Jump to content
Juoksufoorumi.fi


M.BoneS

Jäsenet
  • Content Count

    2 463
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

40 Excellent

About M.BoneS

  • Syntymäpäivä 06.07.1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. M.BoneS

    Jalkapallon EM 2020

    Yksi voitto voi riittää, ja voitto ja tasuri riittää melko varmasti. Siinä se lähtökohta. Ehkä Tanska peli on paras mahdollisuus ottaa se voitto, vaikka Tanska on kotonaan kova joukkue. Vaikea lohko. Toki viime kisoissa yksi joukkue pääsi jatkoon ilman yhtään voittoa, mutta se vaati tasurin joka pelistä, ja on aika epätodennäköinen lopputulos.
  2. 49. Suomi-Juoksu 100 km juostaan 6.-7.6.2020 Salossa. Lähtö: 6.6.2019 klo 19:00 Aikaraja: 15 h eli maali sulkeutuu su-aamuna klo 10. Sarjat: Miehet & Naiset Matkat: 100 km Reitti on sama vaativa ja kauniiksi kehuttu reitti kuin viimeksikin. Reitti ja ajankohta tarjoaa Etelä-Suomalaista maalaismaisemaa ja kesäyötä parhaimmillaan. Huolto on myös järjestetty viime kerran tapaan 15-20 km välein ja mahdollisuus omaan drop bagiin kahdessa huoltopisteessä. Muutoksiakin on luvassa: Tapahtumassa on GPS-seurantalaite kaikilla juoksijoilla ja live-seuranta. Tämä mahdollistaa yleisölle ja huoltojoukoille paljon paremmat madollisuudet seurata kilpailun tapahtumia. Reitin parempaan merkintään tullaan panostamaan paljon, ja merkintätavassa on isoja muutoksia. Merkintä toteutetaan oranssi-valkoisilla lipuilla ja opaskylteillä risteyksissä. Kaikissa opasteissa on heijastin. Merkintälippuja tulee tasaisin välein myös suorille osuuksille risteysten välillä. Kaikki opasmerkinnät katuun tehdään paremmin näkyvällä oranssilla merkntämaalilla. Aikaraja on nostettu 15 tuntiin aikaisemmasta 14 tunnista. Tällä muutoksella toivottavasti saadaan tällä kertaa mukaan monta juoksijaa, jotka viimeksi jäivät pois aikarajan haasteellisuuden vuoksi. Web: https://endurance.fi/suomi-juoksu/ Facebook: https://www.facebook.com/suomijuoksu/
  3. Odotuksiin ja karsintaan nähden yllättävän heikkotasoinen keihäsfinaali. Petersin sarja ei kyllä jättänyt mitään epäselvää.
  4. Taisi olla kymppi vielä kesken Lassin kolmannen heiton aikana, ja kestävyysjuoksujen loppuvaiheet tottakai pitää näyttää suorana.
  5. Mihin aikaan Ståhl juoksee satasen? Alle 14 voisi mennä.
  6. Taas nähtiin järjetöntä törmäilyä ja kannoille juoksua Jakobilta.
  7. Koskahan ollut viimeksi vai onkohan koskaan? Haile on tietysti viimeisin, jolla on ollut kaikki nuo ennätykset, mutta ei yhtä aikaa. Kuulun samaan väärässä olijoiden kerhoon. Ja aikoinaan, kun Bekele siirtyi radalta maratonille, olin sitä mieltä että Bekelen juoksutekniikalla ei tule huippumaratoonaria, vaikka oli radalla maailman paras. Olen näköjään aina väärässä Bekelen suhteen. Kovat on kovia.
  8. Sitäpä itsekin mietin, että jos antaa joka esteellä noin paljon tasoitusta, niin kannattaisi harkita olisiko pitkät ratamatkat sittenkin parempi valinta. Maratonille mitalistiveikkaus (mutta ei järjestyksessä) Chepngtich, Salpeter, Mazuronak. Kahdenkympin joukkoon sijoittuminen on hieno suoritus kummalta tahansa suomalaiselta.
  9. Jakobille hylkäys, ja vain kaksi Ingebritseniä finaaliin. Olihan harvinaisen tyhmää se Jakobin yritys väkisin sisältä, kun ulos olisi ollut rako ja kaikesta näki että voimat olisi riittänyt ulkoa.
  10. Aika paljon tiedotuksen kritiikissä on ruodittu yhtä, kieltämättä kömpelösti muotoiltua, lausetta kilapilullisen edun tavoittelusta. Kun puhutaan auton käytöstä maantiejuoksukilpailuissa, niin vuosien varrelta löytyy paljon tapauksia, joissa autokyytiä on käytetty suunnitellusti huijauksena, jolla on tarkoituksella lyhennetty juostavaa matkaa ja voitettu aikaa. Tässä sen sijaan kyseessä oli selkeästi suunnittelematon virhearvio, jolla korkeintaan pyrittiin kompensoimaan eksymisessä menetettyä aikaa ja matkaa (Tämäkin on toki sääntöjen vastaista ja siksi hylkäys). Näillä kahdella asialla on minusta valtava ero, ja tiedotteessa olleen huonosti muotoillun lauseen tarkoitus oli alleviivata tätä eroa. Ettei kukaan tiedotettava lukeva, joka ei tunne tapausta tarkemmin, erehtyisi luulemaan että kyseessä on suunnitelmallinen yritys huijata autolla. Kilpailunjohtajana tämä tapaus harmittaa minua Jyrkin ja kaikkien tähän soppaan osallistuneiden puolesta erityisesti siksi, että Jyrki olisi selkeästi voittanut kilpailun ja koko tältä episodilta olisi vältytty, jos kilpailun järjestäminen olisi onnistunut kuten me kaikki halusimme. Vaikka jotkut näyttää pitävän hylkäystä pienenä rangaistuksena, niin itse olin tekemässä päätöstä melkoisen raskaalla miellellä, kun itse olen kuitenkin päävastuussa siitä että koko tilanne syntyi heikon reitin merkkauksen seurauksena. Vihjaukset siitä, että asian käsittelyyn olisi vaikuttanut ystävyyssuhteet ja se kuka oli kyseessä, koen jossain määrin loukkaaviksi. Omalta osalta voin sanoa suoraan, että asian käsittely ja kommentointi olisi edennyt täysin samalla tavalla riippumatta siitä kuka on kyseessä. Joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu. Tapahtuma ja siitä seurannut sanktio onkin jo aika selkeästi kaikilla tiedossa, joten tämän tapauksen kommentointi alkaa osaltani riittää. Jos tämäkin oli väärin kirjoitettu ja perusteltu, niin ei voi mitään.
  11. Hylkäys ei tullut ulkopuolisen huollon käytöstä. Ulkopuolisen huollon käyttä oli kilpailun säännöissä erikseen sallittu. Hylkäys tuli auton käytöstä. Ei ole mitään merkitystä kuka sitä autoa ajaa. Hylkäys on kovin mahdollinen sanktio, jonka kilpailun johto voi antaa. Kilpailukieltoa voi antaa SUL, IAAF tai CAS.
  12. Näkisin että miesten viestissä on tällä kertaa parempi mahdollisuus mitaliin, mutta toki se vaatii täyttä onnistumista koko joukkueelta ja muutamalta muulta pientä epäonnistumista (erityisesti ruotsalaisilta, mutta on Ranska ja Saksakin vaarallisia). Aivan ratkaisevaa on että Rise tulee kärkiryhmässä vaihtoon, ja onhan se ollut pelottavan alavireinen Seefeldissä. Mutta jos Iivo pääsee yhdessä Suntun ja Besmertnykhin kanssa myrkyttämään, niin siinä saattaa Halfvarsson ja muut katketa, ja erot venähtää isoiksi.
  13. Nousussa on. Vuoden 2016 Wadan raportissa Intia oli vasta kuudennella sijalla käryjen määrässä. 1. Italia 147 2. Ranska 86 3. USA 76 4. Australia 75 5. Belgia 73 6. Intia ja Venäjä 69 2017 vuoden raporttia ei ole vielä julkaistu. Tulee kai keväällä.
  14. Minähän en hiihdosta juuri mitään tiedä, mutta skinejä suosittelen. Itselläni on ollut Fischerin skinit (twin skin race) vuoden verran käytössä, ja ei ole ollut käyttöä vanhalle voideltavalle parille. Edullisimmissa markettimalleissa ei välttämättä ole sellaista jalkavuutta ja jäykkyyttä, että karva olisi tarpeeksi irti ladusta liu'ussa, joten halvemman pään skinit ei ehkä kannata. Kokeneet ja taitavat pitovoitelijat varmaankin pystyy tekemään skiniä paremman suksen keliin kuin keliin, mutta tälläinen tavallinen kuntohiihtäjä ja laiska voitelija ei monessakaan kelissä pääse purkeilla skiniä parempaan tulokseen. Kannattaa hankkia siteet, joissa on paikan pikasäätö. Sidettä vaan taaksepäin, jos on selkeä pakkaslumen keli, niin karvaa saa paremmin irti ladusta, ja jonkinlaisen luiston myös silloin kun keli ei ole skineille optimaalinen. Ruuhka-Suomen ladut on yleensä kuluneita ja monesti myös likaisia, ja skinit toimii siihen hyvin.
  15. Joo, unohdin Vantaan. Tosiaan tulosten perusteella vähän leveämpi taso kuin HCM:ssä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy