Jump to content
Juoksufoorumi.fi



olavi71

Jäsenet
  • Content Count

    49
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

618 profile views
  1. Asics Nimbus 22 on varma valinta, jos haluaa kunnon vaimennuksen. Kevyemmista Asics DS trainer 24 tai 25. Uudemmassa 25 mallissa on muuttunut vain värit ja hinta.
  2. Vuoden eka tonni tuli näköjään täyteen 7.4. Toinen joskus syksyllä, jos tulee yhtä hyvät pyöräilykelit kuin viime kesänä.
  3. Hiihtotakilla ja housuilla juoksen minäkin pakkaskeleillä. Niiden kanssa voi kerrospukeutumisessa jättää yhden kerroksen pois ja pyykkiä kertyy vähemmän.
  4. Jos ei halua maksaa 32 euroa niin Kiinasta noita saa noin 2.50 eurolla. Tilasin pari vuotta sitten useampia. Ensimmäiset kaksi kesti noin vuoden ja vielä on kaapissa vöitä muutamaksi vuodeksi. Kannattaa tilata kerralla useampi, ALV raja on 22 euroa ja siihen mahtuu 8 kpl. https://www.aliexpress.com ja hakuun "polar chest strap"
  5. "Fysiologisesti ero on tietysti merkittävä, kun matolla ei kuitenkaan "oikeasti" nousta, niin lihasrasitus ja -työ on melko lailla erilainen." Nimenomaan fysiologisesti eli elimistön toiminnan ja treenivasteen kannalta eroa ei ole. Muita eroja löytyykin paljon. Ei se treeni siitä muutu kerätäänkö potentiaalienergiaa vai tuotetaanko lämpöä. Fysiologisesti samat nousumetrit se juoksija itseään nostaa matollakin nousukulman mukaan. Vastaavasti voisi väittää, ettei maastavedossa tehdä nettotyötä koska tanko palautetaan liikkeen jälkeen lattialle.
  6. Toinen yritys ja 3:17 Missään vaiheessa ei tullut pahoja vaikeuksia, ihan sitä kunnon mukaista perussuorittamista. Jokainen kymppi edellistä vähän nopeampi ja ensimmäinenkin alle tavoitevauhdin. Lopussa tietysti energiat vähissä ja lihakset väsyneet. Viimeisellä kympillä ajattelin, että tämähän menee ainakin minuutin nopeammin kuin edellinen. Lisäsin käskytystä jalkoihin ja sain aikaan reilusti lisää puuskutusta ja ähkimistä. Armoton kello ei tietenkään anna säälisekunteja ääntelystä, hitusen parani keskivauhti kuitenkin. En hyytynyt lopussa kuten edellisellä yrityksellä ja siksi m
  7. @Baltsu on itse määritellyt "ihan pellevauhdin" 3:30 maratoniksi eli 4:58/km. Baltsu väittää ettei hölkkää, mutta juoksee itse enimmäkseen hitaammin kuin "ihan pellevauhtia". Minusta pellevauhti on hitaampaa kuin hölkkä? Minä hölkkään niin kauan kun kiinnostaa, sitten kun vauhti tippuu alle itse määrittelemäni pellevauhdin lopetan.
  8. Ensimmäinen yritys ja 3:22 eli pitää ottaa uusinta. Testilenkkien perusteella odotin parempaa, mutta kello kertoo totuuden. Tuli kuitenkin 7 minuutin parannus ennätykseen. Tämä kokemus antoi uskoa siihen että 3:20-3:15 on ihan mahdollinen tulos tällaiselle keski-ikäiselle hölkkääjälle.
  9. @Baltsu, miksi et salli keskustelua omassa blogissasi? Voisit itse moderoida ja pitää keskustelun omalla tasollasi? Nyt olet taas aktiivinen juoksufoorumilainen eli oletko löytänyt itsestäsi nämä ongelmat? --------------------- Lainaus Baltsun blogista, (vieraat valtioot(?) poistaneet tämän blogista) ---------------- 19/04/2017 TEKIJÄ BALTSU Juoksufoorumin ongelmat Minulle on selvinnyt, että Juoksufoorumin ongelmat eivät rajoitu siihen, että urheilijoita kiusataan ja vainotaan siellä, vaan lisäksi he käyvät kirjoittamassa toisista pahaa selän takana Suomi24-
  10. Höpö-höpön mestari taas vauhdissa ja ihan väärässä tapansa mukaan Tällä foorumilla on Sepon ohjelmat, "maraton läpi" ja "puolimaraton läpi", klikkaat vaan sivuston yläpalkista "Harjoitusohjelmia". Noissa ohjelmissa ei ole aikatavoitetta, tavoite on "läpi". Tällä foorumilla nuo Sepon ohjelmat on toimiviksi todettu. 30 km maastossa vastaa suunnilleen "maraton läpi" suoritusta. Jos pystyt suunnilleen tuon ohjelman mukaan harjoittelemaan niin helposti se menee läpi.
  11. Juuri noin se totuus on. Uinti on vain pieni osa kokonaisuutta. Toivottavasti tulee sellainen räntäkeli koko talveksi, ettei voi hiihtää eikä juosta. Sehän se parhaiten motivoisi kohti uimahallia ja tekniikkakurssia 😉
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy