Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ilpo

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    940
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    5

Ilpo last won the day on November 23 2017

Ilpo had the most liked content!

Community Reputation

784 Excellent

1 Follower

About Ilpo

  • Syntymäpäivä 01.01.1976

Converted

  • 10km
    44:15
  • Puolimaraton
    1:40:08
  • Maraton
    3:29:50

Recent Profile Visitors

1 137 profile views
  1. Vuoden 2018 Vantaan Maratonin keskeytysprosentti oli noin 11%. Vuonna 2017 8,7%, 2016 samaten 8.7% ja vuonna 2016 6,1%.
  2. Ilpo

    Garmin Connect

    Ongelma ratkesi. Olin ottanut jossain vaiheessa oikeuden siirtää tietoja Garminiin. Garmin express>Työkalut>Yksityisyys>Garmin tietojen lataaminen. Sitä se teettää kun yrittää olla tarkka omien tietojen jakamisessta.
  3. Ilpo

    Garmin Connect

    Mikäs on sitten se parempi seurantasovellus joka on Garminin kanssa yhteensopiva. Olis kuitenkin mukava kun ei tarvis kellosta tietoja exceliin siirtää. Mä olen kyllä pärjännyt connectin kanssa kunnes se lopetti suoritusten vastaanottamisen tykkänään.
  4. Ilpo

    Garmin Connect

    Mä oon palauttanut kellon oletukset ja harjoituksia ei oo kellossa kuin kaksi. Mä käytän connectia pc:llä vähän helpompi käsitellä tietoja.
  5. Ilpo

    Garmin Connect

    Mikähän on vialla kun en saa siirrettyä harjoituksia connectiin. Ongelma on ollu jo jonkun aikaa ja oon yrittänyt asiaa selvittää, ei vaan keksi. Onko olemassa joku asetus joka estää harjoitusten siirron, jos vaikka oon vahingossa sen laittanut päälle. Ja onko ongelma ylipäätään kellossa (FR935) connectissa, käyttäjässä vai auringonpilkuissa. Alkaa pikku hiljaa tympäsee kun harjoitukset pitää manuaalisesti lisätä.
  6. Eilinen vetotreeni ei tuntunut jaloissa kun läpsytin matolla menemään 20km kevyttä, ei pidä tuntuakaan. Siis kevyttä tänään ja huomenna lepo juoksemisesta, ehkä venyttelen.
  7. Vetotreeni matolla, nyt mentiin vähän kovempaa kuin aikaisemmin tällä viikolla. 5*3min 4:29min/km vauhdilla 2min kävelypalautuksilla. Oli vähän vaikea arvioida mikä on sopiva vauhti, tarkoitus oli kuiten mennä lähelle anaerobista kynnystä. Kuinka lähelle pääsin, vaikea sanoa, ehkä vähän kovempaa olisi voinut mennä. Mutta ehkä parempi, että ekalla kertaa mennään vähän liian hiljaa kun liian kovaa. Ruuvia on varmaankin helpompi kiristää. Huomenna on sitten viikon pitkä.
  8. Eilisen vähän reippaamman treenin jälkeen kevyt lenkki. Tällä kertaa raahauduin ulos lenkille. Juoksin samalla sykkeellä kuin vastaava lenkki matolla tai eihän matolla tietty oikein lenkkiä pysty juoksemaan. No, tulos oli vähän samankaltainen kuin edellä. Samalla sykkeellä täysin eri tulos. Matolla vauhti oli 6.19min/km ja ulkona 7.02min/km. Meinasin paleltua. Se on varmaa etten enää juokse näin hiljaa ellei ole pakko. Kun pääsin kotiin, tein vielä kuntopiiriä. Kolme kierrosta: askelkyykky,vatsa,kyljet,selkä,ojentajat.
  9. Sain ahaa-elämyksen! Vuorossa oli vk-treeni, 6km reipasta mutta vain vähän kynnyksen yläpuolella olevaa liikkumista. Jotenkin vk-treeni ei ole vielä omassa luottamuksessa ja pienoinen pelko vauhdin pitämisessä riittävällä tasolla voisi olla parempaa. Ja kuitenkin tämäkin vk-treeni meni ihan mainiosti. Mutta luottamus omaan tekemiseen paranee kun onnistumisia tulee ihan varmasti jatkossakin. Viime viikolla tein ihan vastaavan harjoituksen ja silloin "vk-vauhti" oli 5:30min/km. Lainauksissa sen vuoksi, koska en oo ihan varma oliko edes vk-vauhtia. Tänään lähdin maltillisesti paukuttamaan 5:16min/km ekat 3km. Tuntui, että vauhtia voisi lisätä kun sykekin pysyi suht alhaalla. Vedin toisen 3km 5:00min/km. Tuntui helpolta, niinkuin pitääkin. Ja se ahaa-elämys. Syke tänään oli täsmälleen sama kuin viime viikon vk-treenissä. Viime viikolla keskivauhti oli 5:30 ja tänään 5:08min/km. Joko tänään oli erinomaisen hyvä päivä tai sitten juoksu oli paljon taloudellisempaa juuri tolla vauhdilla. Kovempi vauhti voi siis olla taloudellisempaa ja varmaan myös kehittävämpää, tiedä häntä. Joka tapauksessa vauhti tuntui helpommalta kuin viime viikolla ja se tietty on hyvä juttu.
  10. Mukava liikunta-aamupaivä, monipuolisesti mutta suht kevyesti kuitenkin. Aamulla koiran kanssa puolen tunnin lenkille, pimeää mutta ei liukasta. Sitten kevyt kasi matolla ja päälle 4 kertaa 15 sekan reipasta juoksuvetoa. Helppoa, juoksuvetoihin pitää seuraavalla kerralla laittaa vähän enemmän vauhtia. Kevyen juoksun jälkeen voi tehdä vähän voimaa. Kuntopiiri: askelkyykky,vatsa,kyljet,selkä ja ojentajat, kolme kierrosta, noin parikymmentä minuuttia. Täytyy kattoa olisko venyttely vielä illalla paikallaan. Tänään kevyttä ja huomenna vähän reippaampaa.
  11. Perus viikon pitkä 20km matolla, ei siinä sen ihmeenpää.
  12. Jatkoin matolla mukavissa olosuhteissa kun kerran kelit ovat mitä ovat. Kevyt kasi meni mukavasti Hectorin biisejä kuunnellessa. Keskisykekin jäi suht alhaiseksi, 119. Kevyen jälkeen kuntopiiri: askelkyykky,vatsa,kyljet,,selkä ja ojentajat, kaks kierrosta. Sen verran oli jo kroppa tottunut, että ens kerralla pitää korottaa panoksia, ehkä kolme kierrosta.
  13. Jäiset kelit jatkuvat ja ihan turha lähteä liukastelemaan varsinkin kun ohjelmassa oli vk-treeni. Edellisestä vk-treenistä on pikkusen reipas viisi kuukautta, aika pitkä aika. Vaikka tämän päiväinen vk-treeni oli aika helppo vk-treeniksi, niin silti vähän jänskätti miten se tulee sujumaan. Matto siis kutsui tällä kertaa ja ensin tietty lämpöjen hakemista. 6km reipasta aerobisen kynnyksen tuntumassa eli vk1-vauhtia. Vielä ei ole kynnysrajat selvillä mutta eiköhän ne tässä kohta puolin selviä. Nyt mentiin vähän tuntumalla ja aika rauhallisesti. Niin rauhallisesti, että tyytyväinen olen jos vauhti putkahti vk:n puolelle. Keskisykkeet reippaassa oli 141 ja vauhti 5.30min/km. Eiköhän tuo vauhti tuosta kevättä kohden parane. Loppuverkat päälle ja se oli siinä.
  14. Uusi vuosi ja kohti uusia tavoitteita. Eilen vielä pidin lepoa mutta tänään matolla kevyt kasi ja päälle 4 kertaa 20 sekan reipas juoksuveto minuutin kävelypalautuksilla. Oon alkanut mittaamaan sykkeitä ja maltilliset sykkeet olivat, avg 121. Päälle vielä kuntopiiri. Täytyy aloittaa maltilla ja petrata ajan kanssa . Tein 2 kierrosta askelkyykkyjä,vatsat,kyljet,selkä ja ojentajat. Kyllä huomas, ettei oo paljon lihaskuntoa viimeisen puolen vuoden aikana tullut tehtyä. Askelkyykkyjä tein kaks kertaa minuutin vuorojaloin ja takareidet ilmoitti ihan kummia. No, eiköhän tää tästä parane kun jaksaa viikoittain näitä tehdä. Keväällä lihaskunto on varmasti parempi.
  15. Niin, Jalkapallo on maailman kuningas-urjheilulaji ja tulee aina olemaan. Kaikki urheilu on viihdettä, se pitää ymmärtää.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy