Jump to content
Juoksufoorumi.fi



RistoT

Jäsenet
  • Content Count

    2 486
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    103

Everything posted by RistoT

  1. Ma lepo Ti 4 x 3 km@ 5.04, 4.56, 4.48 ja 4.46 min/ km Kevyenliikenteen väylällä rennon reippaita VK 1 vetoja pikku palautuksilla. Alussa aika tukkoista, mutta loppua kohti kulku parani.
  2. Ensimmäinen viikko lenkkeilty kohti ensi vuoden tavoitteita. Aika lailla meni suunnitelman mukaan, paitsi perjantain reipas vaihtui matolla pikku hölkäksi aikataulu syistä. Viikon hölkät oli seuraavat: Ma kevyt 45 min sis.vetoja Ti kevyt 60 min Ke aamu kevyt 30 min ilta kevyt 45 min To kevyt 45 min sis. 6 x 100 m Pe kevyt 45 min La kevyt 45 min Su kevyt 2 h 10 min
  3. Paikka on matkanjärjestäjän ( Vetikko) kautta, joten he kysyivät, että haluanko rahat takaisin vai siirtää juoksun ensi vuoteen. Ja valintanihan oli siirto ensi vuoteen.
  4. To matolla kevyt 60 min. Sis. hölkkää ja kävely 8- 12% nousu. Nyt olisi tarkoitus jatkaa treenejä niin, että viikottain tulisi treeniä 7 h tai yli eli keskimäärin 1 h/ pv. Tavoitteena viikossa olisi, että 1 kovempi treeni Kuopio hallilla( 10.11 alkaen), 1 reipas ja 1 pidempi. Lisäksi kevyttä sen minkä jaksaa/ kehtaa. Saahan sitä suunnitella, mutta katsotaan myöhemmin, että mikä on lopputulos.
  5. Mattoilua sisältävä kuntoilukausi käyntiin tällä viikolla. Kelit sen verran kehnot, niin mielellään hölkkää välillä matolla. Ke aamu kevyt 30 min iltap. kevyt 45 min sis.ruskoja
  6. Lauantain polkujuoksu oli sitten todennäköisesti tämän vuoden viimeinen lappujuoksu ellei tule lähdettyä Itsenäisyyspäivänä kuntoilumielessä juoksemaan puolikasta Kuopioon. Nyt kai sitä täytyy alkaa siirtämään ajatuksia ensi vuoteen. Coronasta johtuen ei voi vielä kovin tarkkoja suunnitelmia tehdä, mutta tältä syksyltä siirtynyt Berliinin maraton on varmaankin ensi syksyn päätavoite ja onnistuminen siellä. Tämäkin viikko on aloitettu kevyesti, kun eilen matolla kevyt 45 min. Tänään ensin kentällä vaimon Coopperissa jäniksenä ja tavoite saavutettiin. Alkukesästä ensin 30v. jälkee
  7. Tulipa käytyä kuitenkin juoksemassa Tahkon Vuorijuoksussa 12 km ja sijoitus M 50 sarjassa 2. Aika oli 1.03 h ja nousua reilut 300 m. Ehkä kivikossa ja mudassa juoksu ei ole minun juttu, mutta ihan mukavaa vaihtelua. Ehkä vaikein oli kuitenkin laskettelurinteen alas juoksu melko suoraan noin 1 km. Kävin myös Kaisa Mäkäräistä jututtamassa ja kerroin, että juoksin lähdössä hänen peesissään 50 m, mutta sen jälkeen totesin, että ei mulla ole niin kiire maaliin🤣🤣.
  8. Kiitos ja oli mukava kannustaa foorumituttuja ja hyvä oli nähdä onnistuneita suorituksia. Jalat ovat olleet koko viikon jumissa sekä kipeät ja tuntuu, että varsinkin pohkeista on kimmoisuus poissa. Olen yrittänyt päivittäin kävellä sekä venytellä ja nyt pikku hiljaa ehkä helpottaa.Hierojalla en ole vähään aikaan käynyt vaikka olisi pitänyt. Aiemmin ei ole vastaavaa ollut, mutta kisat voi olla yksi syy. Lisäksi noin kuukauden olen juossut uusilla kengillä( Nike Zoom Fly 3), joissa on hiilikuitu levy. Ne ovat ihan eri tuntuiset juosta, kuin mitkään muut kengät aiemmin. Iskutusta on tul
  9. Kyllähän se niin on, että eihän näitä liian vakavasti pidä ottaa. Olen kuitenkin käytännössä 5 v. saanut lenkkeillä ilman loukkaantumisia tai muita isompia ongelmia. Kyllä kai tuo liittyy harjoitteluun tai kisoihin , joita kuitenkin on jonkin verran ollut lähimenneisyydessä. Harjoittelut ja edelliset puollikkaat meni kyllä ihan suunnitelmien ja kunnon mukaisesti. Oli siis omat odotukset Vantaalle kuitenkin toisenlaiset. Näin tällä kertaa ja täytyy vaan yrittää oppia jotakin näistä epäonnistumisista ja saada lisäpotkua jatkon suhteen. Kyllä tämä taas toi lisää intoa harjoitteluun.
  10. Ti 5 km kävelyä ja vähän sekaan hölkkää. Lauantain jälkeen ihmettelyä, että mitä lauantaina juoksussa tapahtui. Kaiken piti tosiaan olla juoksun suhteen kunnossa, mutta jälleen tuli todistettua, että juoksu on juostu, kun ollaan maalissa. Juoksun jälkeen myöhemmin tuli vielä kovat suonenvedot pohkeisiin. Jalat ovat edelleen arat ja hieman kipua, sekä voimattoman tuntuiset. Tästä nyt kevyesti eteenpäin ja tulevan lauantain juoksu Tahkolla täytyy miettiä uudelleen. Täytyy pikku hiljaa kääntää katse ensi vuoteen ja toivoa, että Corona ei enää sotke suunnitelmia. Luulen, et
  11. Kellä on hyvä kunto, niin jaksaa juosta. Onnittelut @ZeroDiesel juoksusta ja onnistuneesta semmoisesta. Mukava oli muutamat sanat vaihtaa. Tsemppiä kohti uusia tavoitteita!
  12. Ei tarvii selitellä, kun 5 vuotisen hölkkähistorian huonoin juoksu takana. Puolikas Vantaalla 1.45 h. Kaikki piti olla kunnossa ja tapasin ennen lenkkeilyä @Heke ja @ZeroDiesel, joten hyvässä seurassa savolais poika pääsi olemaan. Sää ja reittihän Vantaalla oli hyvä, mutta mies paska. Olis pitänyt pysyä kotona. Kaikki piti olla hyvin, mutta 7 km kohdalla ensin vasen ja vähän myöhemmin oikea pohje täysin jumiin. Sen jälkeen ekat kävely askeleet ja nauttien Vantaan ihanasta syksystä. Katselin puista tippuvia lehtiä ja hieman erilaista ruskaa, kuin Nilsiässä. Vauhti oli
  13. Tsemppiä @Heke kisaan ja ennätyksen parannnusyritykseen!👌🏃‍♂️
  14. Huomisen juoksunumerot oli ilmaantuneet, joten oma numeroni puolikkaalle on 1370. Semmoinen suunnitelma olisi tällä hetkellä, että eka kierroksen aika olisi jotakin 48 min. Todennäköisesti hiippailen ennen juoksua seuraavanlaisessa juoksutakissa,joten nykäiskää hihasta, jos haluatte jonkun sanan vaihtaa.
  15. Ke lepo To kevyt 6 km sis. n.100 m vetoja Pe lepo La Vantaa 21.1 km PB Nyt on sitten lenkkeilyt lenkkeilty ennen Vantaata . Tavoitteena onnistuminen puolikkaalla ja hyvä mieli suorituksesta. Paikalla ilmeisesti kohtuullisen paljon foorumin porukkaa, joten mukava olisi joku sana vaihtaa, jos törmätään.
  16. Kiitos @riopentti. Nyt olisi tarkoitus yrittää juosta niin, että tulee vauhtiakin seurailtua. Jos kaikki menee putkeen, niin kyllähän puolikkaan ennätys on tavoitteena.
  17. Ma lepo Ti 2 km VR + 3 x 1000 m@ 3.58, 3.48 ja 3.35 min/ km + 1 km VR Viimeinen keuhkojen aukaisu kevyenliikenteen väylällä ennen Vantaan puolikasta. Poikkeuksellisesti kokeilin tämmöistä kovempaa vetosettiä viimeisellä viikolla ja kyllä tuntui hyvälle keuhkoissa, kun limaa irtosi. Viimeinen veto tuli vielä huomaamatta melkein omaa tonnin ennätysvauhtia( 3.31 min/km) Huomenna ja torstaina varmaan kevyet lyhyet ja se on sitten siinä.
  18. La kävely 1 h Su kävely 2.5 h Parina päivänä kävin kävelemässä metsissä. Yhdistin samalla työn ja kuntoilun, kun kävin kiertämässä paŕilla metsätilallani.
  19. Ke kevyt 8 km To lepo Pe 8 x 1000 m@ 4.20 - 4.25 min/ km/ pal.60 s. Tänään urheilukentällä rentoja VK vetoja. Ollut vähän tukkoinen olo koko viikon, niin tänään viikon eka reippaampi ja todennäköisesti viimeinen ennen Vantaata. Kulku oli tänään ihan kelvollista ja sykkeet ihan asiallisella tasolla.
  20. Joo, kyllä Pieksänmäki peruttiin, joten tosiaan voi olla ihan hyväkin juttu. Lauantaina sen tilalla juoksen ehkä radalla muutamat vedot. Tässä on nyt takana kahtena peräkkäisenä viikonloppuna puolikkaat suunnilleen omalla ennätysvauhdilla, joten lihasmuistissa on se vauhti puolikkaalla. Niiden perustella ilman mitään ongelmia ja tyhmyyksiä pitäisi olla vara kiristää vauhtia Vantaalla, mutta juoksu on kuitenkin vielä juoksematta, joten katsellaan.
  21. Su lepo Ma kevyt 8 km Ti kevyt 5 km Puolikkaasta on yritetty taas kevyesti palautua. Parina päivänä kevyttä hölkän ja kävelyn sekoitusta. Ehkä huomenna ja lauantaina jotakin vähän reippaampaa, mutta muuten kevyttä lenkkeilyä. Ensi viikolla sitten taas kevyesti kohti Vantaan puolikasta. Eilen suoritin ilmoittautumisen ja ostin junaliput Tikkurilaan. Toivotaan, että kaikki menee suunnitelmien mukaan ja Vantaalla tulisi hyvä juoksu ja kenties puolikkaan ennätys paranisi edes hieman.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy