Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tuomask85

Jäsenet
  • Content Count

    4
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Converted

  • Coopperi
    2960
  • Puolimaraton
    1:42:29
  • Maraton
    3:48:52

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, tässä alkaa kisojen osalta olla kausi 2016 paketissa ja talven ja kevään treeniohjelman suunnittelu täydessä vauhdissa. Törmäsin sitten netissä tämmöisen treeniohjelmaan: http://www.halhigdon.com/training/51142/Marathon-Advanced-2-Training-Program Mutta aloin miettimään tuota ohjelmaa että onko siinä liikaa tehotreenejä liian aikaisin että onko kovin terä mennyt liikaan teho treenaamiseen? Mulla on tullut nyt pari vuotta treenattua ja ekana vuonna treenasin 4 kertaa viikossa ja noin 30-50km viikossa ja toisena vuonna on tullut treenattua 5 kertaa viikossa about 40-70km viikossa. Mulla on tällä hetkellä maraton juostu 3:48 ja se meni vielä suht kevyesti niin ens vuodelle tavoite olis 3:30 paikkeilla. Niin onko teistä järkeä lähteä hakemaan tehoja vielä noin aikaisin ja paljon? Vai onko tuo teistä hyvä ohjelma ja vielä parempi jos joku olisi itse kokeilut ko ohjelmaa? Tähän asti kuitenkin tottunut siihen että talvella kerta viikossa tehotreenejä + yks pitkis ja n.10 viikkoa ennen kisaa nostanut kahteen teho treeniin + yhteen pitkikseen.
  2. Kiitos vastauksesta! Se voi olla että nuo marjakeitot aiheuttaisi saman mitä urheilujuomat mutta aion kyllä kokeilla ens talven pitkiksillä että miten vatsa siihen reagoi. Mutta tuo hunaja kyllä kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta ja uskon että se vois olla ratkaisuna tähän minun ongelmaan mutta sekin selviää kokeilemalla koska tosiaan yksilöllistä noiden sopiminen.
  3. Olen nyt vuoden verran harrastanut juoksua ja takana on muutama puoli maratonia, pari polkujuoksukisaa ja yks maraton. Mutta olen huomannut että mulla ei vatsa kestä kovinkaan hyvin urheilujuomia tai energiageelejä tai muitakaan sokeripitoisia juomia ja ruokia koska minulla on crohin tauti. Vatsa kyllä kestää just sen jos puolikkaalla ottaa energiajuomaa mutta kun mennään maratonille niin parin tunnin jälkeen pakki menee ihan sekasin ja juoksusta tulee aika haastavaa. Niin jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä miten vatsan sais kestämään koko maratonin ajan tai hyviä vinkkejä millä sais tankattua hyvin maratonin aikana niin oisin tosi kiitollinen vinkeistä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy