Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Ilpo

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    940
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    5

Ilpo last won the day on November 23 2017

Ilpo had the most liked content!

Community Reputation

784 Excellent

About Ilpo

Converted

  • 10km
    44:15
  • Puolimaraton
    1:40:08
  • Maraton
    3:29:50

Recent Profile Visitors

1 101 profile views
  1. Vuoden 2018 Vantaan Maratonin keskeytysprosentti oli noin 11%. Vuonna 2017 8,7%, 2016 samaten 8.7% ja vuonna 2016 6,1%.
  2. Ilpo

    Garmin Connect

    Ongelma ratkesi. Olin ottanut jossain vaiheessa oikeuden siirtää tietoja Garminiin. Garmin express>Työkalut>Yksityisyys>Garmin tietojen lataaminen. Sitä se teettää kun yrittää olla tarkka omien tietojen jakamisessta.
  3. Ilpo

    Garmin Connect

    Mikäs on sitten se parempi seurantasovellus joka on Garminin kanssa yhteensopiva. Olis kuitenkin mukava kun ei tarvis kellosta tietoja exceliin siirtää. Mä olen kyllä pärjännyt connectin kanssa kunnes se lopetti suoritusten vastaanottamisen tykkänään.
  4. Ilpo

    Garmin Connect

    Mä oon palauttanut kellon oletukset ja harjoituksia ei oo kellossa kuin kaksi. Mä käytän connectia pc:llä vähän helpompi käsitellä tietoja.
  5. Ilpo

    Garmin Connect

    Mikähän on vialla kun en saa siirrettyä harjoituksia connectiin. Ongelma on ollu jo jonkun aikaa ja oon yrittänyt asiaa selvittää, ei vaan keksi. Onko olemassa joku asetus joka estää harjoitusten siirron, jos vaikka oon vahingossa sen laittanut päälle. Ja onko ongelma ylipäätään kellossa (FR935) connectissa, käyttäjässä vai auringonpilkuissa. Alkaa pikku hiljaa tympäsee kun harjoitukset pitää manuaalisesti lisätä.
  6. Niin, Jalkapallo on maailman kuningas-urjheilulaji ja tulee aina olemaan. Kaikki urheilu on viihdettä, se pitää ymmärtää.
  7. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Nyt huomasin miten mittarin saa kalibroitua, valinta löytyy valikosta kun on lopettanut harjoituksen.
  8. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Joo, ekan kerran kun käytin mittaria juoksumatolla se kysy kuinka paljon tuli juostua mutta ei oo sitä enää sen jälkeen kysynyt. En oo vielä löytänyt miten sen saa kysymään uudelleen juostun matkan.
  9. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Mulla kävi Tunturin juoksumattohuoltomies huoltamassa mun maton ja neuvoi maton nopeuden mittaamiseen polkupyörän mittaria. Matto tulille ja etupöyrä matolle ja siitähän sen nopeuden sitten näkee. Jos ei viitti ihan joka nopeutta mitata, niin aika lineaarisesti se nopeus menee, muutama mittaus varmaan riittää ja laskee loput.
  10. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Mä tunnen oman mattoni ja tiedän maton oikean vauhdin kullakin maton ilmoittamalla lukemalla. On muuten totta, että ei ole oikeastaan väliä mitä kello näyttää matkan pituudeksi koska sen voi muuttaa oikeaksi connectissa. Edellisen Garminin aikana käytin kelloa ainoastaan harjoituksen tallennukseen, jotta sain tiedot connectiin ja sitten siellä korjasin tiedot oikeiksi. Nyt ajattelin, että tällä uudella mittarilla olis joko jalka-podilla tai run-sykevyöllä saanut suht tarkat tiedot tallennettua. Mutta taitaa olla niin, että tallennan tällä uudellakin mittarilla tiedot ja sitten korjaan ne oikeiksi connectissa. Mulla oli tapana tehdä paperille harjoitusohjelma jossa oli tarkat ajat ja nopeudet. Tämä oli varsinkin silloin tarpeen jos vauhti harjoituksen sisällä vaihtui. Eli uusi kello mutta ei juuri apuja matkan mittaukseen sisäradalla tai matolla. Eipä tarvii ainakaan tehdä lisähankintoja. Kiitokset hyvistä vastauksista.
  11. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Ahaa, eli siina run-sykevyössä on mukana joku anturi joka mittaa myös matkaa sisällä. Mä en oo oikein mistään löytänyt tietoa juuri tästä uudesta sykevyöstä. Mutta toihan ratkaisis mun ongelmani. Onkohan kukaan kokeillut tota vyötä maton kanssa.
  12. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Tarkoitatko sitä jalkapodia. Onkohan sillä väliä onko sykevyö joku vanhampi Garminin vyö vai onko sillä uudella Garminin vyöllä joku merkitys.
  13. Ilpo

    Garmin Forerunner 935

    Onko kellään kokemuksia ko mittarin käytöstä juoksumaton kanssa. Riittääkö ominaisuudet kellossa jotta saisi matkanmittauksen ja nopeuden kun juoksee matolla vai tarviiko hankkia erillinen jalkapodi. Eilen kokeilin ekaa kertaa pelkän kellon kanssa ja juoksun päätyttyä kello pyysi arvioitua juostua matkaa ja sen jälkeen kello kalibroi itsensä. En ole vielä kokeillut näyttääkö se nyt matkan ja vauhdin oikein.
  14. Luin viimein Jamesin vuoristoseikkailut. Täytyy sanoo, että huikee reissu. Eihän noita kokemuksia ikinä saa täysin kirjoitettua ulos, ne täytyy itse kokea. Lukiessa tuli mieleen, että tuleeko tollaisista kokemuksista posttraumaattinen stressihäiriö, vähän niin kuin sotatoimialueelta palanneilla. Sanoja piirteitä ainakin. Vain tuollaisen läpikäyneet voivat ymmärtää toisiaan.
  15. En lukenut koko viestiketjua läpi mutta muutama sananen väsymyksestä. Mä huomasin viime syksynä ylimääräistä väsymystä kun aloittelin uutta harjoituskautta. Peruslenkit sujuivat helposti, eikä ylimääräistä väsymystä ollut havaittavissa. Heti kun veti kovempaa, ei edes välttämättä vk-vauhtia, ei vaan jaksanut kilometriä pidempää ylläpitää vauhtia. Iltaisin nukahtelin telkan ääreen vaikka ei mitään kummoisia reenejä ollut takana. Kävin labratesteissä ja havaittiin rautavaraston (ferritiini) olevan ihan alarajoilla. Rautavaraston pitäisi olla 28-370 µg/l, mulla oli 28,5. Hemoglobiini oli muistaakseni 144 eli ihan hyvä. Ei muuta kuin rautakuuri päälle. Kuukauden jälkeen väsymys alkoi helpottamaan. Kolmen kuukauden jälkeen arvo oli noussut 93,6 µg/l. Ei siis mitenkään huimasti. Kuitenkin sen verran, että ei enää väsyttänyt. Puoli vuotta vedin 2*100mg ja vieläkin otan yhden tabun. Seuraavan kerran käyn vasta syksyllä maratonin jälkeen tarkistuttamassa arvot. Rautaa ei kuitenkaan kannata syödä varmuuden vuoksi, vaan ensin pitää tarkistuttaa rauta-arvot.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy