Jump to content
Juoksufoorumi.fi










j_ukka

Jäsenet
  • Content Count

    3
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vajaa kolme viikkoa elämän toiseen täysmatkaan. Puolikkaita on mennyt viimeisenä neljänä vuotena 1.35 ja 1.39 välille, mutta nyt on paino tippunut sen verran että uskaltaa lähteä täysmatkalle. Sepon 3.20 ohjelmaa olen soveltanut, mutta realistisempaa lienee tavoitella 3.30 alitusta. Edellinen ja ainoa tulos on 12 vuoden takaa Tukholmasta 4.55.xx. Hiihtokauden jälkeen muutamia pitkiä on ehtinyt tehdä (20-30km) ja 5k kisa meni aikaan 20.10 reilut pari viikkoa sitten. 19.5. Riga maratonin tuloslista toivottavasti kertoo uudesta ennätyksestä ja oikeuttaa siirtymään seuraavaan ketjuun...
  2. Ensimmäinen puolikas Levillä 1.39 ja risat. 1.38 oli tavoite, mutta kylki kramppasi kilometri ennen maalia ja naama valkoisena maaliin. Käytännössä valmistautuminen oli viimeiset 4 viikkoa ja sisälsi pääasiassa 8-10km pk-lenkkejä, yhden 15km pk:n ja kaksi 7km testiä 4:40min/km vauhdilla. Itse suoritus meni alkuun vauhtia kytätessä ja sykkeen tasoituttua sykettä seuratessa. Keskisyke oli 171 (max 197). Maha ei jostain syystä toiminut ja loppuilta menikin siltä osin piloille. Painoa on se 82 ja pituus 174, eli ei lähelläkään optimijuoksijaa. Ensi kesäksi olisi tavoite päästä lähelle 1.30 ja jopa alle. Tähän pyrin pudottamalla painoa ja lisäämällä juoksuharjoittelua myös talvelle ja etenkin keväälle. Ongelmallinen aika on toukokuun lopulta kesäkuun loppuun, koska siitepöly. Päälaji talvella on hiihto, kakkosena harrastekiekko. Kesällä suunnistus ykkösenä, juoksu siinä hyvänä kakkosena. Kuinka paljon talvella pitäisi juosta ja minkälaista vauhtia, jotta keväällä vauhdit ei lähtisi taas niin alhaalta? Pitäisikö hiihtää enemmän perinteistä suhteessa vapaaseen? Miten tuon siitepölykauden vetäisi fiksuimmin läpi?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy