Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Don_Valido

Jäsenet
  • Content Count

    800
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    67

Don_Valido last won the day on February 20

Don_Valido had the most liked content!

1 Follower

About Don_Valido

  • Syntymäpäivä 12.01.1986

Recent Profile Visitors

2 810 profile views
  1. Tänään välitilanteen tsekkaus cooperin testin muodossa Esportilla kakkosradan ulkoreunaa/viivaa pitkin. 3590m ja hetkellinen happivaje tuloksena. 290m parannus joulukuun alkutsekkiin. Alla kuvissa määrät ja progressiota miten edetty. Nyt jo jokusen aikaa tehnyt viikoittain maltillisia tehotreenejä. Ensi viikolla tarkoitus nostaa viikoittaista kilometrimäärää jälleen. Jos asiat menee toivotusti niin elättelen toiveita että touko-kesäkuulle ehkä voisi päästä jo lähelle aiempaa juoksukuntoa ainakin lyhyemmillä matkoilla. Edit: Unohtui mainita että mukav
  2. Jos huomenna vetäisen 15km lenkin niin tältä viikolta tulee ensimmäinen 60km viikko. Viimeisimmät pari viikkoa menty 55km viikoilla. Kulkee jo paremmin ja perättäisinäkin päivinä menee.
  3. Viimeisimmän viestin jälkeen tuli noin kuukauden tauko juoksuista. Nyt taas päästy noin kuukauden verran etenemään. Tuntuu jo paremmalta. Ei kunto, mutta selkä ja jalat. Joulukuun alussa mittailin lähtötasoa coopperissa. 3300m meni. Siitä on hyvä lähteä parantamaan. Tänään pieni vetotreeni, enempää ei vielä kunto kestä. 2km 7.28 ja 1km 3.20. Alkuun ja loppuun hölkkää. Viikkokilsat olleet nyt pari viikkoa 45km tienoilla. Pisin yksittäinen lenkki ollut 6.00min/km tahdilla 19,5km mutta muuten lenkit pyörineet 8-12km välillä. Muutaman kerran on jo
  4. Tänään jo 6km hölkkä @5:18, 32min. Maltilla mennään. Iskutus ärsyttää alaselkää vielä hieman lenkkien jälkeen. Muuten ihan mukavasti menee. Katsotaan saako ensi viikolla jo 30km kasaan.
  5. Aamusta 3km kävelyä + 2,7km 15min @5:32minkm + 2km kävelyä. Takareisiä kiristää mikä mahtaa olla normaalia kun paska liikkuuvuus on nykyään vieläkin paskempaa. Selässä ei kipuja, mutta kyllä se oudolta tuntuu. Tuntee että sisällään kantaa selässä jotain ylimääräistä mukana. Mahdollisesti ruuveja. Ja mahassa myös ylimääräistä, mutta se voikin poistua tässä. Keskivartalon hallinta siis melko heikkoa.
  6. Kävin hölkällä. Meni minuutin liian pitkäksi. 16min, 2,5km ja alustana polku. Röntgenissä ei luutumista näkynyt sen enempää kuin toukokuussa tai maaliskuussa. Ruuvit ja pidikkeet kuitenkin pysyneet täysin paikallaan, joten magneettiin (luutumisen varmistamiseksi) lähettämisen sijaan kehoitti mennä hölkälle. Alkuun pari viikkoa 15min kerrallaan. Sitten 30min. Ja jos lokakuussa kaikki hyvin niin saisi juosta jo kympin ja siitä hiljalleen enemmänkin. Huomenna siis 4x15min vetoja parin minuutin palautuksella niin ei tule yhtäjaksoista juoksua.. Kjeh kjeh.
  7. Sitä en tosin osaa arvioida onko ollut riittävä "lopetus" . Jotenkin tuntuisi vaan oudolta että kolmekymppisellä ei luutuisi 1mg nikotiinitablettien takia, mutta toisaalta maailma on täynnä outoksia.
  8. 20.8 röntgen ja kontrollikäynti. Jos näyttää siltä että luutunut olisi ja ruuvit paikallaan niin pitäisi saada lupa lähteä ottamaan muutamia hölkkäaskelia. Jos ei näytä siltä, niin mitäköhän sitten. 7 kuukaudessa luulisi luutuvan jotenkin jos on luutuakseen. Hmm.
  9. Tästähän on aikaa kun tänne päivitellyt. Nyt on takana 5kk ja viikko juoksutaukoa. Paino: +7kg. Lähes kaikki tullut vatsaan. Viimeiseen kuukauteen ei lisäkiloja. Kuntoutusta tehnyt kävellen. Pitänyt saman rytmin kuin juoksuissa eli rutiinina aamuisin herättyä ulos lenkille. Nykyään toki kävelylenkille. Päivittäin askelia tulee 15 000 - 20 000 väliin. Pisin lenkki tainnut olla 26km luokkaa. Mukavaa puuhaa kävelykin kun nyt tottunut. Pystyy samalla kuuntelemaan äänikirjoja joita en juostessa malttanut kuunnella. Eipä tässä oikein enää ole
  10. Jos kovaa ohjelmaa haluaa ja ohjelman muokkaamiseen apua niin tässä kirjassa päästään ytimeen: https://www.adlibris.com/fi/kirja/training-essentials-for-ultrarunning-9781937715458
  11. 3.31 tonnin veto kertoi jo siitä että ex-futarille ominaiset alueet ja vauhdit todennäköisesti löytyy. Eli tällä hetkellä vielä melkoisen vaatimaton pk-alue maksimivauhteihin nähden. Nopeuskestävyys- ja VK-alueella on futiksessa oltu koko iän mutta peruskestävyys laahaa perässä. Puhdas arvaus, mutta uskon että määrätietoisella, vahvasti pk painoitteisella määräharjoittelulla, jo loppuvuodesta voit olla hyvinkin lähellä sub3 kuntoa ellet jopa ole jo silloin sub3 kunnossa. Toki sitä vauhtiakin pitää juosta. Kiirettä tosin ei kannata pitää. Painoindeksikin näköjään helpo
  12. Puolivälin krouvi eli 3kk jäljellä kuntoutusta ja siihen että ensimmäiset juoksuaskeleet otettaneen, joten jos en ole unissani siellä juoksennelllut niin kyseessä on ollut 3D tulostettu kopioni.
  13. Jos kv-huipulle tarkoitus muokata pelaaja niin näinhän se on.
  14. Jatkossa 10min myöhästymisen sijaan kannattaa viedä 30min ennen ja hakea 30min myöhemmin.. Tulee omatoimiharjoittelut täyteen viikolta. Kylmä ei liikkeessä tule..
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy