Jump to content
Juoksufoorumi.fi



t-mobile

Jäsenet
  • Content Count

    37
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by t-mobile

  1. Minulla on nyt tulehduskipulääkekuuri takana, eikä vamma tunnu hellittävän. Onko kellään kokemusta kyseisestä vammasta? Mikä auttoi?
  2. Harrastaako kukaan putkirullausta hierojan korvikkeena? Putkena voi käyttää vaikka sopivaa viemäriputkea. Tästä linkistä näkee mistä on kysymys
  3. t-mobile

    Koirataksi 2008!

    Hyvä tapahtuma ja tuntuu vielä muutaman päivän jäsenissä. Video olisi mukava, mutta ei youtubeen.
  4. Hei Miten pitkä larun urheilukenttä on? 350m?
  5. Ohjelman suunnitteluun tarvittais paljon muutakin tietoa. Minkä ikäinen olet? Kuinka usein sulla on otteluita? Mitkä ovat sun tavoitteet juoksun ja jalkapallon suhteen? Mitkä ovat vahvuutesi/heikkoutesi juoksijana? Kuinka kauan olet urheillut?
  6. Liityn mielelläni mukaan kyseiseen kerhoon. Välillä on vaikea ymmärtää, kun porukka ei tahdo ymmärtää tekniikkaharjoittelun merkitystä. Tekniiikkaharjoittelulla saa vaivattomasti napsittua niitä sekuntteja pois ennätysajoista. Hyvä tekniikka vähentää myös vammoja.
  7. t-mobile

    Keskimatkat

    Eikö 70-luvulla ollut käytössä nykyään kielletyt menetelmät? mm. veritankkaus. En nyt sano, että tämä selittäis kokonaan tasoeroa nykypäivään.
  8. t-mobile

    Keskimatkat

    Mikä on teidän mielestänne riittävä peruskunto kovan harjoittelun aloittamiseksi? Oletetaan, että aloitan harjoittelun tavoitteena 2min alitus 800m juoksussa. Mikä olisi riittävä peruskunto siihen, että voisin viedä harjoitukset läpi tulematta ylikuntoon. Mikä olisi sopiva peruskunnon mittari?
  9. t-mobile

    Keskimatkat

    En kiistä syväkyykyn merkitystä juoksijan voimaliikkeenä, mutta mielestäni tankojumpan merkitystä lajivoiman kehittäjänä ylikorostetaan. Lihasten supistumisnopeudet ovat ihan eri luokkaa juoksussa kuin kyykyssä. Visa Hongisto on hyvä esim. juoksijasta, joka ei ole hirveesti salilla viihtynyt.
  10. t-mobile

    Keskimatkat

    Maileri, minkä koordinatiivisen yhteyden näet syväkyykyn ja pikajuoksusuorituksen kanssa. Kun puhun voimaharjoittelusta tarkoitan ensisijaisesti perusvoimaharjoittelua, jolla ei haeta lajivoimaa. Lajivoimaa saadaan juoksemalla. Suosittelen juoksijalle myös hauiskääntöä, sillä juoksussa kroppa toimii kokonaisuutena. Voimakkaat jalat tarvitsevat myös voimaa käsiin/ylävartaloon.
  11. t-mobile

    Keskimatkat

    Mihin perustat tämän? Varsin yleisesti noi pikajuoksijat näyttävät salilla treenaavan noita eristäviä liikkeitä. Enkä nyt tekisi suurta eroa pikajuoksijan ja keskimatkan juoksijan lihastreenien välille muuten kuin voluumin ja tehon suhteen.
  12. t-mobile

    Keskimatkat

    HUH, näyttääpä hurjalta. Ei millään pahalla, mutta olet ihan tukossa tuolla ohjelmalla.
  13. t-mobile

    Keskimatkat

    Juoksijan kuntosaliohjelmassa pitäisi olla mukana myös eristäviä liikkeitä lonkankoukistajille ja pakaralihaksille. Kannattaa tehdä jalkaliikkeet ennen ylävartaloliikkeitä. Eipä muuta tällä kertaa. Hyvää treeniä Jakersonille!
  14. t-mobile

    Keskimatkat

    Kai sitä on pakko tännekin hehkuttaa, että "kausi" on ohi. Tänään aamupäivällä 400m 58,5s. Kesän alussa meni 65s juoksutossut jalassa.
  15. t-mobile

    Alelaari

    Kaarinan sportiassa myydään Nike Air Pegasus T/C:tä hintaan 69e. Kokoja on aina 46:een saakka.
  16. t-mobile

    Keskimatkat

    Itse suunnittelen harjoittelun nopeuden ehdolla. Kestävyyttä on vain helpompi hankkia myöhemminki. Tavoitteena on juosta 800m lähelle kahta minuuttia ja tämä tarkoittaa, että 400m on kuljettava 53s, minkä vuoksi 200m on juostava alle 25s. Nylkyttäminen ei siis todellakaan riitä. Kestävyyttä yritän treenata tietenkin niin paljon kuin se on mahdollista/järkevää.
  17. t-mobile

    Keskimatkat

    Hassu juttu! Olemme samanikäisiä ja tavoitteetkin ovat suunnilleen samat. Ohjelmia voit etsiä näiltä saiteilta: http://run-down.com/mainpage.php ja http://www.brianmac.co.uk/. Juoksu"uran" alkutaipaleella kannattaa kiinnittää erityistä huomiota tekniikkaan, nopeuteen sekä peruskestävyyteen.
  18. t-mobile

    Nike Air Pegasus T/C

    Muuten hyvä tarjous, mutta mun juoksukenkä on kokoa 47,5.
  19. t-mobile

    Nike Air Pegasus T/C

    Onko kellään kokemuksia kyseisestä kengästä? Mistähän noita voisi ostaa? Olen käynyt jo useissa Turun urheiluliikeessä kyselemässä, mutta ei ole kyseistä mallia löytynyt.
  20. 3090m tuli tänä kesänä juostua. Kesän harjoitteluni koostui kahdesta nopeustreenistä, yhdestä nopeuskestävyystreenistä, 90min PK-lenkistä sauvojen kanssa sekä yhdestä vk-treenistä per viikko. Kilometrejä tuli viikossa keskimäärin 20km.
  21. Kyll tonnin vedot on aika raakoja tavoitteeseen nähden. Suosittelisin lyhyempiä vetoja lyhyillä palautuksilla esim. 4x400, 3x600 3min palautuksella. Vauhti kannattaa pitää jonkin verran cooperivauhtia nopeampana. Lyhyet vedot kehittävät paremmin myös taloudellista juoksutapaa. Muutenkin yleispätevänä neuvona vois sanoa, että parempi aloittaa maltilla eli tässä tapauksessa lyhyillä vedoilla. Kokemuksesta voin sanoa, että lyhyistä vedoistakin saa rankkoja pitämällä kunnon vauhtia.
  22. t-mobile

    5K/20min?

    Minusta toi ohjelma on aivan liian rankka ja liian monimutkainen tohon tavoitteeseen nähden.
  23. Selkeästi pitkä matka Olenkin vähän ihmetellyt, miksi puolimaratoonista keskustellaan täällä lyhyet matkat -osiossa.
  24. t-mobile

    Nopeutta lisää

    Spinning-treenin vastine juoksussa voisi olla vauhtileikittely (fartlek). Kyllähän nopeustreeneissä voi sykemittaria käyttää, mutta aika harvoin se on tarkoituksenmukaista.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy