Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vääräjalka

Jäsenet
  • Posts

    19
  • Liittyi

  • Last visited

About Vääräjalka

  • Syntymäpäivä 02.03.1986

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Vääräjalka's Achievements

  1. Vääräjalka

    Hoka One One

    Eipä näytä olevan kovin luotettava sivusto. Toimitusehdot yms. jotain copypaste käännöstä. Vaikka tuolta kengät saisikin (mitä epäilen) niin tuskin kovin rehellistä kauppaa on.
  2. Vääräjalka

    Hoka One One

    Varmaan tähänkin vastaus jostain jo löytyy, mutta mitenkäs tuossa Torrentissa menee koko? Runrepeatin mukaan Torrent on ”too small” ja SG ”true to size”. Jossain YouTube-arvostelussa taas sanottiin toisinpäin. Jos haluaisin Torrentia kokeilla, niin suosittelisitteko puolinumeroa isompaa kuin tavallisesti?
  3. Vääräjalka

    Hoka One One

    Kiitos, täytyy seurata saatavuutta. Ehkä se sitten on tuo SG:n kapeampi lesti joka kipua aiheuttaa, vaikka kenkä ei pieneltä tunnu. En usko, että johtuisi varpaille tulevasta askelluksesta. Hokan kengistä olen pitänyt kovasti, mutta en tiedä mikä olisi se minun jalkaani sopiva kenkä maastoon jos SG ei toimi.
  4. Vääräjalka

    Hoka One One

    Tietäisiköhän täällä joku Challengereiden saatavuudesta. Nykyiset Challengerit alkavat olla tiensä päässä ja pitäisi ostaa uusi pari. Paikallisesta liikkeestä ei kokoa (44) löytynyt ja nopealla etsinnällä netistäkään ei tarvitse etsiä halvinta, kun mistään ei tunnu kyseistä kenkää edes löytyvän. Toinenkin kysymys: Minulla on myös Speedgoatit samaa kokoa kuin challengerit. Olen niillä juossut huomattavasti vähemmän ja syy on se, että pitkiksillä noin 1-1,5 tunnin jälkeen jalkapohjien etuosa kipeytyy. Koko on tosiaan sama mutta tuntuu ehkä jalassa aavistuksen napakammalta, ei kuitenkaan pieneltä eikä varpaat kipeydy. Samaa ongelmaa oli aikoinaan Icebugin nastoilla. Mistä tällainen kipu voisi johtua? Challengerit ja Asicsin DS trainerit eivät koskaan ole tätä aiheuttanut. Challenger ei vain ihan joka maastoon riitä.
  5. Jos vähänkin 55 kiinnostaa, niin ehdottomasti sinne. Itselläni ei tosiaan ollut puolimaratonia pidemmästä kokemusta ennen 55:lle ilmoittautumista ja pisin harjoituslenkkikin oli nyt keväällä noin 26km.
  6. Laitetaanpa itsekin omat fiilikset kun mukana tuli oltua. Ilmoittauduin siis KK55:lle ja syksystä asti olen säännöllisesti juoksua treenannut. Liian vähän mäki- ja polkutreeniä on ollut ja arvelin että se kostautuu jossain vaiheessa. Ennakkoon olin tankannut energiaa ja nestettä hyvin ja lähdössä oli todella hyvä fiilis. Huomasin kuitenkin pian, että energiaa en saa kyllä otettua siihen tahtiin kun olin suunnittelut ja lukenut muiden kokemuksia. Keskityin siis nesteytykseen. 40km kohdalla alkoi polvivaivat mutta päätin silti, että hommaa ei kesken jätetä. Maaliin tultiin ja syömis- ja polviongelmia lukuunottamatta homma kulki hyvin. Olin jostakin saanut päähäni, että alitan 9 tuntia, tämä ei siis perustunut mihinkään, kun aiemmat kokemukset ovat pisimmillään olleet puolimaratoneja. No 9 tuntia ei alittunut mutta alle 9,5 alittui ja kipinä jäi. Tämä harrastus jatkuu edelleen.
  7. Kiitos tarkennuksesta. Jos AVI on näin linjannut, niin selvä. En missään nimessä epäile NUTS:in kykyä järjestää tapahtumaa mutta epäilen, että aika loppuu kesken. Vaan kukapa olisi vuosi sitten uskonut, että edelleen ollaan tässä tilanteessa.
  8. Mihin tämä väite perustuu? Onko siis fakta, että jos määrä nousee kokoontumisissa 50:een, niin tapahtuma voidaan järjestää? Voihan se niin olla, mutta itse en tuota kyllä niin tulkitse. Ei 50 hengen lähtöryhmät takaa sitä, että missään vaiheessa ei olisi yli 50 samanaikaisesti jossain. Lisäksi ryhmät sekoittuvat joka tapauksessa. Ja joo, varmasti siellä on käyty keskustelua AVI:n kanssa mutta tuskin AVI on sanonut mitään varmaa.
  9. Tulkinnat eivät ole suoraviivaisia ja tarkoitukseni ei ollut kritisoida järjestäjiä. Tottakai tekevät kaikkensa ja varautuvat eri tavoin, että tapahtuma saadaan järjestettyä. Vaarojen maratonin rajoituksista en tiedä mutta kesän futismatsit ja festarit järjestettiin huomattavasti lievempien rajoitusten aikana. Lisäksi eri katsomolohkot on ainakin teoreettisesti helpompi pitää täysin erillään toisistaan. Eilinen exit-suunnitelma ei mielestäni mahdollista tapahtumia. Jos puhuttaisiin kesäkuusta, niin tilanne olisi eri. Nyt kuitenkin koronakäyrä on alaspäin ja voihan olla että toukokuussa saa jo järjestää tapahtumia jos trendi on suotuisa.
  10. Olen kyllä samaa mieltä että tuo lähtöryhmäkikkailu ei sitä faktaa muuta, että tapahtumassa on yli 3000 ihmistä. Nykyisillä rajoituksilla ei toukokuussa järjestetä tapahtumaa, vaikka itsekin kovasti toivon että järjestettäisiin. Hiihtoloma ja pääsiäinen ei ole tapahtumia. Hiihtokeskukset saivat olla auki ja ihmiset tulivat paikalle. Ei Kuusamosta ketään toukokuussa ajeta pois jos porukka omatoimisesti menee juoksemaan mutta nykyisillä rajoituksilla ja suunnitelmilla tätä tapahtumaa ei ole lupa järjestää.
  11. Minulla on vähän sama ongelma. Kello on kyllä yhdistetty ja askeleet yms. päivittyy mutta aktiviteetit ei. Sovellusta en ole uudelleen vielä asentanut mutta uudelleen käynnistyksiä yms. olen tehnyt, ei auta.
  12. Kiitos perttu. Tuota juuri meinasin, että kympin aika kuitenkin jotain suuntaa antaa maratonin ajasta, että kuinka kovaa pitäisi mennä jos tavoitteena 4:30 maratonilla. Hyvä kuulla että vauhtia minulla pitäisi olla riittävästi. Täytyy tunnollisesti rakentaa nyt kestävyyttä, siinä onkin tekemistä.
  13. Jatketaanpa tähän ketjuun omaa edistymistä. Tuossa Sepon ohjelmassa on 10km testijuoksut viikoilla 2 ja 7. Tämä on tietysti kiva asia, että näkee vähän omaa kehitystä, mutta minkälaiseen aikaan tuo kymppi pitäisi taittua? tänään juoksin ensimmäisen testikympin hyvissä talviolosuhteissa. Reitti on hyvin tasainen, harmittavasti aamulla satoi lunta joten pikkuisen askel lipsui, mutta ei todellakaan pahasti. Aikaa kului garminin mukaan 51:05. Ei tuntunut siltä että tuli ihan kaikki annettua mutta en missään nimessä löysäillyt. Numerolapun kanssa tuosta olisi ehkä vähän lähtenyt pois mutta tuskin paljoa.
  14. Kiitos vastauksesta joukor! Koitan nyt tosiaan pitää maltin mukana, vaikka halu olisi tähdätä heti parempaan kuin tuo 4.30. Viime innostuksen aikaan tulokset olisivat varmaan terveillä jaloilla ja järkevämmällä harjoittelulla olleet paremmatkin, täytyy yrittää se pitää mielessä. Kolme kertaa viikossa on sopiva tahti myös työn ja perhearjen sovittamiseen.
  15. Tervehdys kaikille, Tässä ketjussa ei paljoa ole tapahtunut mutta jospa aloittaisin oman viestihistoriani tällä foorumilla tästä. Olen lukenut foorumia useamman vuoden mutta kirjoittanut en aiemmin ole. En tiedä tulenko juoksemaan maantiemaratonia ensi kesänä, koska metsässä juokseminen kiinnostaa enemmän mutta olen nyt ottanut Sepon 4.30 ohjelman kolmella lenkillä viikossa käyttöön. Taustaa: ikää on kohta 35 vuotta, ei ylipainoa. En ole urheilija mutta aina viihtynyt pallopeleissä. Intissä ei koskaan kuitenkaan mennyt cooperissa 3000 rikki. Noin 7 vuotta sitten innostuin enemmän juoksusta, valitettavasti järki ei pysynyt mukana. Kesällä 2016 puolikas tuli juostua kipeillä jaloilla aikaan 1.49. Sen jälkeen juoksu jäi. Vielä 2017 keväällä juoksin kympin aikaan 47.42 mutta sen jälkeen tuli kolmen vuoden tauko etten käytännössä juossut ollenkaan. Tosin en ole täysin sohvaperunana ollut vaan liikkunut muilla tavoin. Viime toukokuussa aloin juoksemaan 1-2 kertaa viikossa kympin lenkkejä, aina liian lujaa mutta jalat kestivät. Elokuusta lähtien olen juossut lähinnä maastossa ja pikkuhiljaa nostanut lenkkimääriä. Nyt on lumitilanne sellainen, että on täytynyt palata tielle. Minulla ei siis tällä hetkellä ole mitään kisa-aikaa jolla saisi nykykunnostani käsityksen, olen yrittänyt opetella juoksemaan hitaasti ja pitkikset menevät mielestäni melko hyvin. Vaivoja ei toistaiseksi ole. Olenko muiden mielestä oikeassa ketjussa vai lähdenkö jälleen laukalle ja kohta olen telakalla?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy