Jump to content
Juoksufoorumi.fi


juhanahm

Jäsenet
  • Content Count

    437
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

juhanahm last won the day on February 25 2018

juhanahm had the most liked content!

Community Reputation

830 Excellent

Converted

  • Puolimaraton
    1.23.22
  • Maraton
    3.07.49

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Netto 38.01 eli taikuri hämmästyy itsekkin. Oikeastaan pelkkää määrällistä PK:ta vedetty ja kerta viikkoon 4.15 vauhdein VK:n. Ei edes harmita etten juossut 2 sekkaa nopeammin
  2. juhanahm

    Nike Vaporfly 4%

    Jos tuo hylätään niin voisiko ajatella, että kaikki tulokset mitä on juostu next:llä tai 4%:lla hylätään oli kisa mikä tahansa... Nuo Kosgein oli kyllä jotkut spesiaalit. Eikös kenkien vaatimus ole se, että ne on kaikkien saatavilla..
  3. Lauantainahan tämä taas olisi. Ekat kisat meni ohi, joten pitää mennä vetämään la vk vai saadaankohan mk:n puolelle.
  4. juhanahm

    Nike Air Zoom Vomero

    Nyt tuli löydettyä uudet Vomero 13 sta puoli tsägällä ruotsin reissun yhteydessä Niken outlet kaupasta Tukholma liepeiltä. Oli vika pari kokoa 46, muita kokoja oli kyllä. Netistä en niitä kyllä ole löytänyt.... Vaikka kuinka on yritetty Tukholman Nike kaupassa Galleriassa on myös Next:ä. Eli siis kerrankin joku kauppa missä käydä Tukholmassa
  5. Tässä on nyt hiukan pohdittu kuin ka ylös juoksukilsat pitäisi saada kisaa ajatellen. Nyt ollaan noin 90km / viikko. Tavoite on saada kilsat yli 100km/ viikko. Juoksu päiviä on minimissään 5 viikossa vaikka pyrkimys on 6-7. Tässä mietin sitä että riittääkö ylipitkiksi muutamat harjoitusmaratonit vai pitäisikö juosta vielä pitempiä. En kyllä ajatellut niitä juosta ellei ole ehdotonta. Haasteena en pidä väsymystä kisassa sinänsä tai nälkää. Ekasta kisasta tuli opittua se ettei kannata väkisin työntää ekaa 12h ja sitten levätä tuntia ja kävellä seuraavaa tuntia, jotta elimistö alkaa toimimaan. Päällimmäinen tavoite on siis olla iskussa 12h jälkeen. Pitkistä lenkeistä nyt ti juostaan 18km minkä voi nostaa päälle 20km ja su 30km minkä vois hissukseen nostaa vaikka 35km
  6. Salomonin S Lab:t ovat kyllä mainiot housut voin suositella. Toimii hyvin nollan molemmin puolin vaikka ei sataisikaan.
  7. Nostetaan tätä ketjua hiukan kun uudempaakaan en löytänyt. Nyt siis PK kausi meneillään. Oma plääni on nostaa viikko määrä 100km ja jossain vaiheessa yli. Oma runkoni peruskuntokaudella on puolipitkä eli 15-20km, josta eka puolikas noin 5.30 ja toka 4.50-5.00. Pitkä eli 26-32km noin 6.00 vauhdein. Yksi VK joka aluksi mara vauhtia eli noin 4.15 haminoihin. Myöhemmin VK:n voi muuttaa tempojuoksuksi ja puolimara vauhtiseksi. Muut lenkit sitten palauttavaa 5.50-6.10 vauhdein ja PK:ta 5.30-5.10 vauhdein. Idea se että kuormitusta hiljakseen nostetaan ekana matkan ja sitten vauhtien puolesta. PK kausi päättyy 24:een joten ylipitkiäkin tuonne pitää sovitella eli treeni maroja 24:n vauhdeilla 24h juoksun jälkeen jonkinlainen lepo ja palauttava kausin ja sitten kohti maraa tähtäävää treeniä enempi. Tämä meinaa että pitkät pitää juosta kovempaa ja vedot tulevat mukaan. Ajatus on että josko tukholmaa pääsisi yrittämään. Toki toivotaan ettei kunto jää 24:lle. Tai voihan sen tukolman korvata forssalla
  8. juhanahm

    Jalkapallon EM 2020

    Aikoinaan kun harrastin alppihiihtoa niin suomalaisten paras maailmana cup tai arvokisa sijoitus taisi olla 17:sta, joka oli Kalpalan laskema. Silloin ei tullut mieleenkään, että suomi voisi voittaa maailmancup:n kunnes Palander sen teki. Tietty kyse on yksilö urheilusta joten ei voi suoraan verrata jalkapalloon.
  9. juhanahm

    Adidas Adizero Boston

    Tänään tuli ensi puraisu Boston 8:lla camo värillä. Vanhat 7 olikin jo vuoden vanhat, joten paras terä oli jo niistä poissa
  10. Pitää käydä kokeilemassa Salomonia Varustenetissä. XXL:ssä olisi jotkut GORE:n housut pitää käydä kokeilemassa niitäkin
  11. Joo Mammutin takki toimi tänään hyvin 20km lenkillä kun tuli vettä ja räntää. Haaste oli ehkä tänään jalat. Reidet oli aika punaiset lenkin jälkeen kuten myös toivon että ei tule virtsatietulehdusta.. En kyllä tiedä voiko sellaista miehelle tulla. Mutta siis kohtudella veden pitävät housut olisivat kivat.
  12. Oli tänään työ asioiden tiimoilta kokous. Muutama tuttu oli mukana ja kysyivät minulta miten vantaan maratonin meni, sanoin että aika lailla penkin alle. Sitten sivusta tuntematon kaveri sanoi että juoksi vantaalla ekan puolikkaan ja meinaa ensi vuonna juosta vantaalla ekan maratonin. Eli onhan niitä uusiakin juoksijoita kyläkilpailuihin.
  13. Itse en juurikaan juokse vetoja peruskuntokaudella vaan vasta kisaan valmistavalla kaudella. Peruskuntokaudella ohjelman runko on yksi VK, yksi hidas pitkä (5.40-6.00) noin 30km ja yksi puolipitkä noin 17-20km, siinä puolet noin 5.30 ja puolet 4.40 haminoihin. Talvella olisi myös kiva parantaa 10km aikaa Aktia kisoissa. Keväällä mara meni 3.07.xx, vantaalla tuli noutaja, mutta puolikas taittui loppukesästä 1.23.22. Tuo nyt ainakin minuun tuntuu purevan. Kisakauden lähestyessä nosta pitkien lenkkien vauhtia. Itse yritän noudattaa jonkinlaista progressiota myös PK kaudella. Vuodelle 2019 kertynyt 2733km ja keskivauhti 5.25
  14. Tänään tuli kyllä noutaja. Vikalla kierroksella teboilin kulmilla tuli mieleen, että mitä jos jättäisi leikin kesken. No ajattelin etten viitsi keskeyttää. Hölkkäillä maaliin mikä sekin tuntui vaikealta. Ehkä olisi voinut ekoilla kierroksilla ottaa pari napsua rauhallisemmin. Sykkeet oli kyllä ekalla 10km aikana samaa tasoa kuin tukholman puolikkaalla vaikka vauhti oli nyt paljon rauhallisempi kuin puolikkaalla. Tokalla kierroksella sykkeet selvästi laskivat. Jalat eivät vaan totelleet ja nesteet meinasi nousta ylös mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut. Lopputuloksena oli kuitenkin toka paras mara aika, sekä puolimatka taisi olla toka paras puolimara. Yhdellä juottopisteellä tuli kyllä aikamoinen kolari. Yritin väistää mieshenkilöä joka leikkasi eteen ottamaan vettä, taisi osua kaverin käteen kun keskittyminen meni siihen en huomannut eteen ilmestynyttä naishenkilö ja juoksin suoraan päin. Pahoittelut tästä toivottavasti ei sattunut. Jotenkin tulee mieleen että jäiköhän paras isku tukholman puolikkaalle 1.23.22 vai eikö tänään vain ollut tähdet kohdillaan. Loppuaika 3.12.xx. No nyt ei muuta kuin kohti uutta kautta kun ensi lepäillään pari viikkoa.
  15. Minä hoidan vatsan kovettamisen banaaneilla, toimii ainakin minulla
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy