...
  4. Eikö rakentelun voi hyvin aloittaa ja jos tilanne vaatii, niin venyttää ohjelmaa parilla viikolla.
  5. Sykevyö ja koirajuoksua harrastamassa.
  6. Lauantai 16.5.2020. Paino 82.9 / 17.2 kg - Juoksukävelyä 7.4 km @ 7:37. 0h56 @ 183 W. 47 % HRR Sunnuntai 17.5.2020. Paino 82.7 / 16.9 kg - Juoksukävelyä 20.2 km @ 9:00. 3h02 @ 195 W. 56 % HRR. (Moving time 2h21 @ 7:00) Uudenlaista lenkkeilyä vaimon kera sekä ilman, kun välillä jää nappailemaan Pokemoneja ja valtaamaan Gymejä. Ainakin kevyille pitkiksillle tämä sopii hyvin, niin pysyy sykkeet matalina ja kestoa tulee enemmän. Lajinomaista harjoitetta saa myös lähtiessä 5 - 10 min tauolta uudelleen juoksuun. Ja polkujuoksukin tästä lähtee käyntiin, kun Laukkosken luontopolulla on paljon pokemon-kohteita. Siellä on myös mukavasti verttimetrejä. Saa nähdä mistä tunturista itsensä tulevina vuosina löytää harhailemasta tämän takia...
  7. Torstai 14.5.2020. Lepopäivä Perjantai 15.5.2020. Paino 81.9 / 17.5 kg - Juoksua 11.3 km @ 5:16. 1h00 @ 272 W. 76 % HRR. - Jäähdyttelyä 0.7 km Viime päivien löysäilyn lopetus juoksemalla tunti kovennettua. Taannoin samalla reitillä tunnin alitus jäi parista kymmenestä metristä kiinni, tänään jäi jopa 20 s hyvää. Ei edes tarvinnut kovin raastaa. Keli suosi vaikka taivaalta tuli muutama tippa; oli juuri sopivan viileää ja tuuli ei ollut kaamea. Hyvää viikonloppua kaikille!
  8. Keskiviikko 13.5.2020. Paino 81.5 / 17.2 kg - Juoksua 1h00 @ 203 W. n. 8.6 km @ 7:00. 56 % HRR. Sade piti sisällä eli vaihteeksi kevyttä mattojuoksua. Unohdin matkamittauksen GPSin varaan (eikä Strydin), joten 'oikea' matka jää arvoitukseksi. Pikkasen tuntui tylsältä tahkota sisällä, vaikka Narcos yritti piristää. Positiivisena puolena se, että sade ei yllättänyt eikä ollut harmittavaa vastatuulta. Ja osaapahan seuraavalla lenkillä taas arvostaa ulkona olemista. Kesälomia tuumailin ja aloitan lomailun ehkä jo kesäkuun alussa. Kahden viikon kuluttua!! Kevät on kaikessa koronapöhinässä päässyt salakavalasti etenemään jo melkein loppuun.
  9. Maanantai 11.5. 2020: Lepoa Tiistai 12.5.2020: Paino 81.8 / 17.0 kg - Kävelyä 5.8 km @ 8:32. 0h50 @ 130 W. 50 % HRR - Punttia 0h40 @ 52 % HRR. Sääennusteen ajamana lounaskävely hyvän sään aikana ja työpäivän jälkeen puntilla. Nyt paistaa aurinko, vaikka piti sataa ja siksi ulkoilin aikaisemmin. Pöh! Lepopäivän jälkeen punttikin oli ihan jees. Massaa näyttää vähitellen kertyvän ja vaikka ainakin osa siitä on lihasta, niin jossain vaiheessa pitää taas tehdä korjausliikkeitä syömiseen, että rasvan osuuden saisi lähtemään alaspäin. Tai ehkä se hoituu itsekseen juoksumäärien noustessa (itsepetosta).
  10. Näköjään mittaa, mutta jos ja kun käyttää mieluummin mukana olevan GPS-kellon dataa niin eivät itsekään siihen kovin paljoa luota. Tuon mukaan matolla juostessa käyttäisi kellon dataa* eikä siten tiedä tuon taivaallista maton kulmasta. Harmi, ettei käyttäjälle anneta mahdollisuutta valita kumpaa käytetään. Sinänsä näin on hyvä, sillä muuten olisi varmaan tullut ostopainetta uuden version hankintaan. *Paitsi, jos mattojuoksuaktiviteetissä ei ole GPS päällä!
  11. Niin minäkin pitkään luulin, mutta ilmeisesti elevaatiota ei mittaa ja siten teho ylä- ja alamäissä ei ole puhtaasti mitattua. Jotenkin luulin tuon olevan ihan peruskauraa Strydin antureille, mutta ei kai sitten. Tai näin ainakin 2 versiossa, joka siis edeltää tuota tuulta aistivaa versiota. Eli mattojuoksussa ei teho muuttuisi kulman mukaan. En ole kyllä testannut. Tuo on mukava sattuma. Itsellä sattuu tunnin juoksun maksimiteho aika hyvin yksiin FTPeen kanssa. Antaa vähän luottamusta laitteeseen.
  12. Sunnuntai 10.5.2020. Paino 82.5 / 17.0 kg - Juoksukävelyä 9.8 km @ 7:17. 1h12 @ 191 W. 51 % HRR. - Punttia 0h17 @ 44 % HRR. Vaimon kanssa kevyt lenkki. Tais olla jo 4. kerta tällä viikolla, joten pitää varoa, ettei tule tavaksi! Eiku, oikeasti on mahtavaa, että voidaan tehdä yhdessä. Hänellä on vielä vähemmän kilometrejä takana kuin itselläni, eli nämä yhteislenkit ovat hänelle kohtuu kuormittavia ja itselleni enempi palauttuvia. Eri roolista huolimatta nämä sopivat hyvin molempien treenikalenteriin. Viikkokilometrit 70. En tiedä onko tihentyneessä jaloittelussa syy, mutta tänäänkään ei punttiajatus napannut. Menin silti, oli tympeää ja rauta raskasta. Kehonrakennuskirjallisuudessa mainitaan, että pari kolme (mielellään kevyehköä) aerobista treeniä mahtuu viikkoon myös, mutta onkohan oma määräni liikaa ja palautuminen / kehittyminen / motivaatio jää sen takia vajaaksi? Jonkun verran kasvanutta energiankulutusta olen vastustanut syömällä enemmän, mutta ei tunnu tähän auttaneen. Täytyypä seurailla tuntemuksia tulevat viikot.
  13. Lauantai 9.5.2020. Paino 81.8 / 16.7 kg - Juoksua 18.7 km @ 6:08. 1h54 @ 235 W. 73 % HRR. Reippaampi melkeinpitkis. Sää oli mitä mainioin. Alkuun lyhythihaisessa vähän vilakka, mutta puolen tunnin jälkeen kropan ja päivän vähän lämmettyä oikein sopiva. Sykkeiden puolesta ei ollut helpoimpia päiviä, mutta yleistuntemuksena on, ettei tämä reitti ole enää niin raskas kuin muutama viikko sitten. Jotain kehitystä tai sopeutumista siis tapahtuu. Loppupäivän fiiliksen mukaan ehkä illemmalla vielä puntille.
  14. Perjantai 8.5.2020. Paino 81.7 / 16.5 kg - Juoksukävelyä 7.1 km @ 7:24. 0h52 @ 186 W. 54 % HRR. Päiväni murmelina; hyvässä säässä vaimon kanssa liikkeellä. Viikonloppuna pitää tehdä jotain raskaampaakin (myös sitä punttia), muuten menee ihan höntsäilyksi.
  15. Toi on ainakin itsellä aika leveä alue. Yläpäässä 75 % HRR on jo aika tiukka tempojuoksu.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy