Jump to content
Juoksufoorumi.fi



rimminen

Jäsenet
  • Content Count

    387
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

rimminen last won the day on October 16 2017

rimminen had the most liked content!

Community Reputation

912 Excellent

Recent Profile Visitors

922 profile views
  1. Kotikatsomon näkökulmasta nää kaikki nutsin hommat menee koko ajan vain huonompaan suuntaan, joka on sinällään jopa yllättävää.
  2. Oliskin samat reitit käytössä kuin kesällä. Jos kesällä joudun juoksemaan kadulla noin 20 prosenttia lenkistä ja loput pääsee jotain kivaa hiekkatietä, niin talvella jako on toisinpäin.
  3. Polar V800 ilmoitti seuraavat keskivauhdit vuoden 2018 lappujuoksuista: Sri Chinmoy Marathon Teamin 2 mailin juoksu, Helsingissä kesäkuussa: 3:56min/km. Midnight Run Helsinki, syyskuu: 4:02min/km. Vantaan Maraton, lokakuu: 4:50min/km.
  4. Voi hyvinkin olla. Mulla oli tällä kertaa vasemmassa sääressä pientä kremppaa jota varsinkin alkulenkeistä tuli varottua. Huomasin itsekin. Vasempaan tuli polvikipukin. Mutta oli siinä muutakin tekijää varmasti. Mutta tietysti ennen maraa varoin pitkäänkin oikeata jalkaa. Joo, motivaatiota on kun saa välii hyvää ehjää kautta. Mutta tehot ja kilsat tuntuu olevan tapissa tällä hetkellä näillä jaloilla. Jos joskus haluis lähennellä vaikka kolmen tunnin maratonaikoja, niin jalat pitää saada sellaiseen kuntoon, että niillä pystyy juosta enemmän, ja kovempaa useammin. 🙂 Paljon tsemppiä sinne kanssa!
  5. Hyvä että puhutaan, Raitasesta tais myös jo olla topik.
  6. Kiitos. Laitan mestan nimen talteen. Yritän tällä hetkellä lähestyä penikkavaivoja lisäämällä varpaiden aktiivisuutta, kun ne ei näköjään täysin hereillä mulla oo. Tällaista palautetta tuli fyssarilta jo vuosia sitten. Lisäksi ajattelin pienentää juoksukengän droppia. Onkohan siinä mitään järkeä. Sitten mulla on toi oikea jalka, sen nilkka heikompi, pettää alta helpommin. Teen kaikenlaista yhden jalan voimaa ja päkiälle nousuja. Kaikkee vois tietysti tehdä isommalla volyymilla. Pääsin kuitenkin penikkavaivoista huolimatta starttaamaan syksyllä maratonille. Jalka oli taas siinä kunnossa, että ounastelin jo pidempää telakkaa, mutta mitä vielä, ei se ottanut siitä sitten treeniä enempää onkeensa. Aika paljon muuten saa rasittaa tuota jalkaa, jossa tuo oletettu rasitusmurtuma oli, ilman että se oikeasti hajoaa. No maran jälkeen pidin kolmisen viikkoa taukoa ja ilmeisesti liian kova treenistartti toi esiin elämäni ensimmäisen polvivamman, itbs/juoksijanpolvi. Että telakalla taas. 😉 On tää lasijalkaisena vähän tämmöstä.
  7. @firestarterJaksatko kertoa noista pohjallisista vähän? Ollaan tuolla säären rasitusmurtuma-ketjussa juteltu.
  8. Joo. Lenkkien pituuden on alkanut myös kasvaa.
  9. Jos haluaa edelleen pitää kaks lepopäivää viikossa (toinen lepo sisältää välillä pidemmän työmatkapyöräilyn 20-25km suuntaansa) kuten allekirjoittanut, onko järkeä ajatella että juoksis silti 1-2krt viikossa lyhyen aamulenkin ja illalla jotain kehittävämpää. Vai ekaks se kuudes juoksupäivä ja sitten vasta kahta juoksulenkkiä päivään.
  10. Lancehommiin liittyen Tyler Hamiltonin paljastuskirja "Voittoja ja valheita" (The secret race: Inside the hidden world of the Tour de France) on suositeltavaa lukemista. Tyler kuvaa hyvin sitä mielentilaa Tourin pääjoukossa, jossa kaikki käyttävät, eikä suurinosa koe toimintaansa edes kovin vääränä, vaan lähinnä harmaana alueena. Kuvaukset epon saapumisesta ammattilaispyöräilyyn 90-luvulla ovat myös viihdyttävää kamaa.
  11. Noh, jäätiin siitä vielä. Vantaalla 3:25:15. Toissaviikon sairastelut saatto vaikuttaa. Kolmeenkymppiin asti olin 3:18-vauhdissa. Hyvä porukka oli juosta, mutta oma tuntemus oli aika tukkoinen koko ajan. Energiat ei meinannut imeytyä. Vikalla kiekalla yökkäsin kaks kertaa ja jo maaliinpääsy muodostui tavoitteeksi. Hölkkäsin vatsan ehdoilla viimeisen kierroksen. Ennätys parani silti 16min, joten ollaan tyytyväisiä sitten!
  12. Oli kyllä todella hyvä tämä viimeisin jakso! Sai nauraa monta kertaa ja paljon hyvää asiaa. Hyppölä on hieno persoona.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy