Jump to content
Juoksufoorumi.fi



lord_diablo

Jäsenet
  • Content Count

    50
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

156 Excellent

About lord_diablo

  • Syntymäpäivä 15.02.1985

Converted

  • Puolimaraton
    1.46
  • Maraton
    4.26

Recent Profile Visitors

538 profile views
  1. Itse hakisin uuden vyön, voi toimia myös korjaamalla. Polarin vyöt kestäneet 1-2 vuotta ja nyt Garminin vyö vuoden päivittäisellä käytöllä. Polariin saa vaihdettua vyön erikseen ilman sensorin vaihtoa, Garminin osalta ei taida onnistua. Suunnosta kokemusta vain rannemittauksesta mutta lukemani perusteella vyön kestävyys huonoin.
  2. Radalla 10km 36.28, piti olla melko tyyntä mutta eipä ollut. Ohje oli vetää kiihtyvänä, joten ensimmäinen 5km 18.31 toinen 17.57. Uskoisin että on saumaa vetää hyvänä päivänä alle 36 minuutin tasaisella vauhdinjaolla. Toki nytkin juostu on 2min42s parannusta viime vuoteen verrattuna.
  3. Vyöhön voi pääosin luottaa. Riippumatta sen käytöstä enemmän treenanneilla päälajin sykkeet jää matalammaksi, esim itsellä pyörällä en saa sykkeitä juuri yli 70% maksimista vaikka jalat on hapoilla. Jos syke nousee liikaa niin kävely tai hidastaminen on ok.
  4. Garmin 945. Ostin alunperin Vantage V:n ja vaihdoin Garmin 945:een. Perustelut: + Kartat + Lähimaksu + Rannemittaus toimi itsellä paremmin Garminissa + Musiikki (+ Footpodin manuaalinen kalibrointi. Lienee nykyään mahdollista myös Vantagessa) - Garmin Connect tarjoaa enemmän dataa mutta on muuten huonompi vrt. Polar Flow Garmin 955 tulee markkinoille vielä tänä vuonna, ei taida sisältää merkittäviä uudistuksia lukuunottamatta kalleinta versiota joka sisältää mahdollisuuden mobiilidataan ilman puhelinta.
  5. Kannattaa jättää ne kellon VO2maxit omaan arvoonsa. Riippuen treenikaudesta yms itsellä sahaa useita pykäliä suuntaansa ja tälläkin hetkellä ennustaa mm. 5k maksimia 40 sekuntia liian huonoksi mitä juoksin viikko sitten. Ja sykevyö kannattaa hankkia, rannemittaus toimii toisilla hyvin toisilla (esim. minulla) ei. Tiedän kokemuksesta että pk-alueella treenaaminen on vaikeaa aluksi mutta kannattaa pyrkiä pysymään siellä peruslenkeillä. Palautuminen paljon nopeampaa ja kehittää eri osa-aluetta kuin vk-lenkkien tekeminen. Sykkeet tippuvat itsestään kun kunto paranee. Jos maksimi on 191 (kannattaa testata) niin uskoisin että aerobinen kynnys on lähempänä 150 ja lähtisin siitä että jos riittävän hitaita ei pysty / halua tehdä niin yrittäisi pysyä ainakin tuon alapuolella peruslenkeillä.
  6. lord_diablo

    Nike Vaporfly 4%

    Itsellä Pegasukset kokoa 43, Next% samana kokona tuntuu tiukemmalta. Osin johtunee siitä, että varvastila on huomattavasti Pegasusta matalampi ainakin aluksi. Parin käyttökerran jälkeen en kyllä vaihtaisi isompaankaan kun seuraava koko on 44 (puolikkaat näyttää loppuvan kokoon 42,5).
  7. 5km 17.30 (3.30min/km) yksin radalla, melko ikävä tuuli välillä.
  8. Hampuri peruttu, backuppina ollut HSM peruttu. Treenit jatkuu silti normaalisti, varmaan tämä maraton-treeni vedetään kevennyksiä vaille läpi. Kauden päätavoite pysyy samana eli loppuvuodesta kova tulos maratonilla, toivottavasti kesällä on vielä mahdollisuus kisata ennen sitä. Tällä hetkellä on epävarmaa juoksenko 1 vai 2 maratonia, mahdollisesti 2 joista ensimmäinen ilman täyttä maraton-ohjelmaa. Henkisesti olisi tärkeä saada se sub3h ennen maksimaalisen tuloksen yrittämistä tällä kaudella.
  9. Yhteensä 20km sisältäen 3x5km 4.18min/km average 158 4.12min/km average 159 3.59min/km average 164 max 168 Aerobinen kynnys 150 ja anaerobinen noin 180 ainakin aiempien testien mukaan.
  10. 10x1km / 1min palautus, tavoite 3.45-3.30min/km välille. Toteutuneet: 3.443.433.403.353.353.333.323.303.303.28 Tuntuma ok flunssan jäljiltä.
  11. Ainakin kellosta sai suoraan ladattua mutta en kokeillut toimivuutta.
  12. Kilometrejä viikottain vähän enemmän kuin ennen, välillä 90-130km paitsi kevyet viikot ehkä 60-80km. Aamulenkkejä pitäisi jaksaa tehdä enemmän. Edellisen viestin jälkeen yksi kiihtyvävauhtinen treeni penkin alle vatsaongelmien takia mutta toisaalta lupaavasti väsyneillä jaloilla 20x2min/1min hölkkä kiihtyvästi 3.50min/km --> 3.35min/km, viimeiset 5 kappaletta tuota nopeinta vauhtia ja melko kevyesti tuo 3.3x vauhti kyllä lähtee. 8 viikkoa maratoniin, kunto omasta mielestä tällä hetkellä selkeästi riittävä sub3-aikaan mutta katsotaan nyt. 1.5 viikon päästä 10x1000m/1min palautus, tavoite 3.30-3.45min/km. Tässä tarkoitus testata Nike Vaporfly Next% ja vetää lähelle 3.30min/km ko. treeni sisäradalla.
  13. Loppusyksy ja talvi treenailtu ilman sen kummempia tavoitteita jatkoa miettien. Erityisesti vauhtikestävyydessä jonkin verran tullut parannusta. Pari viikkoa sitten tein päätöksen tämän kauden pääkisoista: 19.4. Hampurin maraton Frankfurtin maraton lokakuussa tai joku muu kisa samoihin aikoihin Hampurissa tavoitteena on tällä hetkellä juosta sub3h, jos kunto olisikin hieman parempi niin taidan lähteä hakemaan tuota tulosta varmistellen. Loppusyksyn maratonilla on sitten tavoitteena hakea hallitulla riskillä kovempaa aikaa. Mikä se kovempi aika mahdollisesti on selviää vasta treenien perusteella. Todennäköisesti harjoittelun osalta jatketaan samoilla linjoilla, jonkin verran määrää lisäten. Hampurin maratonia varten aloitettiin tällä viikolla maratonohjelma, ensimmäisellä viikolla määrää noin 115km. Eilinen treeni: 3km verryttely + 15km 4.15min/km + 3km verryttely Ajoittaisesta vastatuulesta ja liukkaudesta huolimatta kulki ihan mukavasti, käytännössä koko lenkin syke alkua lukuunottamatta noin 165 joka on melkolailla sama missä oltiin viime syksynä maratonohjelman loputtua.
  14. lord_diablo

    Garmin 945

    Flow kyllä ennen kaikkea helppotulkintaisempi, mutta connect omaan käyttöön riittävä. Vastaavasti Garmin tarjoa enemmän dataa käytettäväksi kuin Polar, erityisesti jos käyttää Garminin sykevyötä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy