Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Heppu

Jäsenet
  • Content Count

    55
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Heppu

  • Syntymäpäivä 03.01.1978
  1. Miten hyvin esimerkiksi kerran kuukaudessa suoritettu Cooper mielestänne palvelee kovana treeninä, jos muuten tehdään korkeintaan VK-vauhtista lenkkiä.
  2. Onko kellään maratonkisa mennyt poskelleen ja aikatavoitteesta jääty selvästi, ja syynä olisi ollut nimenomaan liian hitaat pitkät lenkit. Yleensähän kai toisinpäin.
  3. Mitä olette mieltä, voidaanko juoksuharjoittelua missä määrin korvata lihaskuntoharjoittelulla. Paitsi että jalkojen, alaselän ja vatsan lihaskunnosta on hyötyä juoksun kannalta, niin lihaskuntoharjoittelussa myöskin syke nousee lepotasoa korkeammalle. Miten helposti esim. tunnin PK-lenkkiä vastaava vaikutus saadaan syntymään kuntosalilla, vaatisiko tämä että tunti treenataan pitämättä juurikaan lepotaukoja liikkeitten välissä.
  4. Hei. Meinaan osallistua toukokuussa maratonille tavoitteena 4 h alitus. En ole aivan aloittelija sillä kaksi aikaisempaa kisaa löytyy vuosilta 2003 ja 2007. Aloitin varsinaisen harjoitusohjelman vuodenvaihteessa ja rupesin juoksemaan pitkän lenkin joka viikko, aloittaen 2 tunnista kasvattaen aikaa joka kerta 10 minuutilla, kunnes eilen juoksin tasan 3 tuntia. Lenkit olen juossut hitaasti suurinpiirtein 7 min/km nopeudella. Kummoista jalkakipua ei tuosta 3 tunnin lenkistäkään vielä tullut mutta toki yleinen väsymys kroppaan seuraavaksi päiväksi. Kysymys kuuluu että junnaisitteko tuossa 3 tunnin viikottaisessa hitaassa lenkissä toukokuuhun asti, vaiko rupeaisitteko juoksemaan osan lenkistä nopeammin taikka jopa kasvattaisitte aikaa.
  5. Kuinka pitkiä kisavauhtisia harjoituksia maksimissaan teette puolikkaalle. Vai tarvitaanko tarkalleen kisavauhtisia välttämättä ollenkaan. Juoksin juuri Ideapark-juoksun tavoitteena 1.45. Väsyin kuitenkin tavoitevauhdista eli 5.00/km ja sain ajaksi 1.54 ja risat. Tein kolmenlaisia harjoituslenkkejä - pitkät hitaat, maksimissaan 2 h - reippaat, vauhti n. 5:30/km, maksimissaan 1 h - eri mittaiset vedot noin vauhdeilla 4:00-4:30/km. Tuolla vauhdilla 5:00 en kuitenkaan juossut ollenkaan, olisiko kannattanut ja jos niin maksimissaan kuinka pitkään. Syyskuussa voisi koettaa seuraavan kerran. Aikatavoitteeksi kannattaa varmaan edelleen ottaa tuo 1.45, esim. 1.40 lienee liian kova vaikka harjoittelisikin hyvin. Ennätys on vuoden takaa 1.50 ja risat.
  6. Vähäiseksi ovat osallistujamäärät pudonneet, 67 maaliintullutta juoksijaa kaikki sarjat yhteenlaskettuna. Viime vuonna vielä 174. http://www.juoksija-lehti.fi/LinkClick.aspx?link=080504jyvaskyla.html&tabid=116&mid=7665
  7. Heppu

    Ideapark-juoksu

    Olin puolikkaalla yrittämässä aikaa 1.45, mutta helteen sekä reitin mäkisyyden vuoksi painui aika yli 1.54. Tietääkö kukaan miten tarkkaan tuo puolikkaan reitti on mitattu?
  8. Finlandia-maratonin jälkeen ollut kaksi viikkoa taukoa, eilen aloitin juoksun uudestaan. Tunnin lenkki kulki helposti yllättävän kovaa, olisi voinut tulla vaikka ennätys 10K:lla jos olisin ollut kisassa. Onkohan yleisestikin maratonin ja parin viikon levon jälkeen otollinen aika yrittää ennätyksiä lyhyillä matkoilla?
  9. Tulipa mieleen että Jyväskylässä voisi olla myöskin kaiken kansan Cooperin, 5K tai 10K ratajuoksukisat vaikkapa niin että erät olisivat tavoiteajan mukaan. En tosin tiedä onko sellaisia kauheasti muuallakaan.
  10. No, onkos Jyväskylässä sellaista seuraa johon kannattaisi liittyä jos nykyiset tulokset ovat kehnot mutta haaveena kuitenkin niiden koventaminen.
  11. Voisiko puolimaraton olla mielestänne mukana yleisurheilun arvokisoissa vai onko juoksumatkoja nyt jo liikaa?
  12. Uskotteko Jyväskylän katujuoksun pysyvän vielä voimissaan nyt kun kaupunkiin on saatu Finlandia-maraton, vaikkakin toinen on keväällä ja toinen syksyllä. Itse varmastikin juoksen ensi keväällä puolikkaan, mutta taidan matkustaa HCR:lle, paikallinen katujuoksu kun on jo 3 kertaa tullut koettua.
  13. Heppu

    Finlandia-maraton 2007

    Läskiksi meni neljän tunnin alitus. Kaksi ensimmäistä kierrosta menivät melko tarkkaan 1.20 kumpikin, mutta kolmannella väsyin ja aikaa kului n. 1.45, ja loppuajaksi tuli siis n. 4.25. Mitään muuria ei kuitenkaan missään vaiheessa tullut, koko matkan juoksin pl. juomapisteet. Harjoitusohjelma olisi varmaan riittänyt 4 tunnin alitukseen normaalipainolla, muttei 180 cm pituudella ja 85 kg painolla, tankkauksen uskon onnistuneen. Seuraava yritys ehkä 2009, ensi vuonna en meinaa maratonia juosta.
  14. Heppu

    Mitkä mahdollisuudet maaliin?

    Arvelisin että jaksat maaliin, mutta epäilen että juoksu alkaa tuntua pahalta välillä 15-20 km kun harjoituslenkin maksimi tulee täyteen. Itse olisin juossut useamman 20 km lenkin ja ehkä kerran 25 km jos Pirkan Hölkkä olisi tavoitteena.
  15. Heppu

    Tavoitteet 2008

    Tavoite on harrastaa ympäri vuoden juoksua ulkona sekä pahimmilla keleillä juoksumatolla. Talven aikana voisi juoksumatolla yrittää 5 km 20 minuuttiin. Jos ja kun se menee, niin siitä voisi tehdä säännöllisen kovan treenin. Puolikkaalla, esim. HCR:ssä voisi yrittää keväällä alle 1.40. Paras tulos tältä keväältä on 1.51. Syksyllä voisi osallistua vielä Pirkan Hölkkään esim. 3 h aikatavoitteella. Jos tuo puolikas alle 1.40 h keväällä onnistuu, niin on varmaan realistinen, vai onko? Kokemusta ko. hölkästä ei ole, eikös siellä ole pahoja mäkiä. Maratonia en aio ensi vuonna juosta.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy