Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Abeille

Jäsenet
  • Content Count

    129
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Abeille

  1. Uusi vuosi ja vanhat kujeet. Maratonin jälkeen juoksuinto hieman lopahti, mutta muuta ulkoilua tuli tehtyä ja hiihtämäänkin pääsi yllättävän aikaisin. Kävin lokakuussa vielä kaksi juoksukisaa, toinen oli maastossa n. 14,5 km, joka meni mielestäni hyvin, keskivauhdiksi tuli 4:41 min/km ja loppua kohden pystyin hieman kiristämään. Toinen oli kympin testijuoksu, jossa sain puristettua ennätyksen alle 44 minuutin keskivauhdilla 4:20 min/km. Marraskuussa oli pari työmatkaa sotkemassa, mutta loppukuusta pääsi jo suksille. Joulukuun alun olin myös työreissussa, mutta kotiin palattua hiihtely jatkui.
  2. Elokuun kuukausipäivityksen aika. Maratonin jälkeen oli pari päivää makoilua, mutta koska tuntui ihan hyvältä, hiihtelin ja pyöräilin seuraavalla viikolla ja kävin pari juoksulenkkiäkin. Sitä seuraavalla viikolla sitten taas tuntui jo väsyneemmältä, eli vaikka jalat oli kunnossa, oli palautuminen kuitenkin kesken. Siitä viikosta tulikin oikein kevyt, lauantaina kävin 4 km:n kisan kannatusmielessä. Aika huononi parikymmentä sekuntia viime vuodesta, mutta en nyt olisi siitä juuri huolissani. Ostin tämän jälkeen kuitenkin alennuksesta uudet juoksutossut, New Balancen 1500v3, siinä toivossa että t
  3. Hip hei, maratontavoite alle 3:45 saavutettu Lauantaina meni jopa juuri ja juuri alle 3:39. Noin 31 km:iin asti meni "kevyesti" 5:04 min/km vauhtia ja sitten tuli vastatuuliosuus, vauhti hiipui ja henkinen kanttikin petti, kun oli selvää, että ennätys tulee kunhan vaan jotenkin sinnittelen maaliin. Viimeinen 600 m meni taas alle 5 min/km, joka laskettaneen loppukiriksi... Oma GPS näytti matkaksi noin 42,6 km, joten hieman tuli mutkiteltua ja kerran piti palata hakemaan juoma kun se ei tarttunutkaan matkaan. Varpaissa pari rakkoa, ei muita vaurioita. Palauttavaa ulkoilua olen tehnyt esimerkiks
  4. Ilmeisesti taas ensi talvena myös Kontiolahdella on tarkoitus järjestää 24 tunnin hiihto, joka vuonna 2016 oli ihan maaliskuun lopussa, ja näin ollen sopiva loppuhuipennus hiihtokaudelle. Tänä vuonna tapahtuma jäi kai järjestämättä stadionin ylibuukkauksen vuoksi. Suosittelen harkitsemaan, ei ainakaan torpedoi Finlandiaa, jos järjestetään vasta sen jälkeen. Facebookista infoa löytyy kun hakee 24ski.
  5. Kesäkuun kuntoilukatsauksen aika. Juoksua 200,5 km 21 h 24 min Rullahiihtoa (lähinnä tasatyöntöä) 38,3 km 2 h 48 min Salikäyntejä 5 kpl Juoksin kesäkuun alussa naapurikunnan testijuoksukisassa n. 5 km keskivauhdilla 4:44 min/km. Lähdin sitten puoleksitoista viikoksi Etelä-Eurooppaan lomalle, jossa kävin 5 mäkistä ja helteistä lenkkiä, mutta ruokavalio oli sipsiä-jäätelöä-olutta-pastaa-viiniä. Kävin lomalta palattuani uudestaan testijuoksussa, ja vauhti oli parantunut lukemiin 4:30 min/km. Kuten on aiemminkin todettu niin ei se treeni vaan se tankkaus Kävin sunnuntai
  6. Toukokuun päivityksen aika. Kävin vielä 1.5. hiihtämässä, mutta sen jälkeen on monot vaihtuneet lenkkitossuihin. Hiihtoa 34,7 km 3 h 20 min Juoksua 195 km 19,5 h Kuntosalikäyntejä 11 kpl Pyörälenkki 45 km 2 h Penkkiurheilun saralla seurasin mielenkiinnolla Karhunkierroksen menijöitä. Johonkin juoksutapahtumaan pitäisi ilmoittautua, jotta pysyy into yllä. Toukokuussa olisi ollut parikin kiinnostavaa kisaa, mutta juoksukauden aloittaminen venyi niin myöhään, ettei ollut kuntoa osallistua.
  7. Huhtikuun kuukausipäivitys: Hiihtoa 419 km, 34 h 45 min Juoksua 39 km, 4 h Kuntosalikäyntejä kokonaista 1 kpl. Hiihtelin sitten kun kelejä riitti, juoksukauden aloitus siirtyi toukokuulle, mutta ehtiihän sitä. Kokonaisuudessaan hiihtoa tuli tällä kaudella n. 1730 km. Pitää varmaan ilmoittautua johonkin juoksutapahtumaan niin kyllä se motivaatio sieltä löytyy...
  8. Maaliskuun kuukausipäivityksen aika. Neljästä työreissusta huolimatta sain kuitenkin jonkinlaisen vireen säilytettyä harjoitteluun ja osallistuin jopa yhteen pitkän matkan hiihtoon, joka meni olosuhteisiin nähden oikein kivasti, ainakaan yhtään voimia ei jäänyt säästöön. 40 kilometriin meni melkein pari tuntia ja keskisyke oli 172 bpm, "loppukirissä" nousi 181 bpm. Hiihtoa tuli yht. 17 h 45 min, 236,5 km, josta perinteistä 66,8 km. Juoksua kertyi n. 6 h ja 54,7 km ja hökää vuoristossa työmatkalla 1h 55 min 11,7 km. Kuntosalilla kävin peräti kerran. Huhtikuussa on tiedossa vain yksi
  9. Hip hei, helmikuun vaatimaton kilometritavoite täyttyi ja juoksua tuli "jopa" 69,1 km... Hiihtoa kertyi 309,7 km ja pari salireissua tein. Tämän viikon olin työreissulla, ja maaliskuun treenit aloitin vasta tänään parin tunnin hiihtolenkillä. Univaje ja aikaeron rasitukset varmaan painoivat, mutta tuntui että viikon liikkumattomuuden jälkeen täytyy taas aloittaa urheilu alusta. Työreissuja on taas tulossa, joten harjoituksellisesti maaliskuu jäänee vaatimattomaksi. Aivan mahtavia kevätkelejä on kyllä luvassa!
  10. Viime päivitys loppui tavoitteeseen pitää juoksutuntumaa yllä talvellakin, ja ihan hirveän hienosti ei ole mennyt... Tammikuussa juoksukertoja 6, yhteensä 34 km Lähinnä hiihtolenkkien päälle on tullut hölkättyä. Hiihtoa tuli 348 km (n. 27 h), salilla olen käynyt kerran viikossa. Tavoitteena helmikuussa tuplata juoksukilometrit, saa nähdä miten käy.
  11. Uusi vuosi ja vanhat kujeet. Maraton jäi vuodelta 2016 juoksematta, joten toivottavasti tänä vuonna onnistuu ja otsikon tavoite täyttyy. Ehkä pieni tason nosto on havaittavissa, vaikkakaan kokonaan uudesta vaihteesta on ehkä liioiteltua puhua. Puolikkaan ja kympin ennätykset sain tehtyä vuonna 2016 (1:40:xx ja vähän päälle 45 min). Juoksukilometrejä kertyi 1255 km. Työt pilasi taas hyvän harrastuksen ja kiireiden takia jäi juoksukilometrit heinäkuun jälkeen vaatimattomiksi. Joulukuunkin kahden viikon työreissun aikana kävin lenkillä peräti kaksi kertaa... Kotiin palattua olen hiihdellyt, ja mu
  12. Työmatkaviikon harjoitukset, tasan 1 kpl: juoksua 53 min 9,2 km. Palasin kotiin maanantai-iltana, ja tälle viikolle sain kuitenkin ihan hyvän juoksuviikon. Ti 22.11. Juoksua 1h 36 min 14,7 km Ke 23.11. Kuntosali n. 50 min To 24.11. Juoksua 1h 37 min 15,6 km sis. 3*420 m reippaampaa juoksua vauhdeilla 4:43 min/km, 4:13 min/km ja 4:04 min/km Pe 25.11. Lepo La 26.11. Testijuoksujen toinen osa, 10 km 47 min ja muutama sekunti päälle, eli melkein 2 minuuttia huonommin kuin kuukausi sitten. Toki kelikin oli huomattavasti lumisempi, mutta saattaapi juoksukuntokin olla he
  13. Tälläkin viikolla tuli ihan hyvä harjoitusviikko, mutta putki katkeaakin taas ensi viikon työmatkan johdosta. Ma 7.11. Juoksua 1h 11 min 11 km Ti 8.11. Aamulla juoksu salille ja kuntosaleilua yht. 1 h. Illalla sauvaloikkaharjoitus 3*5*n.30 loikkaa, yht. verryttelyineen 1h 6.3 km. Ke 9.11. Lepo To 10.11. Kuntosali 1h Pe 11.11. Hiihtoa (V) 1h 20 min, 14,8 km La 12.11. Hiihtoa (V) 1h 50 min, 21,1 km Su 13.11. Hiihtoa (V) 1h 44 min 19,4 km, juoksuverryttely 2 km, 14 min. Hiihtolenkit tein hupenevalla luonnonlumella erittäin rauhallisesti, syrjäkylän
  14. Tällä viikolla otettiin löysäilyä takaisin viikonlopun "harjoitusleirin" muodossa Vuokatissa. Ihan parasta lomailua kun saa harjoittelun varjolla syödä runsaasti ja ottaa päiväunet! Ma 31.10. Juoksua 1 h 11 min 11,5 km Ti 1.11. Juoksua 1 h 10 min 10 km, sis. kiihdytyksiä ja loikkia Ke 2.11. Kuntosali 1 h juoksuverryttelyllä To 3.11. Lepo Pe 4.11. Päivällä: Juoksuverryttely, Vuokatinvaaran päälle sauvakävellen/-juosten/-raahautuen neljä kertaa. Nousumetrejä yhteensä 715 Polarin mukaan. Maksimisykkeet progressiivisesti 169, 174, 175 ja 177 ja nousuajatkin lyhenivät loppu
  15. Viime viikolla kävin vielä torstaina kuntosalilla, mutta siinäpä ne sen viikon kuntoilut olivat. Tällä viikolla tämmöstä: Ke 26.10. Juosten salille (2 km) ja kuntosalitoimintaa n. 1h To 27.10. Juoksuverryttely 2 km 12 min, rinnettä ylös kävellen ja loikkien n. 45 min, juoksuverryttely 15 min, 2,3 km Pe 28.10. Kuntosali 50 min La 29.10. Testijuoksu 10 km, 45 min ja parikymmentä sekuntia päälle. Yht. verryttelyineen juoksua n. 16 km Su 30.10. Sauvakävelyä (alamäet juosten) 2h 13,5 km Kävin samassa testijuoksussa kuin viime vuonna, ja aika parani melkein 2 min
  16. Heh, huvittava tuo edellisen päivityksen optimistinen tavoite "eihän se ole kuin järjestelykysymys". Enpä ole jaksanut järjestellä, stressin ja alakulon keskellä menee suloisesti sekaisin, mikä on itselle armollisena olemista ja mikä ihan puhdasta laiskuutta. Nyt ehkä alkaa taas saamaan treenistä kiinni pikkuhiljaa. Jonkinlaista koontia viimeisen kuukauden ajalta nyt kuitenkin: Vko 37 Ti 13.9. Kuntosali 1h Ke 14.9. Juoksua 32 min, 5,5 km To 15.9. Juoksua 1h 10 min 11,9 km Vko 38 Ma 19.9. Juoksua 59 min, 10,3 km Ti 20.9. Kuntosali 1h 5 min, juoksuverryt
  17. Yllätyksekseni ehdin kuitenkin neljästi lenkille tällä viikolla, eihän se loppujen lopuksi taida olla kuin järjestelykysymys. Ti 6.9. Juoksua 1 h 12 min 12,7 km, 150 bpm Ke 7.9. Juoksua 40 min 8,3 km, 141 bpm La 10.9. Juoksua 1 h 49 min, 17,4 km, 134 bpm Su 11.9. Juoksua 39 min, 7,2 km, 143 bpm Töissä pitää kiirettä, mutta jospa saisi tsempattua ensi viikolle edes pienen lenkin per päivä.
  18. Elämä on laittanut viime aikoina asioita mittasuhteisiin, eikä työt eikä urheiluhuvit ole kovin tärkeitä eivätkä kovin kiinnostaneetkaan. Juoksun vähäisyydestä johtuen sääret ovat kyllä parantuneet, että jotain positiivista. Ma 29.8. Rullahiihtoa 1h 43 min 23,7 km, tasatyöntöä ja 5 n. 750 m:n sauvoittaluistelupätkää loivaan nousuun. Verryttelyhölkkää n. 10 min. Ti 30.8. Lepo Ke 31.8. Rullahiihtoa 1h 4 min, 15,9 km (n. 50 % tasatyöntöä), verryttelyjuoksua 33 min, 5,2 km To 1.9. Lepo Pe 2.9. Lepo La 3.9. Juoksua 1h 19 min 13,7 km Su 4.9. Juoksua 55 min, 9,2 km
  19. Tämän viikon parantelin sääriä, ja lähes oireettomat nyt ovatkin. Ma 22.8. Squash 1 h Ti 23.8. Suunnistus 1h 21 min 7,1 km 145 bpm Ke 24.8. Rullahiihto (n. 50 % tasatyöntöä) 1h 27 min 21,7 km 136 bpm To 25.8. Lepo Pe 26.8. Kuntosali 1h La 27.8. Lepo Su 28.8. Maastojuoksua 1h 35 min 15,4 km 149 bpm
  20. Viikkopäivityksen aika, työmatkalla su-to, mutta kroppa kaipasikin selkeästi lepoa, joten ei haitanne vaikka lenkit jäivät vähiin. Lauantaina n. 4 km:n pikkukisa palautti maan pinnalle vauhtien suhteen, näyttää olevan vielä parantamisen varaa vauhtikestävyydessä "pikamatkoilla" :D Ensimmäisen kilometrin menin reippaasti 4:01 min/km ja siitä sitten hiipuikin niin, että keskivauhdiksi tuli 4:16 min/km. Ensi lauantaina olisi ollut mahdollisuus juosta maraton ennen syksyn kiireitä, mutta sääret on nyt niin kipeänä, että ei taida olla järkeä yrittää. Penikkatautia epäilen. Su 14.8. Rull
  21. Kiitos Tupu ja TeTi! Veikkaan, että TeTillä menee kevyesti 1:40 alle, sen verran hyvää tekemistä on sulla ollut!
  22. Viikkopäivitys jo lauantaina, kerrankin positiivista raportoitavaa. Eli tänään osallistuin puolimaratonille ja aika parani toukokuisesta melkein 5 min, mutta maaginen 1:40 alitus jäi noin 20 sekunnin päähän, joten parannettavaakin jäi. Polarin juoksuindeksi ennusti aikaa 1:39:30, joka ennakolta tuntui hurjalta, mutta olisi ehkä ollut saavutettavissa ilman 16 km:stä alkanutta pallean kramppausta. Kilometri 16-17 meni 4:58 vauhtia, kun tuntui että hengitys lamaantuu täysin. Jalat olisivat jaksaneet kyllä, mutta hengitys meni todella pinnalliseksi puuskuttamiseksi. Viimeiselle kilometrille kehiti
  23. Viime viikolla tuli määrällisesti hyvä treeniviikko, mutta johtoajatus hieman puuttuu, sekalaisesti kaikkea puuhailua. Ma 1.8. Lepo Ti 2.8. Juoksua 1h 43 min, 17,4 km, lopussa 5*200m kiihdytyksiä, 140 bpm Ke 3.8. Palauttavaa pyöräilyä maratonin verran, 2h 15 min, 115 bpm. To 4.8. Kuntosali 55 min, suunnistus 1h 16 min, 7,7 km. Pitkästä aikaa suunnistamassa, ja hauskaa oli vaikka taidoissa on vielä roimasti kehitettävää. Juoksin aina rastien ohi ensin... Pe 5.8. Lepo La 6.8. Juoksua 1h 57 min, 20,2 km, 145 bpm. Puolivälin jälkeen otin 4*1 km tavoitteena pitää kolme
  24. Kesäloma ohi, huoh. Mukavaa oli, vaikka ihan kokonaan töistä ei voinutkaan irrottautua. Lomaviikkojen treenailut vielä tässä: Ma 18.7. Lepo Ti 19.7. Rullahiihtoa 1h 18 min 20 km n. 50 % vapaata ja sauvoitta luistelua, 50 % tasatyöntöä, verryttelyjuoksut päälle 35 min 5,2 km 135 bpm Ke 20.7. Juoksu 9,7 km 1h 13 min ja kävely 30 min 2,3 km Tutustumista Puijon maastoihin, aivan mahtavat maisemat ja hapottavat nousut! To 21.7. Kuuluisten Puijon rappujen testausta: 4 krt ylös: 4:10, 3:16, 3:08, 3:12. Alastulo oli pelottavampaa, pelkäsin että liukastun. Yht. juoksua ja kävelyä 1h
  25. Kymmenen kertaa Puijon portaat ylös ja vielä kymmenennellä alle kolmen minuutin on kyllä minun silmissäni hienosti vedetty! Kävin kesälomareissun ohessa torstaina tutustumassa noihin kuuluisiin portaisiin ja menin kerran kävellen ja kolmesti juosten, ja nyt on pohkeet niin jumissa... Mietin, että jos asuisin Kuopiossa (joka vaikuttaa muuten todella symppikseltä paikalta), olisin joko kovassa kunnossa tai ihan jumissa koko ajan :) Hauskaa piknikkiä TeTi!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy