Jump to content
Juoksufoorumi.fi

suvi k.

Jäsenet
  • Content Count

    200
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

143 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Female

Converted

  • 10km
    Kivesvaara Uphill Run 2017 1:40
  • Puolimaraton
    Sipoonkorpi Trail 2017 3:31
  • Maraton
    Nuuksio Classic 2017 7:53
  • Tavoite
    2018 NUTS KK 31

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. suvi k.

    Ensimmäinen ultra?

    Kiitos vastauksista @Hitski ja @liukasluikku2! Keinukallion tiedän, mutta missäs nämä Koukkusuo ja Haukkavuori on? Kuinka usein mäkitreeniä kannattaa tehdä? Mun kokemus on, että siitä menee herkästi jalat tukkoon muutamaksi päiväksi = pari seuraavaa lenkkiä "pilalla". Varmaan toki helpottaisi, jos sitä tekisi useammin kun kahdesti vuodessa. 😅
  2. suvi k.

    Ensimmäinen ultra?

    Tein sillälailla tyhmästi että ilmottauduin NUTS KK55:lle. Olisiko mitään vinkkejä harjoitteluun?? Kaksi maratonia takana, joista toinen Nuuksiossa viime vuonna ja toinen Vaaroilla viime viikonloppuna. KK31 juostu kahdesti, tänä ja viime vuonna. Ajat näillä naurettavan hitaita, tuloslistan häntäpäässä (paitsi tän vuoden KK). Koen kuitenkin olevani atm siinä kunnossa, että pääsen helpossa maastossa maratonin maaliin "koska tahansa" jos saan mennä rauhassa omaan tahtiin, mutta mäet taas tuottaa vaikeuksia. Ps. Kuinka pitkiä pitkiksiä tai millasia viikkokilometrejä jengi juoksee 50+ matkoille treenatessa?
  3. suvi k.

    Vaarojen maraton 2018

    Toka maraton ja eka vaaroilla. Vauhti olisi sopinut paremmin retkisarjaan kuten uumoilinkin, mutta aamu-unisena valitsin ysin startin. Ryläyksellä olin käynyt etukäteen, mutten silti osannut kuvitella, miltä se tuntuu pohjiksi puolimaratonin juosseilla jaloilla. Ekstramausteena lievä reisikramppi ja liian vähän vettä ja evästä matkassa. No tulipa tästäkin opittua jotakin. Vasta muutama kilometri ennen maalia aloin uskoa, että oikeesti pääsen sinne. Näitä matkoja juostaan yhtä paljon korvien välillä kun jaloilla - sekin tällä reissulla opittua. Tarkempi kisarapsa: https://sisunainen.wordpress.com/2018/10/08/vaarojen-maraton-425km-2018/
  4. En jaksa lukea koko sivuraiteille eksynyttä keskustelua, mutta suoraan kommenttina aloitukseen: aivan käsittämätöntä perseilyä noiden kommentoijien asenne. Mun kohtaamista juoksijoista 95% on todella kannustavia ja myös aloittelijoihin ja hitaampiin juoksijoihin rohkaisevan positiivisesti suhtautuvia. Valitettavasti pari kertaa olen törmännyt siihen, että jopa yhteislenkkien vetäjien ja tapahtumajärjestäjien mielestä (rivien välistä luettuna) niihin ei saisi osallistua, jos ei ole tarpeeksi nopea ja kovakuntoinen juoksija. Tai sitten juoksijoihin, jotka turhautuvat aloittelijoille suunnatulla yhteislenkillä, jos joku pyytää hidastamaan tai kävelemään välillä. Juoksu - ja mikä tahansa liikunta - pitäisi olla iloa ja terveyttä tuottava harrastus, johon kenellä tahansa on oikeus kuntotasosta riippumatta. Onneksi nykyään myös hitaan pk-lenkkeilyn arvostus tuntuu olevan kasvussa, ja monet kertovat ylpeinä, kuinka ovat viimein oppineet juoksemaan tarpeeksi matalilla sykkeillä.
  5. suvi k.

    Vaarojen maraton 2018

    Yritin tehdä tänään mielikuvaharjoitusta "missä olen tähän aikaan viikon päästä". Piti lopettaa Mäkrävaaralle, kun alko pyöriä liikaa perhosia mahassa. 🙈
  6. suvi k.

    Juoksu-unia

    Olin viikonloppuna Nuuksiossa toimitsijana ja taisi kisajännitys vähän tarttua muhunkin. Näin pe-la yönä unta: Olin juoskemassa halliultraa, joka tilavaraus tms. syistä pidetiinkin luokkahuonetta muistuttavassa tilassa, jossa kierroksen pituus oli 100m, kun kiersi seiniä pitkin pulpettien ympäri. Alku sujui ok, toki kierroksen lyhyys vähän harmitti, mutta järjestäjät lupasi muuttaa kiertosuuntaa usein. Sitten pysähdyin huoltoon tai vessaan tai jotain. Kun lähdin taas liikkeelle, muut juoksijat tulikin vastaan! Tajusin toki, että suuntaa on vaihdettu, mutta siinä kohti joku toimitsijoista tuli ohjaamaan mut pois radalta sanoen, että mun juoksu oli sitten siinä ja mut on hylätty väärän kiertosuunnan takia. Sitten heräsin ja silmät sikkurassa luin whatssappista, että ultran kärki on eksynyt reitiltä IRL.
  7. suvi k.

    Mitä tänään syötäisiin

    Tein eilen pitkiksen jälkeen vahingossa aika hyvää kanapastaa. Ohje kahdelle: - makaroonia, penne tai vastaava (gluteenitonkin käy) - 250g paketti kanasuikaleita - oliiviöljyä paistamiseen - currya, oraganoa, pippurisekoitusta ja suolaa - pussi baby pinaattia - purkki ruokakermaa 1. Laita makaronit kiehumaan. 2. Paista kanat, lisää mausteet. 3. Valuta makaronit ja yhdistä kaikki ainekset. Päälle halutessa parmesania.
  8. suvi k.

    NUTS Ylläs-Pallas 2018

    Kärki ottanut vaatimattoman 10km keulan pääletkaan, jollei palluroita puutu välistä (134km)?
  9. Mä teen pitkikset käytännössä aina hölkkä-kävely vuorottelulla. Juoksen yleensä metsässä, jossa nopeusvaihtelua tulee luontevasti maaston mukaan, mutta syke saattaa olla esim. ylämäkeen kävellessä ja tasasessa hölkäsessä sama. Jos juoksen tiellä, vaihdan yleensä kävelyyn aina hetkeksi jos syke nousee yli tietyn rajan.
  10. suvi k.

    Kengät Karhunkierrokselle

    Mä juoksin pikamatkan Salomonin S-Lap Speedeilla. Muuten olin tyytyväinen, mutta jalkapöytiin tuli hankaumat; pitää ens kerralla rasvata tai teipata ne kohdat. Helppo keli tosiaan, niin varmaan aikalailla millä tahansa omaan jalkaan sopivilla kengillä olis pärjänny. Em. kenkien eduksi on kuitekin sanottava, että ne toimi hyvin alkukevään sohjokeleissä ja Bodom Trailin mutavellissä.
  11. suvi k.

    Mäkien harjoittelu

    Hei! Millaista harjoittelua teette erittäin mäkisiä (polkujuoksu)kisoja varten? Missä suhteessa mäkitreeniä, peruslenkkeilyä, lihaskuntoa jne.? Nyt viime viikonloppuna NUTS Karhunkierroksella kaikki muu sujui hyvin, paitsi lopussa sekä ylä- että alamäet oli tuskaa. Vaarojen maratonilla syksyllä verttiä tulee vissiin vielä enemmän, ja olisi kiva jos jalka nousisi loppumatkastakin. 😅
  12. suvi k.

    NUTS Karhunkierros 25.-26.5 2018

    No nyt on revanssi saatu Karhunkieroksesta. Aika parani vaatimattomat pari tuntia. 😅 Vähän keksin kanssa aiheeseen liittyviä tsemppibiisin lyriikoita matkalla. Kaiken kaikkiaan hitsin kivaa oli, vaikka mäissä jalat meinasi loppua kesken. Koska pääsee uudestaan? Pidempi versio: https://sisunainen.wordpress.com/2018/05/29/nuts-karhunkierros-31-km-2018/
  13. suvi k.

    NUTS Karhunkierros 25.-26.5 2018

    Kiitos vastauksista suolan suhteen. 😊 Ihan siis aattelin ruokasuolaa ottaa mukaan (tabletteja en oo ikinä kokeillu enkä kisassa aio) niin mietin onko eri suola laaduilla eroa tässä tilanteessa. Isokiteinen on ehkä helpompi nauttia? Geeleissä on kyllä myös kai jotain suolaa ja huolloissa olis tarkotus napsia sipsiä ja urkkajuomaa.
  14. suvi k.

    NUTS Karhunkierros 25.-26.5 2018

    On teillä hitommoinen kiire kun pitää voinappeja laskeskella. 😂 Mutta hei se suola. Minkä laista mukaan ja miten kannattaa pakata? Ite vedin viimeksi Nuuksiossa vaan vikassa huollossa lusikalla järjestäjien pöydästä ja onneksi vedin - heti kohta maaliin tulon jälkeen lakkas nesteet imeytymästä ja tuli aika heikko olo. Nyt aattelin olla omavarainen ja ottaa tasasesti pitkin matkaa.
  15. suvi k.

    Syöminen ultran aikana

    En vielä juokse ultria, mutta mun kokemus geelien ja urkkajuoman sekakäytöstä on, että vähän ajan päästä mikään ei mene alas. Omasta kokemuksesta ottaisin myös aina pitkille matkoille pelkkää vettä mukaan (urkkajuoman lisäksi, jos sitä haluaa käyttää). Jos tulee huono olo, vesi saattaa olla ainoa mikä menee alas, ja ihminen tunnetusti kestää nestehukkaa paljon huonommin kuin energiavajetta. Suolaa tai jotain suolaista kannattaa olla myös matkassa. Tämä siis pelkästään mutun ja parin ajallisesti toimistotyöpäivän mittaisen polkuhölkän perusteella lausuttuna.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy