Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tumpelo

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    704
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    18

Everything posted by Tumpelo

  1. Spiritus Sportius, se taitaa olla se nautinto aine mistä pidän. Ma 6.7 40min 9,7km@4:07@143/152bpm lähes Tasasta tallustelua, yks 3:53 kilsakin tuli matkaan mukaan ja muuten lähes siellä 4:05-4:11 väliin kilsat. Tuulista, välillä pari pisaraa pisko. Eilenkin oli mässy päivä. Liian hyvät päikkärit verotti unen saantia ehtoolla ja puoli 12 aikaan vasta nukahti, heti kun oli syönyt pussin karkkia, sipsejä ja jäätelöä.
  2. Neljännen Reeni viikkoon pääteksi joukolla polulla. Piti 2h veivata mutta meni yli, mentiin kyllä hitaampa kuin yksin olisin mennyt joten varmaan fifty/sixty. 23,61km@6:30@108bpm asc235m Edelleen raskaan Oloista eteneminen vaikka hitaasti kuljettiin. Eilen oli mässypäivä illasta, ei auttanut asiaa. Ei viintä litkitty. Viikkoon 91, 35km 8h08min
  3. Eilen illasta vielä pullo punkkua, niin aamulla oli varastot täynnä. Maksan ympärille rasvaa, niin jaksaa. La 4.7 9,5km@4:12@140/150bpm Ei ollut kyllä mitenkään helppoo, koko ajan sai kytätä ettei menis vauhti ja sykkeet liian alas.. Oli siel onneksi pari lähes 4minuutin kilsaakin välissä. Ehkä toi viini ei oo tai sitten se on mun juttu. Aa
  4. Onhan se vaikeeta, ajan käytöllisesti kun yrittää juosta noita vk1/pk2 3x viikossa +Rata vedot ja Tv kova, sekä päälle huoltava ja pitkis, niin 2 kertaa päivässä pitää ottaa päikkärit ja yrittää nukkua 8h yössä. Onneksi tällä hetkellä elämäntilanne sallii moisen kikkailun. Mutta pitää sanoa että on tässä tullut kehitystäkin verrattuna Kevääseen kun tein polarisoitua Reeniä lähes n. 4kk ajan.
  5. Älä ny höpötä🤣. Jos juoksisit pk lenkit jotain 4:30 vauhdilla et pystyis reenaan sitä nopeuskestävyyttä samalla tavalla.
  6. Niin tai siis peruskunto ei ole mahdollistanut kuntosi kehitystä kyseisellä vauhdilla. Nyt kun sun kunto on jo rautaa niin samalla rasitustasolla kehittyisit varmasti! Nimimerkkillä, kohta 4 viikkoo laikka punasena vääntänyt ja kehitystä rupee tapahtuu..
  7. Perjantaina 3.7 Pm vauhtinen 8km@3:48 Hyvin nukutun yön jälkeen oli ilo havaita kuinka juoksu kulkee ja linnut laulaa etc... Vr 21min 3,59km 3:50, 3:43, 3:53, 3:44, 3:49, 3:47, 3:55 ja 3:47 Parittomat kilsat vastatuuleen. Kyllä se vaan rupee näköjää kulkeen, raskaan Oloistahan meno on kun massaa löytyy ja eikä sitä kyllä voi nyt tiputtaakkaan tietoisesti. Maksimi sykkeet tuolla 162 Tietämillä ja ka 156bpm Ainakin kilsan olis pystynyt vielä vääntää hampaat irvessä. Ei lopussakaan mielestäni oikein hapoille päässy, rasitusta iskutuksesta ja väsyminen pullonkaulat. Vr 10min 1,6km Yht 13,35km Ensi viikolla sunnuntaina 12.7 testi 10km jossa tarkoitus päästä alle 37:30. Varmaan saa soolona vetää tuolla samalla pätkällä.
  8. Mä tykkään että saa paremman vasteen kun on vähän kiusannut itseään ensiksi.
  9. Huoltoajo 13,1km@5:33@114/125bpm Kevyen Oloista, mutta ne jalat kumminkin väsyneen oloiset vieläki. Hieronta auttoi kyllä, ja päivällä oikein poltteli lihoja kun lepäilin, illaksi vedin kompressiohousut jalkaan ja laitoin linimenttiä. Jotain adaptaatiota tahi kehitystä nyt havaittavissa, kun tautikin rupee katoon. Eilen oli aamulimaton päivä keuhkossa, tänään ihan pieni liru. Kyllä se tauti vaan kestää 14päivää taikka menee kahdessa viikossa ohi..
  10. Ei se 85kg Massalla kovin paljoo ominaisuus varmaan muutu🤔🤣🤣
  11. Mä taas tykkään tehdä niillä vauhdikkaampia juoksuja kun on niin kimmoisan tuntuinen. Kyseessä siis 1080M10, eli leveämpi malli. Hmm. Tuota kangas ongelmaa tai sivusuuntaista lepsuilua en oo huomannu. Taasen tuohon kantapää edellä askellukseen olen kanssa huomannut etten kyllä osaa sanoa millä kohtaa askel tulee asfalttiin.
  12. Ei näy pohjaa, eikä muutakaan kuilua. 1.7 8,25km@4:10@144/153bpm Tasasesti meni kilsat 1-7, kaikki 4:04 ja 4:08 väliin, vikalle 1,25km vähän himmasin. Yritin pitää sykkeet alle 150, mutta meni parissa kohtaa yli kun mutkasta kiihdytin vauhtiin. Varmaan toi kyllä vauhti rupee oleen sykkeitten puolesta kohta pk2 Ennemminkin kuin vk1. Sitten tunnin jalka hieronta ja sähkö. Ai että on kun on jonkun muun jalat mulla nyt.
  13. Aamulla olo herätessäni oli kamala. Ihan kuin olis joku kimalainen päässä. Lapset päikkyyn ja nopeelle kaatokeikkalle. Sitten vähän lepoa ja olo oli tosi hyvä, energinen ja vahva.hmm. Turbotiistai siis. 8x800@2:48/2min pal Vr 18min 2,9km sis 2 avaus vetoo 1. 2:50 142/155 2. 2:52 145/157 3. 2:48 146/160 4. 2:47 149/161 5. 2:47 150/162 6. 2:48 150/161 7. 2:48 150/161 8. 2:49 159/160 10min palkkaria juoden ja jutellen kenttähenkilökunnan kanssa radan kunnostuksesta Vr 2,1km 12min Oikein ihmettelin kulkua ja jaksamista, lopussa oli enempi lihasväsymystä kuin hapotusta.. Ehkä tässä ei juostakkaan itseänsä monttuun vaan rotkosta alas. Tähän kuuhun mukavat 333, 6km ja 27h28min
  14. Se on kai aika kovapohjaista hiekkatietä ja se säästää jalkoja iskutukselta vähän. Sitä en sitten tiedä onko nopee.. Vaasaan olisi ainakin yritys lähtee.
  15. Yleensä se ensi vaiheessa ilmeneekin vain kovissa ponnistuksissa...
  16. Tuota itsekkin miettinyt tai sit ihan vaan ottais reilusti vapaapäivän kun tuntuu ettei kulje, tän viikon yritän vielä pyristellä Ja juosta itseni monttuun. Kivaa on kumminkin kun löytää itsestä uusia kipeitä paikkoja juostessa sekä levossa. Ja onhan se kovaa kun kaikki lenkit assulla. Ma 29.6 aamun reippailu 10, 24km@4:10@144/155bpm Seassa neljä kpl ruskoja, oli kyllä vaikeita tehdä. Jotenkin on tosiaa piesty olo jaloissa. Onneksi on tälläkin viikolla hierontaa luvassa. Vähän vielä irtoaa limaa keuhkosta ja nuhaa, mutta koko ajan vähenemään päin. Vatsa tosin on ollut arka ja löysä, seuraavaa tautia pukkaa.. Tää yö oli rauhallisempi kuin edellinen mutta silti oli aktiivista liikehdintää useampi kerta yöllä.
  17. Nivustyrä? Kokeile sitä sormella, meneekö sisään siitä aukosta mistä siemenjohdinkin kulkee..
  18. Suosittelen miettiin Tamperetta niin ettet juokse alle 3.10h siellä.. Kun tulosluettelo on aika karua kerrottavaa edellisiltä vuosilta. Harva alle 3.10 ja vielä harvempi alle 3h. En sillä että dissaisin tuota tapahtumaa, vaan sillä ettei vältsysti oo nopee, jos mielii enkkoja tehdä.
  19. Varovasti nyt, oot alku viikosta kipeenä kun liian hyvin kulkee...
  20. Siellä on langamer =pk1 Ruhiger=pk2 Lockerer= vk1 Ja zugiger= vk2 Itse joskuspähkäilin sen noin
  21. Iltapäivä hikinen, keskellä kuuminta hottia. Harmittaa kun en ole samalla tavalla patinoitunut runomies kuten @Pexrun 28.6 pitkis 19,19km@5:12@127bpm Nesteitä oli mukana litra, kaikki meni 100 minuuttia assulla tassuttelu on vaan kuumaa puuhaa puolenpäivän jälkeen. Vahvat jalkalihakseni kipeämmät kuin eilen, mutta ei niin kipeet kuin torstaina. Paino ennen lenkkiä n. 86kg ja lenkin jälkeen 83. Tuulinen keli kuivatti hyvin hien ihonpinnalta heti kun sellaista siihen tuli. Viime yö oli ihmeellinen, lapset vaelteli talossa ja piti hereillä. Viikkoon 87,48km 7h12min
  22. Ja eipä nuo lockererit tai muutkaan kova tehoiset reenit oo omasta mielestäni vaikuttanut yöuniin tai jaksamiseen. Ainut mikä on niin kipeet ja jumiset lihat. Venyttelen kyllä joka päivä, tässähän on kanssa se että kun ohjelman aloitin nii siitä on 13viikkoa Vaasaan ja ohjelman kesto 12viikkoo niin pystyy sit pitään tarvittaessa lepopäivän tai kaksi, jos rupee tuntuun liian pahalta. Työhommat oon vetänyt minimiin.
  23. Voihan se niinkin olla, aikalailla kumminkin tuo 4:05-4:15 vauhti on aerobisella kynnyksellä, anaerobinen kynnys taas on varmaan liian lähellä, siis jossain 3:50 tienoilla. Toki Voihan se anaerobinen kynnys olla jossain 3:40 paikkeillakin, mutta tää helle ja juhannuksena alkanut nuha/yskä joka rupee nyt helpottaa, on vaan tehnyt Tv kovista harjoituksista vaikeita.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy