Jump to content
Juoksufoorumi.fi



oulaliina

Jäsenet
  • Content Count

    1 610
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    27

Everything posted by oulaliina

  1. Fyssariaika siirtyi tälle päivälle. Vihdoin tuntui löytyvän fyssari, joka ymmärtävän, mistä on kyse. Taustalla todennäköisesti vanhat nilkkavammaillut, jotka on aiheuttaneet liikekontrollihäiriörä oikealle puolelle. Nyt pitäisi saada kipu rauhoittumaan, ja sitten katsotaan jumppailut, joilla toivon mukaan saadaan aktivoitua ja vahvistettua oikeita lihaksia. Juoksu- ja kävelylenkkikielto jatkuu nyt vielä ainakin jonkun aikaa. Eli fillarointia ja uintia.
  2. Niin hienosti sujuu, että selkä taas ottanut takapakkia. Lisäbonuksena on oikeasta pakarasta säteilevä kipu koko oikean jalan pituudelta. Kävely pahentaa kipua entisestään. Perjantaille aika fyssarille, kiitos Turun kaupungin fyssarin suoravastaanottopalvelun. Taidan haudata tän päikyn, kunnes saa taas liikuttua normaalisti. V*ttu.
  3. Ma: Nukuin vajaan 2tunnin päikkärit, kun su-ma yö meni valvoess jalkojen kanssa Ti: Kävin uimassa, kilsan (tai kilsa 100 m) tuli uitua. Voisi alkaa käymään aamuisin uimassa. Eilen tosin työpäivän jälkeen Tänään tanssitunnit.
  4. Viikonlopulle lauantaina sellainen 30 km fillarointia, Ruissaloon Saaronniemeen ja takaisin. Sunnuntaina hiukan edestakaisin suhailua kaupungilla käydessä. Tänään saan alkaa lisäämään kävelyä! Wuhuu!
  5. Sellaista raportoin, että selkä alkaa tuntua hiukan paremmalta. Sellaista inhottavaa hermokipua ei ole samalla tavalla, vaan lähinnä lihakset on vaan umpijuntturassa. Veli antoi pari jumppaliikettä, jotka ihan selvästi rauhoittaa selkää. Lupasi katsoa Turusta jonkun osaavan fyssarin, jonka kanssa sitten jatkoa... Fillaroinutkin olen. Maanantain 26 km, vaikka piti vähän vähemmän, mutta tuttuun tapaan eksyin. Tiistaina lepoa, keskiviikkona tanssijutut ja eilen vajaa 10 km fillarilla. En muistanutkaan, kuinka mukavaa fillarointi on, kun pyöräkin on kunnollinen.
  6. Jahas. Pikkuveli määräsi sitten viikon juoksu- ja kävelykieltoa (toki siirtymät saa kävellen tehdä). Mitä ilmeisemmin si-nivelen hermot ovat ärtyneet ja ne pitää saada rauhoittumaan. Käväisin sitten XXL:ssä ja ostin vanhan 5. luokalla ostetun Helkama-vanhuksen tilalle uuden fillarin. Koeajossa hyväksi todettu. 👌
  7. Ei, mutta lähes. Vanhempieni luona mettäteillä joskus lenkkeillessä tuli irti oleva rotikan näköinen/kokoinen koira. Lähestyi aggressiivisesti muristen. Omistaja ilmestyi jostain naureskellen "tollanen se meiän Musti on." Menin niin lukkoon, että en oikeen osannut mitään järkevää sanoa. 😐
  8. La: 10,85 @8:33, 1 h 33 min Ystävä joutui hiukan kurjista syistä perumaan lenkin, joten menin itsekseni. Sauvat jäi kotiin, koska toisen talla on niin kulunut, että piikki tulee läpi. Mutta joo, todistetusti pystyn kävelemään kohtuu vaivatta kympin lähes omaan pk-etanajuoksuvauhtiin. 😂 Pikkuveli tulee huomenna visiitille, ja katsotaan sitä selkää. On edelleen siis kuin rautakanki ja sattuu vääristäessä ja sivuttaisliikkeissä. Ps. Suositelkaa mulle hyviä sauvakävelysauvoja niin kovemmalle kuin pehmeämmällekin alustalle.
  9. Töissä taas salladi. Oli peräti ihan hyvät setit. Päivälliseksi meksikolaisittain maustettua linssipataa.😋 Tuli sen verran iso satsi, että riittää pakkaseenkin laiskan päivän varalle.
  10. To: Lepo, 3 km iltakävely Pe: 4,81@ 8:19, niin ikään 2/2 jaolla Tän päivän lenkki meni rennolla fiiliksellä. 😊 Huomenna aamusta sitten sellainen 10 km sauvominen ystävän kanssa.
  11. Ti: 4,3 km kävelyä (38 min) Ke: Yllätin itseni aamulenkillä, 4,18@8:38, 2/2 -jaolla. Päivän lenkki oli osastoa tulipahan tehtyä, kroppa oli heti herättyä pihalla kuin lumiukko. :D Koitan näitä kuitenki aikataulullisista syistä jatkossakin tehdä. Josko vaikka tottuisi. Illasta tanssit ja fasciavenyttelyt.
  12. Lounaaksi työpaikkaruokalassa surullisia kasviskroketteja. Kohta pitää ottaa omat eväät mukaan. Hmph. Päivälliseksi eilistä uunilohta paistetun riisin kanssa, jonne meni porkkanaa ja herneitä ja käteen osuneita mausteita. Jälkkäriksi päärynä.
  13. 4,13@8:29@154 (74 %, max 178), 3 min hölkkää ja 2 min kävelyä -jaolla Juuh. Että tästä lähdetään... 😂 Noh suunta ylöspäin. Selkäkin ihan ok, ei mitään erityisiä tuntemuksia. Ja muutenkin ihan jees olo, henki kulki ja askel vei eteenpäin. Kattellaan sykkeitä taas kuukauden päästä.
  14. Oot juuri nyt mun idoli, ja sun rapsan ansiosta halu juosta maraton ei ainakaan vähentynyt. Kiitos rapsasta!
  15. Tänään muutakin kuin kävelyä, sauvojen kanssa 8,77 km. Selkäkin selvästi parempi, ensi viikolla uskaltanee jo juosta. Ja siedätyshoitokin näyttää toimivan. Etelässä kukkii heinät, ja tässä lähellähän heinäniittyjä riittää. Ja lääkkeitä menee merkittävästi vähemmän kuin vuosi sitten. Suosittelen muillekin, joilla allergiat enemmän vaivaa, on hintansa väärtti. Ajattelin nyt kesäkuun panostaa peruskumtoiluun, eli 2-3 hölkkä-kävelyä ja pidentyvä sauvakävely. Ensi viikolla alkaa myös kesätanssitunnit, joiden päälle aina tunnin setti fascia-methods -venyttely. Koitan taas alkaa kirjailem
  16. Selkä edelleen melko kökkö. Veli ohjeisti joitakin toimivia liikkeitä, jotka tuntuu ihan hyvältä. Eli niitä ja kävelyä... Jota on tullutkin lähes joka päivä 5-10 km. Lupasi katsoa selkää, kun tulee täällä "etelässä" Jyväskylästä käymään kesäkuun aikana. Parempi muutenkin katsoa vasta sitten, kun akuutti kipu ei enää niin vaivaa. Että peruskuntokautta pukkaa.
  17. Lounaaksi sekalainen setti asioita salaattipöydästä, mukana mm. papuja, kvinoaa ja härkistä. Lounasruokalan tarjonta heikkenee kohti kesälomaa, kun opiskelijat siirtyy kesälaitumille.
  18. Jahas. Kunhan tulin ilmoittamaan hengissä olosta. :D Lyhyenä rapsana sellaista, että helmi-maaliskuu meni ihan kohtalaisen hyvin liikkumisten kanssa. Päätin toistuvien selkäongelmien takia ottaa yhteyttä myös Vauhtisammakon Mikko Liukkaan, jotta saataisiin juoksutekniikkaa korjattua. Ihan hyviä huomioita tuli, millä onkin saanut juoksemiseen enemmän etenemisen tuntua, vaikka lenkit edelleen on aika hidasta menoa. Mutta sitten niitä hidasteita. Huhtikuussa iski allergiat hiukan normaalia rajummin. Ekana meni kaikki röörit ihan umpitukkoon, ja vaikka aukesivatkin duactilla, kortisonisumutteil
  19. Ilmoittelen hengissä olostani, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Tammikuu oli ja meni, ja vika reissu taatelipalmujen maahan tuli taputeltua kunnialla (ja taateleita on varastossa "riittävästi"...). Eloa hiukan häiritsi uniongelmat, matkustelu, ja projektin loppumetrien aiheuttama stressi. Nyt on töissä rauhoittunut, hommaa riittää, mutta ei liikaa. Siedätyshoidotkin aloitettiin tuossa viime viikolla, ja niiden aiheuttamat ensioireet on jo aika lailla helpanneet. Vielä menee tosin jonkun aikaa allergialääkettä. Olen nyt helmikuun ajan mukana haasteessa, jossa tavoitteena 5 h aerobista liikunt
  20. La: 5,03@8:23, 2 min hölkkää, minuutti kävelyä, kävelyä 2,83 ja tunti trampoliinilla pomppimista... Su: Kävely 10,83 km, kesto 1:43 Lauantaina tollasta perusetanatahtista hölköttelyä. Iltapäivästä sitten trampoliinilla pomppimista, ei ehkä tuu tavaksi. :D Ensinnäkin tunti maksoi 14 euroa ja toiseksi, selkä ei ihan kauheasti tykännyt. Venyttelyllä vetreytynyt alaselkä meni ilmeisesti tärähetlystä juntturaan. Samaten koko selkäalaueella on havaintoja lihaksista, joita en tiennyt olevan olemassa. Mutta tulipa kokeiltua. Sunnuntain "pitkis" kävelynä tuulisessa säässä. Tänään lepo. Tää v
  21. Katos vaan, eilisen lenkin speksit mennyt väärin. Oikeasti siis 2 min hölkkää ja minuutti kävelyä. Näköjään liikkuminen kannattaa. Aamulla pef yli 400, joka on omalla tasolla ihan huippuarvo, kun aamu-pefit laahaa usein siellä 360-370:n nurkilla. Muutenkin tehnyt havainnon, että hiukan nousee aina lenkkien päälle. Keuhkot tykkää, kun niitä vähän tuulettaa. :)
  22. Ke: Vatsatanssi, plus reilu 3 km kävelyt tanssisalille To: 3,82@8:24, hökää 2/1 -jaolla, eli 2 min hölkkää ja minuutti kävelyä, vatstanssin tekniikkatunti, joka sisälsi myös lyhyen lihaskunnon, myös tanssitekniikka otti ihan kivasti vatsalihaksiin Yllätin itseni ja päätin tehdä tollaisen lyhyen hilpaisun. Joku fiksu Face-keskustelussa kertoi, että aloittelijalla kilometrien kerryttämistä jopa tärkeämpää on lenkkikertojen määrä. Eli päättelen tästä, että tollaseseta lyhyestäkin ulkoilusta on hyötyä. Jakso Crownia ja venyttelyt. Huomenna lepo. Viikonlopuksi sovittu portaiden kapuamista
  23. Ma: Lepo Ti: 5,41@8:21, 1/2 jaolla, eli kävelyä 2 min ja hölkkää minuutin pätkiä, päälle yläkroppaan ottavaa keskivartalojumppaa Juu eipä mitään erityistä. Perus jolkottelua etanakerhotahdilla. Nilkka meni lenkillä yli, kun tie oli hiukan kalteva. Hiukan tuntui ilkeältä, mutta pystyi kuitenkin jatkamaan ja lenkin jälkeen ei ole ollut mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Tänään tanssitunnit. Pienenä lisäyksenä se, että oon jaksanut nyt venytellä kiltisti melkein joka ilta fyssarin aikoinaan ohjeistamia pakara-takareisi-lonkankoukistaja -venytyksiä. Kummasti alkaa selkä tuntumaan taas omalta.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy