Jump to content
Juoksufoorumi.fi

olavi71

Jäsenet
  • Content Count

    37
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

39 Excellent

Recent Profile Visitors

373 profile views
  1. olavi71

    Houston we have a problem

    @Baltsu, miksi et salli keskustelua omassa blogissasi? Voisit itse moderoida ja pitää keskustelun omalla tasollasi? Nyt olet taas aktiivinen juoksufoorumilainen eli oletko löytänyt itsestäsi nämä ongelmat? --------------------- Lainaus Baltsun blogista, (vieraat valtioot(?) poistaneet tämän blogista) ---------------- 19/04/2017 TEKIJÄ BALTSU Juoksufoorumin ongelmat Minulle on selvinnyt, että Juoksufoorumin ongelmat eivät rajoitu siihen, että urheilijoita kiusataan ja vainotaan siellä, vaan lisäksi he käyvät kirjoittamassa toisista pahaa selän takana Suomi24-palstalla. Mietin syitä käyttäytymiseen ja pystyin hetken aikaa pohdittuani helposti nimeään syyt tähän käsittämättömään käyttäytymiseen. Olen tosiaan miettinyt pitkään, miksi Juoksufoorumi on kuin jonkinlainen rinnakkaistodellisuus, jossa kaikki normaali on epänormaalia ja päinvastoin. Paikka jossa niitä ihmisiä vainotaan, jotka yrittävät tehdä parhaansa ja mennä eteenpäin ja paikka, jonka jäsenet käyvät vielä palstan ulkopuolella nimettömänä kiusaamassa muita palstalaisia. Merkille pantavaa on se, että kukaan ei puolusta ketään. He suorastaan nauttivat siitä, että ihmiset ottavat osumaa. Miksi? Selitykset ovat hyvin yksinkertaisia. Juoksufoorumilaiset ovat liian vanhoja Sellaisia vireässä iässä olevia, nuoria tai nuorekkaita ihmisiä siellä ei juurikaan ole, vaan ovat sellaisia kulahtaneita, elämään kyllästyneitä keski-ikäisiä. Sinne pitäisi saada jotain 50 kappaletta alle kolmekymppistä juoksijaa. Vaatimaton ulkonäkö Moni juoksufoorumilainen kokee alemmuuskompleksia vaatimattomasta ulkonäöstään. Se ei ole aina edes puhtaasti pärstäkerroin tai vartalokysymys, vaan monet ovat yksinkertaisesti pukeutumiseltaan kuin jostain Pekko Aikamiespoika -filmistä. Koomisia tapauksia. Eivät ole urheilullisia Harva juoksufoorumilla on urheilullinen. Jos on lukenut Aki Hintsa – Voittamisen Anatomia -kirjan, ymmärtää aktivivisen ja passiivisen ihmisen välisen eron. Minusta aktiivinen juoksee 4h maratonin, vaikkei olisi kertaakaan käynyt lenkillä. Niin urheilulliset, aktiiviset ihmiset tekevät. Ei silloin tarvitse hieroa vuosikausia, että ylipäätänsä pääsee surkeisiin suorituksiin. Itsensä ruoskiminen Mitä tarkoittaa se, että joku on esim. tipattomalla ja juo maitoa? Se tarkoittaa suoraan sitä, että heitä vituttavat henkilöt, jotka osaavat nautiskella elämästä ja nauttia lasillisen punaviiniä dinnerin kanssa, jotta ruokien aromit tulevat esiin. Jos kohtelee itseään karjana ja pitää ruokaakin vain polttoaineena, eikä salli itselleen mitään mahdollisuutta mukavaan elämään, katkeroituu ja kohdistaa sen negatiivisuuden muihin, mikä johtaa kiusaamiseen. Perhe laitetaan muiden syyksi Aikuiset ihmiset eivät osaa hoitaa perhe-elämäänsä ja se kaadetaan sitten ulkopuolisten syyksi. Onhan se totta, että niiden ihmisten päivittäinen elämä on yhtä helvettiä, mutta ei se ole kenenkään muun kuin heidän itsensä syy. Ylläpitäjä Seppo esim. on oman harjoituspäiväkirjansa mukaan vaarassa joutua kadulle, jos ilmoittaa väärään aikaan kotona harkitsevansa osallistuvansa johonkin juoksutapahtumaan. Loppuvuodesta mahdollisesti uskaltaa kertoa. Onhan se jumalauta kumma, jos aikuinen mies ei saa tai uskalla tehdä, mitä huvittaa. Ei ihme sitten, jos tulee halu kiusata muita, kun omalla kotisohvalla pitää istua kyyhöttää illat ja purra hammasta. Munattomuus ja empatian puute Monet ovat vain yksinkertaisesti munattomia tyyppejä ja heiltä saattaa kaiken lisäksi puuttua kyky empatiaan. Tämä kuten kaikki muu menee Gaussin käyrän mukaan. Se suuri massa siinä keskellä on täysin mitäänsanomatonta porukkaa, joita ei kiinnosta kuin oma napa. Sekin useimmiten kirjaimellisesti eli pitää ahtaa pullaa kupuunsa oikein urakalla. Jos ja kun sitten kiusaamista ja vainoamista tapahtuu, niin kuin esimerkiksi omalla kohdallani Juoksufoorumilla kävi kesällä 2013, niin eivät sitten puolusta uhria. Pikemminkin päinvastoin. Minun tapauksessani se huipentui siihen, että Seppo juoni minut sieltä pihalle. Siis uhri pelataan jollain ansalla pihalle, eikä niitä vainoajia. Sen jälkeen jatkoivat minun kiusaamistani Suomi24:lla. Minulle tänä päivänä jo yksi ja sama. Olen perehtynyt niin paljon henkiseen valmennukseen ettei tuollainen enää hetkauta, mutta siihen aikaan 2013-2014 se oli kyllä elämäni ikävin kokemus toistaiseksi.
  2. Höpö-höpön mestari taas vauhdissa ja ihan väärässä tapansa mukaan Tällä foorumilla on Sepon ohjelmat, "maraton läpi" ja "puolimaraton läpi", klikkaat vaan sivuston yläpalkista "Harjoitusohjelmia". Noissa ohjelmissa ei ole aikatavoitetta, tavoite on "läpi". Tällä foorumilla nuo Sepon ohjelmat on toimiviksi todettu. 30 km maastossa vastaa suunnilleen "maraton läpi" suoritusta. Jos pystyt suunnilleen tuon ohjelman mukaan harjoittelemaan niin helposti se menee läpi.
  3. Juuri noin se totuus on. Uinti on vain pieni osa kokonaisuutta. Toivottavasti tulee sellainen räntäkeli koko talveksi, ettei voi hiihtää eikä juosta. Sehän se parhaiten motivoisi kohti uimahallia ja tekniikkakurssia 😉
  4. Ikää 47 ja taitaa olla liian myöhäistä aloittaa triahtlonin harrastaminen. Pyörä ja juoksi kulkee kohtuudella, mutta uinti vaatisi paljon tekemistä. Tulee mieleen se vanha vitsi kun iäkkäämpi mies menee lääkäriin: -Kyllä nuo keuhkot aika huonossa kunnossa on, kauankos olet tupakkaa polttanut? -Jotakin 14 vuotiaasta asti -Oletko ajatellut lopettaa? Kannattaisi kyllä lopettaa heti -Joskus käyny mielessä, mutta taitaa olla liian myöhästä minulle -Koskaan ei ole liian myöhäistä -No sitten taidankin poltella vielä muutaman vuoden ja palataan sen jälkeen asiaan
  5. olavi71

    Alle 3:20

    Tämä on tavoitteena kuluvan vuoden aikana, ehkä jo Vantaalla. Siellä olisi nopea reitti ja hyvä tunnelma. Helteiden aikaan tuli juoksemisen sijaan ajettua maantiepyörällä. Treenitunteja kertyi keskimäärin yli 10 viikossa matalalla sykkeellä. Kankealta tuntuu juokseminen, mutta pari viikkoa juoksupainotteisesti niin eiköhän se siitä. Sepon alle 3:20 ohjelmalla mennään omien tuntemusten mukaan keventäen tai koventaen ja korvaan osan pk/palauttavista lenkeistä pyörällä.
  6. olavi71

    Vantaan maraton 13.10.2018

    Kestävyysjuoksijan ei kannata ratajuoksuja edes ajatella, jos henkinen kantti katkeaa maratonin neljännellä kierroksella.
  7. olavi71

    Suunto Spartan Ultra

    Asenna esim. nRF Toolbox puhelimeen niin sillä voi katsoa.
  8. olavi71

    Suunto Spartan Ultra

    @Umpimähkä Saanko tuoda sinun kaappiin korjaantumaan noita minun vanhoja vöitä 😀 Tätäkin kokeilin, mutta ei auttanut minulla: http://www.natharward.com/heart-rate-monitor-not-working/
  9. olavi71

    Suunto Spartan Ultra

    Sykevyön sähköä johtava kontaktiosa kerää ihosta rasvaa/suolaa/muuta ja johtavuus heikkenee. Eli sydämen sähköinen signaali heikkenee ja alkaa hukkua teknisen paidan staattisen sähkön aiheuttamaan kohinaan. Tätä uskomusta tukee se, että nuo piikit ovat hyvin lähellä juoksun kadenssia. Itse olen kokeillut tämän, juoksun kadenssia muuttamalla sykelukema muuttuu ja pysähtymällä lukema palaa järkeväksi. Pyöräillessä näitä piikkejä ei tule, koska pyöräilypaita ei lepata ja staattista sähköä ei synny. Eli hanki uusi vyöosa. Itse käytän Polarin lähetintä, koska siihen saa Kiinasta uusia vöitä noin kolmella eurolla (Aliexpress). Nuo ovat kestäneet minulla suunnilleen saman kun Suunnon ja Polarin vyöt eli 200-300 käyttötuntia.
  10. olavi71

    Hoka One One

    Cliftonilla 400 km pääasiassa asfaltilla ja kantapään ulkosyrjältä kumi alkaa olla kulunut pois. Roskiin menee. Nimbus kestää tuplasti tuon eikä pohjat näytä edes pahasti kuluneilta.
  11. "Johaug ei edes tiennyt mitä oli tekemässä. Eihän tämä vaikuttanut hänen suorituskykyynsä mitenkään. Ottakaa kiinni ne, jotka oikeasti käyttävät dopingia." https://yle.fi/urheilu/3-9791512 Björgen tämän selitti. Rangaistus vaarantaa Norjan hiihtäjien oikeusturvan, koska anabolisilla steroideilla ei ole suorituskykyä parantavaa vaikutusta Norjan hiihtäjiin. Turha heiltä on edes testata anabolisten osalta.
  12. olavi71

    Alle 3:30

    Päätin lähteä 4:55 vauhtia ja hidastaa jos siltä alkaa tuntua. Keventelyjen jälkeen 4:55 tuntui hitaalta, tuskin olisi pää kestänyt 5:10 vauhtia. Alussa oli syke kisajännityslukemissa, mutta tähän olin varautunut etukäteen ja vaihdoin kelloon toisen näytön jossa syke ei näy. Hyvin kulki kunnes 30 km paikkeilla alkoi jalat jäykistyä ja meno vaikeutua. 35 kohdalla meni oli jo väkinäistä ja mielessä oli, että kyllä tätä ainakin kilometrin kestää. Vauhti ei hiipunut liikaa ja maalissa kello näytti 3.29. Vauhdin jako oli onnistunut, ensimmäinen puolikas vähän alle 1:44. Seuraavan maratonin juoksen jossakin hienoissa maisemissa ilman kiirettä, niin että ehtii juomapaikalla kiittää tarjoiluista. Ensi kesänä sitten uutta ennätystä yrittämään.
  13. olavi71

    Suunto vai Garmin?

    Jos tarkoitit laittamaani Spartan linkkiä niin siellähän lukee: "Lieferumfang:Suunto Spartan Sport Black, Suunto Smart Sensor und Herzfrequenzgurt, USB-Kabel, Kurzanleitung, Garantiebedingungen" Suomeksi tuo tarkoittaa, että toimitukseen sisältyy sykevyö. Barometri on vasta Spartan Ultra malleissa.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy