Jump to content
Juoksufoorumi.fi

RistoT

Jäsenet
  • Posts

    2 570
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    105

Everything posted by RistoT

  1. Laitetaanpas pientä päivitystä kevyen viikon jälkeen. Viime viikko meni suunnitelman mukaan kevyesti, kun viikolla oli kolme lepopäivää. Lenkkejä tuli kolme kevyttä , sekä yksi kovempi ja kaikki olivat suhteellisen lyhyitä eli Max 8 km. Tällä viikolla ma ja ti kevyet 8 km. Tänään oli vuorossa kova 5 km, jonka juoksin radalla. Lämmittelyä 3 km ja sitten 5 km@ 4.23 min/ km. Odotin jonkin verran parempaa kulkua, mutta tuommoista nyt sai yksin aikaan. Kaikkea ei saanut irti, kun keskisyke oli 164 ja max.173, kun maksimi sykkeeni on n. 180. Huomenna poikkeuksellisesti 20 km pitkis, kun pe - su menee Tallinnassa ja Paidessa vähän lomaillen.
  2. La kevyt 6 km Su kiihtyvä 16 km Eilen kevyttä palauttelua ja tänään kiihtyvä, jossa alkuun 10 km@ 6.00 min/ km, jonka jälkeen 3 km@ 5.25 min/ km ja loppuun 3 km@ 4.45 min/ km. Lenkkeilyn osalta oli ihan hyvä ja vaihteleva viikko. Ensi viikko onkin kevyt juoksun osalta, mutta varmaankin kävelyä jonkin verran, ehkä vähän hölkkää ja yksi reippaampi rypistys ettei totuus unohdu.
  3. Ke lepo To kevyt 10 km Pe 2 km vr + 4 km@ 4.24 min/ km + 4 x 1000 m@ 4.20, 4,21, 4.19 ja 4.16 min/ km + 6 x 200 m Tänään jälleen radalla ja tuommoisella noin 4.20 min/ km vauhdilla juoksentelua, jonka päälle rennon kovia 200 m vetoja. Tänään alkoi jo tuntua, että parin viikon kovempi setti alkoi painaa ja oli aika raskaan tuntuista. Enää huominen kevyt ja lyhyt, sekä sunnuntain kiihtyvä about 15 km, niin pääsee taas nauttimaan kevyestä viikosta ja juoksukunnon noususta.😀.
  4. La lepo Su kevyt 25 km Ma kevyt 6 km Ti vr + 8 x 500 m@ 3.55- 3.40 min/ km/ pal.2 min kävely + vr Sunnuntaina mahdollisimman rauhallisesti hölkäten pitkälenkki ja olikin tuntumaltaan kesän helpoin ja ensimmäinen ilman kävelypätkiä. Tänään kiihtyvillä vauhdeilla 500 m rentoja vetoja radalla. Tuntuma oli odotuksiin nähden yllättävän hyvä ja viimeinen veto oli nopein, mutta varmaan helpoimman tuntunen koko vetosarjassa. Perjantaina seuraava reippaampi treeni tai sitten käyn lauantaina juoksemassa 10 km kisan, niin saa vähän keuhkoja tuuletettua. Tämä vuosi olisi vielä M 50 sarjassa ja vuoden vaihteessa sarja muuttuu M 55, joten täytyy jossakin vaiheessa käydä ensi vuotta suunnittelemaan. Kovasti kiinnostaisi kokeilla jotakin lyhempiä matkoja.
  5. Ke Pk 10 km To Pk 10 km Pe Vr 2 km + 5 x 1000 m @ 4.03, 3.59, 3.57, 3.53 ja 3.49 min/ km/ pal.3 min + 10 x 100 m Tiistain vitosen jälkeen pari peruslenkkiä ja tänään radalla tonnin vetoja. Ensimmäinen veto sunnilleen tiistain vitosen viimeisen kilsan vauhdilla ja siitä seuraavat hieman kiristäen vauhtia. Viimeinen veto tuntui jo raskaalle. Päälle rentoja satasen vetoja. Ihan hyväntuntuinen treeni!
  6. Viime viikko oli kevyt ja sitä se todellakin oli. Lähinnä kävelyä jonkin verran ja yksi kovempi lenkki, kun kävin juoksemassa pikku kisassa. Reitti oli aika mäkinen ja meno oli kyllä tosi tahmeaa ja tuloksena 8.2 km@ 38 min. Eilen kevyt 6 km muutamalla vedolla höystettynä. Tänään kova 5 km@ 4.22 min/ km, johon verryttelin 3 km. Pari kilsaa oli asfaltilla ja kolme hiekkapintaista kävelyreittiä. Juoksusta tuli loppunostollinen, kun vauhdit oli 4.24- 4.29 min/ km paitsi viimeinen joka meni 4.04 min/ km. Raskastahan tuo oli, mutta alkukesästä on kuitenkin eteenpäin menty.
  7. Neitsyyden menetys on usein ikimuistoinen hetki ja Onnittelut myös pronssista@Tumpelo👌.
  8. Ke lepo To kevyt 8 km Pe 2 km vr + 2 x 4 km@ 4.29 ja 4.21 min/ km/ pal. kävely 400 m + vr Perjantai ja ei kun radalle juoksemaan pari pitkää vetoa. Ensimmäinen meni rennosti, mutta toinen oli jo raskasta. No, toinen kovempi viikko kääntyy lopuilleen ja ensi viikko onkin kevyt. Ensi viikolla pitäisi valita, että juoksenko juoksuporukkamme kovan vitosen tiistaina radalla vai keskiviikkona kävisin kisailemassa. Tarjolla olisi paikallinen Kivennavan kierros, joka on n. 8 km ja juostaan mäkistä hiekkatietä pitkin. Ehkä valinta kääntyy kisan puolelle...
  9. La kevyt 45 min Su hölkkää ja kävelyä 2 h 40 min Ma kevyt 8 km Ti 30 min@ 5.10 min/ km+ 2 x 1000 m@ 4.30 min/ km + 400 m@ 69 s. Sunnuntaina pitkä kuntoilusessio, missä sykkeet taivaissa ja vauhti lattialla. Taaperrusta raskaalla kropalla Tänään juoksuporukkamme treeneissä, jossa alkuun vauhtikestävyyttä ja päälle 400 m "kisa", joka juostiin kevyenliikenteen väylällä jonne on mitattu tonnin pätkä, jossa 100 m välein katumerkinnät. Tulipahan juostua samalla 400 m oma ennätys ja ennätys parani viime kesästä 7 s vaikka lopussa meni ihan hapoilla ja vauhti hyytyi. Silti ihan hyvä fiilis.
  10. Ke kevyt 8 km To kevyt 8 km Pe vr + 8 km@ 4.31 min/ km + 10 x 100 m/ pal.100 m kävely + vr Tänään radalla kovempi kasi ja päälle rennon kovia satasia. Nyt oli havaittavissa, että treeni on alkanut jonkin verran purra, kun sykkeet saa nousemaan ylemmäksi ja kovemmilla sykkeillä pystyy pitämään matkavauhtia. Oli mulle ihan kova treeni, mutta meni aivan suunnitellusti.
  11. Ma kevyt 8 km Ti 2 km vr + 5 x 1000 m@ 4.16, 4.11, 4.04, 3.57 ja 3.52 min/ km + vr Viikonloppu tuli " virkistäydyttyä" , joten eilisellä kevyellä lenkillä hiki oli herkässä ja aika väsynyttä menoa muutenkin. Tänään radalla tonnin vetoja ja vähän oli vielä raskasta menoa, mutta jotakuinkin suunnitelluilla vauhdeilla sain treenin juostua.Ei ollut tarkoitus juosta maksimi tonneja, vaan semmoisia rentoja ja pari viimeistä suht reippaasti.
  12. To kevyt 6 km Pe vr 2 km+ 5 km@ 4.22 min@ km+ vr La lepo Su lepo Tänään kevyen viikon viimeinen lenkki radalla ja vuorossa kova vitonen. Tällä hetkellä ei hirveästi tuosta pois lähtisi, mutta jatkossa juoksen tuommoisia testi vitosia. Loppuviikko lepäilyä ja virvokkeita.
  13. Kiitti vaan. Sen kummemmin treenaamatta hyppäsin myös pituutta vähän yli 6 m. Siihen aikaan oli suht hyvä ponnistusvoima.
  14. La kevyt 10 km Su kiihtyvä Pk1..Pk2.. Vk1 15 km keskisyke 139 eli jossakin alakynnyksen maisemissa. Ma lepo Ti vr + 8 x 5 min/ pal. 60 s. kävely + 4 x 100 m + vr Ke lepo Viime viikko oli vielä kovempi viikko ja kahteen viikkoon oli yksi lepopäivä. Viikon viimeinen lenkki oli sunnuntaina , jonka juoksin sykkeitä ja tuntumaa seuraillen. Tämä viikko on kevyt, joten nyt vaan kuullostellaan, kun kunto nousee. Eilen juoksin 5 min vauhtikestävyysvetoja lyhyellä palautuksella ja vauhdit olivat 5.00...4.30 min/km välillä. Sen päälle 100 m vetoja rennon kovasti ja viimeisen vedinkin jo itselle kovaa ja se meni 16 s. Loppuverryttelyn aikaan huomasin urheilukentällä korkeushyppypaikalla jokun aikuisen miehen, joka oli siinä perheensä kanssa . Kysyin, että paljonko on riman korkeus ja se oli 120 cm. En ole 30 vuoteen hypännyt korkeutta ja halusin kylmiltään kokeilla ja sehän meni yli, joten tuli SB. Aikanaan hyppäsin 182 cm eli vähän yli oman pituuden vaikka en sen kummemmin lajia harrastanut.
  15. Ke lepo To kevyt 1 h sis. 6 x lyhyt veto Pe 2 km vr + 2 x 4 km@ 4.34 ja 4.30 min/ km + 6 x 200 m + vr Tänään radalla piiiiiitkät vedot ja päälle rennot 200 m vedot kävely palautuksella.. Ei kyllä voi kehua, että olisi mennyt kevyesti, mutta nyt näyttää, että juoksukunto olisi menossa oikeaan suuntaan. Toukokuun alussa täysin hyytynyt juoksu toivottavasti palailee pikku hiljaa, kun on vähän tolkkua kokonaisrasituksessa. Nyt on kevyet lenkit olleet oikeasti kevyitä ja olen suosiolla ottanut kävelyä mukaan, että sykkeet pysyy riittävän alhaalla. Viikonloppuna toivottavasti pari lenkkiä, joista huomenna tunti palauttavaa ja sunnuntaina joku 1.5 h vähän reippaampi PK.
  16. Ma kevyt 45 min Ti vr + 8 x 500 m( 1.59, 1.58, 1.56, 1.56, 1.54, 1.52, 1.50 ja 1.46 min)pal 2 min kävely + vr Tänään radalla puolen kilsan vetoja kiihtyvillä vauhdeilla. Kulku oli olosuhteet ja odotukset huomioiden ihan kelvollista.
  17. Vähän hellefiiliksissä nämä minun päivitykset, mutta laitetaanpa jälleen jotakin. Toissa viikko oli kevyt ja silloin oli lepopäiviä ja hieman kevyttä hölkkää ja kävelyä. Tämä viikko oli taas seuraavanlainen: Ma kevyt 1 h Ti vr + 5 x 1000 m( 4.22, 4.14, 4.06, 3.57 ja 3.53 min/ km) + vr Ke kevyt 1 h To kevyt 1 h Pe vr + 8 km@ 39 min + 10 x 100 m / pal.100 m kävely La kevyt 1 h Su kevyt 2 h 35 min Eli joka päivälle jotakin, mutta on ollut kyllä raskasta ja sykkeet taivaissa. Kevyet olen mennyt hölkkä/ kävely yhdistelmällä. Tuleva viikko on jälleen kova, joten joka päivä varmaan jotakin lenkkeilyä. Sitten asiaa lenkkeilyn ulkopuolelta. En olisi aiemmin uskonut, että minustakin tulee vielä sähköautoilia, mutta niin se keväällä tilattu ilmastoahdistuksen poistaja saapui viimein tontille.
  18. Ma lepo Ti 3 km vr + 12 min@ 4.04 min/ km + vr Tämä viikko on kevyt, mutta eilen oli juoksuporukkamme Coopper, johon ei ollut tarkoitus osallistua. Päätin kuitenkin helteestä huolimatta käydä juoksemassa kiihtyvän keuhkojen avaus lenkin. vaikka viime viikko ja sunnuntain pitkä lenkki tuntui jaloissa. Alkuun vauhti oli 4.10- 4.15 min/ km ja lopussa 3.25 min/ km, jolla vajaat 3000 m meni. Siihen nähden ihan kelvollinen rykäisy vaikka raskastahan tuo oli. Loppu viikko lepoa ja pari kevyttä lenkkiä, niin eiköhän sitä ensi viikolla taas jaksa lenkkeillä. Ai niin,eilinen juoksu oli hyvä testi kertomaan,että mikä on selkeä kehittämiskohde mulla eli PK ja VK, jos tavoittelen tulosten parannuksia. Juoksin eilen kovempaa, kuin viime syksyn SM maratonin N 50 sarjassa Jyväskylässä voittaneen naisen. Hänen aikansa oli jotakin 3.20 h. Maratonilla ja puolikkaalla jään hänestä tosi paljon!
  19. Pe Radalla vr + 4 km@ 4.45 min/ km+ 2 km@ 4.45 min/ km + 6 x 200 m@ 40- 42 s / pal. 60 s.+ vr La pk 45 min Su pk 2 h 30 min, hölkkää ja kävelyä Ajallisesti mulle kova viikko, kun kuntoilua kertyi n.11.5 h. Pääasiassa kevyttä tai perustehoista kuntoilua. Tuntuma on ollut silti raskas ja esim. perjantaina piti juosta 2 x 4 km, mutta tyydyin 4 + 2, kun toinen veto oli raskasta, tuntui että ei saa kunnolla happea ja sykkeet "tapissa". Ensi viikko on sitten kevyt ja aion pitää sen oikeasti kevyenä, että näkee reilun viikon päästä kuinka tästä viikosta on palautunut.
  20. Ma kevyt kävely/ hölkkä polulla 1 h Ti ap. 2 km vr + 8 x 500 m@ 3.50- 4.00 min/ km+ vr Ip. kevyt 1 h Ke perus pk 1 h To ap. perus pk 1 h ip. Kevyt kävely/ hölkkä polulla 2 h. Alkuviikkoon kuntoilua ihan mukavasti, mutta kevyesti. Huomenna vuorossa sitten vähän reippaampaa menoa tavoitteena.
  21. Ke ap kevyt 10 km Ip. Kevyt 8 km To kevyt 11 km Pe vr 2 km + 8 km @ 5.00 min/ km + 10 x 100 m + vr La kevyt 8 km Su lepo Perjantaina piti juosta kovempi 8 km ennen vetoja, mutta helteestä tai jostakin muusta johtuen meni perseelleen. Kävelypätkien säestämänä selvisin lenkistä läpi. Tänään oli tarkoitus juosta aamusta 25 km, mutta oli vesisadetta joten tuli lepopäivä. Nyt on tarkoitus juosta 2 + 1 ohjelmalla eli 2 kovempaa viikkoa ja yksi kevyt. Kovilla viikoilla 80 - 100 km. Ja kevyiden lenkkien pitää olla oikeasti kevyitä. Nyt ei ole mitään syke tai vauhti tavoitteita vaan mahdollisimman monipuolisilla reiteillä tuntemusten mukaan.
  22. Ti vr + 3 km@ 4.06 min/ km + vr Radalla testijuoksu joka meni ihan kohtuullisen hyvin. Varmanpäälle juoksu ,melko rennosti ja lopussa oli vara kiristää vauhtia eikä tullut juostua aivan täysillä. Tästä aletaan nostamaan juoksukuntoa kohti syksyä!
  23. Hieno tarina @Lauri ja tsemppiä tulevaan maraton haasteeseen. Tänään radalla 45 min kevyttä hölkkää ja kävelyä, sisältäen 50 - 100 m rentoja vetoja. Huomenna olisi juoksuporukkamme kova 3000 m Väinölänniemen urheilukentällä. Koska kovat juoksut on jäänyt nyt väliin, niin minun olisi tarkoitus juosta tuo vähän testijuoksuna, että näkisi tämän hetken kunnon. Etukäteen jo arvaan, että tuntuu pahalle, mutta hyvä niin. Saa vähän pohjaa jatkon suunnitteluun, mutta toivotaan, että jaksaisi jotakin 4.10 min/ km vauhtia juosta.
  24. Paluu foorumille lähes kuukauden tauon jälkeen. Tässä on tullut pidettyä pientä päivitystaukoa, kun jotakin mystistä oireilua tuli ja ei oikein henki eikä juoksu kulkenut, sekä oli kovaa väsymystä. Ei liene ollut yhtä yksittäistä syytä, vaan oisko kokonaisrasitus juoksuineen, töineen ja muutenkin vaikuttanut. Lisäksi ehkä raudat meni alas, joten rautakuurin aloitin. Verikokeisiin ja sepelvaltimokontrolliin menossa, että onko sillä puolen kaikki ok. Kuukausi sitten oli meillä juoksuporukan kympin " kisa" ja se meni mulla perheelleen. Ei jaksanut yhtään juosta ja 5 km jälkeen aika paljon kävelyä, että pääsi maaliin ja aika 48 min. Vaimo tosin onnistui ja vuoden lenkkeiltuään juoksi jo nyt 52 min ja paransi ennätystään 3 min. Kohta menee minusta edelle!! Tämän kuukauden olen kyllä liikkunut mutta erittäin kevyesti, usein ja säännöllisesti. Lähes joka päivä vähän kävelyä ja kevyttä hölkkää sykkeillä 100- 125. Pari viimeistä viikkoa n. 80 km/ vk Jotta lenkkeilyyn tulisi tolkkua, niin huomenna aloitan ohjelman/ valmennuksen mukaan juosta ja tavoitteena parantaa puolikkaan ennätystä syksyllä. Apuna mulla on tuttu juoksuporukastamme, joka on pitkään juossut ja juoksee edelleen veteraani sarjoissa. Aikanaan esim. maratonin on juossut jotakin 2.30 h. Katsotaan miten kesä menee ja vieläkö sitä ennätystä saa parannettua..itse uskon niin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy