Jump to content
Juoksufoorumi.fi



TaMar

Jäsenet
  • Content Count

    646
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    10

TaMar last won the day on June 22 2017

TaMar had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. On täällä meitäkin lukemassa, jotka ei kovin paljon saa irti parista rivistä lenkkidataa, mutta tykkää lukea pidempiä jaaritteluja ja fiiliksiä 🙂 Jatka ihan samaan malliin!
  2. Alkuperäiseen aiheeseen, juoksen koko talven nastoilla. Niin paljon on talvella sellasia kelejä että ei voi olla ihan varma onko lunta vai jäätä reitillä, ja sit ne nastakengät on aina siinä valmiina oottelemassa, ni tulee käytettyä niitä koko ajan.
  3. Olen edelleen niin aloitteleva ja hidas juoksija, että juoksen yleensä hölkkä-kävellen ja tykkään tehdä sen tiettyjen minuuttien mukaan. Samoin haluan tietää missä syke huitelee, koska en ole vielä ihan niin hyvä arvioinnissa että haluaisin luottaa pelkkään fiilikseen että syke pysyy PK:n puolella. Tiedän että mun tasolla ei välttämättä tarvis olla niin tarkka, mutta olen tällänen seurailija 🙂 Ja @Odster, kylmyys on sinänsä ongelma koska olisin halunnut käyttää sitä rannemittausominaisuutta 😄 Kyllä mulla sykevyö on, ja talvella siis aina, mutta esim. pitkällä lenkillä se hiertää j
  4. Ite yritän tehdä pitkän lenkin viikonloppuna päivällä, mutta jos siihen ei ole mahdollisuutta, eikä otsalampun valossa juokseminen innosta (en moiti, ite en lähtis), niin ei kai siinä muu auta kuin kiertää kehää. Sinänsä 5 km olis jo luksusta, ite joutuu talvella hiihtämään n. 3 km lenkkiä. Alkaa kolme kierroksen jälkeen puuduttaa aika pahasti... Mulla ainakin rannemittauksen pahin ongelma on kylmyys. Ranteen ei tarvii olla kuin vähän viileä, niin mittaus ei ole luotettava. Ja minä kun tarvitsen sen kellon näkyviin juostessa, en voi talvella käyttää rannemittausta ollenkaan...
  5. Mulla ei ole juuri kokemusta muista piireistä, mutta täytyy sanoa että kun muutama vuosi sitten aloin seurailemaan juoksujuttuja niin tuon suuntaista asennetta kyllä tuli vastaan. Lähtien ihan siitä, että voiko sanoa juoksevansa jos ei juokse vähintään jotain tiettyä vauhtia. Itsellä vielä lähtötaso oli todellakin pohjalla (eli juoksentelin jotain 9 min/km vauhtia ja viikkokilometrejä ei paljon tarvinnut laskea), eikä edistys todellakaan ollut mitään nollasta "kymppi tuntiin" vuoden sisällä -tasoa. Havaitsin vähitellen että oikeestaan mitään ohjeistuksia ei ole tarkoitettu tän tasoiselle henki
  6. Jalat alkoi palautua yllättävän nopeesti, tiistaina iltapäivällä kävely näytti jo melkein normaalilta ja keskiviikkona alkoi portaatkin sujua. Kävin keskiviikkona koiran kans kävelemässä vähän yli tunnin. Tänään kävin saunalenkillä 40 min @8:00 min/km ja 141 pbm. Syke oli vissiin vähän korkeella ja reidet väsähti jo tostakin. No, mitäs nyt sit tästä eteenpäin? Vaikka pikkusen olis edelleen haaveena sellanen kivassa kelissä oikeesti juoksukunnossa juostu puolikas, on hyvin epätodennäköistä että enää puolikasta juoksen, mutta en nyt toki vanno mitään. Kaipa kokeilen nyt pääsinkö
  7. Tätä kysymystä saan todennäköisesti mietiskellä lähitulevaisuudessa. Olen tässä n. kolmen vuoden aikana päässyt juoksuharrastuksessa sen verran pitkälle että aiempi juoksun "vihaaja" tekee sitä jo ihan mielellään, mutta ei mulla mitän hirmuista intohimoa juoksuun vieläkään ole. Näyttää vähän siltä, että voidakseni juosta kisoja varten niin että paikat kestää, mun pitää panostaa kaikkeen oheistoimintaan (lihashuolto ja varsinkin lihaskunto) niin paljon että motivaatio ei välttämättä riitä (kisa)tavoitteelliseen juoksemiseen. Noin periaatteessa terveydellinen tavoite pitää mua jonkun
  8. Finlandia Marathon puolikas 2:36:07 / 2:35:45 (PB) (@7:18 min/km, 162 pbm) No, taisteluksihan se taas meni, mutta suurimman osan juoksin ja tällä kertaa kävelin itse pois 😄 Lämmittelyssä tuntui ihan hyvältä ja fiilis oli ihan korkealla finlandiahymnin soidessa, vaikka sääennuste oli aika surkea. Lähdettiin kuitenkin kuivissa olosuhteissa ja eka kierros meni ihan kivasti. Välillä lyöttäydyin sopivaa vauhtia juoksevien joukkoon, mutta joukot aina vähän vaihteli kun kävelin aina siinä kohtaa kun otin vettä. Vaikka jännitys aiheutti refluksioireita, ruokatorvi ei tullut kip
  9. No niin. Ja tuli tälläkin viikolla tehtyä myös lihaskuntoa 😄 Ti: hölkkä 25 min + lihaskunto 30 min To: ver 15 min + VK1 - VK2 5 x 3 min + ver 15min @141 pbm Pe: kävelyä + lihaskunto 30 min Su: hölkkä 55 min (pururadalla) @139 pbm "Alasajoa", eli viimeset oikeet lenkit ennen puolikasta. Torstain juoksu tuntui vauhteihin nähden kevyeltä. En tiedä oliko oikea tunne ja näyttikö sykemittari oikein. Myös eilinen lenkki oli yllättävän kevyttä siihen nähden että en todellakaan ollut liikkeellä levänneillä jaloilla (perjantain lihaskunto, lauantaina seikkailupuist
  10. Hehe, ihan normaalit, luulisin. Nuo mun liikkeet menee kehon painolla, 10-12 toistoa 3 kertaa. Eli niin että viimesen toiston jälkeen vois vielä pari mennä, ei enempää. Teen kiertoharjotteluna kohtalaisen lyhyillä palautuksilla (paitsi kiertojen välissä), ettei homma mene taukojen pitämiseksi ja siten kestä vielä pidempään. Ei tuo siis jollekin varmaan sen kummempi treeni ole, tai välttämättä tunnu mitenkään hirmu pahalta. Mutta minulle ihan riittävän ikävää 😄 Punttisalilla on ollut himppasen siedettävämpää, mutta aika ilmeistä on että se on ollut liian siedettävää kun ei se k
  11. Joo, vaivoista tuntuu pääsevän jos jaksaa tuota lihaskuntoa vähintään sen 2 x vko, ja ilmeisesti vielä tietynlaista ainakin mun kohdalla. Tässä kohtaa on pakko avautua tuosta lihaskuntotreenistä näin henkilökohtaiselta tasolta. Sehän on treeninä sellasta, että kovaa on tehtävä joka kerta, jotta kehitystä tapahtuu. Heti kun alkaa tuntua vähän kivemmalta, painot on taas kasvatettava tai tehtävä jotain muuta, että taas tuntuu raskaalta. Varsinkin kun tekee alavartaloliikkeitä, ne on vielä sellasia että ihan varmasti hengästyttää kun sarja on tehty. Verrattuna nyt sit juoksuun, tuo on
  12. No nyt olis Finlandia tulossa ja minäkin edelleen menossa. Menin taas fyssarille, jossa todettiin, että lonkkanivel ottaa liikaa iskua kun ei ne tukilihakset edelleenkään tue tarpeeksi. Eli vaikka olenkin tehnyt lihaskuntoa, se ei vaan ole riittänyt. Sain spesifit liikkeet (askelkyykky, yhden jalan lantionnostot, kylkipunnerrus (tai mikä lie joka ottaa tohon pakaran sivuun) ja vatsat 2 x vko) ja juoksemaan lähdettiin 2 x vko aloittaen 20 min juoksusta. Aikaa oli vähän ja jotain pitkiä lenkkejä piti saada kasaan, joten muutaman viikon jälkeen lähdetiin sit 45 min lenkist
  13. Lomaviikko ja lyhyt visiitti Suomen eteläiseen maakuntaan, eli Tallinnaan. Ravintolassa kun istui ja kaikki asiakkaat kuului puhuvan suomea ja heitä palveltiin suomeksi, tilanne on jo suomalaisempi mitä joskus Helsingissä 😄 Ma - ke: kävelyä Tallinnassa ja parit liikkuvuusharjoitukset To: hölkkä 35 min + lihaskunto 30 min Pe: ver 10 min + VK1 40 min @7:16 min/km, 152 pbm + ver 5 min La: core 30 min Su: hölkkäkävely 75 min @7:56 min/km, 138 pbm Joo ei kadonnut jalan tuntemus, nyt se on kipeä juostessa. Tän päivän lenkki olis pitäny jo jättää tekemättä.
  14. Tein Polar Flow:ssa puolimaraohjelman 14 vk ja tältä näytti sen eka viikko: Ma: ver 10 min + VK1 30 min @7:14 min/km ja 152 pbm + ver 5 min Ti: hieronta (venyttely 20 min) Ke: pururata/polkujuoksu 30 min @143 pbm To: kävelyä + lihaskunto 20 min Pe: intervalli ver 13 min + 2x4 min VK2/2min + ver 10 min La: core + liikkuvuusharjoitus yht. 35 min Su: hölkkä 60 min @7:51 min/km ja 139 pbm No, tällä viikolla ei sit ehkä kulkenu ihan niin hyvin ku viime viikolla. Vois syyttää vaikka lämpötilaa... Ohjelma on ainakin erilainen kuin aiem
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy