Jump to content
Juoksufoorumi.fi

rimminen

Jäsenet
  • Content Count

    397
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

rimminen last won the day on October 16 2017

rimminen had the most liked content!

Community Reputation

950 Excellent

Recent Profile Visitors

980 profile views
  1. Telakalla. Oirekuvasto viittaa bursiittiin. Joulun pyhinä kävin muutaman kerran salilla ja jalka kesti hyvin parin kilsan alkulämmöt matolla. Uudenvuodenpäivänä tein lyhyen testilenkin ja se kipeytyi uudestaan. Pidin pari päivää huilia ja kävin perjantaina hölkkäämässä 16km. Juoksu on melkein kivutonta lukuunottamatta pientä jumin tunnetta pakarassa. Tunti lenkin jälkeen jalka on taas kipeä. Lauantaina kävin tunnin hieronnassa ja ajattelin nyt alkajaiksi pitää viikon juoksutauon. Salilla oon käynyt tekee kuminauhan kanssa pakarajumppaa ja muuta voimailua. Lauantaina sain jalan kipeäksi siitäki, mut tänään se kesti jo maastavedot ja muut, eikä oo senkään jälkeen häirinnyt. Toivottavasti selviäis nyt lyhkäsellä breikillä. Jos pidentyy niin kevätmaraton on tietysti vaarassa. Vielä en oo jaksanut tehdä mitään telakasuunnitelmia, ja voi olla etten edes tee. Salikortti pitää hommata, koska siellä on ollut kiva käydä, ja liikuntaa nyt tulee harrastettua ihan mielenterveydenkin vuoksi. Mut tuskin alan vääntää korvaavia todenteolla. Kaikenlaista määräkautta sun muuta oli haaveissa heti vuoden alkuun, joten uuteen tilanteeseen menee hetki sopeutuessa. Samaan aikaan duunissa on sellainen tilanne, että alan olee henkisesti jo lähtökuopissa. Ehkä ihan hyväkin, ettei pysty nyt repimään kuntoilupuolella. Vuosi oli juoksupuolella tähänastisista paras ja kilsamäärällisesti suurin: 2180km. Se päiväkirjan ensimmäisessä viestissä hahmottelemani filosofia: juostaan kun keretään, toteutui oikeastaan koko kauden ajan. Se toi mukanaan terveyden, joka mahdollisti tuloksien paranemisen kuin itsestään. Määrien noustessa loppuvuodesta, lihashuoltoon olisi pitänyt keskittyä paremmin
  2. Pexrunikin päässyt takas nauttimaan 20km päiväannoksista. On jäänyt foorumin seurailu viime aikoina valitettavan vähälle, niin ei oo ihan kartalla viimeisimmistä käänteistä. Mut selkä ilmeisesti taas kunnossa?
  3. 19.12. 9km. Kirittelin kauniimman osapuolen testivitosen: 24:30! Siitä lähdetään, että keväällä kulkee puolikas alle 1:50. 21.12. 12km@6:13. Saman naisoletetun kanssa. 23.12. 11km@4:33. Juoksin mutsille ja takaisin ja vedin vauhtileikittelyä samalla. Puolet kilsoista alle 4:20. Alkuun kolme kilsaa vitosen pintaa. Hengästytti. Tunnustelin samalla onkse flunssa tulossa vai ei. Tais lähtee lenkillä tällä kertaa. Puolessa välissä pieni breikki ja vaatetta vähemmäksi. Takas kiihtyvästi. Kolme vikaa: 4:14, 4:18 ja 4:10. Sain nivusen/lonkan kipeeks tolla repäisyllä. Eka juoksusta tullut kipu sitten alkuvuoden jonka kanssa joutuu miettimään seuraavan lenkin järkevyttä. Huomenna tod.näk. kevyt aattopitkis. Ironista että iski tän pienen ylimenoilun keskellä. Toisaalta, joku ultranainenhan sai rasitusmurtuman telakalla. Tänään sain vauhtileikittelyn jälkimmäisellä ja (paremmalla) puoliskolla kuningasidean alle kolmosen maratonista ens keväänä. Vaatis ainakin treenimäärän nostoa, mutta se on muutenkin suunnitelmissa.
  4. Vähän hotsittais koklaa 3h alitusta keväällä.
  5. Viikko: Ma. 9.12. 11km@4:35 - sis 5km@3:49. ti. lepo ke. 17.5km@5:19 to. 9km@5:20 pe. lepo la. 2.25km + 10km@3:46 su. 16km@6:18, tyttöystävän kanssa. Aktiasta odottelin selvää 38-minuutin alitusta, niin helppo se kuukauden takainen 38:36-juoksu oli. Eli enkasta huolimatta eilinen oli pienoinen pettymys. Tänään jatku raskas meininki semipitkällä. Nyt parin viikon ylimenot, palaan vuoden alusta suunnitelmallisemman juoksun pariin.
  6. Eilen Aktiassa kymppi 38:07 ja luonnollisesti uus ennätys! Vähän jäi korpeamaan nuo ylimenneet sekunnit, varsinkin kun juoksu oli alusta loppuun aikamoista tappelua. Ekan puoliskon vastatuuliosuudet saatto syödä paukut. Ei meinannut löytyä sopivaa ryhmää ja juostiin kaverin kanssa kahdestaan reiluun 3.5km kilsaan asti. Kaverin kantatessa jouduin puoleksitoista kilsaksi yksinään vetopuuhiin. Ennen käännöstä tullut ylämäki ei liikkunut enää yhtään niin kevyesti kuin muutama viikko sitten. Takaisintulo sitten myötäsessä ja pääsin takaisin tavoitevauhtiin. Kiristämiseen ei silti ollut mitään saumoja, joten ekalla puokilla menetetyt sekat jäi loppuaikaan. Parkkiksella vedin vielä nimimerkki @Snaksterohi kun frendi huuteli autolta kannusta! Valitettavasti Downtownin-mies ehti virittää vielä armottoman loppukirin ja ohitti meikäläisen maalisuoralla.
  7. Parin viikon treenit: ke 15.5km@4:58 - 7km pk + 7km@4:14 to. 14km@5:30 pe. lepo la. 23km@5:04 - kolme vikaa jääalustalla: 4:15 su.16km@6:05 viikko: 76km, ja kakstonnia täyteen tälle vuodelle. Ma. lepo ti. lepo ke. 13.5km - 7x4min/1min, 3:50, 3:47, 3:43, 3:46, 3:48, 3:47, 3:44 to. 12km@6:21 pe. 6.3km@5:10 la. lepo su. 21.7km@5:50. Ma. 9.12. 11km@4:35 - sis 5km@3:49. Kelana käydä koklaamassa kymppi Aktiassa vielä tulevana lauantaina. Sit parin viikon "ylimenot" ja tammikuussa lisää määrää koneistoon. Keväällä ajattelin olla iskussa maratonilla. Hienoja pitkiskelejä sattunut edellisille viikonlopuille. Toissa lauantaina stadissakin oli hetken ohut lumipeite, aamupäivästä paistoi aurinko, muutama aste pakkasta ja suht kevyt jalka. Kävin hölkkäilemässä tuttuun tapaan Hertsikan ja Viikin suunnilla, sinne suuntautuu kaikki pidemmät tällä hetkellä. On vaa paras maasto pitkine mäkineen ja maisemineen. Tollasta kun olis aina... niin ei sitä kyllä osaisi arvostaakaan. Arkilenkit on sitten mennytkin pääasiassa ihan persekeleissä, kuten kaikki viimeaikojen laatutreenit. Vantaanjoella on jo ihan liian pimeätä paukutella nelosen pintaan olevia vauhteja. Viime viikon vetotreenin jälkeen vannoin homman olevan tältä vuodelta tässä, mutta tänään kävin vielä kaatosateessa (ja vastatuulessa) rykäsemässä suht väsyneen vitosen. No, toivottavasti meni maaliin siltä osin, että lauantaina olis eri kulku. Eilen käytiin kauniimman ja mukavamman puoliskon kanssa hölkkäämässä pari tuntia, joka varmaan tuntui tänään jaloissa. Eilen tuli pitkiksellä pientä kireyttä oikeaan polveen. Hyvä muistutus kuolevaisuudesta, ja siitä että hierontalahjakortti on edelleen käyttämättä. Juoksijanpolvesta on vuoden takaa kokemusta ja sitä en halua riesaksi missään nimessä. Eilen hierontaa ja venyttelyä. Tänään ei ollut treenin aikana mitään, mutta loppuverrassa tuttu pistely palas. Onneks on vielä sen verran lievää, että pitäs saada kuriin kotikonstein.
  8. 8km@5:54 Hemmetin mukavaa menoa. Huomenna lepo ja keskiviikkona jotain vk:ta.
  9. Ma, 20km@5:56. Ti, 9km@5:23. Ke, lepo. To, aamu, 5km@5:35, ilta 15km@4:57. Pe, lepo. La, 11km@6:08. Su, 24km@5:11. Viikko 84km. Maanantaina juoksin pitkiksen, vähän niin kuin ex tempore, kun oli lyhyt päivä töissä ja kevyt viikko alla. Torstaina testailin miltä se aamulenkki seiskalta tuntuu: onnekseni ihan perushölkältä ilman sen kummempia shokkeja. Illalla sit vähän reippaammin, ja erittäin paljon väsyneemmin. Sai hyvän tekosyyn tilata pizzaa. Ihan hyvä testi jatkoa ajatellen. Yritän ottaa kahden lenkin päiviä nyt satunnaisesti mukaan ohjelmaan ja totuttaa kroppaa, jos keväällä alkais "tosissaan" treenata maratonille. Perjantaina väsytti aamulla. Lauantaina parisuhdehölkkää. Vauhti oli just sopivaa mullekin. Tänään oli kevyt jalka pitkiksellä, niin annoin mennä rennosti vitosen pinnassa. Kävin keräilemässä Hertsikassa mäkiä. Energiat meinaa vaa loppua mulla liian aikaiseen pk2-tehoilla. Pitäs olla geeliä tai juomaa mukana. Kropassa on suhteellisen hyvä fiilis, vaikka viikko oli isoin suunnilleen vuoteen. Jatketaan harkkoja!
  10. Tsemppiä Pexi! Ite oon palannut telakalta takaisin aina fiksumpana ja uutta näkökulmaa rikkaampana. Mut ei mennä vielä asioiden edelle, toivotaan selälle nopeaa parantumista.
  11. Aktia-Cup, 38:34 Alkuviikosta suht vihkoon mennyt vetotreeni ei ollut varsinainen itseluottamuksen nostattaja. Vasta tänään aamupuuroa syödessä heräsi fiilis, että saattaahan se myös kulkea. Saavuttiin paikalle naisystävän kanssa reilu tunti ennen starttia. Ilmoittauduin ja join yhden kahvin. Siitä hidas siirtyminen kamojen vaihtoon. Kattelin että suurimmalla osalla oli pitkää trikoota päällä. Itse olin valinnut shortsit ja pitkän teknisen, sormikkaat ja päähän ohuen buffin, alkuverraan takin. Bongasin aulassa tuttuja, joiden kanssa juoksin vajaan kolmosen lämpöä. Vaatetus oli just sopiva. Ensimmäistä kertaa Aktiassa juoksijana. Tiesin reittiprofiilista ekan puoliskon alamäkivoitoisuuden, ja siihen olikin tarkoitus iskeä ylikovaa. Viimeisestä kympin kisasta olikin taas aikaa reilu vuosi, joten alku menikin ylikovan sijaan oikeaa vauhtia tunnustelen. Eka 3:47, toka 3:50, kolmas 3:53. Ei tuntunut vielä miltään vai tuntuiko sittenkin? Tarkkailin hengitystä. Ei ihan sitä kuuluisaa nenähengitystä, mutta pahempaankin soundia on tässä vaiheessa kurkusta kuulunut. Ennen kääntöpaikkaa tuleva mäennyppylä nousi helposti. Neljäs 3:52, viides 3:56. Vitosen kohdalla päätin nostaa vauhtia hieman. Kuudes 3:53. Löytyi sopiva selkä, jolla samat suunitelmat. Ohitettiin junana hitaampia menijöitä. Seitsemäs 3:47. Olisko mahkuja alle 39! Aloin laskemaan päässäni mahdollista loppuaikaa, mutta siitä ei vähemmän yllättäen tullut mitään. Kahdeksas 3:46. Kohtahan tää on ohi. Laskin alle nelosen kilsojen riittävän 39:n alle. Hemmetti! Yhdeksäs 3:47. Viimeisiä ylämäkiä. Sykkeet tapissa. Vasta tässä vaiheessa mietin ensimmäistä kertaa pumpun pettämistä ja tuupertumista reitin varteen. Edistystä, vai vauhti liian hissua?:) Kymmenes 3:42. Kello piippasi 100m ennen maalia, no parempi näin päin. Pienet keräilyt aidalla, ja kannustamaan tuttujen maaliintuloja. Enkasta lähti reilusti yli pari minuuttia ja minimitavoite sub 40 alittui kirkaasti. Alle 40min kymppi on pyörinyt mielessä siitä lähtien kun aloitti hölkkäämisen kohta viisi vuotta sitten. Maalissa haaveilin jo 37-alkuisista sankariteoista. Tuntuma oli vähän sama kuin Hirvihölkässä: Aika nopeasti maaliintulon jälkeen alkoi funtsimaan päästikö itsensä liian helpolla. Tänään alku olisi voinut olla nopeampi, mutta kivahan näitä kiihtyviä kisoja on juosta. Joulukuussa jos menee uusiksi, on onneksi tätä kokemusta rikkaampi.
  12. Torstaina, 20.6km@5:10. Myöhäinen herätys perjantaina ja palautunut olo keskiviikosta ajoi pidemmälle lenkille. Hemmetin kylmä lopussa. Perjantaina, lepo. Lauantaina, 12km. Kevyttä parisuhdehölkkää. Viikon paras. Sunnuntaina, 25.3km@5:24. Hirveetä säätämistä eka tunti, oli vaikka mitä geeliä ja vettä mukana, ja liikaa päällä. Vikat viis kilsaa tuli kaatamalla vettä niskaan, joka pakotti homman vk1:n puolelle. Hienoja kelejä, en parempia kaipaakaan. Tosin jossain vaiheessa pitää alkaa raahautua kerta viikkoon matolle, että pystyy juoksemaan turvallisesti kovaa. Muuten pysyn ulkona. Vko. 70km. (1812/2000km)
  13. Mulla on Pegasus 36 peruslenkkarina ja 890v7 vauhtilenkille. NB on myös sen verran kiva kenkä juosta että se valikoituu jalkaan aika herkästi kevyemmille lyhkäsillekin. Kaikki yli tunnin setit oon kyllä vetänyt Nikellä, jota voin suositella lämpimästi, jos lesti vaan natsaa. Tosin mulla meni kuukausi ennen kuin hiffasin, ettei normaali lukkonauhoitus tuu kysymykseen. Sain kummastakin jalasta nilkan koukistajan kipeäksi kun nauhoitus painoi. Vähän samaa meinas olla kyllä NB:n kanssa, joten en oo 100varma johtuiko nauhoituksesta. Ihan hauska kuulla että oot juossut tuollasia viikkoja NB:llä.
  14. 12km@4:56 (sis. 6x4min@3:56/90s) Naisystävän kanssa alut ja loput. Alkulämpässä jalka tuntu vielä kevyeltä, mutta itse vetosarja oli helvetin nihkee alusta loppuun. Tukkosta, jalka ei noussut ollenkaan + mahaongelmia ja pistoksia mahtu joka vedolle. Keskari huonompi kuin pari viikkoa sitten, mutta sitä ei kannata nyt liiaksi tuijottaa.
  15. Pe. Kiihtyvä 12km + 2km loppuverra. Kilsat: 5:22, 5:15, 5:10, 4:58, 4:35, 4:42, 4:35, 4:27, 4:25, 4:22, 4:16, 4:03. Raskas jalka, nostin vauhtia kulkua tunnustellen. Kaikki alle 4:30-kilsat oli työn takana. La. 7km@5:38. Raskas. Sisälsi kolme sarjaa leukoja.;) Su. 19km@5:18. Pk1 --> pk2. Nihkee meininki jatku ekan tunnin, mutta sitten kulku parani huomattavasti. Loppu oli parasta meininkiä koko viikolla. Vko. 72.5km Flunssa yritti varmaan tulla kylään loppuviikosta, nyt näyttäis onneks siltä, että ohi meni. Huomenna lepo ja tiistaina koulu/työjuttuja iltaan asti, joten hölkkää seuraavan kerran keskiviikkona.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy