Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Squeezy

Jäsenet
  • Content Count

    85
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Pitänee oikaista,jos lainaatte vaan esimerkkiä, jonka laitoin Pitkämäestä. En todellakaan tarkoita, että pikajuoksijoiden,hyppääjien ja heittäjien pitäisi juosta marathon tai keskittyä harjoittelussaan kestävyysasioihin, vaan herätän keskustelua siitä, että kyllä urheilijan yleiskuva näyttää, missä kunnossa urheilija on lajinsa parissa. Väitän, että ylimääräisestä massasta (lue: läskistä) ei ole hyötyä missään yleisurheilulajissa. Ollessaan fyysisesti hyvässä kunnossa,joka näkyy päälle päin, urheilija jaksaa paremmin tehdä omat lajinsa erikois- ja tekniikkaharjoitteet ammattimaisesti ja huipputasolla. Hyvä aerobinen kunto näkyy päällepäin, se on vaan TOSIASIA ! Tiedän, että "sohasen" herkkään paikkaan monelle, mutta suomalaisessa urheilussa ei mielestäni tarpeeksi katsota kokonaisuuksiin ja ammattimainen ote puuttuu ! Hatapan kanssa samaa mieltä, että tottakai esim. EM-kisoihin valitut ja siellä suoriutuvat tekevät parhaansa, sitä ei mielestäni tarvitse edes arvioida. Meillä taviskuntoilijoillakin on helpompaa,kun emme "mössytä" pelkkää pullaa ja sokeria ja katsomme muuhunkin kuin pelkkään treenaamiseen ja treeneihin. Olkoon sitten tavoitteemme marathonissa tai terveysliikunnassa.
  2. Olen katsellut noita EM-kisojen ensimmäisiä päiviä ja kotimaan kisoja ! On tullut mieleen yksi asia: Miksi nuo suomalaiset yleisurheilijat, etenkin naiset on niin "tukevia" (kauniisti sanottu).? Luulisi, että vauhtiradan päässä ja heittopaikoilla ei enää tuolla tasolla läskit hylly keskittymisen aikana. Kysymys kuuluukin, onko ruokavalio kohdallaan vai onko ravintoasiat mukana ollenkaan kokonaisuudessa? Tosi asiahan on, että massa ei ole voimaa vaan optimitulos tulee ominaisuuksista ja kehon kokonaisuudesta, joka kyllä huipputasolla näkyy päällepäin. Kuinkahan moni heittäjistä esimerkiksi pystyy juoksemaan marathonin kuten Pitkämäki, mutta terostahan näkee päällepäin, että hän on URHEILIJA !
  3. Sportique Century Riding Cream http://www.squeezy.fi/sportique/Sportique_tuotteet_korjaussarja.htm
  4. Ihmettelen aina tuota iäisyyskysymystä...Missä kuljettaa nestettä marathoneilla? Mielestäni nestettä (vettä tai urheilujuomaa tms.) ei tarvitse kuljettaa mukana ollenkaan. Melkein kaikilla hyvin järjestetyillä marathoneilla hitaimmankin juoksuvauhdin juoksijalle on tarjolla nestettä puolen tunnin välein, joka on täysin riittävä, etenkin kun on hoitanut valmistautumisen (tankkauksen ja nesteytyksen) huolella. Ei ole järkevää ottaa lantiolle mitään ylimääräistä nestepainoa ja tuskailla sitten, että vyö nousee "kainaloihin" ym. Nestepullo vyö onkin eri asia pitkillä peruskestävyyslenkeillä, mutta ei tapahtumissa. Jos et ole käyttänyt ja totutellut järjestäjän antamaa juomaan, niin paras ratkaisu on mennä pelkillä geeleillä ja vedellä. vettä on varmasti saatavilla jokaisella huoltopisteellä. Laadukkaassa geelissä on suolat ja energia! Voi kysyä: Mitä muuta tarvitset tuon lisäksi?..no vettä, joka nesteistä turvallisin ja neutraalein. Varman päälle ei kannata alkaa kantamaan omia juomia vyötäröllä tai ajatuksella JOS tarvitsen. Opettele geeli ja vesi ja luota ratkaisuusi, niin tekevät jo monet! Geelien kuljettamiseen löytyy todella hyviä ratkaisuja,kuten geeliliuskavyö, joka tulee lantiolle ja pysyy siinä "ladattuna" kovemmassakin juoksuvauhdissa. Squeezy
  5. Squeezy

    Tukholma 2010

    Huippukeli on ennusteitten mukaan tulossa. Kaikille Tukholmaan lähtijöille onnea ja hyvää juoksufiilistä! Siljalla Helsingistä lähtevät tulkaahan moikkaamaan Intersportin-myymälään, mut varokaa...saatatte lähteä tuotepussukat mukana pois... Nähdään laivalla! Squeezy
  6. ForresG oot ihan oikeassa ei sitä hiilaria tavan treenatessa kauhiasti tarte, eriasia on sitten tankkaukset jos pitkiä harrastaa.. Polttoainetta pitää olla kropalla, mutta laadukasta myös hiilarin osalta ja sen voin sanoa, että nopeat hiilarimössöt ei kuulu niihin laadukkaisiin ja HATAPA on ihan oikeassa, että peruna ei kauhian hyvää hiilaria ole. Nopeilla hiilareilla saadaan helposti paino nousuun etenkin jos on taipumuksia. Itse kannatan vaikka hieman enemmän rasvoja kun vaaleaa mössöhiilaria....... Normikuntoilijalla tahtoo olla ennemminkin, että hiilihydraattia tulee aivan liikaa, ettei liikunta polta edes kaikkea, vaan ylimääräinen hiilihydraatti insuliinituotannon kanssa muuntuu prosessissa lopulta rasvaksi, että näin......
  7. Nyt on pakko kommentoida "puujalalle", että tosiasia on vaan niin, jos painonhallinnasta puhutaan, että liikunnan lisäämisellä on melko marginaalinen vaikutus painonhallintaan. Vanha viisaus sanoo OLET MITÄ SYÖT ja se pitää hyvin pitkälle paikkansa. Esimerkiksi peruna,jossa suurinosa on erittäin huonoa tärkkelystä on aivan liian suurena osana suomalaisten ruokavaliota. Kannattaa käydä lukemassa myös esimerkiksi alla mainitut sivut, ei tämä ole mitenkään minun keksintöni. http://sundqvist.blogspot.com/2007/12/kaksi-toimivaa-painonhallintadieetti.
  8. Aikaisemmin kerroin tuosta ruokavaliostani, niin nyt on tullu jo hieman todistettua, että kyllä suorituskykyisyyskin on parantunut... Joensuu 10km 42,07 Oulu puolimarathon 1.33,17 Vuosi sitten en voinut edes kuvitella hölkkääväni noita aikoja. harjoitteluni ei ole olennaisesti muuttunut, mutta laadukkuus ruokavaliooni on parantunut merkittävästi. Voi, jos meidät urheilijat ja aktiivikuntoilijat satsaisivat edes vähän "ruokaremonttiinsa" !!
  9. On tullut kyselyjä urheilujuomasta Tervalla tulevana lauantaina! Se on Squeezyn Forti Drink, jossa energian lisäksi natrium,kalium,mangnessium ja kollageeniproteiini (11g/100g) Täysin muuten lisäaineeton tuote. Saatavilla Oulusta ainakin Inetrsport-joutsensilta Pyörä-Suvala Oy
  10. Squeezy

    Joensuu Maraton 2010

    Joensuun marathoninyhteydessä pe 7.5.2010 klo 18.30 alkaen Areenan Voittosalissa on pitkienmatkojen menestyneen hiihtäjän Kari Variksen ja Squeezyn maahantuojan yhteinen luentotilaisuus aiheista: Valmistautuminen pitkiin suorituksiin Tankkaus ja energiahuolto pitkissä suorituksissa Matalaglykeeminen ruokavalio Luennon kesto on noin 1h (Kaikille paikalle tuleville on YLLÄTYSLAHJA ) (Samalla voit hakea numerosi seuraavan päivän juoksutapahtumaan) Tervetuloa!
  11. Hei! Oma tarinani... Olen jo muutaman vuoden ihmetellyt,kuinka liikunnalla ja sen lisäämisellä ei ole ollut vaikutusta painooni. Olen vain muistellut aikoja,kun olin armeijassa ja painoni oli noin 76kg. Päämieheni Squeezy kehitteli markkinoille Atheletic-tuotteen, joka on matalaglykeeminen täysjyvävehnästä fermenoitu tuote. Olin hyvin skeptinen tuotteen suhteen, kun sitä päämieheni minulle esitteli Pajulahdessa 17.12.2009. Mukana tuolla Pajulahdessa oli triahlonisti Tiina Boman ja hänen valmentaja miehensä Antti. Saimme tuolla hyvän tietoiskun tuotteesta ja emme tilaisuuden jälkeen olleet enää niin epäileviä, mutta ajattelin itse, että paras kokeilija olen itse, niin monesti kun olen päättänyt pudottaa sen muutaman kilon,mikä vyötärön seudulle on tullut. Aloitin Athleticilla siirtymisen matlaglykeemiseen ruokavalioon 28.12.2009 painoni oli tuolloin 88,7kg eli en koskaan ollut painanut niin paljoa kuin joulun jälkeen. Olin käynyt kolestroolikokeissa ja Triglyrasvakokeissa joulukuun alussa ja ne olivat huolestuttavia. Tammikuun alussa kokeilijoiden joukkoon liittyi muutamia kavereitani, mm soutua harrastava naapurini. Liikuntaa en juurikaan lisännyt, se on ollut viimeisen vuoden ajan noin 4- 8tuntia viikossa monipuolisesti. Aloin noudattamaan täysin ohjeistettua tapaa Athleticilla ja tulokset ovat olleet yllätys myös minulle. Painoni oli nyt aamulla 77,9kg, vyötärön ympärykseni on kaventunut 10cm, mutta mikä parasta 23.3 kävin verikokeissa ja kokonaiskolestroolini oli laskenut marraskuisesta 6,2:sta 5,2:een ja triglyrasvat 2,19:sta 0,94:ään. Oloni on vireä, olen jaksanut mielestäni myös paljon parenmmin treeneissä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Samaa pelkkää hyvää palautetta olen saanut muilta käyttäjiltä. Suosittelen Athleticin kautta elämäntapamuutosta kaikille, etenkin ikääntyville, koska meidän aineenvaihduntamme hidastuu vaan kummallisesti viimeistään 35:n ikävuoden jälkeen. Olen vakuuttunut, että "pullamössön" ja nopeiden hiilareiden jättäminen pois ruokavaliosta, jota Athletic helpottaa on paras TERVEYSTEKO itselle. Annan mielelläni lisätietoja halukkaille ja suosittelen vilpittömästi kokeilemaan. Minulle voi laittaa aiheesta sähköpostia tai jopa soittaa. tsekkaa sivut http://www.squeezy.fi/palautumisjuomat.htm (tiedän, että joidenkin mielestä tämä on vain mainos, mutta miksi en jakaisi onnistumistani muille)
  12. Juoman vahvuudesta ! Vantaan Marathonilla on siis juomana Squeezy Trainer tiiviste lemon (makuja on olemassa lemon, orange ja exotic)..Kaikki maut ovat mietoja,koska keinotekoista makeutusainetta ei ole. energiamäärät ja suolapitoisuudet ovat kaikissa tuotteissa samat, joten jos testaa niin ei väliä mitä makua testaat ! Vahvuus on noin 4% eli 40g hiilihydraattia litrassa. Tämä sen vuoksi, että juoman on todettu toimivan muissa vastaavissa marathoneissa suurelle joukolle erittäin hyvin tämän vahvuisena. Vahvempaa juomaa tarvitsevien voivat täydentää energiatarpeitaan geeleillä. Vahvuuden saamiseksi tiivistettä laitetaa noin 0,5dl litraan vettä.
  13. Squeezyä saa pääkaupunkiseudulta ainakin seuraavista paikoista: Intersport-Tikkurila Intersport Megastore Sello Kallesport/Helsinki/Haaga Megasport Erottaja/Kamppi Urheiluhieronta Kati Häkkinen/Vantaa Hakunila 040-5300662 ElmoSport Klaukkala jne. Juomana on gelconcentrate 500ml urheilujuomatiiviste, maku lemon (sininenpullo/punainen korkki. Ei keinotekoista makuainetta eikä värriaineita.
  14. On niissä nyt vain aika paljon eroja! Sokerien koostumuksissa, imeytyvyyksissä, suolojen määrissä, tahnamaisuudessa, käyttöpäiväyksissä (onko umpiopakattuja vai ei yms.) Esimerkki: Squeezy normaaligel (sininen)100g energiaa 1102Kj, proteiinia 0g, hiilihydraattia 64,7g (sokeria 3,4g),rasvaa 0g,natriumia 50mg,kaliumia 50mg Squeezy Supergeeli (punainen) 100g energiaa 1108 kj, proteiinia 0g,hiilihydraattia 65g(sokeria 15g),rasvaa 0g,natriumia 125mg, Kaliumia 100mg, kofeiinia 100mg
  15. Noo , vaikka tuo maku ei Jupiksen suuhun ole sopinutkaan (mikä lie sit ollutkaan?), tuntuu Squeezy maistuvan aika monelle ja etenkin palautteen perusteella TOIMII ! Finlandiahiihdon tapahtuma-alueelta 2000 geeliliuskaa ja Lapponiahiihdon viikolta 1700 liuskaa, joten tuotteen pitää toimia, ei sitä pelkällä markkinoinnilla mene. Supergeeli Cola+Kofeiini suoloineen näyttää olevan sellainen pitkän suorituksen loppuosion buusteri, että kannattaa kokeilla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy