Jump to content
Juoksufoorumi.fi


RistoT

Jäsenet
  • Posts

    2 562
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    105

RistoT last won the day on June 8

RistoT had the most liked content!

About RistoT

  • Syntymäpäivä 04.09.1967

Converted

  • Tavoite
    v.2017 1/1 alle 4 h, 1/2 alle 1.45 h, 10 km alle 45 min

Recent Profile Visitors

3 683 profile views
  1. La kevyt 45 min Su hölkkää ja kävelyä 2 h 40 min Ma kevyt 8 km Ti 30 min@ 5.10 min/ km+ 2 x 1000 m@ 4.30 min/ km + 400 m@ 69 s. Sunnuntaina pitkä kuntoilusessio, missä sykkeet taivaissa ja vauhti lattialla. Taaperrusta raskaalla kropalla Tänään juoksuporukkamme treeneissä, jossa alkuun vauhtikestävyyttä ja päälle 400 m "kisa", joka juostiin kevyenliikenteen väylällä jonne on mitattu tonnin pätkä, jossa 100 m välein katumerkinnät. Tulipahan juostua samalla 400 m oma ennätys ja ennätys parani viime kesästä 7 s vaikka lopussa meni ihan hapoilla ja vauhti hyytyi. Silti ihan hyvä fiilis.
  2. Ke kevyt 8 km To kevyt 8 km Pe vr + 8 km@ 4.31 min/ km + 10 x 100 m/ pal.100 m kävely + vr Tänään radalla kovempi kasi ja päälle rennon kovia satasia. Nyt oli havaittavissa, että treeni on alkanut jonkin verran purra, kun sykkeet saa nousemaan ylemmäksi ja kovemmilla sykkeillä pystyy pitämään matkavauhtia. Oli mulle ihan kova treeni, mutta meni aivan suunnitellusti.
  3. Ma kevyt 8 km Ti 2 km vr + 5 x 1000 m@ 4.16, 4.11, 4.04, 3.57 ja 3.52 min/ km + vr Viikonloppu tuli " virkistäydyttyä" , joten eilisellä kevyellä lenkillä hiki oli herkässä ja aika väsynyttä menoa muutenkin. Tänään radalla tonnin vetoja ja vähän oli vielä raskasta menoa, mutta jotakuinkin suunnitelluilla vauhdeilla sain treenin juostua.Ei ollut tarkoitus juosta maksimi tonneja, vaan semmoisia rentoja ja pari viimeistä suht reippaasti.
  4. To kevyt 6 km Pe vr 2 km+ 5 km@ 4.22 min@ km+ vr La lepo Su lepo Tänään kevyen viikon viimeinen lenkki radalla ja vuorossa kova vitonen. Tällä hetkellä ei hirveästi tuosta pois lähtisi, mutta jatkossa juoksen tuommoisia testi vitosia. Loppuviikko lepäilyä ja virvokkeita.
  5. Kiitti vaan. Sen kummemmin treenaamatta hyppäsin myös pituutta vähän yli 6 m. Siihen aikaan oli suht hyvä ponnistusvoima.
  6. La kevyt 10 km Su kiihtyvä Pk1..Pk2.. Vk1 15 km keskisyke 139 eli jossakin alakynnyksen maisemissa. Ma lepo Ti vr + 8 x 5 min/ pal. 60 s. kävely + 4 x 100 m + vr Ke lepo Viime viikko oli vielä kovempi viikko ja kahteen viikkoon oli yksi lepopäivä. Viikon viimeinen lenkki oli sunnuntaina , jonka juoksin sykkeitä ja tuntumaa seuraillen. Tämä viikko on kevyt, joten nyt vaan kuullostellaan, kun kunto nousee. Eilen juoksin 5 min vauhtikestävyysvetoja lyhyellä palautuksella ja vauhdit olivat 5.00...4.30 min/km välillä. Sen päälle 100 m vetoja rennon kovasti ja viimeisen vedinkin jo itselle kovaa ja se meni 16 s. Loppuverryttelyn aikaan huomasin urheilukentällä korkeushyppypaikalla jokun aikuisen miehen, joka oli siinä perheensä kanssa . Kysyin, että paljonko on riman korkeus ja se oli 120 cm. En ole 30 vuoteen hypännyt korkeutta ja halusin kylmiltään kokeilla ja sehän meni yli, joten tuli SB. Aikanaan hyppäsin 182 cm eli vähän yli oman pituuden vaikka en sen kummemmin lajia harrastanut.
  7. Ke lepo To kevyt 1 h sis. 6 x lyhyt veto Pe 2 km vr + 2 x 4 km@ 4.34 ja 4.30 min/ km + 6 x 200 m + vr Tänään radalla piiiiiitkät vedot ja päälle rennot 200 m vedot kävely palautuksella.. Ei kyllä voi kehua, että olisi mennyt kevyesti, mutta nyt näyttää, että juoksukunto olisi menossa oikeaan suuntaan. Toukokuun alussa täysin hyytynyt juoksu toivottavasti palailee pikku hiljaa, kun on vähän tolkkua kokonaisrasituksessa. Nyt on kevyet lenkit olleet oikeasti kevyitä ja olen suosiolla ottanut kävelyä mukaan, että sykkeet pysyy riittävän alhaalla. Viikonloppuna toivottavasti pari lenkkiä, joista huomenna tunti palauttavaa ja sunnuntaina joku 1.5 h vähän reippaampi PK.
  8. Ma kevyt 45 min Ti vr + 8 x 500 m( 1.59, 1.58, 1.56, 1.56, 1.54, 1.52, 1.50 ja 1.46 min)pal 2 min kävely + vr Tänään radalla puolen kilsan vetoja kiihtyvillä vauhdeilla. Kulku oli olosuhteet ja odotukset huomioiden ihan kelvollista.
  9. Vähän hellefiiliksissä nämä minun päivitykset, mutta laitetaanpa jälleen jotakin. Toissa viikko oli kevyt ja silloin oli lepopäiviä ja hieman kevyttä hölkkää ja kävelyä. Tämä viikko oli taas seuraavanlainen: Ma kevyt 1 h Ti vr + 5 x 1000 m( 4.22, 4.14, 4.06, 3.57 ja 3.53 min/ km) + vr Ke kevyt 1 h To kevyt 1 h Pe vr + 8 km@ 39 min + 10 x 100 m / pal.100 m kävely La kevyt 1 h Su kevyt 2 h 35 min Eli joka päivälle jotakin, mutta on ollut kyllä raskasta ja sykkeet taivaissa. Kevyet olen mennyt hölkkä/ kävely yhdistelmällä. Tuleva viikko on jälleen kova, joten joka päivä varmaan jotakin lenkkeilyä. Sitten asiaa lenkkeilyn ulkopuolelta. En olisi aiemmin uskonut, että minustakin tulee vielä sähköautoilia, mutta niin se keväällä tilattu ilmastoahdistuksen poistaja saapui viimein tontille.
  10. Ma lepo Ti 3 km vr + 12 min@ 4.04 min/ km + vr Tämä viikko on kevyt, mutta eilen oli juoksuporukkamme Coopper, johon ei ollut tarkoitus osallistua. Päätin kuitenkin helteestä huolimatta käydä juoksemassa kiihtyvän keuhkojen avaus lenkin. vaikka viime viikko ja sunnuntain pitkä lenkki tuntui jaloissa. Alkuun vauhti oli 4.10- 4.15 min/ km ja lopussa 3.25 min/ km, jolla vajaat 3000 m meni. Siihen nähden ihan kelvollinen rykäisy vaikka raskastahan tuo oli. Loppu viikko lepoa ja pari kevyttä lenkkiä, niin eiköhän sitä ensi viikolla taas jaksa lenkkeillä. Ai niin,eilinen juoksu oli hyvä testi kertomaan,että mikä on selkeä kehittämiskohde mulla eli PK ja VK, jos tavoittelen tulosten parannuksia. Juoksin eilen kovempaa, kuin viime syksyn SM maratonin N 50 sarjassa Jyväskylässä voittaneen naisen. Hänen aikansa oli jotakin 3.20 h. Maratonilla ja puolikkaalla jään hänestä tosi paljon!
  11. Pe Radalla vr + 4 km@ 4.45 min/ km+ 2 km@ 4.45 min/ km + 6 x 200 m@ 40- 42 s / pal. 60 s.+ vr La pk 45 min Su pk 2 h 30 min, hölkkää ja kävelyä Ajallisesti mulle kova viikko, kun kuntoilua kertyi n.11.5 h. Pääasiassa kevyttä tai perustehoista kuntoilua. Tuntuma on ollut silti raskas ja esim. perjantaina piti juosta 2 x 4 km, mutta tyydyin 4 + 2, kun toinen veto oli raskasta, tuntui että ei saa kunnolla happea ja sykkeet "tapissa". Ensi viikko on sitten kevyt ja aion pitää sen oikeasti kevyenä, että näkee reilun viikon päästä kuinka tästä viikosta on palautunut.
  12. Ma kevyt kävely/ hölkkä polulla 1 h Ti ap. 2 km vr + 8 x 500 m@ 3.50- 4.00 min/ km+ vr Ip. kevyt 1 h Ke perus pk 1 h To ap. perus pk 1 h ip. Kevyt kävely/ hölkkä polulla 2 h. Alkuviikkoon kuntoilua ihan mukavasti, mutta kevyesti. Huomenna vuorossa sitten vähän reippaampaa menoa tavoitteena.
  13. Ke ap kevyt 10 km Ip. Kevyt 8 km To kevyt 11 km Pe vr 2 km + 8 km @ 5.00 min/ km + 10 x 100 m + vr La kevyt 8 km Su lepo Perjantaina piti juosta kovempi 8 km ennen vetoja, mutta helteestä tai jostakin muusta johtuen meni perseelleen. Kävelypätkien säestämänä selvisin lenkistä läpi. Tänään oli tarkoitus juosta aamusta 25 km, mutta oli vesisadetta joten tuli lepopäivä. Nyt on tarkoitus juosta 2 + 1 ohjelmalla eli 2 kovempaa viikkoa ja yksi kevyt. Kovilla viikoilla 80 - 100 km. Ja kevyiden lenkkien pitää olla oikeasti kevyitä. Nyt ei ole mitään syke tai vauhti tavoitteita vaan mahdollisimman monipuolisilla reiteillä tuntemusten mukaan.
  14. Ti vr + 3 km@ 4.06 min/ km + vr Radalla testijuoksu joka meni ihan kohtuullisen hyvin. Varmanpäälle juoksu ,melko rennosti ja lopussa oli vara kiristää vauhtia eikä tullut juostua aivan täysillä. Tästä aletaan nostamaan juoksukuntoa kohti syksyä!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy