Jump to content
Juoksufoorumi.fi

RistoT

Jäsenet
  • Posts

    2 570
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    105

RistoT last won the day on June 8

RistoT had the most liked content!

About RistoT

  • Syntymäpäivä 04.09.1967

Converted

  • Tavoite
    v.2017 1/1 alle 4 h, 1/2 alle 1.45 h, 10 km alle 45 min

Recent Profile Visitors

3 791 profile views
  1. Laitetaanpas pientä päivitystä kevyen viikon jälkeen. Viime viikko meni suunnitelman mukaan kevyesti, kun viikolla oli kolme lepopäivää. Lenkkejä tuli kolme kevyttä , sekä yksi kovempi ja kaikki olivat suhteellisen lyhyitä eli Max 8 km. Tällä viikolla ma ja ti kevyet 8 km. Tänään oli vuorossa kova 5 km, jonka juoksin radalla. Lämmittelyä 3 km ja sitten 5 km@ 4.23 min/ km. Odotin jonkin verran parempaa kulkua, mutta tuommoista nyt sai yksin aikaan. Kaikkea ei saanut irti, kun keskisyke oli 164 ja max.173, kun maksimi sykkeeni on n. 180. Huomenna poikkeuksellisesti 20 km pitkis, kun pe - su menee Tallinnassa ja Paidessa vähän lomaillen.
  2. La kevyt 6 km Su kiihtyvä 16 km Eilen kevyttä palauttelua ja tänään kiihtyvä, jossa alkuun 10 km@ 6.00 min/ km, jonka jälkeen 3 km@ 5.25 min/ km ja loppuun 3 km@ 4.45 min/ km. Lenkkeilyn osalta oli ihan hyvä ja vaihteleva viikko. Ensi viikko onkin kevyt juoksun osalta, mutta varmaankin kävelyä jonkin verran, ehkä vähän hölkkää ja yksi reippaampi rypistys ettei totuus unohdu.
  3. Ke lepo To kevyt 10 km Pe 2 km vr + 4 km@ 4.24 min/ km + 4 x 1000 m@ 4.20, 4,21, 4.19 ja 4.16 min/ km + 6 x 200 m Tänään jälleen radalla ja tuommoisella noin 4.20 min/ km vauhdilla juoksentelua, jonka päälle rennon kovia 200 m vetoja. Tänään alkoi jo tuntua, että parin viikon kovempi setti alkoi painaa ja oli aika raskaan tuntuista. Enää huominen kevyt ja lyhyt, sekä sunnuntain kiihtyvä about 15 km, niin pääsee taas nauttimaan kevyestä viikosta ja juoksukunnon noususta.😀.
  4. La lepo Su kevyt 25 km Ma kevyt 6 km Ti vr + 8 x 500 m@ 3.55- 3.40 min/ km/ pal.2 min kävely + vr Sunnuntaina mahdollisimman rauhallisesti hölkäten pitkälenkki ja olikin tuntumaltaan kesän helpoin ja ensimmäinen ilman kävelypätkiä. Tänään kiihtyvillä vauhdeilla 500 m rentoja vetoja radalla. Tuntuma oli odotuksiin nähden yllättävän hyvä ja viimeinen veto oli nopein, mutta varmaan helpoimman tuntunen koko vetosarjassa. Perjantaina seuraava reippaampi treeni tai sitten käyn lauantaina juoksemassa 10 km kisan, niin saa vähän keuhkoja tuuletettua. Tämä vuosi olisi vielä M 50 sarjassa ja vuoden vaihteessa sarja muuttuu M 55, joten täytyy jossakin vaiheessa käydä ensi vuotta suunnittelemaan. Kovasti kiinnostaisi kokeilla jotakin lyhempiä matkoja.
  5. Ke Pk 10 km To Pk 10 km Pe Vr 2 km + 5 x 1000 m @ 4.03, 3.59, 3.57, 3.53 ja 3.49 min/ km/ pal.3 min + 10 x 100 m Tiistain vitosen jälkeen pari peruslenkkiä ja tänään radalla tonnin vetoja. Ensimmäinen veto sunnilleen tiistain vitosen viimeisen kilsan vauhdilla ja siitä seuraavat hieman kiristäen vauhtia. Viimeinen veto tuntui jo raskaalle. Päälle rentoja satasen vetoja. Ihan hyväntuntuinen treeni!
  6. Viime viikko oli kevyt ja sitä se todellakin oli. Lähinnä kävelyä jonkin verran ja yksi kovempi lenkki, kun kävin juoksemassa pikku kisassa. Reitti oli aika mäkinen ja meno oli kyllä tosi tahmeaa ja tuloksena 8.2 km@ 38 min. Eilen kevyt 6 km muutamalla vedolla höystettynä. Tänään kova 5 km@ 4.22 min/ km, johon verryttelin 3 km. Pari kilsaa oli asfaltilla ja kolme hiekkapintaista kävelyreittiä. Juoksusta tuli loppunostollinen, kun vauhdit oli 4.24- 4.29 min/ km paitsi viimeinen joka meni 4.04 min/ km. Raskastahan tuo oli, mutta alkukesästä on kuitenkin eteenpäin menty.
  7. Neitsyyden menetys on usein ikimuistoinen hetki ja Onnittelut myös pronssista@Tumpelo👌.
  8. Ke lepo To kevyt 8 km Pe 2 km vr + 2 x 4 km@ 4.29 ja 4.21 min/ km/ pal. kävely 400 m + vr Perjantai ja ei kun radalle juoksemaan pari pitkää vetoa. Ensimmäinen meni rennosti, mutta toinen oli jo raskasta. No, toinen kovempi viikko kääntyy lopuilleen ja ensi viikko onkin kevyt. Ensi viikolla pitäisi valita, että juoksenko juoksuporukkamme kovan vitosen tiistaina radalla vai keskiviikkona kävisin kisailemassa. Tarjolla olisi paikallinen Kivennavan kierros, joka on n. 8 km ja juostaan mäkistä hiekkatietä pitkin. Ehkä valinta kääntyy kisan puolelle...
  9. La kevyt 45 min Su hölkkää ja kävelyä 2 h 40 min Ma kevyt 8 km Ti 30 min@ 5.10 min/ km+ 2 x 1000 m@ 4.30 min/ km + 400 m@ 69 s. Sunnuntaina pitkä kuntoilusessio, missä sykkeet taivaissa ja vauhti lattialla. Taaperrusta raskaalla kropalla Tänään juoksuporukkamme treeneissä, jossa alkuun vauhtikestävyyttä ja päälle 400 m "kisa", joka juostiin kevyenliikenteen väylällä jonne on mitattu tonnin pätkä, jossa 100 m välein katumerkinnät. Tulipahan juostua samalla 400 m oma ennätys ja ennätys parani viime kesästä 7 s vaikka lopussa meni ihan hapoilla ja vauhti hyytyi. Silti ihan hyvä fiilis.
  10. Ke kevyt 8 km To kevyt 8 km Pe vr + 8 km@ 4.31 min/ km + 10 x 100 m/ pal.100 m kävely + vr Tänään radalla kovempi kasi ja päälle rennon kovia satasia. Nyt oli havaittavissa, että treeni on alkanut jonkin verran purra, kun sykkeet saa nousemaan ylemmäksi ja kovemmilla sykkeillä pystyy pitämään matkavauhtia. Oli mulle ihan kova treeni, mutta meni aivan suunnitellusti.
  11. Ma kevyt 8 km Ti 2 km vr + 5 x 1000 m@ 4.16, 4.11, 4.04, 3.57 ja 3.52 min/ km + vr Viikonloppu tuli " virkistäydyttyä" , joten eilisellä kevyellä lenkillä hiki oli herkässä ja aika väsynyttä menoa muutenkin. Tänään radalla tonnin vetoja ja vähän oli vielä raskasta menoa, mutta jotakuinkin suunnitelluilla vauhdeilla sain treenin juostua.Ei ollut tarkoitus juosta maksimi tonneja, vaan semmoisia rentoja ja pari viimeistä suht reippaasti.
  12. To kevyt 6 km Pe vr 2 km+ 5 km@ 4.22 min@ km+ vr La lepo Su lepo Tänään kevyen viikon viimeinen lenkki radalla ja vuorossa kova vitonen. Tällä hetkellä ei hirveästi tuosta pois lähtisi, mutta jatkossa juoksen tuommoisia testi vitosia. Loppuviikko lepäilyä ja virvokkeita.
  13. Kiitti vaan. Sen kummemmin treenaamatta hyppäsin myös pituutta vähän yli 6 m. Siihen aikaan oli suht hyvä ponnistusvoima.
  14. La kevyt 10 km Su kiihtyvä Pk1..Pk2.. Vk1 15 km keskisyke 139 eli jossakin alakynnyksen maisemissa. Ma lepo Ti vr + 8 x 5 min/ pal. 60 s. kävely + 4 x 100 m + vr Ke lepo Viime viikko oli vielä kovempi viikko ja kahteen viikkoon oli yksi lepopäivä. Viikon viimeinen lenkki oli sunnuntaina , jonka juoksin sykkeitä ja tuntumaa seuraillen. Tämä viikko on kevyt, joten nyt vaan kuullostellaan, kun kunto nousee. Eilen juoksin 5 min vauhtikestävyysvetoja lyhyellä palautuksella ja vauhdit olivat 5.00...4.30 min/km välillä. Sen päälle 100 m vetoja rennon kovasti ja viimeisen vedinkin jo itselle kovaa ja se meni 16 s. Loppuverryttelyn aikaan huomasin urheilukentällä korkeushyppypaikalla jokun aikuisen miehen, joka oli siinä perheensä kanssa . Kysyin, että paljonko on riman korkeus ja se oli 120 cm. En ole 30 vuoteen hypännyt korkeutta ja halusin kylmiltään kokeilla ja sehän meni yli, joten tuli SB. Aikanaan hyppäsin 182 cm eli vähän yli oman pituuden vaikka en sen kummemmin lajia harrastanut.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy